Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-verkko-ongelmat

Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Tänään menin koneelle päästäkseni pelaamaan intohimoni kohdetta eli Huttia, en päässyt kirjautumaan eli tilini jäädytetty tai poistettu. Siis mitä.....? En todellakaan ole tehnyt mitään väärää. Kaikki mitä olen noihin peleihini sijoittanut, olen sijoittanut storen kautta. Onko muille käynyt ja ohjeita mitä tehdä.
Etkö pääse kirjautumaan enää PSN:ään lainkaan vai koskeeko tuo vain HUTia?

PSN-jäähyistä pitäisi tulla tietoa PSN-tunnuksenasi käyttämääsi sähköpostiosoitteeseen. Tai jos sinne ei tietoa tule, aina voi ottaa yhteyttä tukeen ja pyytää selvitystä tilanteeseen sitä kautta. Alla yhteystiedot. Puhelimella vastauksen saa nopeammin. Se tosin on auki vain arkisin, ja silloinkin vain muistaakseni klo 9-16.

Puh: 09 424 50 803
Sähköpostitse: support@fi.playstation.com
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Joo, anteeksi epäselvyys. Koko tili kiinni. Ihme hommaa ja mitään viestiä ei ole tullut. Minäpä soittelen huomenna kyseiseen numeroon. Kiitos vinkistä.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Joo, anteeksi epäselvyys. Koko tili kiinni. Ihme hommaa ja mitään viestiä ei ole tullut.
Tänään Facebookin Sony PlayStation Suomi -ryhmässä joku kertoi samalla tavalla saaneensa (olettavimmin vain hyvin tilapäisen) PSN-porttikiellon. Sekin oli tullut täysin puun takaa, ja hän oli yhtä äimänkäkenä, että mistä rangaistus oikein pölähti.

Jos/kun syy selviää, niin tule ihan mielenkiinnosta kertomaan se tännekin.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

No niin. Hommahan selvisi. Poika oli minun tilini kautta ostanut juurikin tämän tammikuun alessa olleen änärin ja maksanut PayPalilta kyseisen pelin. No, PayPal olikin ryhtynyt epäilemään, että poikani tili on hakkeroitu, joten oli vaatinut Sonylta siirretyn rahan takaisin. Tästä johtuen, jos tili menee miinukselle (en käytä korttia) , menee tili automaattisesti suljettujen listalle. No, ostin pari korttia niitä hemmetin vouchereita ja lähetin niistä koodit Sonylle ja tili aukesi.

Että tämmöinen oli se minun tapaukseni. Kortti myös liitetty nyt, ettei tapahtuisi näin enään. Toki sieltä menevät ylläritkin yllättää :)



-B3lowski
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Että tämmöinen oli se minun tapaukseni. Kortti myös liitetty nyt, ettei tapahtuisi näin enään.
Hyvä homma, että selvisi ja ratkesikin noin nopeasti. Ja ennen kaikkea hienoa, etteivät ne netissä olevat pelottelupuheet nyt aivan totta olekaan. Eli näemmä tuollaisesta PayPalin tekemästä "chargebackista" voi selvitä ilman, että PSN-tili on lopullisesti mennyttä.

PS. Siinä toisessa mainitsemassani tapauksessa oli lopulta kyse ihan vaan sopimattomasta PSN-yksityisviestistä, jonka vastapuoli oli raportoinut, ja tuloksena 3 päivän mietintätauko.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Sieltä tulloo 1 päivän pidennys PS+ jäsenyyteen johtuen siitä pitkästä katkosta tässä joku aika sitten. Tarkistaa spostinne, sieltä löytyy koodi joka pitää lunastaa maaliskuun loppuun mennessä.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Siis voiko olla totta että ps4 (uusi versio) on niin onneton purkki että 100/10 yhteys on pleikalla vaan 25/10?

Saan wifillä 60mbit nopeuksia padiin sekä puhelimeen,mutta pleikka ei tuon enempää ota wifillä tai verkkokaapelilla.

Mun mielestä aikanaan ps3 parhaimmillaan käytiin 70-80 tienoilla. Ei vaan tahdo pelim jakamisesta tulla yhtikäs mitään tuolla 25mbitillä.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Siis voiko olla totta että ps4 (uusi versio) on niin onneton purkki että 100/10 yhteys on pleikalla vaan 25/10?
Ei.

PS4:n ilmoittamat yhteysnopeudet ovat ihan monesti aivan puutaheinää, eikä niihin kannata luottaa.

Share Play on sitten muuten vaan niuho, eli pitää olla varmasti kaikki vaaditut portit auki jne.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Lähempä tästä nyt kyselemään kun edellinen postaaja mainitsi nuista porteista että kun mulla näyttää ps4 tyyppi 3sta ja mulla on käytössä huawein 4g mokkula mutta elisalta 3g liittymä tällä hetkellä kun 4g kuuluvuus ei tule tänne asti. saisko tuota mitenkään tyyppi 1 tai 2 kun servereitä ei meinaa aw löytää eikä chatit yms toimi mitenkään. olet post forwardin kautta yrittänyt portit saaha auki mutta siltikään ei suostu toimimaan tosin se test your ports open juttu huutaa että ne ois kiinni. johtuukohan asia mun surkeasta ammatti taidosta vai jostain muusta :cool::cool: kun ei portit suostu aukeamaan. sit voiskohan olla että jos vaihdan soneran 4g liittymän että muuttuis tyyppi 2seen kun soneralla kuuluvuuskartan mukaan on 4g täällä? :D
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Lähempä tästä nyt kyselemään kun edellinen postaaja mainitsi nuista porteista että kun mulla näyttää ps4 tyyppi 3sta ja mulla on käytössä huawein 4g mokkula mutta elisalta 3g liittymä tällä hetkellä kun 4g kuuluvuus ei tule tänne asti. saisko tuota mitenkään tyyppi 1 tai 2 kun servereitä ei meinaa aw löytää eikä chatit yms toimi mitenkään. olet post forwardin kautta yrittänyt portit saaha auki mutta siltikään ei suostu toimimaan tosin se test your ports open juttu huutaa että ne ois kiinni. johtuukohan asia mun surkeasta ammatti taidosta vai jostain muusta :cool::cool: kun ei portit suostu aukeamaan. sit voiskohan olla että jos vaihdan soneran 4g liittymän että muuttuis tyyppi 2seen kun soneralla kuuluvuuskartan mukaan on 4g täällä? :D
Kyllä ainakiin aikanaan onnistu Saunalahen 3g-liittymällä, ja mitä ilmeisemmin toimii edelleen. OmaElisan kautta pitää käydä vaihtamassa julkinen IP. Ohjeet: http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/ip-osoitteet
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kyllä ainakiin aikanaan onnistu Saunalahen 3g-liittymällä, ja mitä ilmeisemmin toimii edelleen. OmaElisan kautta pitää käydä vaihtamassa julkinen IP. Ohjeet: http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/ip-osoitteet[/QUOTE


Miten asiaan vaikuttaa se että on prepaid-liittymä kyseessä :D?


No niin. elisan sivullla lukikin että ei voi tilata julkista ip osoitetta prepaid liittymään.. mikä taas tarkoittaa että vaihtoehdot olisivat ainoastaan tilata liittymä elisalta tai kokeilla sillä soneran 4g:llä kun ei voi tietää milloin tänne ilmestyy tuo elisan 4g =/

et kumpi on fiksumpaa? onkohan soneralla 4g prepaid liittymissä automaattisesti tuo julkinen ip?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

... onkohan soneralla 4g prepaid liittymissä automaattisesti tuo julkinen ip?

Hei, surffaan työkseni netissä ja pongasin tämän keskustelun ja halusin tulla auttamaan! :)

Prepaidin IP ei ole julkinen, postpaid-liittymään sen toki saa OpenGate -palvelulla.
Peittoaluekartasta bit.ly/1UCxO0Y voit osoitteen perusteella käydä tutkailemassa miten 4G siellä rullaa! :)

// Katja@SoneraPartio
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Ja tietty parhaaseen peliaikaan. Taitaa jäädä Farmframessa Modi sitten saamatta.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

En pääse jostain syystä kirjautumaan PSN:ään. Tai pääsen ehkä sekunniksi mutta sitten heittää ulos ja ilmoittaa tilapäistä ruuhkaa. Tätä jatkunut nyt yli viikon. Käytössä Soneran valokuitu. Reitittimen olen resetoinut mutta ei ole auttanut. Pliis auttakaa joku!
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Meillä soneran kotikuitu 100/50, viihde ja sen mukana tullut reititin, mitäs portteja tolle NHL16 pitää aukasta että alkaa toimimaan kunnolla, nyt pätkii joka ikinen peli ja kaikki valikot myöskin.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Meillä soneran kotikuitu 100/50, viihde ja sen mukana tullut reititin, mitäs portteja tolle NHL16 pitää aukasta että alkaa toimimaan kunnolla, nyt pätkii joka ikinen peli ja kaikki valikot myöskin.
Paras ratkasu olisi saada suora yhteys internettiin. Mitä nyt lukenut niin vaikuttaa siltä että se tehdään Soneran päästä eli pyydät niiltä laittaa vaikka 4 portti siltaavaksi ja konsoli sit siihen porttiin piuhalla kiinni. NAT 1:en ja ongelmia ei pitäisi tulla.

Mutta jos pitää langattoman kanssa kärsiä niin tuolta näyttäisi löytyvän portteja
 
Ylös Bottom