Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-verkko-ongelmat

Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Ilmeisesti Pleikkarin nopeustestistä on kysymys? Se on osoittautunut todella epäluotettavaksi mittariksi ja saattaa näyttää vähän mitä sattuu sen mukaan mihin palvelimeen se milloinkin ottaa yhteyden. Sama juttu varsinaisten PSN-latausnopeuksien kanssa: niissä saattaa olla huimia eroja sen mukaan, mistä milloinkin satutaan lataamaan.

Tee muutama testi lisää, jospa se siitä vaikka iloksi muuttuisi. Kun latauksen keskeyttää hetkeksi, pääsee osallistumaan arpajaisiin ja saattaa saada tavaraa ihan eri vauhtia kuin vielä hetki sitten.

Ihmettelyn aihe oli siis tämä: Sain vanhalla 40/2M yhteydellä sekä PC:llä speedtest.netissä, että PS4:lla fast.comissa juurikin luvattuja 40/2M lukemia. Nykyisin käytössä oleva 300/10M antaa PC:llä speedtest.netissä juurikin tuon 300/10M, mutta PS4 fast.comissa antaa "vain" 30M...

Lähinnä mietin syytä tähän, monta kertaa olen testejä uusinut ja samat lukemat on ja pysyy molemmilla vehkeillä. Pleikkarini tosiaan saa paskemmat nopeudet nykyisellä 300/10M yhteydellä kuin vanhalla 40/2M yhteydellä. Surkuhupaisaa. :) Tuskin nuo testit nyt niin paljon kusettaa kun niin monesti olen ne tehnyt sekä PS4 verkkoasetuksissa, että selaimessa fast.comissa.

Tiedän, että varsinkin tuo Pleikkarin oma verkkotesti on erittäin hutera ja heittelehtii. Mutta eiköhän tuo nyt vain fakta ole että se on se 30M mitä se nyt antaa. En tiedä onko tämä ongelma ratkaistavissa. Operaattoriin olen jo ollut yhteydessä. Mieluummin palaan siihen halvempaan 40/2M yhteyteen kun pidän tämän, se sentään antoi mitä pitikin nopeudeksi. :D Mutta jos tosiaan löytyy jotain vinkkejä tai kotiniksejä niin otan ne ilolla vastaan...
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Koittakaas fast.com nopeustestiä, näyttääkö enemmän. Toimii pleikkarin selaimessa. Se näyttää kyllä vain latausnopeuden, mutta se tieto riittää useimmille.

Toi olikin hyvä. PS4 oma näytti 6Mb ja toi 60Mb [emoji23]
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kerrostaloon muutto edessä ja samalla nettiliittymän hankkiminen. Onko mitään vinkkejä mikä kannattaisi ottaa tai vastaavasti mikä ansa välttää? Olen kuullut, että Elisan 4G-yhteydellä ei PS4-pelejä saisi toimimaan verkossa.

Kuten mainittua, PS4 konsolina ja todennäköisesti mobiililiittymä (reititin) täytyy ottaa, koska taloyhtiölläkään ei nettiä ole tarjota.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kerrostaloon muutto edessä ja samalla nettiliittymän hankkiminen. Onko mitään vinkkejä mikä kannattaisi ottaa tai vastaavasti mikä ansa välttää? Olen kuullut, että Elisan 4G-yhteydellä ei PS4-pelejä saisi toimimaan verkossa.

Kuten mainittua, PS4 konsolina ja todennäköisesti mobiililiittymä (reititin) täytyy ottaa, koska taloyhtiölläkään ei nettiä ole tarjota.
Kyllä elisan 4g:llä pelit toimii. Partyt voi olla eri asia mutta tietääkseni elisalta saa nykyään lisämaksusta kiinteän ip osoitteen jolla pitäis saada NAT2 tyypin yhteys.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

https://palsta.elisa.fi/mobiililaajakaistat-8/nat-tyyppi-430433

Eli onko tämä vanhentunutta tai osittain väärää tietoa? Mahtaako löytyä lisätietoa tuosta lisämaksun määrästä?

Kiitos suuresti avusta!
Osittain vanhentunutta tietoa. Partyille ja peliin liittyminen ryhmien tms. kautta voi epäonnistua nat3 tyypin takia mutta siihen vaikuttaa monesti myös vastapuolen yhteys.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/ip-osoitteet/

Tuolta ohjeet julkisen ip:n saamiseksi. Avausmaksi 3,90e ja kuukausimaksu 1,99e.

Itsellä käytössä elisalta huawein b315 modeemi lisäantenneilla ja tyytyväinen olen ollut. Vaikka saat nat2 tyypin saatat joutua silti avaamaan portteja modeemikohtaisesti jos ongelmia ilmenee.


Edit. Ja tarjoaahan muutkin operaattorit tietääkseni julkista ip:tä.
 
Kerrostaloon muutto edessä ja samalla nettiliittymän hankkiminen. Onko mitään vinkkejä mikä kannattaisi ottaa tai vastaavasti mikä ansa välttää? Olen kuullut, että Elisan 4G-yhteydellä ei PS4-pelejä saisi toimimaan verkossa.

Kuten mainittua, PS4 konsolina ja todennäköisesti mobiililiittymä (reititin) täytyy ottaa, koska taloyhtiölläkään ei nettiä ole tarjota.

Hyvin toimii Elisalla ei mitään ongelmia ja partytkin toimii ongelmitta Nat2 käytössä. Ei aina kannata uskoo mitä paskaa ihmiset jauhaa [emoji2]

Edit: AikasemminbolibNat3 Elisalta, niin pelit toimi moitteetta, mutta joskus harvoin chatissa ei jotain kuullut ja tämä tosiaan korjaantui Nat2 vaihdolla. Viiveetkin (itsellä 15ms) on pienet, jos vaan on hyvät kuuluvuudet, niin sekään ei vaikuta pelaamiseen.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kiitos teille vastauksista!

Eli yhteenvetona ilman julkisen IP-osoitteen ostamista partyt ja mahdollisesti pelitkään ei toimi? Ymmärsin, että teillä kummallakin on nimenomaan NAT-2?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kiitos teille vastauksista!

Eli yhteenvetona ilman julkisen IP-osoitteen ostamista partyt ja mahdollisesti pelitkään ei toimi? Ymmärsin, että teillä kummallakin on nimenomaan NAT-2?
Mulla nat3. Pelit toimii kuten pitääkin mutta partyilla joskus ongelmia. Käytän ps4:ssa pääasiassa asdl yhteyttä jossa nat1 tyyppi mutta satunnaisesti tulee käytettyä myös 4g yhteyttä koska asdl:ssä ei riitä aina kaista elisa viihteelle ja ps4:lle. En ole itse katsonut ainakaan vielä tarpeelliseksi hankkia julkista ip:tä mutta monella kaverillani on.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kiitos teille vastauksista!

Eli yhteenvetona ilman julkisen IP-osoitteen ostamista partyt ja mahdollisesti pelitkään ei toimi? Ymmärsin, että teillä kummallakin on nimenomaan NAT-2?

Pelit toimii Nat3 ei mitään ongelmaa, en ainakaan ikinä ole moiseen törmännyt tai asiasta kuullut, mutta partyt ei joidenkin kanssa välttämättä toimi.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Aivan!

Elisallahan on reititinvaihtoehtoina tuo ZTE MF970, Huawei B315 sekä Huawei E5786. Onko foorumin käyttäjät todenneet jotain näistä parhaaksi tai toimimattomaksi, että mikä lieneisi meikäläisen tilanteessa järkevin malli?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mulla ollut toi B315 nyt käytössä noin kolme kuukautta, ja ei mitään ongelmia oo ollut. Julkisen IPn oon toki hommannut että kaikki toimii kunnolla. Jos ei julkista IPtä oo niin itse ainakin tipuin peleistä ja partyista kun kokeilin.

1.99€ kuussa julkisesta ip:stä ei ole paha, joten suosittelen sen hommaamista.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Aivan!

Elisallahan on reititinvaihtoehtoina tuo ZTE MF970, Huawei B315 sekä Huawei E5786. Onko foorumin käyttäjät todenneet jotain näistä parhaaksi tai toimimattomaksi, että mikä lieneisi meikäläisen tilanteessa järkevin malli?
Itsellä tuo b315 ja tyytyväinen ollut. Antennit saa pakotettua päälle ja taajuudet lukittua mikä ei joissain malleissa onnistu.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Minulla on ongelmia saada Share Play toimimaan kun yritän toimia itse hostina. Minä saan kyllä yhteyden, mutta minuun ei saa. Olen yrittänyt etsiä netistä ja täältä apua ja avasin sen perusteella portteja (PlayStation Network 80, 443, 465, 983, 1935, 3478-3480, 5223, 10070-10080, 3478-3479, 3658, 10070, PS4 80, 443, 1935, 3478-3480, 3478-3479). Minulla on Nat2 (Netgear Nighthawk X4S AC2600) ja kaverilla Nat1, pleikalle asetettu kiinteä ip x.x.x.200.

Mitä tässä kannatttaisi yrittää seuraavaksi? Vaatiiko muita portteja?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Minulla on ongelmia saada Share Play toimimaan kun yritän toimia itse hostina. Minä saan kyllä yhteyden, mutta minuun ei saa. Olen yrittänyt etsiä netistä ja täältä apua ja avasin sen perusteella portteja (PlayStation Network 80, 443, 465, 983, 1935, 3478-3480, 5223, 10070-10080, 3478-3479, 3658, 10070, PS4 80, 443, 1935, 3478-3480, 3478-3479). Minulla on Nat2 (Netgear Nighthawk X4S AC2600) ja kaverilla Nat1, pleikalle asetettu kiinteä ip x.x.x.200.

Mitä tässä kannatttaisi yrittää seuraavaksi? Vaatiiko muita portteja?
Eikö se anna mitään virhettä? Millainen nettiyhteys sulla on? (tyyppi/nopeus)
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Taitaapa olla tämän ketjun juttuja. Kaveri laittoi pelin jakoon chatin kautta ja koetin liittyä istuntoon, mutta saan virheilmoituksen "Et voi katsella isännän pelinäyttöä, koska peliä ei ole julkaistu kotimaassasi tai omalla alueellasi". Edellisestä pelin jakokerrasta (tämän hepun kanssa) on pitkä aika, mutta ensi kertaa tulee tällainen ilmoitus. Sama juttu myös toisen chatissa olevan kaverin kanssa, sama ilmoitus. Peli on Rise of the Tomb Raider.

Molemmilla yhteys 100/10, sama operaattori ja aikaisemmin jako on toiminut moitteetta. Olisiko neuvoja? Modeemi bootattu kertaalleen ja kaikki portit auki, modeemi siltaavassa tilassa.

Edit: Sen verran löysin tietoa, että tietyt pelit on blokattu jakamisen osalta. Ilmeisesti eivät ole välittäneet pelin jakaminen -ominaisuuden lisäämisestä, vaikka Sony on lupaillut sen tulevan kaikkiin peleihin. Varmaksi en kuitenkaan osaa tuota sanoa.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Onko pleikkarin netissä tai ea:n servereissä jotakin häikkää? Koittanut nyt ps4:llä pelata battlefrontia mutta ukot vaan lentää ja nykii minkä kerkiää??
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Onko pleikkarin netissä tai ea:n servereissä jotakin häikkää? Koittanut nyt ps4:llä pelata battlefrontia mutta ukot vaan lentää ja nykii minkä kerkiää??
kaveri ei ainakaan päässyt eilen pelaan änäriä, kun herjasi vain noita verkko-ongelmia. Ja sit lueskelin twiittejä ea:lle ja useat valitti samaa. Ongelmat varmasti sitten EA: n päässä
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mitä ihmettä ps4 youtubeen on tullut..jopa 50megan 4g linjalla toistaa vain 1280×720 resolla maksimissaan?? (Videoinfon saa päälle youtuben asetuksista)
Connection speediksi ilmoittaa n. 3Mbps eli toistanee tuolla bitratella streamiä..

Ihmettelin kun youtuben videoissa kuva oli normia pehmeämpi..

Kas kummaa netflixin mainos tuli fullhdeenä.. sen jälkeinen video taas 720p...monet suomi 25hz videot tulee 480p laajakuva muodossa...ihme touhua, sony vai youtubeko tässä nyt kikkailee..
 
Ylös Bottom