Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-verkko-ongelmat

Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Voiko olla mahdollista että minulla ja kaverillä on samat dna mobiili 4g modeemit ja niissä on eri NAT??? Mulla on nat 2 ja kaverilla nat 3
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mulla on ongelmaa PS4 ja PS3 kanssa Storeen menemisessä. Vita toimii ok. PS3 menee kauppaan asti, mutta jumittuu kun yrittää mennä niihin plus-jäsenalennuksiin. PS4 menee ihan juntturaan kun yrittää mennä kauppaan tai plussaan. Hyrrä vaan jää pyörimään loputtomasti. Ongelma ei ollut väliaikainen, koska ylin viikon olen odotellut, että alkaisi toimimaan. Nyt pitäis varmaan ruveta oikeasti miettimään syytä.

Lisäys: verkkotallennukset kyllä toimii ok..
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mulla on ongelmaa PS4 ja PS3 kanssa Storeen menemisessä. Vita toimii ok. PS3 menee kauppaan asti, mutta jumittuu kun yrittää mennä niihin plus-jäsenalennuksiin. PS4 menee ihan juntturaan kun yrittää mennä kauppaan tai plussaan. Hyrrä vaan jää pyörimään loputtomasti. Ongelma ei ollut väliaikainen, koska ylin viikon olen odotellut, että alkaisi toimimaan. Nyt pitäis varmaan ruveta oikeasti miettimään syytä.

Lisäys: verkkotallennukset kyllä toimii ok..
Millainen netti ja verkko laitteet?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mulla on ongelmaa PS4 ja PS3 kanssa Storeen menemisessä. Vita toimii ok. PS3 menee kauppaan asti, mutta jumittuu kun yrittää mennä niihin plus-jäsenalennuksiin. PS4 menee ihan juntturaan kun yrittää mennä kauppaan tai plussaan. Hyrrä vaan jää pyörimään loputtomasti. Ongelma ei ollut väliaikainen, koska ylin viikon olen odotellut, että alkaisi toimimaan. Nyt pitäis varmaan ruveta oikeasti miettimään syytä.

Lisäys: verkkotallennukset kyllä toimii ok..

Tuo on kyllä sonyn joku oma ongelma joka on esiintynyt siitä asti kun koko PS4 härpäke julkaistiin. Välillä toimii välillä ei, olen huomannut että ongelma esiintyy varsinkin silloin kun teet jotain ennen storen menoa, tyylii aloitat pelin, katot twitchiä tai mitä vaan ja jos siinä välissä haluat käydä storessa jotain kattelee niin jää just siihen loputtomaan latausruutuun eikä mene storeen asti. Sit kun käynnistää pleikan uusiks ja/tai menee heti tuoreena storeen niin ei mitään ongelmaa.

Oisko joku serveriongelma mikälie? Mystinen jokatapauksessa koska joskus on aikoja että pääsee storeen milloin vaan ja joskus tosiaan vasta kun käynnistää vehkeen uusiks että sinne pääsy vaatii "tuoreen" käynnistyksen. Vahvasti kyllä osoittaisin sormeni sonyn suuntaan, muutenkin tuntuu että välillä koko käyttis tökkii, kaverilistat, trophyt, omiin asetuksiin pääseminen, lompakon täyttö jne! Nettiasetuksista tuskin on kiinni, pelit ja nettipelit ja kaikki muut taloudessa olevat vehkeet toimii ilman mitään ongelmia, ainoastaan tämä store tökkii. Ilmeisesti joku mahdoton asia korjata. :confused:
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mulla on ongelmaa PS4 ja PS3 kanssa Storeen menemisessä.

Tuo on itsellänikin usein esiintyvä ongelma: Jos on tehnyt konsolilla jotain muuta ennen ostoksille lähtemistä, edes Storen julkisivu ei välttämättä lataudu. Ongelmaa saattaa alkaa esiintyä myös pitkien Store-istuntojen aikana, jos on on selaillut paljon eri kategorioiden listauksia. (Store taitaa tykätä varailla melko lailla muistia omaan käyttöönsä, mutta resurssien vapauttamisen kanssa ei liene aina niin tarkkaa.)

Ongelmaa ei esiinny, jos käynnistää Storen ensimmäisenä ohjelmana konsolin käynnistämisen jälkeen. Pieneen kiukutteluun on auttanut jo uloskirjautuminenkin, joskus on joutunut jopa käynnistämään konsolin uudestaan.

PS4:llä ongelma ei ole niin vakava, mutta PS3:lle uusi Store-sovellus tuntuu olevan niin raskas että Store on huonolle päälle sattuessaan käytännössä käyttökelvoton.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mikäs juttu tässä taas on, normaalisti on toiminut nettipeli ihan hyvin samalla koneella. Tänään kun yritettiin pelata 3:n padin voimin NHL17 netissä, niin kahden muun käyttäjän kohdalla ehdoteltiin vain plus jäsenyyden ostoa. Ykkös tunnareilla on plus jäsenyys, ja se on tähän asti riittänyt että sillä koneella voi jokainen käyttäjä pelata netissä. Onko sony muuttanut ehtoja että jokainen tarvitsisi plussan, vai jokin bugi nettipalvelussa? Nimittäin sitä päivää ei tule tapahtumaan että jokainen perheenjäseneni tilaisi plussa tilin. Sitten hypätään vaikka xboxin kelkkaan taas jos tällaista vaaditaan.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Tänään kun yritettiin pelata 3:n padin voimin NHL17 netissä, niin kahden muun käyttäjän kohdalla ehdoteltiin vain plus jäsenyyden ostoa. Ykkös tunnareilla on plus jäsenyys, ja se on tähän asti riittänyt että sillä koneella voi jokainen käyttäjä pelata netissä. Onko sony muuttanut ehtoja että jokainen tarvitsisi plussan, vai jokin bugi nettipalvelussa?
Oliko konsoli aktivoitu ensisijaisena PS4-järjestelmänä sillä PSN-tunnuksella, jolla Plus-jäsenyys oli voimassa? Jos oli, sitten tuo mennee ilmaisen Plus-viikonlopun piikkiin. Ainakin kahteen otteeseen näin Twitterissä, että Plus-ilmaisviikonlopun kanssa oli ongelmia.

Tästä taulukosta näkee, mitkä Plus-ominaisuudet ovat käytössä ensisijaisella PS4-järjestelmällä ja mitkä aktivoimattomalla konsolilla. Ei-ensijaisella PS4-järjestelmällä moninpelioikeus ulottuu vain siihen Plus-jäseneen itseensä, ei konsolin muihin PSN-tunnuksiin.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Onko jollain kokemusta virhekoodista NW-31297-2? Ei siis yhdistä langattomaan verkkoon, koska väittää että salasana on väärä.

Alkoi muutama viikko sitten yhteysnopeuksien laskulla ja sitten katkesi koko yhteys ja alkoi herjaamaan tuota virhekoodia. Ongelma ratkesi illan aikana itsestään ja yhteys pelasi tuon jälkeen normaalisti. Tänään tapahtui sama ja ei ole auttanut modeemin resetointi, pleikkarin virtajohtojen irtiotto tai safe moden neljäs vaihtoehto (Restore default settings)

Modeemi on konsolista noin 10 metrin päässä ja muut laitteet saa kyllä yhteyden hyvin, eikä ole ollut mitään ongelmia tai katkoksia. Nykyisessä asunnossa kaapelin vetäminen huoneeseen, jossa pleikkari sijaitsee on suhteellisen haastavaa, mutta pakostikin tuokin vaihtoehto käy mielessä.

Veikkaan että tuo yhteys alkaa tuosta taas toimimaan itsestään, mutta olisi jokatapauksessa ihan mukava saada apua tulevaa silmälläpitäen.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Onko jollain kokemusta virhekoodista NW-31297-2? Ei siis yhdistä langattomaan verkkoon, koska väittää että salasana on väärä.

Jos sattuu olemaan mobiilikaistaa, seuraavan kerran pätkiessä laita puhelin tetheröimään WLAN-verkkoa ja liitä pleikka siihen. Tällä luultavasti selviää pitääkö syyttävä sormi osoittaa modeemin vai pleikan suuntaan.

Sanoit että resetoit modeemin, mutta oliko kyseessä ihan factory reset? Siis useimmiten reset-nappi pohjaan ~15 sekunniksi tyhjentää siitä muistin, mutta joudut tarkistamaan oman mallin menetelmän ohjekirjasta. Modeemin "resetointi" ei tee mitään muuta kuin käyttää siitä virrat. Boottauskin kannattaa tehdä ennenkuin PS4 on päällä, tai pleikka ei välttämättä saa paluutietoa salasanan autentikoitumisesta.

Factory resetiä varten ehkä backup asetuksista jos olet säätöjä tehnyt, tosin nythän olisi oiva hetki ajaa firmware-päivitys modeemiin kanssa, jolloin asetukset on suositeltavaa tehdä uusiksi käsin.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mikä helkkari on tullut mun ps4:seen.. en oo ehtiny pelaamaan 2viikkoon ja tänään yritin niin herjaa palvelinta. Kaverit näkyy pelaavan online, ryhmät toimii ja store toimii, mutta bäfä1 ei löydä palvelinta eikä myöskään HBO. HBO lataa hetken ja päätyy mustaan ruutuun. Eli joku häikkä on, mutta en tiedä mikä. Jäsenyys voimassa syyskuulle ja kaikki testit näyttää nopeudet eikä missään mikään herjaa mitään. Eli vika ei oo EA:n servereissä vaan psn omissa.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mikä helkkari on tullut mun ps4:seen.. en oo ehtiny pelaamaan 2viikkoon ja tänään yritin niin herjaa palvelinta. Kaverit näkyy pelaavan online, ryhmät toimii ja store toimii, mutta bäfä1 ei löydä palvelinta eikä myöskään HBO. HBO lataa hetken ja päätyy mustaan ruutuun. Eli joku häikkä on, mutta en tiedä mikä. Jäsenyys voimassa syyskuulle ja kaikki testit näyttää nopeudet eikä missään mikään herjaa mitään. Eli vika ei oo EA:n servereissä vaan psn omissa.
Mahdollisesti wlan käytössä?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Joo. Tai kiinteästi reititimen läpi menee..
PS4:n v4.50-päivitys aiheutti joillekin eriasteisia WLAN-ongelmia, joten jos mahdollista, vaihda piuhalliseen yhteyteen korjauspäivitystä odotellessa.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

PS4:n v4.50-päivitys aiheutti joillekin eriasteisia WLAN-ongelmia, joten jos mahdollista, vaihda piuhalliseen yhteyteen korjauspäivitystä odotellessa.

Aivan mahtavaa!! Mulla on piuhalla kiinni reitittimessä. Pitää vissiin kokeilla wifillä.. kaikki muu toimii, paitsi ei pysty pelaan/katsoon hbo/netflix, jne
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Aivan mahtavaa!! Mulla on piuhalla kiinni reitittimessä. Pitää vissiin kokeilla wifillä.. kaikki muu toimii, paitsi ei pysty pelaan/katsoon hbo/netflix, jne
Ymmärsin siis ilmeisesti väärin, eli PS4 on kyllä piuhalla kiinni, mutta taloudessa on WLAN muuten kyllä olemassa? Jos asia on noin, ei sinällään ole syytä vaihtaa Pleikkariakin käyttämään WLANia. Toki niin kannattaa ihan testin vuoksi tehdä. Mutta varsinaista ongelman syytä tuo v4.50-päivitys ei tässä tapauksessa selitä, koska se tosiaan vaikutti vain, jos PS4:ssä oli langaton yhteys käytössä.

Varmuuden vuoksi kannattaa myös sammuttaa sekä konsoli että reititin puoleksi minuutiksi, eli ihan virtapiuha irti. Tämä ihan siltä varalta, että siellä olisi muuten vaan bitti vinossa jommassakummassa vehkeessä.
 
Otin motin wiskiä ja revin kaikki irti seinästä.. odotin ja hörpin. Hörpin ja odotin. Näin se vaan vika poistui ja kaikki toimii.

Oot paras TT-2K [emoji173]

Jos joskus törmätään niin tarjoan oluen.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Otin motin wiskiä ja revin kaikki irti seinästä.. odotin ja hörpin. Hörpin ja odotin. Näin se vaan vika poistui ja kaikki toimii.

Oot paras TT-2K [emoji173]

Jos joskus törmätään niin tarjoan oluen.
Kiitos, ja hyvä, että rupes pelittään. Se oli varmasti se viskinpuute, joka kaiken aiheutti. ;D
 
Ylös Bottom