Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jepjep... Ei siinä mitään magneetti impulsseja ole. Vaan 4 rumble moottoria. Niin ja 40 uutta ominaisuutta, josta ei oikeastaan mainittu kuin pari.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ompas menny mielenkiinotoiseksi tämäkin ketju..
Eipä se share-nappulakaan mikään mullistava keksintö ole.. :rolleyes:
Ehkä ne tärräävät liipasimet ja kosketuslevy jotain tuo pelaamiseen,mutta sehän me nähdään vasta loppu vuonna.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En kyllä noista linkeistä löydä mitään mainintaa mistään magneetti impulsseista... :confused:
4 rumble moottoria, uusi d pad ja isompi muotoilu. Pelkällä uusimalla d pad osio olisi saatu samat kommentit että on parempi kuin vanha ja nice niinkuin kommentti kuului ohjaimesta?

Hands-on (and on camera) with Xbox One’s new controller and Kinect | Ars Technica

"The main point of this demo was to show off what Microsoft is calling impulse triggers, a term that refers to magnetic motors in both the left and right triggers that add a highly variable rumble directly to your fingertips (which are much more sensitive than the palms of your hands). This is in addition to two more traditional and more powerful rumble motors in both sides of the base of the controller."
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ompas menny mielenkiinotoiseksi tämäkin ketju..
Eipä se share-nappulakaan mikään mullistava keksintö ole.. :rolleyes:
Ehkä ne tärräävät liipasimet ja kosketuslevy jotain tuo pelaamiseen,mutta sehän me nähdään vasta loppu vuonna.

Itseä tosiaan kiinnostaa paljon enemmän millainen käyttöliittymä noissa masiinoissa on, ja mitä kaikkea ihan oikeita toimintoja niissä on. Onessa voi ajaa sovelluksia rinnan pelien kanssa (demoissa win8 tyyliin skype viemässä sen 1/6 ruudun leveyden ruudun reunassa), ja taisi siellä olla molemmissa konsoleissa myös pelien pelaaminen asentamisen aikana. Lisäksi kaikki muutkin pikkukilkkeet kiinnostaa (kokoluokkaa x360:n ilmoitusten aikana xbox-napin painallus, joka on erittäin hieno toiminto. Samaa olisi toivonut pleikkariinkin).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Magneetti moottorit ei magneetti impulsseja...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Magneetti moottorit ei magneetti impulsseja...


Ok, saat viimeisen sanan. Mutta kuten Ars Technican toimittaja toteaa, kyseessä ei välttämättä ole mikään mitätön uudistus.

DS4:n kosketuspaneeli on suunnitteluvirhe ja väkisin lisätty. Demossakin käyttäjän käsi osui koko ajan analogitattiin kun yritti heitellä vissiin jotain heittotähtiä sutimalla paneelia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Erot eivät myöskään ole tietääkseni olleet näin suuret ennen.

En asiasta ihan täysin varma ole, mutta vaikuttaisi että vielä osin ollaan markkinointijargonin varassa, joten katsotaan nyt miten suureksi erot lopulta sitten yltyvät kun konsolit ovat ulkona.

Mutta noin yleisesti puhutaan siis PS1:n erosta N64:een tai vaikkapa ensimmäisen Xboxin suhdetta PS2:een. Ja tietenkin sitten viimeisimmän sukupolven PS3:n eroa selkeästi heikompaan Wiihin, joka on kuitenkin myös selkeästi myydyin konsoli.

Kyllä noissa oli ihan kovat erot, etenkin paperilla. Tiedä sitten miten hyvin nämä absoluuttisesti vertautuvat tähän tulevaan sukupolveen, mutta suuriakin eroja on ollut. Ja aina silti se tehokkain konsoli on jäänyt jalkoihin. Tehot eivät koskaan tähän mennessä ole olleet ostoperuste suurelle yleisölle, en usko sen olevan jatkossakaan. Ja vielä kerran, se ei tietenkään tarkoita että tehokkain konsoli ei voisi muilla avuillaan olla mielenkiintoisin ja myydyin.

Ehkä FINDarkside tarkoitti PS4 ja X1:n eroa WiiU:hun? Itse en osaa ajatella WiiU:ta seuraavan sukupolven konsoliksi, vastahan se sai tehoissa kiinni nykyisen sukupolven. Mutta mahdollisesti hän tarkoitti eroa siihen.
Jos hän tarkoitti eroa PS4:n ja X1:n välillä, on kyllä puusilmäpalkinto enemmän kuin paikallaan. Tarvitaan ihan tietynlainen ihminen joka pystyy tekemään tehovertailuja tietämättä oleellisia lukuja konsolien kyvyistä. Yleensä tuohon tehovertailuun antaa pätevyyden jonkun konsolivalmistajan markkinointiosaston palkkakuitti.
Sen verran mitä me tähän mennessä tiedetään PS4:n ja X1:n raudasta, on että ne ovat hyvin lähellä toisiaan!

Voi tulla tilanteita, jossa tehoeron siivittämänä vain toinen tehokonsoleista pystyy yltämään sinne mikä näkyy jo varmasti pelaajallekin. Mistä tiedämme esimerkiksi miten Oculus Riftin kaltaiset mustat hevoset tulevat vielä pakkaa sotkemaan? XOnella kuormasta syödään ulkopelillisillä toiminnoilla arviolta jo se 10% tehoista ja käyttömuistista 3 Gb. Nämä ovat signaaleja myös niitä valintoja tehdessä. Ei kaikille, mutta sille tietylle ydinporukalle joka vaihtaa konsolia sanotaanko ensimmäisen vuoden aikana.
Tästä piti muuten kysyä että onko sulla jotain lähdettä tolle 3 gigan muistivaatimukselle käyttöjärjestelmille? Ihan täysiverinen Windows 8 tarvitsee 1Gb pyöriäkseen, käyttämättä sitä yhtä gigaa kokoajan. X1:ssä on pelien vaatima käyttöjärjestelmä, versio win8:sta ja sitten käyttöjärjestelmä joka hallitsee näitä kahta muuta. Xbox 360:ssä on muistia 500 megaa ja siihen mahtuu pyörimään niin pelikäyttöjärjestelmä että itse peli, miksi olisi nyt tarve kasvattaa tuota käyttöjärjestelmää noin valtavasti? Entäs se kolmas käyttöjärjestelmä jonka ainut tehtävä on huolehtia pelikäyttöjärjestelmän ja windows8:n saamista resursseista? Odotat ihan suorilta käsin että sehän vaatii gigan muistia?
Että pistäs nyt tosiaan niitä todisteita pöytään!

On jotenkin hassua että sunkin haaveissa/visioissa tehoerot olisivat niin suuret että sen takia toisella konsolilla ei pystyisi tekemään jotakin mitä toisella pystyy. Nyt ollaan antaumuksen syntylähteillä!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ok, saat viimeisen sanan. Mutta kuten Ars Technican toimittaja toteaa, kyseessä ei välttämättä ole mikään mitätön uudistus.

DS4:n kosketuspaneeli on suunnitteluvirhe ja väkisin lisätty. Demossakin käyttäjän käsi osui koko ajan analogitattiin kun yritti heitellä vissiin jotain heittotähtiä sutimalla paneelia.


Tässä tulee vaan pari kysymystä esille.

1. Onko ohjaimen paino karannut viellä korkeammalle kuin aiemmin.
2. Koitetaanko jatkossa pakottaa pelaajia käyttämään R/L2 nappuloita enemmän uusien moottorien takia.
3. Akun kesto ?

Näistä ensimmäinen on ehkä se suurin ongelma mikäli kokee ohjaimen painon haitaksi.
R/L2 nappulat voi toivon mukaan viellä jatkossakin vaihtaa R/L1 painikkeisiin, mutta jääkö tämä tärinän tuoma kokemus silloin turhaksi?
Akun kesto voi olla joillekkin ongelma mikäli konsoli on kaukana ja ohjaimia on yksi, muuten siitä ei nyt suurempaa haittaa ole. Listasin nyt kuitenkin, koska jollekkin tämä voi olla miinus. Itse käytän tästä syystä kahta ohjainta jolloin toinen on aina ladattuna.

Mitä paneeliin tulee niin sen kanssa kannattaa luultavasti pysyä melko simppeleissä toiminnoissa. Esim kolmen tai kahden nappulan painalluksena tai pyyhkäisy komentoja antamaan. No sen näkee sitten mitä siitä tulee kun ohjainta pääsee käyttämään. Voi olla, että paneelin käyttö jää yhtä vähälle kuin liiketunnistus alkuperäisesä ps3 ohjaimessa. Paras käyttö sillä oli melkeinpä killzonen pommien viritys jossa se oikeasti antoi melko hienon lisän pelille. Muissa peleissä sen käyttö sitten olikin aika turhaa....
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ok, saat viimeisen sanan. Mutta kuten Ars Technican toimittaja toteaa, kyseessä ei välttämättä ole mikään mitätön uudistus.

DS4:n kosketuspaneeli on suunnitteluvirhe ja väkisin lisätty. Demossakin käyttäjän käsi osui koko ajan analogitattiin kun yritti heitellä vissiin jotain heittotähtiä sutimalla paneelia.

Myönnä nyt pois vaan että oot pahimman luokan trolli ja xbox fanboy. Sellasta alkaa tuo sun teksti ja jutun taso olemaan.

Latitetaanha tänne viel vähä omaaki mielipidettä ettei tule pelkkä turha offtopic tästä. Itellä meni kyl aika pahasti maku tosta xonesta sen melko epäonnistuneen julkkarin jälkeen, katotaan miten ne paikkailee tota E3:ssa. Muutenkin epäilyttää noi kyseisen alustan palvelut, sillä jos käy kuten nykykonsoleilla niin eipä taida Eurooppaan ja Suomeen paljoa niistä rantautua.

PS4 taas on ollut itelle se todennäkösempi vaihtoehto jo ennen julkistuksia, sillä koko elämän ku pelannu sonyn vehkeillä niin ei itelle se niistä pois siirtyminen vaan niin helppoa ole. Tosin eipä tuostakaan konsolista liikoja tiedetä, toivottavasti nyt huomioivat millaisen reaktion mikkisofta sai pelaajissa aikaan ja huomioivat tämän omassa suunnittelussaan.

Minua ei kiinnosta niinkään tuo konsoleiden sisällä oleva rauta, olkoon siellä sitten vaikka millanen magneettiydinfuusio gigaleditaivas pyörittämässä, ja vaikka pelit näyttäisivät samalta kun tämänkin sukupolven pelit, mutta se 60fps olisi kiva saada. Eikä kyllä liiemmin kiiinnosta nuo ylimääräiset palvelutkaan, sillä nimenomaan pelikonsolin minä olen ostamassa enkä mitään koko kodin viihdekeskusta. Ainoat asiat mitkä askarruttavat on konsolien mahdollinen korkea hinta, pelien hinta noilla uusilla koneilla, kuinka vahvasti siirrytään digitaalisen jakelun pariin ja käytettyjen sekä nykyisen sukupolven pelien yhteensopivuus. Etenkin tuo tämän polven pelien yhteensopivuus olisi hieno asia, sillä olisihan se helpompaa kun yksi konsoli hoitaisi molemmat eikä tarvitsisi kaivaa ps3 naftaliinista jos haluaa sen pelejä pelata.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ok, saat viimeisen sanan. Mutta kuten Ars Technican toimittaja toteaa, kyseessä ei välttämättä ole mikään mitätön uudistus.

DS4:n kosketuspaneeli on suunnitteluvirhe ja väkisin lisätty. Demossakin käyttäjän käsi osui koko ajan analogitattiin kun yritti heitellä vissiin jotain heittotähtiä sutimalla paneelia.

En menisi vähättelemään sitä kosketuslevyä ihan vielä. On toki mahdollista että sen käyttö multiplattareissa jää suht vähäiselle, mutta se olisi aivan älyttömän kätevä esim. minimapin edestakais-zoomauksessa, kun ennen siihen olisi tarvinnut viedä kaksi nuolinäppäintä... Kyllä sellasiakin pelejä missä näppäimet meinaa loppua kesken, alkaa jo olemaan. Esimerkiksi vaikka joku GTA. Myös joku mainitsi jossain strategiapelit missä kosketuspaneeli voisi olla hyödyllinen :)

Ja noi sun kommentit voisi muutenkin olla vain mallia: XBOks on paras ja pleikkari p*ska!
Yhtä syvällinen sanoma olisi tuossa kun noissa "sonylla suunnittelu virhe ja väkisin lisätty ominaisuus" ja "xbox on käyttänyt rakettitiedettä ja magneetti impulsseja uuden ohjaimen mullistamiseen":eek:

Xboxin liipasimet voi hyvin olla hieno uusi ominaisuus, mutta et voi oikeasti ilman fanilaseja väittää että pelikuvan tallentaminen pelkällä napinpainalluksella ja kosketuspaneeli (esim mapin zoomauksessa) olisivat jotenkin turhia uudistuksia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tästä piti muuten kysyä että onko sulla jotain lähdettä tolle 3 gigan muistivaatimukselle käyttöjärjestelmille?

Your Xbox One Games Can Be Suspended (Or Terminated)

Tuossa on siteerattu Microsoftin kehittäjille alkuvuonna lähettämää memoa. Olennainen kohta liittyen korkeimman prioriteetin prosessille varattuihin resursseihin:
1) Running: The game is loaded in memory and is fully running. The game has full access to the reserved system resources, which are six CPU cores, 90 percent of GPU processing power, and 5 GB of memory.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tässä tulee vaan pari kysymystä esille.

1. Onko ohjaimen paino karannut viellä korkeammalle kuin aiemmin.
2. Koitetaanko jatkossa pakottaa pelaajia käyttämään R/L2 nappuloita enemmän uusien moottorien takia.
3. Akun kesto ?

Näistä ensimmäinen on ehkä se suurin ongelma mikäli kokee ohjaimen painon haitaksi.
R/L2 nappulat voi toivon mukaan viellä jatkossakin vaihtaa R/L1 painikkeisiin, mutta jääkö tämä tärinän tuoma kokemus silloin turhaksi?
Akun kesto voi olla joillekkin ongelma mikäli konsoli on kaukana ja ohjaimia on yksi, muuten siitä ei nyt suurempaa haittaa ole. Listasin nyt kuitenkin, koska jollekkin tämä voi olla miinus. Itse käytän tästä syystä kahta ohjainta jolloin toinen on aina ladattuna.

Mitä paneeliin tulee niin sen kanssa kannattaa luultavasti pysyä melko simppeleissä toiminnoissa. Esim kolmen tai kahden nappulan painalluksena tai pyyhkäisy komentoja antamaan. No sen näkee sitten mitä siitä tulee kun ohjainta pääsee käyttämään. Voi olla, että paneelin käyttö jää yhtä vähälle kuin liiketunnistus alkuperäisesä ps3 ohjaimessa. Paras käyttö sillä oli melkeinpä killzonen pommien viritys jossa se oikeasti antoi melko hienon lisän pelille. Muissa peleissä sen käyttö sitten olikin aika turhaa....

En tiedä tosiaan painosta ja akun kestosta. Yksi testaaja totesi uuden ohjaimen tuntuvan kevyemmältä paremman painojakauman vuoksi. Uusi ohjain on keskeltä litteä, kun vanhassa oli pohjassa se akku/patterimöykky. Luulisi myös uusittujen komponenttien ja akkuteknologian paranemisen pitävän tilanteen samana kuin ennen.

Pidän enemmän tuosta MS:n lähestymisestä, eli pitivät ohjaimen päällisin puolin niin simppelinä kuin mahdollista lisäämättä siihen mitään testaamatonta pintaan. Olivat myös ensin punninneet eri vaihtoehtoja, mutta pelaajakunnalta tulleen palautteen vuoksi palasivat vanhaan hyväksi todettuun konseptiin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Your Xbox One Games Can Be Suspended (Or Terminated)

Tuossa on siteerattu Microsoftin kehittäjille alkuvuonna lähettämää memoa. Olennainen kohta liittyen korkeimman prioriteetin prosessille varattuihin resursseihin:

En jaksanut katsoa mistä kinastelette, mut tossahan nimenomaan puhutaan vaan pelien käyttämästä 5 gigan muistista... Jäljelle kyllä jää se 3 gigaa, mut eihän se tarkoita et käyttis sen verran vaatiin...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pidän enemmän tuosta MS:n lähestymisestä, eli pitivät ohjaimen päällisin puolin niin simppelinä kuin mahdollista lisäämättä siihen mitään testaamatonta pintaan. Olivat myös ensin punninneet eri vaihtoehtoja, mutta pelaajakunnalta tulleen palautteen vuoksi palasivat vanhaan hyväksi todettuun konseptiin.

Testaamatonta pintaan? Kyllähän tuota kosketuspaneelia jo on käytössä Ps vitassa joten tämä sinun argumenttisi kumoutuukin sitten siihen. Ja miksiköhän Sony uudistaa ohjaintaan? Ettei vain olisi juuri pelaajakunnan toivoiden takia? Lopeta jo tuo xboxin ylistäminen, kaikki täällä huomaavat kuinka vaaleanpunaisten mikkisofta lasien läpi katsot tätä maailmaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Lopeta jo tuo xboxin ylistäminen, kaikki täällä huomaavat kuinka vaaleanpunaisten mikkisofta lasien läpi katsot tätä maailmaa.

Universumi tasoittaa aina puntit, nyt on Nisulle vastapaino tähän ketjuun.

Me muut voimme sirklailla siellä keskialueella ja odotella E3:sia rauhassa :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Lopeta jo tuo xboxin ylistäminen, kaikki täällä huomaavat kuinka vaaleanpunaisten mikkisofta lasien läpi katsot tätä maailmaa.

Yleensä täällä on äänessä vain kovia PS-fanipoikia, niin hyvä vaan kun joku antaa palaa myös toisesta suunnasta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Testaamatonta pintaan? Kyllähän tuota kosketuspaneelia jo on käytössä Ps vitassa joten tämä sinun argumenttisi kumoutuukin sitten siihen. Ja miksiköhän Sony uudistaa ohjaintaan? Ettei vain olisi juuri pelaajakunnan toivoiden takia? Lopeta jo tuo xboxin ylistäminen, kaikki täällä huomaavat kuinka vaaleanpunaisten mikkisofta lasien läpi katsot tätä maailmaa.

Mitä sitten? X1 on saanut kyllä osansa kritiikistä, kuten jokainen joka rohkenee puolustaa selvästi hyvin tehtyä konsolikokonaisuutta. Tässä polvessa on ollut XO ja PS3, ja kyllä nämä on ihan aitoja mielipiteitä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä sitten? X1 on saanut kyllä osansa kritiikistä, kuten jokainen joka rohkenee puolustaa selvästi hyvin tehtyä konsolikokonaisuutta. Tässä polvessa on ollut XO ja PS3, ja kyllä nämä on ihan aitoja mielipiteitä.
Niin eli nyt se kritiikkikin jotenkin tekee boksista paremman? Ja pleikkari ei ole saanut ainakaan vielä niin paljon kiriiikkiä koska se on huonompi? :eek:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä sitten? X1 on saanut kyllä osansa kritiikistä, kuten jokainen joka rohkenee puolustaa selvästi hyvin tehtyä konsolikokonaisuutta. Tässä polvessa on ollut XO ja PS3, ja kyllä nämä on ihan aitoja mielipiteitä.

Mutta XO:sta ja PS3:sta tiedetään jo kaikki, mutta kummastakaan uudesta ei tiedetä juuri mitään varmaa. Siltikin ylistät toista sen hienoista uusista ominaisuuksista ja haukut toisen sen uusista ominaisuuksista. Että eiköhän tälläiset näin varmana lausutut asiat mitä sinäkin olet sanonut kannattaisi jättää konsoleiden julkaisun jälkeiseen aikaan, ja nyt tyytyä korkeintaan spekuloimaan eikä ottaa noita ensimmäisiä maailmalta saatuja kommentteja 100% todellisena tietona.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Your Xbox One Games Can Be Suspended (Or Terminated)

Tuossa on siteerattu Microsoftin kehittäjille alkuvuonna lähettämää memoa. Olennainen kohta liittyen korkeimman prioriteetin prosessille varattuihin resursseihin:
1) Running: The game is loaded in memory and is fully running. The game has full access to the reserved system resources, which are six CPU cores, 90 percent of GPU processing power, and 5 GB of memory.

Ai se oli tämä se lähde ;)
Tämä on siis 6kk vanha huhu, samoista lähteistä "tiedettiin" konsolin nimen olevan Xbox8 ja PS4:ssa olevan kokonaismuistia 4 gigaa.

Mä en mitenkään pysty ymmärtään miten X1:n käyttöjärjestelmät veisivät 3 gigaa muistia. Miten olisi perusteltua että pelikäyttis vaatisi siis yli nelinkertaisesti muistia verrattuna tähän sukupolveen, kun kuitenkin infra on suurinpiirtein samanlaista. Tai että riisuttu Win8 tarvitsisi edes sitä gigaa mitä tietokoneissa. Yksi mahdollisuus toki on laaja viirussuojaus, jonka tarpeellisuus tulee esiin molempien konsolien esitellessä nettisurffauksen, mutta tuon tarve nyt ei kuitenkaan ole kuin korkeintaan megaluokissa. Tai onko MS:llä tulossa ilmoitus jostain vielä julkistamattomasta asiasta, joka vaatisi muistia kokoajan varattavaksi? Kuitenkin, nuo "kolme käyttöjärjestelmää" eivät vie 3 gigaa muistia tai sitten MS on epäonnistunut todella pahasti. Odotellaan MS:n ilmoitusta asiasta.
 
Ylös Bottom