Lebe80
Well-Known Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Mitä taas yleensä E3-messuihin tulee, niin itselle pelit ovat edelleen taka-alalla. Itse tiedän millaisia pelit pääpiirteittäin ovat, haluan mieluummin tietää ne oikeat killer-featuret, speksit ja miten niitä hyödynnetään. Olen useasti tälläkin foorumilla sanonut, esim. miten virtaviivainen xbox360:n käyttöliittymä on Ps3:n vastaavaan (ilmoitusten aikana xbox-napin painaminen, viestittely, integroitukauppa, yms. yms.), niin haluan nähdä jotain tällaista molemmissa tulevissa konsoleissa (tietenkin uuden sukupolven kertoimella). Miten esim. viestittely on tässä uudessa sukupolvessa toteutettu. WiiU:ssa on omat pelin sisäiset "keskustelufoorumit", onko jotain tällaisia tulossa. Ryhmätsättien käyttö yms. yms. peleistä sovelluksiin siirtymät. Nämä ne itselle ovat se juttu, pelit tulevat olemaan "täysin samanlaisia kokemuksia" kuin edellisissäkin sukupolvissa (graafiset muutokset pois lukien).
Itsekin uskon, että alustalla saa hienoja pyyhkäisytoimintoja aikaiseksi, jotka voivat näin etukäteen tuntua päälleliimatuilta, mutta käytössä tulevat häviämään hienosti osaksi ohjattavuutta.Sonyn härpäke näyttää saaneen lisää massaa ja kokoa mikä on positiivinen asia. Mitä tuohon kosketus alustaan tulee niin tuskin sillä on aikomustakaan olla aktiivisesti käytössä pelaamisessa, eihän start ja select nappikaan olleet. Näen itse sen pelkkänä lisänä ohjata valikoita, karttaa, nettiselainta jne, mutta en minään heittotähti heittely alustana tai vastaavana.
Itselläkään ei tärinät ole päällä, mutta uskon, että tällä tärinäefektillä saadaan hienoja efektejä aikaiseksi, esim. tärinä voimistuu liipasinta hitaasti painamalla, jolloin saadaan pelaajalle viestitettyä selvästi, missä kohtaa samasta liipasimesta painamalla GTA tyyliin tähtäys nostetaan ja missä vaiheessa raja ylitetään ja hahmo alkaakin ampumaan.MS härpäke näyttää aikalailla samalta mitä se on ollutkin. En montaa kertaa ole 360 ohjainta pidellyt kädessäni, mutta voin sanoa että se tuntui ihan kelpo ohjaimelta vaikka tatit olikin eri asennoissa. Sitten nämä tärisevät liipaisimet. En näe niitä minään ihmeellisenä ominaisuutena, samoin kuin tavan tärinä toimintoakaan. Tuohan se lisää todenmukaisuutta tiettyihin pelitilanteisiin. Itse poistan aina se tärinän pois käytöstä koska en välitä siitä. Muutenhan tuossa ei näyttänyt olevan sen kummempaa.
No tähän en sano vielä mitään.Ja näinhän se on että tuo sonyn härpäke on tuonut enemmän uudistuksia mitä ms härpäke.
Mitä taas yleensä E3-messuihin tulee, niin itselle pelit ovat edelleen taka-alalla. Itse tiedän millaisia pelit pääpiirteittäin ovat, haluan mieluummin tietää ne oikeat killer-featuret, speksit ja miten niitä hyödynnetään. Olen useasti tälläkin foorumilla sanonut, esim. miten virtaviivainen xbox360:n käyttöliittymä on Ps3:n vastaavaan (ilmoitusten aikana xbox-napin painaminen, viestittely, integroitukauppa, yms. yms.), niin haluan nähdä jotain tällaista molemmissa tulevissa konsoleissa (tietenkin uuden sukupolven kertoimella). Miten esim. viestittely on tässä uudessa sukupolvessa toteutettu. WiiU:ssa on omat pelin sisäiset "keskustelufoorumit", onko jotain tällaisia tulossa. Ryhmätsättien käyttö yms. yms. peleistä sovelluksiin siirtymät. Nämä ne itselle ovat se juttu, pelit tulevat olemaan "täysin samanlaisia kokemuksia" kuin edellisissäkin sukupolvissa (graafiset muutokset pois lukien).