Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Hinnalla ei tässä pohdinnassa mun ymmärtääkseni ollut mitään (tai ainakaan paljon) tekemistä asian kanssa. Muistipiirien valmistustekniikka vain varttui siihen pisteeseen, että yhdelle sirulle saatiin neljä kertaa se määrä muistia, mitä sillä oli kun PS4:ää alettiin suunnitella. Joten tavoitteena oli 4GB:a, koska se oli realistinen arvio siitä, mihin teknologia taipuu. 8GB oli iloinen yllätys, ja Sony tarttui tilaisuuteen sen kummemmin miettimättä.PS4:n käyttämän muistin osalta Sonyllä kävi onni; muistin hinta alentui ja suuremman muistimoduulin valitseminen oli kustannusten valossa mahdollista, eikä arkkitehtuuriinkaan tarvinnut tehdä mitään muutoksia.
En tiedä, kuinka paljon olet ohjelmointia harjoittanut, mutta kukaan tuntemani kehittäjä ei valittaisi, jos sovellukselle käytettävissä olevan muistin määrä tuplattaisiin. Mitään muutoksiahan mihinkään ei ole pakko tehdä. Tietysti voi pitää konkreettisena haittana sitä, että PS4:n julkistuksessa näytetty demo joutui pyörimään puolella siitä muistista, mitä on lopulta kuluttajien käsiin päätyvässä laitteessa. Pelaajana mä näkisin kuitenkin positiivisena sen, että KZ ei ole edes parasta, mitä PS4:llä nähdään.Lisäisin että kyllä siitä konkreettista haittaa silti ehti syntymään, tuosta muistin tuplaamisesta: