Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

In Theory: Can the Xbox One cloud transform next-gen gaming? • Articles • Eurogamer.net

Pilvilaskennan käyttömahdollisuudet ovat todella rajoittuneita viiveen ja nopeuden takia.

Se nähdään, panostus siihen on ollut rahallisesti yhtä suuri kuin itse rautaan. Itse asiassa koko X1 ja sen ympäristö on kehitetty toimimaan pilvessä joka suhteessa, jolloin pelkän raudan vertailu muuttuu merkityksettömäksi. MS:n kehittäjät ovat ainakin asiasta enemmän kuin innoissaan, vaikka muut eivät.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos nyt yhtään muistelen kuluttajansuojalakeja, niin mikäli ennakkovaraa tuotteita, jolle on annettu jokin hinta valmiiksi, niin hinnan ei pitäisi sopimuksen mukaan ainakaan nousta?

Hieman mainoksena; konsolinet.fi tarjoaa 500e hintalappua, joten mikäli eurooppalisiä tai muita yllätyksiä tulee vielä niin ainakin hintakatto olisi olemassa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos nyt yhtään muistelen kuluttajansuojalakeja, niin mikäli ennakkovaraa tuotteita, jolle on annettu jokin hinta valmiiksi, niin hinnan ei pitäisi sopimuksen mukaan ainakaan nousta?

Hieman mainoksena; konsolinet.fi tarjoaa 500e hintalappua, joten mikäli eurooppalisiä tai muita yllätyksiä tulee vielä niin ainakin hintakatto olisi olemassa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Siellä aika varmaan luki, että hinta tulee vielä muuttumaan eikä se vielä perustu mihinkään tietoon. Siitä tuskin pystyy maksamaan edes vielä tota 500e vaan maksat vaan jonkun varausmaksun,
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Se nähdään, panostus siihen on ollut rahallisesti yhtä suuri kuin itse rautaan. Itse asiassa koko X1 ja sen ympäristö on kehitetty toimimaan pilvessä joka suhteessa, jolloin pelkän raudan vertailu muuttuu merkityksettömäksi. MS:n kehittäjät ovat ainakin asiasta enemmän kuin innoissaan, vaikka muut eivät.
Toivotaan, ettei Microsoft tee Onen kanssa "pleikkakolmosia", ja että vain Microsoftin omat pelitalot osaavat tehdä sille pelejä muutamana ensimmäisenä vuotena.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämä tulee mutuilulla kuuden vuoden takaa, mutta eikö Kutargi uhonnut PS3:sten muodostavan keskenään verkon, jonka hyödyntämättä jääneitä tehoja olisi voitu hyödyntää pelien tarvitsemiin laskentoihin. Taisi XBox fanit ilkkua Skynet sitä ja tätä ja plaa plaa plaa kuinka typerää edes ajatella mitään tuollaista. Kutargin visio tuotti pelilaskennan sijasta Folding projektin joka sai tunnustusta tieteellisiltä piireiltä vaan ei kylläkään sen "toisen leirin" fanaatikko jihadisteiltä.

Nyt kun X1 rakentaa käytännössä samanlaista verkko 300k palvelimensa voimin, niin sitä kutsutaankin muodikkaasti pilveksi ja tälöä pilvilaskennalla voidaan saavuttaa yllättäen mieletön tehoharppaus paikallisesti. Insinööri en ole, mutta kuulostaa vain todella monimutkaiselta ja tulee kaatumaan samaan kuin Kutargin visio: viive, kaistanleveys ja monimutkainen toteutus ohjelmoinnille. Teoriassa voidaan kaivaa laskentatehoa loputtomiin, mutta mitenkäs hyödynnät sen siten että loppukäyttäjän kokemus on tasalaatuinen ympäri maailman.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

[video=youtube_share;JiLefY9uoxY]http://youtu.be/JiLefY9uoxY[/video]

IGN antoi lukijoidensa äänestää kuka omistaa seuraavan sukupolven tällä näytöllä, ennen E3. Tulos on paljon puhuva.

Palkintonauhoja näkyy kesän messuilla E3 ja Gamescom.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kutargin visio tuotti pelilaskennan sijasta Folding projektin joka sai tunnustusta tieteellisiltä piireiltä vaan ei kylläkään sen "toisen leirin" fanaatikko jihadisteiltä.

Folding@home on syntynyt paljon aikaisemmin, eikä PS3:n ansiosta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivotaan, ettei Microsoft tee Onen kanssa "pleikkakolmosia", ja että vain Microsoftin omat pelitalot osaavat tehdä sille pelejä muutamana ensimmäisenä vuotena.

Toivotaan niin, koska ennakkomyyntien valossa One vie PS4:ää kuin metristä halkoa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitkä ovat viimeisimmät myyntiluvut?

PS4:stä ollaan hiljaa, ja Onen myyntejä kehutaan ennätysmäisiksi joka puolella. Mutta ei se ole pointti, jokainen ostaa sen minkä haluaa.

Tietysti jos Sony oikeasti julkaisee konsolinsa, se avittaa tilannetta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt kun X1 rakentaa käytännössä samanlaista verkko 300k palvelimensa voimin, niin sitä kutsutaankin muodikkaasti pilveksi ja tälöä pilvilaskennalla voidaan saavuttaa yllättäen mieletön tehoharppaus paikallisesti. Insinööri en ole, mutta kuulostaa vain todella monimutkaiselta ja tulee kaatumaan samaan kuin Kutargin visio: viive, kaistanleveys ja monimutkainen toteutus ohjelmoinnille. Teoriassa voidaan kaivaa laskentatehoa loputtomiin, mutta mitenkäs hyödynnät sen siten että loppukäyttäjän kokemus on tasalaatuinen ympäri maailman.

Azure = 300k palvelinta. Edes taloudellisesti ei mitään järkeä kenellekään vuokrata aikaa täältä jos julkaisijat/Microsoft eivät veloita yksinpelien peluusta. Persistent moninpeleihin luultavasti käyttökelpoinen ratkaisu

Se nähdään, panostus siihen on ollut rahallisesti yhtä suuri kuin itse rautaan. Itse asiassa koko X1 ja sen ympäristö on kehitetty toimimaan pilvessä joka suhteessa, jolloin pelkän raudan vertailu muuttuu merkityksettömäksi. MS:n kehittäjät ovat ainakin asiasta enemmän kuin innoissaan, vaikka muut eivät.

Hei, joku saattaa uskoa mitä täällä sanotaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Azure = 300k palvelinta. Taloudellisesti ei mitään järkeä kenellekään vuokrata aikaa täältä jos julkaisijat/Microsoft eivät veloita yksinpelien peluusta. Persistent moninpeleihin luultavasti käyttökelpoinen ratkaisu



Hei, joku saattaa uskoa mitä täällä sanotaan.

Se on perinteisesti ollut Konsolifinin forumin suurin pelon aihe.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS4:stä ollaan hiljaa, ja Onen myyntejä kehutaan ennätysmäisiksi joka puolella. Mutta ei se ole pointti, jokainen ostaa sen minkä haluaa.
Eikös Wii U:n ennakkovaraukset olleet myös ennätysmäiset? Hassua lukea sun kommentteja mitkä ei pohjaudu mihinkään muuhun kun microsoftin laseihin silmillä. Eikö tässä kuitenkin jokainen pelaaja halua, että peliala kehittyy mieleiseen suuntaan eikä brändillä ei pitäisi olla väliä sen suhteen, kunhan lopputulos on hyvä?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Azure = 300k palvelinta. Edes taloudellisesti ei mitään järkeä kenellekään vuokrata aikaa täältä jos julkaisijat/Microsoft eivät veloita yksinpelien peluusta.
En käsitä miksei myös Azuressa voisi olla julkaisijoille ilmaista palvelua, kuten muillakin pilvipalvelun tarjoajilla. Eli Microsoft voi ihan hyvin tarjota rajapinnan kautta ilmaiseksi tiettyjä toimintoja. Koska Liveä mainostetaan nyt kovasti tuon 300k:n serverin tehosta, niin ihan hyvin noita ilmaispalveluja voi olla, jotka ovat vain hieman rajoittuneempia. Samalla Microsoft saa omaa analytiikkojaan varten dataa, pelitalot taas valmiita toteutuksia helpottamaan omaa työtään. Ei tää ole mitään ydinfysiikkaa!

edit:
Ei tuo Azure kuitenkaan ilman käyttöä jää, vaan sitä käytetään jo nyt Microsoftin omien palveluiden lisäksi ihan ulkopuolisten asiakkaiden laskennoissa ja datan tallentamisessa. Eli sillä on jo nyt ihan maksavia asiakkaita, jotka ihan hyvin "maksavat" myös Xbox-pelaajien pelaamista.

Eli laskentatehoa tuolta kyllä saadaan, mutta en usko edelleenkään, että laskentatehoa edes voi hyödyntää juurikaan yksinpeleissä. Korkeintaan kenttien valaistuksen voi laskea Azure-pilvessä, mutta tällöinkin se on tehty jo kuukausia aikaisemmin, ennen kuin pelaaja näkee siitä silmäystäkään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eikös Wii U:n ennakkovaraukset olleet myös ennätysmäiset? Hassua lukea sun kommentteja mitkä ei pohjaudu mihinkään muuhun kun microsoftin laseihin silmillä. Eikö tässä kuitenkin jokainen pelaaja halua, että peliala kehittyy mieleiseen suuntaan eikä brändillä ei pitäisi olla väliä sen suhteen, kunhan lopputulos on hyvä?

Hölmöä verrata Wii U:hun. Reaktioista näki, että siitä tulee floppi. Olisi aivan sama kuka Onen takana olisi, ja se olisi menestys.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Hölmöä verrata Wii U:hun. Reaktioista näki, että siitä tulee floppi. Olisi aivan sama kuka Onen takana olisi, ja se olisi menestys.

Voisitko nyt hiukan avata miten se lyö täysin kaikki kilpailijat?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Voisitko nyt hiukan avata miten se lyö täysin kaikki kilpailijat?

Koska Wii U ei ole käytännössä myynyt julkaisun jälkeen lainkaan, siitä ei kannata edes puhua. En minä tiedä lyökö One PS4:n, ymmärrän vain sen olevan tuleva menestys.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En käsitä miksei myös Azuressa voisi olla julkaisijoille ilmaista palvelua, kuten muillakin pilvipalvelun tarjoajilla. Eli Microsoft voi ihan hyvin tarjota rajapinnan kautta ilmaiseksi tiettyjä toimintoja. Koska Liveä mainostetaan nyt kovasti tuon 300k:n serverin tehosta, niin ihan hyvin noita ilmaispalveluja voi olla, jotka ovat vain hieman rajoittuneempia. Samalla Microsoft saa omaa analytiikkojaan varten dataa, pelitalot taas valmiita toteutuksia helpottamaan omaa työtään. Ei tää ole mitään ydinfysiikkaa!

edit:
Ei tuo Azure kuitenkaan ilman käyttöä jää, vaan sitä käytetään jo nyt Microsoftin omien palveluiden lisäksi ihan ulkopuolisten asiakkaiden laskennoissa ja datan tallentamisessa. Eli sillä on jo nyt ihan maksavia asiakkaita, jotka ihan hyvin "maksavat" myös Xbox-pelaajien pelaamista.

Azuren tarkoitus on toki rahan painaminen. http://www.windowsazure.com/en-us/pricing/details/cloud-services/ (Neljä virtuaalista corea ~$230/kk hmm) Jos siellä olisi paljon Xbox-instansseja jotka eivät tuottaisi mitään ja joita ei voi myydä muille asiakkaille niin.. miten tämä yhtälö toimii.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Azuren tarkoitus on toki rahan painaminen. Pricing Details - Cloud Services (Neljä virtuaalista corea ~$230/kk hmm) Jos siellä olisi paljon Xbox-instansseja jotka eivät tuottaisi mitään ja joita ei voi myydä muille asiakkaille niin.. miten tämä yhtälö toimii.
Eli siis Microsoft ei voi kustantaa Live-maksuilla, yrityspalveluilla (office 365, hotmail, yms yms yms) yms. Azuren ylläpitoa?

Eihän se nyt Microsoftille maksa tuota summaa, vaan ne repii juuri ne voitot myymällä tuota Azurea muillekin kuin Xbox-pelaajille!
 
Ylös Bottom