Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS4 on kehitetty pääosin velkarahalla. Ja jätetään homma siihen.

Korjaan itseäni vielä. Siis Sonylla ei ole virhemarginaalia, menestyksen on tultava. Siinä mielessä jos PS4 on oikeasti kiinnostava, niin harkitsen tukiostoa.

PS4:n merkitys Sonyn kohdalla on melkein mitätön. Ei se tule koko firmaa nostamaan menestykseen tai sitä kaatamaan. Parhaimmillaan se tuottaa vain muutaman miljardin koko elinkaaren aikana.

Samoin Microsoftin kohdalla. Xbox liikevaihto on kokonaisuudessa hyvin pieni jos PC alkaa tulemaan ryminällä alas kuten kaikki ennustavat
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Hyvin paljon helpompaa on koristaa peliä kuin rueta "rumentamaan" sitä riittävästi, että peli taas toimii.
Voin myöntää, että en pelinkehityksestä mitään ymmärrä, mutta toimiiko asia todellakin noin päin? Omasta mielestäni tuntuisi huomattavasti loogisemmalta, että esim. tietokoneelle kehitettyä peliä pystyttäisiin muokkaamaan konsoleille sopivaksi heikentämällä ominaisuuksia (esim. vähentämällä vastaantulevia vihollisia, vähentämällä objekteja, heikentämällä grafiikkaa jne) suhteellisen helposti. Tietysti esim. Wii-pelejä voi portata nykyisen sukupolven tehokonsoleille, reunoja saadaan tarkennettua ja joitain elementtejä lisättyä, mutta eihän niistä peleistä saada samannäköisiä kuin muista PS3 tai Xbox-pohjalle kehitetyistä peleistä muuten kuin tekemällä peli uudestaan. Sen sijaan Wii:n saamat multiplattarit ovat laadullisesti samaa tasoa muiden Wii-pelien kanssa.

Väitteesi varmasti pitää paikkaansa, mikäli raudassa on todella merkittävästi eroa. Xbox Onen ja PlayStation 4:n välillä ei sen suuruista eroa ole, vaikka PS4 tuplaisi julkistetun muistin määrän ja Xbox puolittaisi. PS3-pelin porttaaminen PS2:lle ei onnistu kuin tekemällä peli uudestaan. PS2-pelin voi tietysti portata ylöspäin, mutta kyllähän se silti on edelleen PS2-peli, vaikka sen nimeen olisi HD lisättykin.

Jos nyt annetut specsit pitävät kutinsa loppuun saakka, on hyvin vaikea nähdä tilannetta, että X1 multiplatter versiot "veisivät" PS4:n versiota. Niillä ei tällä hetkellä ole mitään sellaista etua, mitä tämän hetkinen arkkitehtuuri niille antaa.
Mikäli tarkoitat "viemisellä" julkaistavan pelin (ensisijaisesti graafista) tasoa etkä pelintekijöiden huomion määrää, tämä on tietysti täysin totta. Mutta kuvitellaan tilanne, jossa Xbox One saakin huippustartin, ja myy ensimmäisen vuoden aikana 20 miljoonaa konsolia. PlayStation 4 ei pääse samoihin lukuihin, vaikka myy kunnioitettavat 7 miljoonaa konsolia. Pelinkehittäjät varmasti mielellään keskittyvät ensisijaisesti Xbox-versioon, koska sille on odotettavissa enemmän myyntejä. Pelit tietysti julkaistaan tietysti myös PS4:lle, mutta tällöin se ei pääse hyödyntämään parempia tehojaan maksimaalisesti, ja erot konsolipelien välillä jäävät kosmettisiksi. Tietysti mainitsemasi konsolirautojen samankaltaisuus varmasti hieman parantaa PS4:n mahdollisuuksia saada peleistä paremmat versiot myös ensimmäisessä skenaariossa, mikäli porttaus käy niin helposti kuin on ounasteltu. Mikäli myyntiluvut ovat kuitenkin vuoden päästä päinvastaiset, PS4:lle on varmasti luvassa pelejä, jotka ovat selkeästi paremman näköisiä multiplattareita kuin Xboxille. Kuitenkaan en jaksa uskoa muita kuin graafisia eroja pelien välillä, kuten jossain väläytettyä eroa Battlefieldin pelaajamäärissä 64vs32 tai 128vs64 tyyliin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Maksullisen verkkopelin puollustaminen on aina ollut jotain käsittämätöntä, johon ei vain ymmärrys riitä. Microsoft tekisi viisaasti kun upottaisi maksut piilohintoina ja päästäisi kaikki pelaamaan verkkopelejä.
Mun mielestä se on ollu ihan selvyys. Live toimii niin paljon paremmin kuin PSN, että siitä ilomielin maksaa 3 euroa kuukaudessa. Sama on vaikka oluessa. Moni maksaa mielihyvin muutaman euron enemmän laatikolta kuin että joisi Pirkka-kaljapashaa.
Muistan 2-3 vuotta takaperin artikkelin jossa Sonyn joku exec kertoi heidän olevan kateellinen MS:n verkkobusinekselle. Asia on kuitenkin kaksijakoinen. PS3 on myynyt paljon enemmän konsoleita ilmaisen verkkopelaamisen takia, toisaalta verkkoserverit ovat kallista ylläpitää ja se tuottaa heille isot tappiot, jota sitten toivotaan saavan takaisin lisääntyneen konsolimyynnin mukana tuomana pelimyyntinä ja sitä kautta kasvavina rojalteina. Vaikka Sonyn pelipuoli onkin nyt päässyt plussan puolelle, pitkällä tähtäimellä se on sijoittajille hyvin tappiollista. Sijoitetulle pääomalle kun ei aseteta tavoitteeksi "päästä omilleen". Pidän todennäköisempänä PSN:n muuttumista maksulliseksi kuin pysymisenä ilmaisena. Sony varmasti pimittää tuota tietoa mahdollisimman pitkälle. Maksullisuus kuitenkin tekee ekosysteemistä terveemmän sekä antaa Sonylle mahdollisuuden kehittää verkkotoimintojaan. Kuukausimaksua maksamatta pystyy pelaan yksinpelejä.

Kuitenkaan en jaksa uskoa muita kuin graafisia eroja pelien välillä, kuten jossain väläytettyä eroa Battlefieldin pelaajamäärissä 64vs32 tai 128vs64 tyyliin.
Dedikoidut serverit! Nykyisessä sukupolvessa moninpelit toimivat P2P periaatteella, jossa joku pelaajista hostaa peliä muille. X1:lle on luvattu dedikoidut serverit, jolloin jokainen pelaaja ottaa yhteyden pelin serveriin (Azure-pilvi). Otetaan esimerkkinä PC:n puolelta vaikka Planetside 2, jossa pelaajia on samalla serverillä jopa 2000. Tuo ei ole millään tavalla mahdollista P2P mallilla. Sony voi toki tulevaisuudessa tehdä samaa Gaikai-palvelunsa kautta, mutta toistaiseksi ovat puhuneet vain PS3 pelien ja demojen streamaamisesta sieltä ja sellainen sen yrityksen ydintoiminta olikin ennen Sonyn ostosreissua.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuukausimaksua maksamatta pystyy pelaan yksinpelejä.

Sanotaan näin, että jos kaikki jo olemassa oleva herkku, sekä nettipeli siirrettäisiin PS+ puolelle, siitä(nettipelistä) voisi EHKÄ jopa maksaa, koska tarjolla olisi paljon muutakin kivaa(vuosimaksuun sisältyviä ilmaisia pelejä muun muassa). Xbox 360 omistaessani en maksanut Live Goldista, sillä pelkkä verkkopelaamis mahdollisuus ei minusta tuntunut järkevältä kohteelta sijoittaa rahaa, kun niin moni muu firma tarjosi saman ilmaiseksi.

Niin. Minulla on tällainen periaate. Mikäli perustoiminnoiden käyttöön otosta aletaan pyytämään maksua, niiden mukana on parempi tulla jotain äärimmäistä lisäherkkua, tai kukkaron nyörit ei aukea ainakaan tässä taloudessa. Minä hitaine nettiyhteyksineni en ole kovin innokas nettimättäjä, joten sinänsä tuollainen ratkaisu ei minua koskettaisi millään lailla. Ne taas, jotka tähän asti ovat rakastaneet PS3 tarjoamaa ilmaista verkkopelaamista, saattanevat vaihtaa jopa "leiriä", jos Sony muuttaa käytäntönsä Microsoftin kaltaiseksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Dedikoidut serverit! Nykyisessä sukupolvessa moninpelit toimivat P2P periaatteella, jossa joku pelaajista hostaa peliä muille. X1:lle on luvattu dedikoidut serverit, jolloin jokainen pelaaja ottaa yhteyden pelin serveriin (Azure-pilvi). Otetaan esimerkkinä PC:n puolelta vaikka Planetside 2, jossa pelaajia on samalla serverillä jopa 2000. Tuo ei ole millään tavalla mahdollista P2P mallilla. Sony voi toki tulevaisuudessa tehdä samaa Gaikai-palvelunsa kautta, mutta toistaiseksi ovat puhuneet vain PS3 pelien ja demojen streamaamisesta sieltä ja sellainen sen yrityksen ydintoiminta olikin ennen Sonyn ostosreissua.

Seuraava isompi askel verkkopelaamisessa voi hyvin olla pelaajamäärän kasvattaminen ja sehän käy näiden dedikoitujen servereiden kautta. Olemme saaneet nauttia Warhawkin 32-pelaajan servereistä jo vuodesta 2007. Ehkä kuitenkin Zipper Interactiven M.A.G. on se kaikkein coolein esimerkki 256 pelaajallaan. Tälle tarinalle toivoisi todella jatkoa ja erityisesti Battlefield 4:n kohdalla, joka ainakin täällä tullaan laskemaan Playstation 4 julkaisupeliksi, mikäli julkaisija sen vain suo. Tämä palvelu on Microsoftin puolella takuuvarmasti maksullinen, ehkä Sony pystyy tarjoamaan saman ilmaiseksi? Sormet ristissä sitä täällä ainakin toivotaan.

Lisäksi täytyy vielä muistaa Sony Online Entertainment ja firman kokemukset mainitsemastasi Planetside 2:sta. Tänään viimeksi ovat kommentoineet free-to-playn olevan mainio väylä tuoda verkkopelejä PS4:lle.

"I would expect that with all of the amazing features that have been announced for the next PlayStation," said Liberty, "that [the PS4] will be a great platform for MMOs."


Lähde: PS4 'Will Be A Great Platform For MMOs' - NowGamer
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbox 360 omistaessani en maksanut Live Goldista, sillä pelkkä verkkopelaamis mahdollisuus ei minusta tuntunut järkevältä kohteelta sijoittaa rahaa, kun niin moni muu firma tarjosi saman ilmaiseksi.

Niin. Minulla on tällainen periaate. Mikäli perustoiminnoiden käyttöön otosta aletaan pyytämään maksua, niiden mukana on parempi tulla jotain äärimmäistä lisäherkkua, tai kukkaron nyörit ei aukea ainakaan tässä taloudessa.
Skypen kautta pystyy soittamaan ilmaiseksi, vaikkakin se on hieman tahmeampaa eikä toimi niin laajasti/hyvin kuin kännykällä, niin et kai vain maksa puhelimestasi kuukausimaksuja?

Lisäksi täytyy vielä muistaa Sony Online Entertainment ja firman kokemukset mainitsemastasi Planetside 2:sta. Tänään viimeksi ovat kommentoineet free-to-playn olevan mainio väylä tuoda verkkopelejä PS4:lle.

"I would expect that with all of the amazing features that have been announced for the next PlayStation," said Liberty, "that [the PS4] will be a great platform for MMOs."


Lähde: PS4 'Will Be A Great Platform For MMOs' - NowGamer
Destiny taitaa olla hieman samanmoisella idealla liikkeellä, mutta en pitäis yhtään pahana jos Planetside 2 tulisi konsol(e)ille. Muut MMO't ei itteeni kiinnosta. Toivottavasti ei kuitenkaan cross platformina vaan ihan omana versiona. PC-versiosta pitäisi myös muuttaa sen verran että serveriltä toiselle vaihtaminen pitäisi olla ilmaista ainakin muutaman kerran, ettei päädy servulle jossa on joko helkutisti alivoimalla tai ylivoimalla. Itselle kävi niin että vaikka pelaajamäärät olivat aika tasoissa, oltiin me punaiset niin ylivoimaisia että meni maku pelaamisesta ja serverin vaihto olisi maksanut jotain tyyliin 10 euroa.

Mutta noi free2play pelit voivat olla ISO juttu tulevassa sukupolvessa. Mm League of Legends sopisi oikein hienosti konsoleille!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Skypen kautta pystyy soittamaan ilmaiseksi, vaikkakin se on hieman tahmeampaa eikä toimi niin laajasti/hyvin kuin kännykällä, niin et kai vain maksa puhelimestasi kuukausimaksuja?

Minun perheeni ei käytä skypeä, vaikka heitä siihen olen houkutellut. Puhelimellani heitä häiriköin. Maksoi alle 20 euroa(Tietokone päihittää älypuhelimen kaikessa muussa, paitsi äänikeskusteluissa, johon taasen kelpaa ihan mikä vain halpamarketin myymä vempele), joten silläkään ei tehdä muuta kuin soittelua ja tekstailua.

En maksa kuukausimaksua muusta kuin netistä, enkä tule maksamaan, ellei Sony tai Microsoft pistä jotain mieltä räjäyttävää herkkua tarjolle(jota tuskin tapahtuu. Pessimisti ei pety).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS3 on myynyt paljon enemmän konsoleita ilmaisen verkkopelaamisen takia, toisaalta verkkoserverit ovat kallista ylläpitää ja se tuottaa heille isot tappiot, jota sitten toivotaan saavan takaisin lisääntyneen konsolimyynnin mukana tuomana pelimyyntinä ja sitä kautta kasvavina rojalteina. Vaikka Sonyn pelipuoli onkin nyt päässyt plussan puolelle, pitkällä tähtäimellä se on sijoittajille hyvin tappiollista. Sijoitetulle pääomalle kun ei aseteta tavoitteeksi "päästä omilleen". Pidän todennäköisempänä PSN:n muuttumista maksulliseksi kuin pysymisenä ilmaisena.
Maalaisjärjellä ajateltuna mikä ettei, mutta tuossakin on aikamoinen kasa oletuksia ja ennustuksia. Miksi Sonyn pelipuoli (eli ilmeisesti koko Consumer Products & Services?) tulee olemaan sijoittajille tappiollista? PSN:n maksullisuus on toki mielenkiintoinen kysymys. Mikäli konsoleitakin myydään tappiolla, miksei verkkopelaamista voida samaan tapaan tukea pitämällä se kuluttajalle (oikeastaan näennäisesti) maksuttomana? Tuotto tulee sitten jotain muuta kautta.

Tässä keskustelussa ylipäätään alkaa häiritsemään mielipiteiden ilmoittaminen faktoina. Esimerkiksi finanssipuolta on kommentoitu lähiaikoina useasti. Fakta lienee kuitenkin se, ettei kellään meistä ole (sisäpiirin) tietoa näiden monikansallisten yrityksen businessmalleista tai edes hyvää kuvaa taloudellisesta tilanteesta. Esimerkiksi Sonyn sivuilta saatava 2012 annual report ei erittele tulosta edes divisioonittain, joten itse pidättäytyisin johtopäätösten vetämisestä tuon perusteella. Microsoftilta näyttää saavan jonkin verran tarkempaa dataa.

Tekniikasta minulla ei riitä kompetenssia sanomaan yhtään mitään, mutta mielelläni näkisin siinäkin yhteydessä jotain viittauksia mikäli asioita lyödään pöytään faktoina.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Voin myöntää, että en pelinkehityksestä mitään ymmärrä, mutta toimiiko asia todellakin noin päin? Omasta mielestäni tuntuisi huomattavasti loogisemmalta, että esim. tietokoneelle kehitettyä peliä pystyttäisiin muokkaamaan konsoleille sopivaksi heikentämällä ominaisuuksia (esim. vähentämällä vastaantulevia vihollisia, vähentämällä objekteja, heikentämällä grafiikkaa jne) suhteellisen helposti. Tietysti esim. Wii-pelejä voi portata nykyisen sukupolven tehokonsoleille, reunoja saadaan tarkennettua ja joitain elementtejä lisättyä, mutta eihän niistä peleistä saada samannäköisiä kuin muista PS3 tai Xbox-pohjalle kehitetyistä peleistä muuten kuin tekemällä peli uudestaan. Sen sijaan Wii:n saamat multiplattarit ovat laadullisesti samaa tasoa muiden Wii-pelien kanssa.

Tästähän on ihan käytännön esimerkki tällä hetkellä PC-pelaaminen. PC-rauta mahdollistaisi tällä hetkellä vaikka mitä, mutta suurin osa peleistä optimoidaan ensiksi konsoleille ja sen jälkeen vain tehdään (kusiset) käännökset PC:lle. Tämän takia myös PC pelaajat ovat innoissaan uudesta konsolisukupolvesta, koska se tarkoittaa lähes automaattisesti parempia grafiikoita myös PC:lle.

Ajattele, että sinulla on kaksi hardwarea A ja B, jotka ovat käytännössä samanlaisia arkkitehtuuriltaan. Tehtäväsi on saada se mahdollisimman pienellä vaivalla peli toimivaksi molemmalle. B on tehokkaampi. Tottakai optimoit pelisi A:lle, jolloin automaattisesti se toimii vähintään yhtä hyvin B:llä. Sen jälkeen halutessasi voit parantaa B:n tuotosta, jos resursseja on. Jos taas teet homman eka B:lle, sinun täytyy rueta tekemään ylimääräistä työtä, että saat saman tuotoksen toimimaan A:lla. Lähtökohtaisesti aina mennään heikoimman ehdoilla. PS3 vs Xboc360 tämä vaan hämärtyi, koska PS3 oli teoriassa tehokkaampi, mutta tehot oli helvetisti vaikeammin saavutettavissa. Tälläistä vertailua on vaikea niille tehdä, koska käännös vaati joka tapauksessa työtä, koska arkkitehtuurit ovat niin erilaisia.

Väitteesi varmasti pitää paikkaansa, mikäli raudassa on todella merkittävästi eroa. Xbox Onen ja PlayStation 4:n välillä ei sen suuruista eroa ole, vaikka PS4 tuplaisi julkistetun muistin määrän ja Xbox puolittaisi.
Muisti taitaa olla pienin osa-alue tällä hetkellä, joka tuota eroa tekee. Nimenomaan CPU ja GPU repivät PS4 hyväksi tuota eroa. Tälle tosin ei vielä kirkon siunausta ole saatu. Sen aikaa kaikki tämä on spekulaatiota, kun MS ilmoittaa mm. tarkat kellotaajuudet.

Mikäli tarkoitat "viemisellä" julkaistavan pelin (ensisijaisesti graafista) tasoa etkä pelintekijöiden huomion määrää, tämä on tietysti täysin totta. Mutta kuvitellaan tilanne, jossa Xbox One saakin huippustartin, ja myy ensimmäisen vuoden aikana 20 miljoonaa konsolia. PlayStation 4 ei pääse samoihin lukuihin, vaikka myy kunnioitettavat 7 miljoonaa konsolia. Pelinkehittäjät varmasti mielellään keskittyvät ensisijaisesti Xbox-versioon, koska sille on odotettavissa enemmän myyntejä. Pelit tietysti julkaistaan tietysti myös PS4:lle, mutta tällöin se ei pääse hyödyntämään parempia tehojaan maksimaalisesti, ja erot konsolipelien välillä jäävät kosmettisiksi. Tietysti mainitsemasi konsolirautojen samankaltaisuus varmasti hieman parantaa PS4:n mahdollisuuksia saada peleistä paremmat versiot myös ensimmäisessä skenaariossa, mikäli porttaus käy niin helposti kuin on ounasteltu. Mikäli myyntiluvut ovat kuitenkin vuoden päästä päinvastaiset, PS4:lle on varmasti luvassa pelejä, jotka ovat selkeästi paremman näköisiä multiplattareita kuin Xboxille. Kuitenkaan en jaksa uskoa muita kuin graafisia eroja pelien välillä, kuten jossain väläytettyä eroa Battlefieldin pelaajamäärissä 64vs32 tai 128vs64 tyyliin.
Vaikka X1 repisi kaulaa PS4, ei kaiken jären mukaan PS4:llä pitäisi multiplatter pelin toimia huonommin. Tehot on niin paljon PS4 hyväksi (ja arkkitehtuuri on edelleen lähes sama), että vaikea nähdä tosiaan tilannetta, jossa boksi versio menee 1080p/60fps reunanpehmennyksillä kun ps4 versio menee 1080p/30 rumemmilla grafiikoilla, vaikka kuinka X1 olisi ykkösalusta kehityksessä. En myöskään usko, että homma kääntyy toisin päin. PS4:n pitäisi myydä aivan valtavasti enemmän, että multiplatter pelitalot pistäisi X1:n toissijaiseksi kehitysalustaksi. Eiköhän tuo kaksikko tasaisesti myy, Boksi valtaa USA:n ja PS4:n vahvuudet ovat Euroopassa ja Japanissa.

Dedikoidut serverit! Nykyisessä sukupolvessa moninpelit toimivat P2P periaatteella, jossa joku pelaajista hostaa peliä muille. X1:lle on luvattu dedikoidut serverit, jolloin jokainen pelaaja ottaa yhteyden pelin serveriin (Azure-pilvi).
Niin kuin Nisu jo aikaisemmin totesi, et voi sanoa että monin pelit toimivat P2P - periaatteella, kun esimerkiksi MAG pyöritti 128 vs 128 dedikoiduilla servereillä. Käsittääkseni suurin osa Sonyn yksinoikeuspelien multiplayereistä toimii dedikoiduilla servereillä, ei tuohon mitään Azure-pilveä tarvitse.

Destiny taitaa olla hieman samanmoisella idealla liikkeellä, mutta en pitäis yhtään pahana jos Planetside 2 tulisi konsol(e)ille.
Planetside 2 on Sonyn Computer Entertainmentin peli, joten millekkään muulle konsolille kuin PS4:lle tuon tulo on kyllä todella epätodennäköinen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nisupullan pitäisi hankkia työ Sonylta. Sen verran vakuuttavaa hypeä ja toisen alentamista menossa.

Itse jaksan vielä toivoa paremmasta huomisesta molemmille tehokonsoleille, mutta E3:lla saa tulla ihmeitä. Sonynkin pitää oikeasti alkaa todellisuudessa näyttämään mitä tarjoaa eikä vaan niitä puheita tai unelmia. MS taas voisi hieman selventää asioita ja vähän valaa uskoa, että pelaajillekin tarjottaisiin jotain.

Itse toivoisin molemmille konsoleille vaikka sitä, että jos omistat pelin niin voit vaihtaa sen onlinessa suoraan eli pelilevyä ei lopulta tarvittaisi vaan voisit lahjoittaa omistusoikeuden pois toiselle. Toimisi hyvin myös lahjana, mutta eikö pelien vaihtamisen siirtämistä suoraan verkkopalvelun sisälle helpottaisi myös kuluttajaa? Laiskojen ei tarvitse kävellä kaupalle. Tässä olisi näille pelikaupoillekin sitten idea eli pelit voisi lunastaa suoraan heidän nettisivuiltaan. Listataan vaan käytetyt pelit koko firmasta ja sitten ei kun valitsemaan. Hyvinkin tälläiseen toimintaan olisi mahdollisuuksia.

Laajentaisi monen pelaajan pelitarjontaakin kun saisi lainata helposti pelin kaverilta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nisupullan pitäisi hankkia työ Sonylta. Sen verran vakuuttavaa hypeä ja toisen alentamista menossa.

Itse jaksan vielä toivoa paremmasta huomisesta molemmille tehokonsoleille, mutta E3:lla saa tulla ihmeitä. Sonynkin pitää oikeasti alkaa todellisuudessa näyttämään mitä tarjoaa eikä vaan niitä puheita tai unelmia. MS taas voisi hieman selventää asioita ja vähän valaa uskoa, että pelaajillekin tarjottaisiin jotain.

Itse toivoisin molemmille konsoleille vaikka sitä, että jos omistat pelin niin voit vaihtaa sen onlinessa suoraan eli pelilevyä ei lopulta tarvittaisi vaan voisit lahjoittaa omistusoikeuden pois toiselle. Toimisi hyvin myös lahjana, mutta eikö pelien vaihtamisen siirtämistä suoraan verkkopalvelun sisälle helpottaisi myös kuluttajaa? Laiskojen ei tarvitse kävellä kaupalle. Tässä olisi näille pelikaupoillekin sitten idea eli pelit voisi lunastaa suoraan heidän nettisivuiltaan. Listataan vaan käytetyt pelit koko firmasta ja sitten ei kun valitsemaan. Hyvinkin tälläiseen toimintaan olisi mahdollisuuksia.

No eipä Nisu toisen käyttäjän alentamista ole harrastellut vai puhutko nyt hänen huolistaan Kinectiä kohtaan?

Mitä nyt tohon toiseen pitäisi sanoa? Sony on näyttänyt mitä se tulee tarjoamaan. Vai oletko sokea? Tämä kommentti taas ei ole alentavaa tai vähättelevä ellei jopa puhdas valhe?

Miksi se olisi liian vaivalloista pyörittää sitä fyysistä kopiota toiselle ihan normaalisti?
Pelejähän vain kasautuisi nurkkiin ja mahdollisesti joku myös yrittäisi huijata muita ihmisiä myymällä pelin kahteen kertaan. Ensiksi myy sen oikeasti pelkän lisenssin kautta ja sen jälkeen käy myymässä pelin jollekin fyysisesti. Joo ei, pysytään tasan yhdessä mallissa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Hassua muuten kuinka Liven maksullisuuden valittajat ovat järjestäen PS-pelaajia :)
No harva se omaa valintaansa haukkuu.
Yleistämisesi on taas jotakin ihan potaskaa. Sama kuin sanoisi että jos olisi yksi saksalainen natsi niin kaikki saksalaiset olisivat natseja tai natseja ainoastaan olisivat saksalaiset.
En minä PC:lläkään mitään kuukausi-/vuosimaksuja pelistä tai pelipalvelusta maksa. Siksi juuri olenkin pleikkarilla pelaamassa. Ei se pleikkarin ilmaisuus minun mielipidettä määritä vaan ihan oma yleinen näkemys nettipelaamista kohtaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS4:n merkitys Sonyn kohdalla on melkein mitätön. Ei se tule koko firmaa nostamaan menestykseen tai sitä kaatamaan. Parhaimmillaan se tuottaa vain muutaman miljardin koko elinkaaren aikana.

Samoin Microsoftin kohdalla. Xbox liikevaihto on kokonaisuudessa hyvin pieni jos PC alkaa tulemaan ryminällä alas kuten kaikki ennustavat

Ei MS edes kilpaile Sonyn kanssa, vain Sony luo elintärkeää mielikuvaa että kilpailu olisi menossa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

MS:lle XOne on tärkeä, koska sen avulla voidaan W8 pohjaisia muita tuotteita piilomarkkinoida kuluttajille hyvänä vaihtoehtona androidille ja Iphonelle. Jos jotenkin onnistuvat linkittämään pelaamista mobiililaitteillekin niin kyllä siitä on hyötyä koko firman talouden kannalta enemmän kuin tarpeeksi. Puhumattakaan siitä, että W8-PC:llä pääsisi pelaamaan XOne pelaajia vastaan tai tulisi selkeitä yksinoikeuksia, jotka tukee molempia alustoja etc. lisähyötyjä..

En yhtään yllättyisi jos jotain Nokian W8-puhelinta annetaan XOnen kylkiäisenä. Ei välttämättä heti julkaisussa, mutta jossain vaiheessa.

Sonyn puolella taas pelipuolen voitot on tärkeitä vaikka puhuttaisiin vain muutamista miljardeista. PS4:n on potentiaalinen hitti ja vaikka suoraan eivät kilpaile XOnen kanssa niin enemmän potentiaalia se on osoittanut. Eri asia onnistuuko se ne lunastamaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei MS edes kilpaile Sonyn kanssa, vain Sony luo elintärkeää mielikuvaa että kilpailu olisi menossa.

Molemmat laitteet tähtäävät olohuoneen viihdekeskuksiksi. Sony teki avauksensa peleillä ja Microsoft multimedialla. Jo ikääntyvässä polvessa nähtiin PlayTV, joka oli käytännössä DVB-T -digiboksi ja DVR-tallennin suoraan pleikkarin kovalevylle. Japanissa samaa virkaa toimitti Nasne, joka pystyi tallentamaan viideltä kanavalta samanaikaisesti ja streamaamaan tallenteet mm. tabletille ja PSVitalle. Firma on näillä laitteilla jo kokeillut DVR-toimintoja. Siitä todistuksena KonsoliFIN:stä löytyvä viestiketju: http://www.konsolifin.net/bbs/pelialaan-liittyva-keskustelu/41191-playtv.html

Väitän Sonyn olevan itseasiassa tässä mielessä kypsempi tv-viihdelaatikoksi. Heiltä löytyy yhdessä asiakkaiden kanssa tästä jo käytännön kokemusta. Tähän kun vielä lisätään jo runsaasti esillä ollut Remote-toiminto, joka mahdollistaa pelien streamaamisen mobiililaitteille. Pelaamisen PS4-peleillä sillä välin kun muu väki seuraa televisiota. Miksei samaa voisi käyttää televisio-ohjelmille ja tallenteille?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Molemmat laitteet tähtäävät olohuoneen viihdekeskuksiksi. Sony teki avauksensa peleillä ja Microsoft multimedialla. Jo ikääntyvässä polvessa nähtiin PlayTV, joka oli käytännössä DVB-T -digiboksi ja DVR-tallennin suoraan pleikkarin kovalevylle. Japanissa samaa virkaa toimitti Nasne, joka pystyi tallentamaan viideltä kanavalta samanaikaisesti ja streamaamaan tallenteet mm. tabletille ja PSVitalle. Firma on näillä laitteilla jo kokeillut DVR-toimintoja. Siitä todistuksena KonsoliFIN:stä löytyvä viestiketju: http://www.konsolifin.net/bbs/pelialaan-liittyva-keskustelu/41191-playtv.html

Väitän Sonyn olevan itseasiassa tässä mielessä kypsempi tv-viihdelaatikoksi. Heiltä löytyy yhdessä asiakkaiden kanssa tästä jo käytännön kokemusta. Tähän kun vielä lisätään jo runsaasti esillä ollut Remote-toiminto, joka mahdollistaa pelien streamaamisen mobiililaitteille. Pelaamisen PS4-peleillä sillä välin kun muu väki seuraa televisiota. Miksei samaa voisi käyttää televisio-ohjelmille ja tallenteille?

PlayTV on kuitenkin erikseen maksava lisälaite, normaali digiboxi. Itse en ole toistaiseksi kuullut PS4:ään tulevan mitään mitä PS3:ssa ei olisi jo nähty, ei siinä paljoa jää kuin aloittaa esittely peleillä. En tiedä, mutta se olisi hienoa jos konsoli voisi tallentaa ohjelmat pilveen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Share nappi ohjaimessa kosketus pintoineen ja pari muutakin jako ominaisuutta on jo julkistettu mutta kaikki kuulevat ja näkevät mitä haluavat = valikoiva kuulo ja näkö on myös ominaisuus! :D
Eikö se boksikaan mitään näytä ilman lisäksi hankittavaa digilootaa. Eikä ainakaan mistän tallennuksesta mainittu sanallakaan!
Eli tuo boksin ominaisuus oli jo ps3 hieman paremmilla mausteilla...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei MS edes kilpaile Sonyn kanssa, vain Sony luo elintärkeää mielikuvaa että kilpailu olisi menossa.

Toivottavasti edes MS itse tietää millä markkinoille yrittää kilpailla. All-in-one laitteet eivät ole toimineet moniin vuosiin ja markkinat ovat siirtyneet laitteisiin jotka tekevät yhden asian hyvin. http://winsupersite.com/xbox/what-if-xbox-one-another-windows-8

MS:n tulevaisuus näyttää todella synkältä koska mobiilikäyttikset tulevat jyräämään. http://www.slideshare.net/bge20/2013-05-bea Siellä on vaikeuksia päästä edes yli 10% markkinoista. Googlen johtaja julisti jo kaksi vuotta sitten ettei MS kuulu neljän kovan kasvavan yrityksen joukkoon (Google,Apple,Amazon,Facebook). Kuluttajaratkaisuissa kaikki ovat oikeastaan ajaneet ohi vasemmalta ja oikealta. 8 miljardin Skype ostos julistetaan muutaman vuoden päästä flopiksi koska se on häviämässä taistelun mobiilissa startupeille ja desktopissa Googlen palvelut ajavat ohi
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivottavasti edes MS itse tietää millä markkinoille yrittää kilpailla. All-in-one laitteet eivät ole toimineet moniin vuosiin ja markkinat ovat siirtyneet laitteisiin jotka tekevät yhden asian hyvin. What if Xbox One is Another Windows 8? | Xbox content from Paul Thurrott's SuperSite for Windows

MS:n tulevaisuus näyttää todella synkältä koska mobiilikäyttikset tulevat jyräämään. 2013 05 BEA - ’Mobile is eating the World’ Siellä on vaikeuksia päästä edes yli 10% markkinoista. Googlen johtaja julisti jo kaksi vuotta sitten ettei MS kuulu neljän kovan kasvavan yrityksen joukkoon (Google,Apple,Amazon,Facebook). Kuluttajaratkaisuissa kaikki ovat oikeastaan ajaneet ohi vasemmalta ja oikealta. 8 miljardin Skype ostos julistetaan muutaman vuoden päästä flopiksi koska se on häviämässä taistelun mobiilissa startupeille ja desktopissa Googlen palvelut ajavat ohi

Sonyn tulevaisuus mobiilipuolella ei näytä sen kaksisemmalta. Ainahan MS:llä menee huonosti kun kuuntelee asiantuntijoita.
 
Ylös Bottom