Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Melko tuhti oletus, kun ottaa huomioon Jonathan Blow kommentin miten tulevaisuudessa voidaan nähdä tilanteita missä toisella konsolilla peli pyörii 30fps ja toisella 60fps.

Blow tietää varmaan asioista enemmän kuin minä, mutta kuten tälläkin foorumilla sanottua ei nuo tehot välttämättä näy grafiikassa hirveän merkittävästi.

Xboxista taisi irrota 3x flops:eja verratuna PS2:hteen ja cubestakin tuplat. (Ihan muistista nämä luvut ja absoluuttisina määrinä erot olivat toki melko pieniä.) Peleissä ero ei kuitenkaan ollut merkitävä, joskin selvä.

Jotkut lens of truth vertailut toki lienevät turhia ensi polvessa, sanomattakin selvää että PS4 vie.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minä odotan ehkä E3 enemmän sitä, kun joku puolueeton taho on saanut käsiinsä Sonyn ja Mikkiksen laitteet. Vähän tuntuu siltä(itse asiassa hyvin paljon), ettei kumpikaan ole täysin rehellinen omasta tuotteestaan.

Minä luotan omiin silmiin ja ensituntemuksiin. Toinen konsoleista on jo ennakkotilattuna, nyt odotetaan Microsoftilta vankkoja näyttöjä peleistä ja eurooppalaisista palveluista. Xbox Live on eräänlainen synonyymi ollut toimivalle verkkoympäristölle. Millä tavoin palvelu tulee jatkossa osoittamaan edelläkävijän roolinsa? Tämä voisi olla seikka, joka varmistaisi ostopäätöksen reilun viikon päästä. Toinen ovat yksinoikeuspelit. En halua mitään pyhästä kolminaisuudesta (Halo/GoW/Forza), vaan täysin uusia eeppisiä avauksia. Jotain hyvin addiktoivaa, joka pistää koneen päälle ennen ja jälkeen työpäivän. Sitä virkaa toimittaa nyt kotimainen Clash of Clans ja joskus aikaisemmin World of Warcraft. Päivän aikana saman ekosysteemin Windows 8 Phone nappaa pelisiirrot. Kaikesta tietoturvaan liittyvistä kysymyksistä huolimatta myös Kinect on erittäin kiinnostava, kuntopelien ystävänä ja uutena teknologiana ylipäätänsä. Paras varmaan kaivaa siis se kauhtunut Halo-paita päälle ennen tilaisuuden alkua. Ihan varmuuden vuoksi. :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minä luotan omiin silmiin ja ensituntemuksiin. Toinen konsoleista on jo ennakkotilattuna, nyt odotetaan Microsoftilta vankkoja näyttöjä peleistä ja eurooppalaisista palveluista. Xbox Live on eräänlainen synonyymi ollut toimivalle verkkoympäristölle. Millä tavoin palvelu tulee jatkossa osoittamaan edelläkävijän roolinsa? Tämä voisi olla seikka, joka varmistaisi ostopäätöksen reilun viikon päästä. Toinen ovat yksinoikeuspelit. En halua mitään pyhästä kolminaisuudesta (Halo/GoW/Forza), vaan täysin uusia eeppisiä avauksia. Jotain hyvin addiktoivaa, joka pistää koneen päälle ennen ja jälkeen työpäivän. Sitä virkaa toimittaa nyt kotimainen Clash of Clans ja joskus aikaisemmin World of Warcraft. Päivän aikana saman ekosysteemin Windows 8 Phone nappaa pelisiirrot. Kaikesta tietoturvaan liittyvistä kysymyksistä huolimatta myös Kinect on erittäin kiinnostava, kuntopelien ystävänä ja uutena teknologiana ylipäätänsä. Paras varmaan kaivaa siis se kauhtunut Halo-paita päälle ennen tilaisuuden alkua. Ihan varmuuden vuoksi. :D


Molempien ostamisesta tuleekin tällä kertaa isompi mietinnän hetki, jos (kun?) PS4:n uusi verkko saa kuukausimaksun. Se on ihan varma, että PS3:n rahoitusmallia ei voida kopioida ja on vihjeitä siitä jotta kuukausimaksut tulevat. Sitten onkin se suuri kysymys, että maksaako molemmista. Itse en ajatellut edes harkita asiaa, ei tule kuuloonkaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Molempien ostamisesta tuleekin tällä kertaa isompi mietinnän hetki, jos (kun?) PS4:n uusi verkko saa kuukausimaksun.

Digitaalisen jakelun myötä myös maksullinen verkkoympäristö eroaa oleellisella tavalla aiemmista. Nyt se voisi olla jotain PS+ tapaista, jossa kiinteää kuukausihintaa vastaan saa lainapelejä pitkin vuotta enemmän kuin ehtii pelaamaan. Alussa ei vain ole oikein mistä ammentaa. Ehkä sitä virkaa voisi toimittaa aiemmat Playstation-perheen pelit. Erillaiset rahoitusmallit sallitaan, eli siis myös Free-to-Play "ilmaispelit". Pelikenttä ei ole enään ollenkaan entisensä. Maksu ei olisi kuitenkaan edellytys varsinaisiin verkkopeleihin. Kaikki päästetään mukaan kemuihin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No sikäli yksinoikkien vertailu on turhaa kun, kuten yritin ilmaista aiemmin, PS4 ei pyöritä Xonepelejä ja toisin päi.

Kyllä minä ymmärsin mitä sinä meinasit, minusta se nyt on enemmän turhaa verrata samoja pelejä jotka pyritään muutenkin tekemään mahdollisimman identtisiksi. niitä eroja ei hevillä huomaa.
Kuten sanoin

Yksinoikeuksien vertailu ei tietenkään ole samanlaista, mutta mikä sitä vertailua estää?


valitaan vain kaksi samantyylistä yksinoikeuspeliä ja vertaillaan sitten niitä valoefektejä, pikseleitä, tekoälyä ja mitä ikinä keksiikään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Digitaalisen jakelun myötä myös maksullinen verkkoympäristö eroaa oleellisella tavalla aiemmista. Nyt se voisi olla jotain PS+ tapaista, jossa kiinteää kuukausihintaa vastaan saa lainapelejä pitkin vuotta enemmän kuin ehtii pelaamaan. Alussa ei vain ole oikein mistä ammentaa. Ehkä sitä virkaa voisi toimittaa aiemmat Playstation-perheen pelit. Erillaiset rahoitusmallit sallitaan, eli siis myös Free-to-Play "ilmaispelit". Pelikenttä ei ole enään ollenkaan entisensä. Maksu ei olisi kuitenkaan edellytys varsinaisiin verkkopeleihin. Kaikki päästetään mukaan kemuihin.


Ymmärrykseni mukaan nykyinen PSN ja tuleva verkko tulevat olemaan kaksi eri asiaa. Itselläni on täysin mennyt usko siihen, että nykyisen PSN:n ylläpito ilman maksuja + uuden verkon ylläpito olisi realistista ilman uuden verkon kuukausimaksuja. Se tuntuisi jotenkin täysin epärealistiselta. Täytyy myös olettaa, että ne jotka maksavat PSN+:sta ovat juuri ne, jotka siiryvät nopeiten PS4:n käyttäjiksi jolloin PS3:n verkon ylläpidosta tulee melkoinen taloudellinenkin rasite. Tämä kahden generaation verkon ylläpito on iso juttu.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ehkä kysymys kuuluukin näkevätkö pelaajat tätä tehoeroa? Kuitenkin valtaosa julkaisuista on monialustapelejä. Mitä EA/Ubisoft/Capcom hyötyvät siitä jos heidän pelinkehittäjät ottavat tämän [oletetun] ylimääräisen tehon irti PS4:sta. Eikö olisi kannattavampaa jatkaa vanhalla tutulla kaavalla ja kehittää seuraava FIFA X1:n ehdoilla jonka jälkeen portata se PS4:lle? Yksinoikeuspelien suhteen en myös jaksa olla optimistinen, ainakaan vielä. Ymmärtääkseni julkaisuikkunassa ilmestyvät pelit ovat juurikin kehitetty vanhalla oletuksella miten PS4 sisältäisi neljä gigaa muistia.

Ajatus, että pelit kehitetetään ensin toiselle alustalle ja portataan sitten toiselle on jo nyt historiaa. Suuri osa multiplatform-kehittäjistä kehittää pelinsä pc kehitysalustana. Vasta suhteellisen loppuvaiheessa erotetaan Xbox 360 ja PS3 kehitys omille alustoille. Seuraavassa sukupolvessa konsoleiden keskenäinen ero, ja ero pc:hen on entistä pienempi. Pelit tullaan jatkossa kehittämään entistä enemmän pc alustana.

Samoin PS4:n ja X1:n pelien kehitys tulee varmasti tapahtumaan enemmän rinnakkain. Konsoleiden pääkomponentit ovat samalta valmistajalta ja ne ovat lähestulkoon samoja. Suurimmat erot ovat muistiratkaisuissa. Konsoleiden välinen ero ei ole sellainen että vähemmän tehokkaampi jollain tavalla rajoittaisi pelien kehitystä, toisin kun esimerksi blu-ray vs. DVD. Ero saattaa näkyä esim. high/medium asetuksina tai erona ruudunpäivityksessä.

MItä tulee PS4 pelien muistin käyttöön, niin äkkiäkös kehittäjät ottavat hyödyn tarjotusta muistin määrästä. Jotkut first party -kehittäjät ainakin tiesivät muistin määrästä ennen helmikuun ensiesittelyä. Lavalla nähty Killzone käytti nimittäin 4,5 Gt muistia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ymmärrykseni mukaan nykyinen PSN ja tuleva verkko tulevat olemaan kaksi eri asiaa. Itselläni on täysin mennyt usko siihen, että nykyisen PSN:n ylläpito ilman maksuja + uuden verkon ylläpito olisi realistista ilman uuden verkon kuukausimaksuja. Se tuntuisi jotenkin täysin epärealistiselta. Täytyy myös olettaa, että ne jotka maksavat PSN+:sta ova juuri ne, jotka siiryvät nopeiten PS4:n käyttäjiksi jolloin PS3:n verkon ylläpidosta tulee melkoinen taloudellinenkin rasite. Tämä kahden generaation verkon ylläpito on iso juttu.

Tietysti verkkopelin kk-maksu on helppo mörkö jolla peloitella meitä naiveja idiootteja. Itse lähden ihan siitä, että Sony ymmärtää hyvin mikä valtti ilmainen verkkopeli on. Yleensä valteista pidetään kiinni loppuun asti. Käsittääkseni PS+ on osoittautunut menestykseksi ja sitä puolta voisi vahvistaa Sonyn mittavalla video- ja musiikkikirjastolla. Lisäpalveluun niin paljon tauhkaa, jotta käytännössä aktiivikäyttäjälle PS+ olisi välttämättömyys niinkuin se jo tälläisenään meille monelle on. PSVita pelejä ei tarvitse ostella, kun jakelevat niitä lainaksi pyytämättä.

Maksullisen verkkopelin puollustaminen on aina ollut jotain käsittämätöntä, johon ei vain ymmärrys riitä. Microsoft tekisi viisaasti kun upottaisi maksut piilohintoina ja päästäisi kaikki pelaamaan verkkopelejä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tietysti verkkopelin kk-maksu on helppo mörkö jolla peloitella meitä naiveja idiootteja. Itse lähden ihan siitä, että Sony ymmärtää hyvin mikä valtti ilmainen verkkopeli on. Yleensä valteista pidetään kiinni loppuun asti. Käsittääkseni PS+ on osoittautunut menestykseksi ja sitä puolta voisi vahvistaa Sonyn mittavalla video- ja musiikkikirjastolla. Lisäpalveluun niin paljon tauhkaa, jotta käytännössä aktiivikäyttäjälle PS+ olisi välttämättömyys niinkuin se jo tälläisenään meille monelle on. PSVita pelejä ei tarvitse ostella, kun jakelevat niitä lainaksi pyytämättä.

Maksullisen verkkopelin puollustaminen on aina ollut jotain käsittämätöntä, johon ei vain ymmärrys riitä. Microsoft tekisi viisaasti kun upottaisi maksut piilohintoina ja päästäisi kaikki pelaamaan verkkoepelejä.


Mutta jos me nähdään, että Sony joutui velkoja vastaan myymään USA:n pääkonttorin ja Tokion konttorit niin ei ole enää kyse siitä mikä olisi kiva juttu, vaan siitä mikä on pakko tehdä hengen pitimiksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mutta jos me nähdään, että Sony joutui velkoja vastaan myymään USA:n pääkonttorin ja Tokion konttorit niin ei ole enää kyse siitä mikä olisi kiva juttu, vaan siitä mikä on pakko tehdä hengen pitimiksi.

Elämme kovia aikoja itse kukin. Silloin on hyvä keskittyä ydinosaamiseen ja jättää turhakkeet. Kiinteistöjen omistaminen tuskin on sitä, paitsi meillä jotka olemme asuntovelkaisia kyynerpäitä myöten. Rönsyjen karsiminen antaa lisää panoksia sinne missä niitä tarvitaan. Jos Sony tekee sen nyt, voi Microsoft olla häntä vetävän kädessä huomenna.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Laitteen speksit ei loppupelissä vielä sano mitään käytännössä, ja voidaan puhua melko pienestäkin edusta xboxiin nähden.
Siis täh. Jos minä kerron sinulle minun tietokoneen hardware specsit, mutta en kerro koteloa, et pysty hahmottaa millainen tietokone minulla on käytössä? Vai mistä edusta sinä oikein puhut?

Ketä tässä oikein yritetään huijata noilla tehopuheilla?

Aika harvan konsolipelaajan ostokäyttäytymiseen vaikuttaa konsolin tehot. Ne jotka tehosta oikeasti välittävät, pelaavat PC:llä ja maksavat yhden konsolin hinnan pelkästä näytönohjaimesta.

En minä tiedä yritetäänkö täällä ketään huijata, mutta jos olet ketjussa PS4,X1 & Wii U ja seuraavan sukupolven teknologia, en oikein ymmärrä mistä täällä pitäisi puhua, jos ei teknologiasta ja niiden välisistä eroista.

-----

Sitten multiplattari keskusteluun.

Käsittääkseni tuon ylimääräisen tehon hyötykäyttäminen ei välttämättä ole hirveän suuri homma. Kaikkihan sen tajuavat, ettei nämä multiplatform pelistudiot rupea käyttämään työvoimaansa siihen, että peli täydellisesti optimoidaan PS4:lle. Nyt kun arkkitehtuurit ovat lähes identtiset, boksista revitään se mitä siitä revittävissä on ja PS4 pyörittää (ainakin teoriassa) samaisen tekeleen suhteellisen helposti.

Mutta entä sitten ominaisuudet kuten vaikkapa piirtoetäisyys? Eikö tämä ole käytännössä todella yksinkertainen toteuttaa? Mites nämä PC:n tehoasetukset, mikä kaikki näissä aina kasvaa kun väännät mediumista asetuksia kohti sitä ultra high:ta? En ymmärrä miksi multiplattar-pelit (edes osa) eivät heittäisi tälläisiä todella nopeasti lisättäviä ominaisuuksia PS4 versioon, jos kerta hardware antaa myöten.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Elämme kovia aikooja itse kukin. Silloin on hyvä keskittyä ydinosaamiseen ja jättää turhakkeet. Kiinteistöjen omistaminen tuskin on sitä, paitsi meillä jotka olemme asuntovelkaisia kyynerpäitä myöten. Rönsyjen karsiminen antaa lisää panoksia sinne missä niitä tarvitaan. Jos Sony tekee sen nyt, voi Microsoft olla häntä vetävän kädessä huomenna.

Kukaan meistä ei elä niin kovia kuin Sony, asia on vain itse kunkin denial -listan ykkösenä. Sonyn USA:n konttori on vähintään symbolinen rakennus ollut aina, sellainen myydään vain kun hätä on suurin ja ei enää muuta myytävää ole joka ei veisi ydinbisneksen omistusta jollekin muulle. En maalaile lopun alkua, mutta Sony ei voi toistaa mitään tässä polvessa tehtyä ja toivoa että niillä eväillä pärjätään. Ensi vuosi voi olla Sonyn historian tappiollisin, eikä ole trolli.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mutta jos me nähdään, että Sony joutui velkoja vastaan myymään USA:n pääkonttorin ja Tokion konttorit niin ei ole enää kyse siitä mikä olisi kiva juttu, vaan siitä mikä on pakko tehdä hengen pitimiksi.

No et sinä nyt lehmääsi käy myymässä pois jos kanat eivät muni.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No et sinä nyt lehmääsi käy myymässä pois jos kanat eivät muni.

Ehkä pointti tässä takana on se, että konsoleiden raudan vertailu on lopulta uskomattoman turhaa tulevassa polvessa. Muinoin tehtyjen verkkoratkaisujen seuraukset ovat oletettavasti suuremassa roolissa lopulta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kukaan meistä ei elä niin kovia kuin Sony, asia on vain itse kunkin denial -listan ykkösenä. Sonyn USA:n konttori on vähintään symbolinen rakennus ollut aina, sellainen myydään vain kun hätä on suurin ja ei enää muuta myytävää ole joka ei veisi ydinbisneksen omistusta jollekin muulle. En maalaile lopun alkua, mutta Sony ei voi toistaa mitään tässä polvessa tehtyä ja toivoa että niillä eväillä pärjätään. Ensi vuosi voi olla Sonyn historian tappiollisin, eikä ole trolli.

Maailmanlopun profeettoja on ennenkin nähty. Japanilaiset ovat taistelijoita, he eivät luovuta ihan pienestä. Siihen tarvittiin joskus kaksi (2!) ydinpommia. Heillä tämä on kulkenut verenperintönä. Liiketoiminnan luonteeseen kuuluu jatkuva muutos ja toimintaympäristön muutoksiin reagoiminen. Kilpailu tekee hyvää ja on pakottanut japanilaisetkin ymmärtämään sosiaalisen verkkopelaamisen päälle. Ilman Microsoftin antamaa haastetta tuskin olisi monia tämän päivän itsestään selvyyksiä. Vastaavasti ilman Sonyn antamaa kunnon kilpailua voisi MS toimia vielä röyhkeämmin. Tämä kannattaa muistaa myös siellä puolen linjaa.

Onneksi meillä on vaihtoehtoja ja kilpailua. Kehitys saa perinteisesti vauhtinsa sodasta, ehkä parempi kun se käydään talouden mittareilla eikä sapelleja kalistaen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kaikkihan sen tajuavat, ettei nämä multiplatform pelistudiot rupea käyttämään työvoimaansa siihen, että peli täydellisesti optimoidaan PS4:lle.
Eiköhän pelistudiot lähde optimoimaan/kehittämään peliä sen konsolin pohjalta, jolle he uskovat peliä enemmän myytävän. Monessa pelissä tämän sukupolven aikana optimointi tuntui kallistuvan X360:n puolelle. Blu-Ray -aseman odotettiin tuovat pleikkarille suurta etua pelien videopätkiin, mutta eipähän tuota mahdollisuutta kyllä monenkaan pelin osalta hyödynnetty, vaikka siihen olisi ollut mahdollisuutta. Aikamoista pikselihöttöähän nuo pääsääntöisesti olivat, Full HD loisti poissaolollaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Maailmanlopun profeettoja on ennenkin nähty. Japanilaiset ovat taistelijoita, he eivät luovuta ihan pienestä. Siihen tarvittiin joskus kaksi (2!) ydinpommia. Heillä tämä on kulkenut verenperintönä. Liiketoiminnan luonteeseen kuuluu jatkuva muutos ja toimintaympäristön muutoksiin reagoiminen. Kilpailu tekee hyvää ja on pakottanut japanilaisetkin ymmärtämään sosiaalisen verkkopelaamisen päälle. Ilman Microsoftin antamaa haastetta tuskin olisi monia tämän päivän itsestään selvyyksiä. Vastaavasti ilman Sonyn antamaa kunnon kilpailua voisi MS toimia vielä röyhkeämmin. Tämä kannattaa muistaa myös siellä puolen linjaa.

Onneksi meillä on vaihtoehtoja ja kilpailua. Kehitys saa perinteisesti saanut vauhtinsa sodasta, ehkä parempi kun se käydään talouden mittareilla eikä sapelleja kalistaen.

Mutta minulle yhden aikajakson loppu ja siinä sivussa muutaman korporaation katoaminen, ei ole maailmanloppu. Ei se ole profetiaa, jos lukee raakaa dataa paperista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mutta minulle yhden aikajakson loppu ja siinä sivussa muutaman korporaation katoaminen, ei ole maailmanloppu. Ei se ole profetiaa, jos lukee raakaa dataa paperista.

Nyt meni liian epämääräiseksi. Avaappas hieman?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt meni liian epämääräiseksi. Avaappas hieman?

PS4 on kehitetty pääosin velkarahalla. Ja jätetään homma siihen.

Korjaan itseäni vielä. Siis Sonylla ei ole virhemarginaalia, menestyksen on tultava. Siinä mielessä jos PS4 on oikeasti kiinnostava, niin harkitsen tukiostoa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eiköhän pelistudiot lähde optimoimaan/kehittämään peliä sen konsolin pohjalta, jolle he uskovat peliä enemmän myytävän. Monessa pelissä tämän sukupolven aikana optimointi tuntui kallistuvan X360:n puolelle. Blu-Ray -aseman odotettiin tuovat pleikkarille suurta etua pelien videopätkiin, mutta eipähän tuota mahdollisuutta kyllä monenkaan pelin osalta hyödynnetty, vaikka siihen olisi ollut mahdollisuutta. Aikamoista pikselihöttöähän nuo pääsääntöisesti olivat, Full HD loisti poissaolollaan.

Niin tämä ja edelliset konsolisukupolven ovat olleet siinä mielessä erilaisia, että arkkitehtuurit ovat olleet niin erilaisia. Jos rupeat katsomaan noita optimointeja, niin melko randomilla ne tuntuu menevän. Milloin PS3 kärsii fps ongelmista tai kuvan repeämisestä ja boksi versio jostain muusta tai toisin päin. Alussa multiplattarit menivät lähes yksinomaan boksille nykyään päädytään aikalailla tasan. PS3 vie silloin tällöin. Arkkitehtuurit ovat kuitenkin niin erilaisia, että pelejä on ollut pakko optimoida kummallekkin alustalle. 360 se on ollut huomattavasti helpompaa, koska se on lähempänä PC-arkkitehtuuria mitä PS3.

Nyt tilanne on kuitenkin aivan eri. Onko peräti ensimmäinen konsolihistoriassa (ainakin boksin elinkaaren aikana), kun arkkitehtuurit (ja mm levyformaatti) ovat käytännössä samat kilpailijoilla. Tilanne on aivan eri kuin PS3 vs Xbos360. Eli nyt ei periaatteessa tarvitse miettiä tätä optimointia, koska X1 tehty peli pyörii hyvin pienellä työmäärällä (verrattuna nykyiseen tilanteeseen) PS4:llä. Taas toisin päin, PS4:lle optimoitu peli ei tule pyörimään X1:ssä, koska rauta ei yksinkertaisesti vain riitä. Hyvin paljon helpompaa on koristaa peliä kuin rueta "rumentamaan" sitä riittävästi, että peli taas toimii.

Jos nyt annetut specsit pitävät kutinsa loppuun saakka, on hyvin vaikea nähdä tilannetta, että X1 multiplatter versiot "veisivät" PS4:n versiota. Niillä ei tällä hetkellä ole mitään sellaista etua, mitä tämän hetkinen arkkitehtuuri niille antaa.

Siksi vähän kyselinkin, että mitähän ovat näitä ominaisuuksia, mitä saa peleihin "heittämällä" lisätehon verokkeella. Piirtoetäisyys voisi olla yksi, ja sitten nämä reunanpehmennykset ym. mitkä eivät tarvitse juurikaan optimointia. Senkun vaan "nakkaat" ne sinne.
 
Ylös Bottom