Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Sonyn tulevaisuus mobiilipuolella ei näytä sen kaksisemmalta.
Tartun nyt tähän lukematta aikaisempia viestejä, joten sori jos toistan taas jo sanomiasi asioita.... Azure onkin vain microsoftin tuotteistama nimitys heidän pilvipalvelimilleen ja -palveluilleen. Eli ei tuon Azuren mikään ennennäkemätön juttu tarkoitustkaan ole olla. Tietenkin Azuressa on 300k:n koneen voima, joskin siitä on maksun suuruudesta x määrä käytettävissä.esimerkiksi MAG pyöritti 128 vs 128 dedikoiduilla servereillä. Käsittääkseni suurin osa Sonyn yksinoikeuspelien multiplayereistä toimii dedikoiduilla servereillä, ei tuohon mitään Azure-pilveä tarvitse.
Tietenkin Azuressa on 300k:n koneen voima, joskin siitä on maksun suuruudesta x määrä käytettävissä.
Eikös Playstationille pelien kehittäminen ollut niin avointa, että mainoslauseesi voisi samantien muuttaa kattamaan kaikki maailman palvelimet.Eli Playstation voisi vastata haasteeseen sanomalla että "Me kysyttiin Amazonilta ja ne lupasivat, että pelinkehittäjät voivat ostaa pilvipalveluita Amazon Web Servicestä. PSN:ää pyörittää siis noin miljoona serveriä."
Xbox One to cost $399, PS4 for $349 says Pachter : Xbox One to cost $399, PS4 for $349 says Pachter | VG247
the analyst placed the PS4′s build cost per console at $275, and added that the Xbox One will cost $325 per unit.
En jaksa uskoa noihin hintoihin, jos xbox on kallimpi ja heikkotehoisempi niin ei varmaan tee kauppaansa pelaajille.. Suomihinnaksi veikkaan taas kerran ihan ok hinnoittelua eli 500e ps4 ja x1 on oltava luokkaa satkun halvempi että menis kaupaksi.
Ei tuolla tehoerolla ole merkitystä perusostajalle
Tehoero voi olla merkittävä peruste siinä ketjussa, jonka tuloksena kaveriporukka valitsee leirinsä. Kun dominon ensimmäiset puntaroivat tehoeroja, hintaa, palveluita ja koko konseptia ylipäätänsä. Pienet yksittäiset signaalit voivat näytellä lopussa yllättävän suurta roolia.
Kaveriporukassa on yleensä 1-2 henkee joiden valinta ratkaisee monen muun valinnan, mutta väitän että tärkein ei ole tehoero, hinta, palvelut tai konsepti, vaan pelit.
Tehoero voi olla merkittävä peruste siinä ketjussa, jonka tuloksena kaveriporukka valitsee leirinsä. Kun dominon ensimmäiset puntaroivat tehoeroja, hintaa, palveluita ja koko konseptia ylipäätänsä. Pienet yksittäiset signaalit voivat näytellä lopussa yllättävän suurta roolia.
Jos konsolia pitää myydä yli 100 miljoonaa, teho ei vain ole ratkaiseva tekijä. Wii osoitti, että se on se immersio ohjauksessa jota haetaan enemmän kuin tehoja. Pelkkä teho on lopulta pienen porukan kriteeri. Molemmat ns tehokonsolit ovat joka tapauksessa 10x tehokkaammat kokonaisuutena kuin tämä polvi.
Voi tulla tilanteita, jossa tehoeron siivittämänä vain toinen tehokonsoleista pystyy yltämään sinne mikä näkyy jo varmasti pelaajallekin. Mistä tiedämme esimerkiksi miten Oculus Riftin kaltaiset mustat hevoset tulevat vielä pakkaa sotkemaan? XOnella kuormasta syödään ulkopelillisillä toiminnoilla arviolta jo se 10% tehoista ja käyttömuistista 3 Gb. Nämä ovat signaaleja myös niitä valintoja tehdessä. Ei kaikille, mutta sille tietylle ydinporukalle joka vaihtaa konsolia sanotaanko ensimmäisen vuoden aikana.
Hhahahahaa... Aika osuvasti näitä täälläkin jaettuja tuntemuksia tuovat esille.
Multiplattareissa mennään enemmän myyvän konsolin ehdoilla, erot tulevat sitten niissä yksinoikeuksissa jos on tullakseen. Onen ja PS4:n tehoista puhutaan tässä vaiheessa melko ennakkoluulottomasti, vaikka todellista tietoa ei ole.
Siellä on pelit olleet jo vuosia työn alla. Väitän varsinkin tässä alkuvaiheessa tekijöiden haluavan etsiä rajoja. Erityisesti Battlefield 4 kaltainen monenpelaajan fysiikkasirkus olisi mitä parhain ympäristö demoamaan mikä erottaa konsolit toisistaan ja edellisestä polvesta. Ehkä tulemme näkemään vertailuvideoita nimenomaan tästä pelistä. Konsolivalintaa kahden vaiheilla tekevät seuraavat näitä silmät kiiluen.