Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän se MS n Applen tappokaan ihan putkeen ole mennyt tai edes Nokian W8 sympioosi... Eli hakusessa on sielläkin leirissä mobiili puoli!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

esimerkiksi MAG pyöritti 128 vs 128 dedikoiduilla servereillä. Käsittääkseni suurin osa Sonyn yksinoikeuspelien multiplayereistä toimii dedikoiduilla servereillä, ei tuohon mitään Azure-pilveä tarvitse.
Tartun nyt tähän lukematta aikaisempia viestejä, joten sori jos toistan taas jo sanomiasi asioita.... Azure onkin vain microsoftin tuotteistama nimitys heidän pilvipalvelimilleen ja -palveluilleen. Eli ei tuon Azuren mikään ennennäkemätön juttu tarkoitustkaan ole olla. Tietenkin Azuressa on 300k:n koneen voima, joskin siitä on maksun suuruudesta x määrä käytettävissä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tietenkin Azuressa on 300k:n koneen voima, joskin siitä on maksun suuruudesta x määrä käytettävissä.

Eli Playstation voisi vastata haasteeseen sanomalla että "Me kysyttiin Amazonilta ja ne lupasivat, että pelinkehittäjät voivat ostaa pilvipalveluita Amazon Web Servicestä. PSN:ää pyörittää siis noin miljoona serveriä."
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eli Playstation voisi vastata haasteeseen sanomalla että "Me kysyttiin Amazonilta ja ne lupasivat, että pelinkehittäjät voivat ostaa pilvipalveluita Amazon Web Servicestä. PSN:ää pyörittää siis noin miljoona serveriä."
Eikös Playstationille pelien kehittäminen ollut niin avointa, että mainoslauseesi voisi samantien muuttaa kattamaan kaikki maailman palvelimet.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbox One to cost $399, PS4 for $349 says Pachter : Xbox One to cost $399, PS4 for $349 says Pachter | VG247

Siinä päivän madonluvut. Halpaa on vaikka kääntäisi dollarit euroiksi ja logistiikka ja muut kivat lisät siihen päälle.

the analyst placed the PS4′s build cost per console at $275, and added that the Xbox One will cost $325 per unit.

Valmituskustannukset analyytikon arvion mukaan. Myyntihinnoissa voidaan tulla alas tarjoamalla Live ja PS+ kytkyjä. Tästä huolimatta Pachterin arviot kuulostavat kyllä aiivan liian matalilta. Laitetaan siihen mukaan ne pari-kolme peliä ja kakkosohjain, ja ollaan nopeasti siellä päälle viiden sadan. Jälleen kerran.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbox One to cost $399, PS4 for $349 says Pachter : Xbox One to cost $399, PS4 for $349 says Pachter | VG247

the analyst placed the PS4′s build cost per console at $275, and added that the Xbox One will cost $325 per unit.

Mä en usko että noi valmistuskustannukset pitää paikkaansa, myyntihinnat taitavat olla hyvinkin lähellä noita arvioita. Tosin, uskon että MS painaa X1:n hinnan samaan PS4:n kanssa ja ottaa itselleen takkiin sen "50 dollaria" lisää.
Sonylta iso pomo vakuutti että tällä kertaa he eivät ota yhtä paljon miinusta kuin PS3:n kanssa jokaisesta myydystä konsolista, uskon että he silti ottavat pienen tappion joka konsolista. Kummankin valmistajan tavoitteena on myydä mahdollisimman monta konsolia jotta niille tehdään enemmän pelejä joista sitten MS/Sony saa sen 30% siivun. Kuitenkin, se on jännä psykologinen juttu, laite ei saa olla liian halpakaan tai ihmiset ajattelevat ettei tää nyt olekaan niin korkeeta teknologiaa kuin mitä mainospuheissa on maalailtu. Valmistajien pitää sitten vain etsiä balanssi, jotta laite on vielä tavoiteltavissa kohderymissä. Mä uskon että 350-400 dollaria on tuossa balanssissa ja Eurooppaan kääntyy 1:1 euroihin. Veikkaan että valmistuskustannukset on 400-450 dollaria joka sitten merkittävästi laskee joka vuodelle siten, että vuoden päästä jokaisesta konsolista tulee jo voittoakin ja ensimmäinen hinnanalennus tulee vasta noin 3 vuoden päästä. Aikaisemmin jos myynnit notkahtavat, myöhemmin jos myynti jatkuu vahvana. Mä veikkaan myös että molemmat konsolit myydään loppuun julkaisussa ja niukkuutta riittää helmi-maaliskuulle asti. Ei sen takia että myyntilukemat olisi erityisen suuria, vaan siksi että ei ole ehditty valmistaa kysyntää vastaavaa määrää laitteita. Toivottavasti silti julkaisevat Euroopassa edes samassa kuussa kuin amerikassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En jaksa uskoa noihin hintoihin, jos xbox on kallimpi ja heikkotehoisempi niin ei varmaan tee kauppaansa pelaajille.. Suomihinnaksi veikkaan taas kerran ihan ok hinnoittelua eli 500e ps4 ja x1 on oltava luokkaa satkun halvempi että menis kaupaksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En jaksa uskoa noihin hintoihin, jos xbox on kallimpi ja heikkotehoisempi niin ei varmaan tee kauppaansa pelaajille.. Suomihinnaksi veikkaan taas kerran ihan ok hinnoittelua eli 500e ps4 ja x1 on oltava luokkaa satkun halvempi että menis kaupaksi.

Ei tuolla tehoerolla ole merkitystä perusostajalle, jollei se kasva niin isoksi että puusilmäisempikin (esim. Minä) pelaaja sen huomaa ilman että konsoleiden pelejä pitäisi vertailla ruudut vierekkäin. Itseni on ainakin vaikea uskoa tässä vaiheessa siihen että erot olisivat niin suuria. E3:n jälkeen tätäkin lienee helpompi arvioida.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei tuolla tehoerolla ole merkitystä perusostajalle

Tehoero voi olla merkittävä peruste siinä ketjussa, jonka tuloksena kaveriporukka valitsee leirinsä. Kun dominon ensimmäiset puntaroivat tehoeroja, hintaa, palveluita ja koko konseptia ylipäätänsä. Pienet yksittäiset signaalit voivat näytellä lopussa yllättävän suurta roolia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tehoero voi olla merkittävä peruste siinä ketjussa, jonka tuloksena kaveriporukka valitsee leirinsä. Kun dominon ensimmäiset puntaroivat tehoeroja, hintaa, palveluita ja koko konseptia ylipäätänsä. Pienet yksittäiset signaalit voivat näytellä lopussa yllättävän suurta roolia.

Kaveriporukassa on yleensä 1-2 henkee joiden valinta ratkaisee monen muun valinnan, mutta väitän että tärkein ei ole tehoero, hinta, palvelut tai konsepti, vaan pelit. Siinä missä Nintendon ostajat hakevat Mario pelejä, Halo/Gears ja MAG/Killzone ovat monelle niin tärkeitä pelejä että ne merkitsevät minkä konsolin valitsee. Kun jos ny aattelee vaikka kymmenen kaveruksen porukkaa jotka ovat 8 viime vuoden aikana (ehkä jo pitemmältäkin) pelaillut neljättä Halo peliä porukassa, niin hyppäys vaikkapa Killzoneen on pitkä eikä sitä perustella nopeammalla muistiväylällä. Yksi hyvin tärkeä pointti on myös Achievementtien ja trophien siirtymisellä, monelle ne voivat olla samalla sentimentaalitasolla kuin perheen valokuva-albumi. Se kaikkein suurin osa pelaajista tullee valitsemaan sen konsolin johon tulee COD, Destiny tai BF -yksinoikeus-DLC:t.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kaveriporukassa on yleensä 1-2 henkee joiden valinta ratkaisee monen muun valinnan, mutta väitän että tärkein ei ole tehoero, hinta, palvelut tai konsepti, vaan pelit.

Pelejä tulee ja menee, tehoero on ja pysyy. Paremminkin tulee vain korostumaan mitä pidemmälle sukupolvessa mennään. En väitä yksin tämän ratkaisevan, onpahan vain eräänlainen signaali muiden joukossa.

"I think Gen4 is now Sony's game." - Alan Kertz, Lead Core Gameplay Designer on Battlefield 4
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tehoero voi olla merkittävä peruste siinä ketjussa, jonka tuloksena kaveriporukka valitsee leirinsä. Kun dominon ensimmäiset puntaroivat tehoeroja, hintaa, palveluita ja koko konseptia ylipäätänsä. Pienet yksittäiset signaalit voivat näytellä lopussa yllättävän suurta roolia.

Jos konsolia pitää myydä yli 100 miljoonaa, teho ei vain ole ratkaiseva tekijä. Wii osoitti, että se on se immersio ohjauksessa jota haetaan enemmän kuin tehoja. Pelkkä teho on lopulta pienen porukan kriteeri. Molemmat ns tehokonsolit ovat joka tapauksessa 10x tehokkaammat kokonaisuutena kuin tämä polvi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos konsolia pitää myydä yli 100 miljoonaa, teho ei vain ole ratkaiseva tekijä. Wii osoitti, että se on se immersio ohjauksessa jota haetaan enemmän kuin tehoja. Pelkkä teho on lopulta pienen porukan kriteeri. Molemmat ns tehokonsolit ovat joka tapauksessa 10x tehokkaammat kokonaisuutena kuin tämä polvi.

Voi tulla tilanteita, jossa tehoeron siivittämänä vain toinen tehokonsoleista pystyy yltämään sinne mikä näkyy jo varmasti pelaajallekin. Mistä tiedämme esimerkiksi miten Oculus Riftin kaltaiset mustat hevoset tulevat vielä pakkaa sotkemaan? XOnella kuormasta syödään ulkopelillisillä toiminnoilla arviolta jo se 10% tehoista ja käyttömuistista 3 Gb. Nämä ovat signaaleja myös niitä valintoja tehdessä. Ei kaikille, mutta sille tietylle ydinporukalle joka vaihtaa konsolia sanotaanko ensimmäisen vuoden aikana.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Voi tulla tilanteita, jossa tehoeron siivittämänä vain toinen tehokonsoleista pystyy yltämään sinne mikä näkyy jo varmasti pelaajallekin. Mistä tiedämme esimerkiksi miten Oculus Riftin kaltaiset mustat hevoset tulevat vielä pakkaa sotkemaan? XOnella kuormasta syödään ulkopelillisillä toiminnoilla arviolta jo se 10% tehoista ja käyttömuistista 3 Gb. Nämä ovat signaaleja myös niitä valintoja tehdessä. Ei kaikille, mutta sille tietylle ydinporukalle joka vaihtaa konsolia sanotaanko ensimmäisen vuoden aikana.

Multiplattareissa mennään enemmän myyvän konsolin ehdoilla, erot tulevat sitten niissä yksinoikeuksissa jos on tullakseen. Onen ja PS4:n tehoista puhutaan tässä vaiheessa melko ennakkoluulottomasti, vaikka todellista tietoa ei ole.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

[video=youtube_share;r2Ug29BVEPI]http://youtu.be/r2Ug29BVEPI[/video]

Hhahahahaa... :D Aika osuvasti näitä täälläkin jaettuja tuntemuksia tuovat esille.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Multiplattareissa mennään enemmän myyvän konsolin ehdoilla, erot tulevat sitten niissä yksinoikeuksissa jos on tullakseen. Onen ja PS4:n tehoista puhutaan tässä vaiheessa melko ennakkoluulottomasti, vaikka todellista tietoa ei ole.

Siellä on pelit olleet jo vuosia työn alla. Väitän varsinkin tässä alkuvaiheessa tekijöiden haluavan etsiä rajoja. Erityisesti Battlefield 4 kaltainen monenpelaajan fysiikkasirkus olisi mitä parhain ympäristö demoamaan mikä erottaa konsolit toisistaan ja edellisestä polvesta. Ehkä tulemme näkemään vertailuvideoita nimenomaan tästä pelistä. Konsolivalintaa kahden vaiheilla tekevät seuraavat näitä silmät kiiluen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siellä on pelit olleet jo vuosia työn alla. Väitän varsinkin tässä alkuvaiheessa tekijöiden haluavan etsiä rajoja. Erityisesti Battlefield 4 kaltainen monenpelaajan fysiikkasirkus olisi mitä parhain ympäristö demoamaan mikä erottaa konsolit toisistaan ja edellisestä polvesta. Ehkä tulemme näkemään vertailuvideoita nimenomaan tästä pelistä. Konsolivalintaa kahden vaiheilla tekevät seuraavat näitä silmät kiiluen.

Juuri näin, jos jotain pitäisi olla valmiina uuteen polveen. Ja vain ne hyvin harvat pelintekijät jotka ovat jotain asiasta kommentoineet vihjaavat lähinnä identtisistä multiplattareista alkuun ainakin. Ja muuthan ei oikeasti tiedä asiasta mitään. Se on myös arkitehtuurin, räätälöinnin ja kehitystyökalujen summa. On kuitenkin myös fakta että MS on mahdollistanut rautaan pilvilaskennan, mutta asia on joutunut sille denial listalle, vaikka se voisi olla parin vuoden päästä tosiasiaa.
 
Ylös Bottom