Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Mun mielestä hieman erikoista että Sony ei bundlannu PS eyeta konsolin mukaan, he käytännössä luovuttivat tanssi- ja kuntoilupelit Microsoftille. Talouksissa joissa kauniimpikin osapuoli uskaltaa koskea konsoliin, tuo mahdollisesti kääntää ostopäätöksen Xboxin suuntaan. Mutta toisaalta fiksu veto MS:ltä jättää kaikki Kinect hyörintä pois E3:sta, sitä varmaankin nähdään sitten Gamescomissa. Mä uskon että Kinectin takia X1 myy paljon konsoleita sinne kasuaaleille pelaajille ja muoti-ilmiön perässä ratsastaville. Ja taaskaan jotkut ei ymmärrä ettei Kinect pelit ole poissa heidän "vakavilta peleiltään".
Onko muuten tiedossa minkä kokoinen kovalevy PS4:ssa on 399 euron hinnalla? Mun mielestä Sonyltä olisi hirvittävä virhe tuoda useamman hintaisia versioita konsolistaan, se söisi kaiken hintaedun pois. WiiU oli hyvä esimerkki, se halvin konsoli on käytännössä käyttökelvoton ja sama mielikuva monelle heti syntyisi. Vaikka olisi pienempi kovo ja ilman kameraa, se 100 euroa halvempi hinta on kova myyntivaltti.
Kuitenkin, 100 dollaria/euroa ei puhelinmarkkinoillakaan merkitse juuri mitään vaikka toiminnallisuudetkin olisi lähes yksi yhteen, tärkeintä on mielikuvat. Microsoftilta varmasti on vielä tulossa julkistus bundlatusta konsoli+2 vuoden liveajasta, jossa konsoli tullee maksamaan noin 299 euroa ja 2 vuoden ajan 8e/kk joka sisältää liven. Sama systeemi jota kokeiltiin jo 360:n kanssa.
Mihinkähän nyt sitä DS4:n isoa sinistä valoa tarvitaan
Vinkki kaikille next gen-konsolin ostoa harkitseville: Kummallakin tulee olemaan melko vähän konsoleita julkaisussa, ilman ennakkotilausta voi olla turha yrittää tän vuoden sisällä saada. Hinta ei tule tippumaan ensimmäisten 2 vuoden aikana.
Mutta kylläpä oli pelejä. Mihinkään järjestykseen laittamatta eniten kiinnosti: Titanfall, Beyound two souls, The Division, Dead rising 3 ja Halo 5.
Mutta kauhee pettymys että Black Tuskin pelistä näytettiin pelkkä teaseri, vaikka sen julkaisun piti tapahtua E3:ssa. Watch Dogsista ollaan nyt vuoden ajan nähty liki identtistä pelikuvaa, hype alkaa jo laskemaan. Destinystä olis kiva saada vähän lisää tietoa miten peli tulee toimimaan ja mikä on sen kiksi, tähän asti nähdyn perusteella ideologia on hyvin pitkälti Halon rippeitä, köyhän miehen Halo.