Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Laite ei vaadi minkäänlaista nettiyhteyttä, joten mites tarkistat ne koodit. Ei onnistu.

Yksinpelit siis toimivat, mutta peleissä on nykyään paljon muutakin kuin yksinpeli. Kuinka moni pelaa esim. Battlefield 4 vain kampanjan takia?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Melko pienellä valituksella meni läpi Sonyn ratkaisu lyödä nettipelaaminen maksujen taakse, vaikka vielä ihan hetki sitten tällä väitettiin tämän olevan epätodennäköistä. Ja olihan tuo nyt nähtävissä, ei kukaan huvikseen tässä bisneksessä ole mukana. Jostain sen rahan on tultava, joten ei ollut yllätys että nettipelit menivät myös Sonylla maksullisiksi.

PSN+:n vuokrapelit ilmeisesti jatkuvat myös PS4:lla ja heti aloituksesta jaetaan PS4-pelejä vuokralle? Tämä lyö aivan varmasti painetta myös Microsoftin suuntaan, joten en yllättyisi jos sielläkin suunnalla päätetään jatkaa näiden pelien jakamista, tosin sitten sillä erotuksella mikä näissä nyt jaettavissa peleissäkin on, eli kokonaan omaksi, ei vuokralle määräajaksi. Kiristyneessä kilpailussa tämä ei yllättäisi.

Täällähän jotkut eivät meinaa pysyä housuissaaan, kun Sonyn suurin ilmoitus maksullisen nettipelaamisen lisäksi oli että PS4:lla voit antaa pelin lainaksi kaverille kädestä käteen, mikä kertoo kuinka pahasti Microsoft on tyrinyt oman juttunsa. Jos Microsoft olisi jatkanut vanhalla linjallaan, eli pelit toimisivat kuten ennekin ja Sony olisi tehnyt ennen eilistä niin kovasti rakastetusta ilmaisesta nettipelaamisesta maksullista, niin imagovoittaja olisi varmaankin ollut Microsoft. Niin pienestä se on kiinni.

Ei siis varmaankaan ole aivan mahdotonta, että myös Microsoft luopuisi pahimmista uudistuksistaan näiden jälleenmyynti kikkailuiden saralla ja siirtäisi enemmän syytä julkaisijoiden niskaan. Eihän sekään ole sanottua, ettei PS4:lla nähtäisi joitain pelejä, jotka vaativat juurikin näitä aktivointikoodeja, jos kerran julkaisijoilla on tuollaiseen mahdollisuus. Mielenkiintoista nähdä johtuiko MS:n hiljaisuus sittenkin siitä, ettei siellä vielä ollakaan varmoja uskalletaanko tuolle radikaalien muutosten linjalle lähteä.

Kenelleköhän Microsoft ajatteli tuota konsoliaan myydä?

Pelaajat (poislukien pahimmat Halon-hakkaajat) osaavat varmaan tehdä vertailua. Enemmän tehoja halvemmalla hinnalla vai kuristava DRM-järjestelmä ja hienot efektit TV-inputin vaihtamiseen?

Jos tiettyjä ihmisiä olisi uskominen, niin Sonyn tuotteet olisivat ainoita, jotka myyvät. Kyllä siellä E3:ssa esiteltiin XOnelle hienoja pelejä, jotka voivat hyvinkin joitain muita kuin pahimpia KillZonen-kitkuttajia lämmittää - kaikesta kuristeltusta ja TV-lisistä huolimatta.

Edelleenkään tehokkain konsoli ei ole koskaan ollut myydyin, eli se ei ole ollut suurimmalla osalle kuluttajista mikään syy ostaa yhtäkään pelikonsolia ikinä tähän mennessä. Halvempi hinta voi toki sellainen tekijä olla, uskonkin sen olevan yksi olennaisista syistä massoille vähän kaikessa kuluttamisessa. Tosin eipä PS3:n kohdalla järkyttävä ylihinta aikanaan mikään ongelma ollut joillekin.

Mutta kyllä Sony tosiaan on sentään jostain oppinut, kun ilmeisesti (?) tosiaan lähtevät yhden version taktiikalla ja heti suoraan pistävät konsolin lippulaivamallin (eli ainoan mallin) myyntiin 399 euron hintaan. Perustallaajallekin tuo on ihan mahdollinen summa jo heti julkkareista lähtien, kovemmalle konsolipelaajalle melko käypä hinta ja kovimmille fanipojille tuo on jo lähes ilmaista. Uskon hintapaineiden tuntuvan Microsoftin harteilla jo hyvin aikaisessa vaiheessa.

Kovaa on siis kähinät konsolirintamalla ja vielä on se viimeinen ottelija kertomassa kuulumisiaan. Nintendon pressille on nyt lyöty isot odotukset, toivottavasti sieltäkin kuullaan mielenkiintoisia uutisia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Miten nämä "pilvilaskentaa" vaativat pelit, ovatko maksumuurin takana vai ei? Vai kenties julkaisijan päätettävissä onko "pilvilaskenta" yksin- vai moninpeliä netissä :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nintendon toiminta on nyt todella väsynyttä. 3DS upport Flagship Mario kertoo koko kuvan..
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nintendo Direct oli täysi vitsi. 2014 pelejä, Mario, Mario, Mario.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Hyvää Nintendon esiintymisessä oli Monolith Softin "X", joka tulee varmasti olemaan erinomainen peli, mutta muuten jätti kyllä melko kylmäksi. Ei siis tullut hintaan muutoksia, eikä julkistettu juuri mitään mielenkiintoista uutta. Bayonetta 2, Donkey Kong Tropical Freeze (?), Wind Waker HD, Super Smash Bros WiiU/3DS, Pokemon X & Y ja niin edelleen. Varmasti paljon hyvääkin pelattavaa, mutta jotenkin melko varmanpäälle pelaamiselta tuntui.

No, viimeistään tämä kuitenkin taitaa itselleni olla se systemseller kuitenkin:

[video=youtube;APWTJMyM4qg]http://www.youtube.com/watch?v=APWTJMyM4qg&feature=player_embedded[/video]

EDIT: Ja niin, Wonderful101 toki vaikutti ihan kivalta myös.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Asioita, jotka hämmästyttää: Miten ps4 voi olla niin paljon pienempi kuin Xbone? Enemmän tehoja, pienempi ja virtalähde sisällä. Bonen on parempi välttää tässä sukupolvessa korjausralli. Sen verran valtava laitos, että ei ainakaan pitäisi keittää yli.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Wiiu:n hinnaksi 99e niin kai tuon joku voisi ostaakin. Nyt päästellään menemään käytännössä wiin jälkiliukkailla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mistä tämä tieto pleikkarin isommista tehoista on tullut? Eikö noissa ole samanlaiset AMD:n APU:t käytössä?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän yhtäkään pelijulkaisijaa estä tekemästä sitä, että he laittavat pakettiin aktivointikoodin, joka pitää syöttää, jotta peli toimii. Jos yrität käyttää toisen kerran toisella koneella, joudut maksamaan summan X.
Eipä estetä, ei. Toisaalta julkaisijan tehtävä on myydä ja yleisön ostaa mutta jos ostava yleisö katoaa niin mitäpä luulet sen jälkeen tapahtuvan?

Melko pienellä valituksella meni läpi Sonyn ratkaisu lyödä nettipelaaminen maksujen taakse
Varsin näätämäisestihän se ajettiin sisään mutta toisaalta edelläkävijöitä on jo ollut, plussan entiset edut helpottanevat mahdollista sopeutumistarvetta aika tavalla ja aivan kuten goldinkin kanssa, kokonaan ilmankin eläminen onnistuu.

Ei siis varmaankaan ole aivan mahdotonta, että myös Microsoft luopuisi pahimmista uudistuksistaan näiden jälleenmyynti kikkailuiden saralla ja siirtäisi enemmän syytä julkaisijoiden niskaan
Mahdotonta se ei ole mutta aika epätodennäköistä. Mitä tässä päivän mittaan on pressien vastaanottoa seurannut, kyllä Microsoftille vielä kannatustakin löytyy, vaikka se kaiken metelin alle helposti hautautuukin. Tässä vaiheessa epävarma tuulimyllyily saattaisi vain pahentaa jo entisestäänkin ihan riittävän hankalaa tilannetta. Panoksia kannattaisi lyödä enemmänkin siihen suuntaan, että valitusta linjasta pidetään kiinni mutta myydään se (jollain ilveellä) paremmin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

LOL nintendo... vieläkö joku kehtaa tosissaan väittää että Nintendo vie tämän sukupolven? :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Näistä käytetyistä peleistä,

Vaikka Sony julkisti, että pelit eivät ole sidottu konsoliin, vaan ne voi edelleen lainata tai myydä eteenpäin, niin ennenkaikkea pitäisi miettiä mitä pelijulkaisijat tekevät. Heillähän on se pallo hallussaan tämän suhteen.

Eihän yhtäkään pelijulkaisijaa estä tekemästä sitä, että he laittavat pakettiin aktivointikoodin, joka pitää syöttää, jotta peli toimii. Jos yrität käyttää toisen kerran toisella koneella, joudut maksamaan summan X. Kuten täälläkin on toitotettu, teknologia on olemassa tätä varten. EA:n online pass nykykonsoleilla on vasta alkua. Ja onhan se päivänselvää, että julkaisijat saavat aivan julmetusti enemmän rahaa MS strategialla kuin että mennään vanhalla kaavalla.

Sonylta tämä oli mielestäni hyvä markkinointikikka MS suuntaan, mutta markkinat ja muut julkaisijat ovat ne, jotka määrittelevät käytettyjen pelien kohtalon.

Kaikki Sonyn konsoleille julkaistavat pelit käyvät läpi Sonyn tarkistuksen ennen julkaisua. En usko että Sony antaa kenenkään julkaista PS4 peliä jossa on joku kertakäyttökoodi ja peli toimisi vain yhdellä tietyllä PS4:llä.
PS3 pelien tyylisiä Online Passeja tosin varmaan nähdään vielä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

LOL nintendo... vieläkö joku kehtaa tosissaan väittää että Nintendo vie tämän sukupolven? :D
Sitä ei ole ennenkään pelifoorumit päättäneet, itseasiassa pelkästään pelifoorumeita selaamalla näkee aika kieroutuneen kuvan koko pelibisneksestä
Hatusta heitettynä 10% pelikonsolin omistajista kirjoittaa 99% teksteistä foorumeille, ne loput 90% määrää sen kuka minkäkin konsolisukupolven "vie" vaikka kirjoittavat sen 1% teksteistä foorumeille.
Eiköhän se edelleen voi olla kuka kolmesta tahansa, ilman minkäänlaisia värilaseja vaikea toistaiseksi nähdä kuka.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eipä estetä, ei. Toisaalta julkaisijan tehtävä on myydä ja yleisön ostaa mutta jos ostava yleisö katoaa niin mitäpä luulet sen jälkeen tapahtuvan?

Olipahan kertakaikkisen syväluotava vastaus. Kerro nyt vastauksesi edes loppuun :rolleyes:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

LOL nintendo... vieläkö joku kehtaa tosissaan väittää että Nintendo vie tämän sukupolven? :D

Eipä tämä naureskelu ainakaan viime sukupolven kohdalla haitannut menoa, mutta saa nähdä miten nyt käy. Juuri nyt ei kyllä vahvalta näytä myyntien osalta.

Varsin näätämäisestihän se ajettiin sisään mutta toisaalta edelläkävijöitä on jo ollut, plussan entiset edut helpottanevat mahdollista sopeutumistarvetta aika tavalla ja aivan kuten goldinkin kanssa, kokonaan ilmankin eläminen onnistuu.

Kyllä, kyllä. Varsinkin täällä "konsoli"finissä on vain saanut kuulla niin useasti tuon ilmaisen nettipelaamisen olevan todella tärkeätä, joillekin jopa yksi tärkeimmistä asioista, joten kuvittelin tuosta nousevan hirveän metelin raikuvan vielä vuosikausia tästä eteenpäin. Esimerkiksi objektiivisena nimimerkkinä tunnettu Nisupulla kirjoitteli juuri vastikään seuraavaa maksullisesta nettipelaamisesta:

Kyllä sillä vaan on. Mikäli verkkopelaaminen on maksullista, kuinka mielekästä sille on tuoda f2p pelejä varsinkaan koneen alkutaipaleella? Rajoittaa hieman tuota asiakaskuntaa, mikäli pelaaminen on kuitenkin maksumuurin takana.

Hän on aivan varmasti shokissa nyt.

Itse en ole muistaakseni koskaan maksanut Goldista (eri pituisia testijaksoja on kyllä tullut kulutettua), kun taas PSN+:sta olen varmaankin puolisen vuotta maksanut. Eipä tuossa siis mitään ihmeellista olekaan maksaa näistä, jos tuo nettipelaaminen ei ole kiinnostanut ennenkään, niin sen katoaminen maksulliseksi ei vaikuta elämään mitenkään. Mutta toisaalta nyt sitten ehkä tulee maksettua Goldistakin jossain vaiheessa, kun menivät tekemään sen houkuttelevaksi myös ei-nettipelaajille. Kääntäen siis Microsoft saattaa tehdä tätä myötä omasta palvelustaankin vetovoimaisempaa myös näin offline-pelaajallekin.

Mitä tässä päivän mittaan on pressien vastaanottoa seurannut, kyllä Microsoftille vielä kannatustakin löytyy, vaikka se kaiken metelin alle helposti hautautuukin. Tässä vaiheessa epävarma tuulimyllyily saattaisi vain pahentaa jo entisestäänkin ihan riittävän hankalaa tilannetta. Panoksia kannattaisi lyödä enemmänkin siihen suuntaan, että valitusta linjasta pidetään kiinni mutta myydään se (jollain ilveellä) paremmin.

Kyllähän Microsoftin E3 oli pelien kautta iso ja näyttävä satsaus. Monipuolisesti pelejä; sitä näyttävää 60 fps räiskintää isojen budjettien ystäville, suurta seikkailun tuntua ja omaperäisempiä avauksia enemmän taidekenttää arvostaville pelaajille. Ei tuosta MS:n lehdistötilaisuudesta E3:ssa saa varmaan kuin pahimmat fanipojat huonoa tehtyä. Se oli menestys. Virhe tapahtui kuitenkin jo aikaisemmin, kun Microsoft sekoili tiedotuksensa kanssa, jota paikkailtiin myöhemmin, eikä vieläkään täyttä varmuutta kaikesta ole.

Jossain vaiheessa Microsoftin on alleviivaten kerrottava asioista. Miten pelien lainaaminen ja jälleenmyyminen onnistuu step by step. Miten pelejä voi jakaa kymmenpäiselle perhelleen. Miten sitä, miten tätä. Nyt on selvää mitä pelejä sieltä on tulossa. Niitä on tulossa moneen makuun ja niitä on tulossa paljon. Mutta kysymykset ovat edelleenkin jotenkin auki, vaikka joihinkin kysymyksiin on vastattu. Ja uskoisin, että kysymyksiin olisi vastattu hyvinkin tyhjentävästi, jos kaikkiin kysymyksiin olisi tyhjentävät vastaukset. Tämä mystyinen hiljaisuus saa kuitenkin uskomaan jopa siihen, ettei MS vielä itsekään ole ihan varma kaikista yksityiskohdista.

Eikä mielestäni Microsoftilla ole vielä mitään linjaa mistä kannattaisi pitää kiinni, enkä todellakaan varmasti ole ainoa, joka näin ajattelee. Ei paskasta ideasta kannataa pitää kiinni hautaan saakka, sen voi haudata jo hyvissä ajoin. Mielestäni tämä lisenssien kautta toimiva pelien jälleenmyyminen on idea, josta Microsoftin kannattaisi luopua periaatteellisella tasolla ja antaa avaimet julkaisijoiden käsiin. Mutta kuten sanottua, lopulta markkinat tulevat määräämään kaiken. Jos pelaajat eivät suostu MS:n systeemiin, niin systeemi tulee muuttumaan - tai sitten se tulee kuolemaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Olipahan kertakaikkisen syväluotava vastaus. Kerro nyt vastauksesi edes loppuun :rolleyes:
No jos tuon konkretiaksi haluaa pukea niin leikitään vaikka seuraavaa. Pöhöjulkaisijalla E on hätä, koska pelikehitys maksaa ns. v**usti eivätkä edes DLC:n ja online-passien kaltaiset kikkakolmoset enää auta. Vaikeaa on, vaikka julkaisuja myytäisiin reilulla kympillä alle vuoden sisään julkaisusta. Sittenkään ei myy tarpeeksi - ainakaan rahallisesti - ja se vähä mikä saadaan alunperin myytyä täyteen hintaan toimii vain ikävänä vaihtovaluuttana johonkin muuhun. Vaikka E:n bisnesvainu on hukassa kuin lumiukko, sitä pännii sen verran rankasti, että se hakee apua valmistaja M:ltä. Yhdessä nämä tajuavat, että M ja E ovat kuluttajalle K niin tärkeitä, että kaikki käy. E aluksi vähän pehmittää K:ta luopumalla online-passeistaan, M blokkaa tämän jälkeen kylmän viileästi jälkimarkkinat (kauppa G:n suosiollisella avustuksella) ja ihan vain varmuuden vuoksi E pistää vielä pikkuisen extraa hintoihinsa, jotta sitä hilloa varmasti sitten riittää.

Alkuperäisen vastauksen loppu on se, että kuluttaja K saattaa jossain äärimmäisen epätodennäköisessä tilanteessa tulla peräti sellaiseen johtopäätökseen, että M, E ja G ovat lopulta aika mulkkuja kirjaimiksi ja konsultoi lompakkoaan L. Sekään ei halua enää jutella M:n, E:n tai G:n kanssa. Tämä on ikävä tilanne, koska L on noille kolmelle huomattavasti elintärkeämpi kuin K tai mitä M, E ja G edustavat K:lle. Mahdollisena lopputuloksena sekä K että tämän L keksivät jotain muuta tekemistä kun taas M, E ja G jäävät krapula-aamunaan miettimään, josko edellisenä iltana sittenkin tuli otettua vähän liikaa ja mihin se L katosi kun laskukin pitäisi maksaa.

S'il vous plaît.

Edit (taas, anteeksi):
Kyllä, kyllä. Varsinkin täällä "konsoli"finissä on vain saanut kuulla niin useasti tuon ilmaisen nettipelaamisen olevan todella tärkeätä, joillekin jopa yksi tärkeimmistä asioista, joten kuvittelin tuosta nousevan hirveän metelin raikuvan vielä vuosikausia tästä eteenpäin.
Jeps, se on ihan vaan sitä perinteistä meteliä - niin helppoa pitää mutta astetta hankalampaa astua taakse, ainakaan jos on vähäisintäkään vaaraa omaan nilkkaan kopsahtamisesta.

Itse en ole muistaakseni koskaan maksanut Goldista (eri pituisia testijaksoja on kyllä tullut kulutettua), kun taas PSN+:sta olen varmaankin puolisen vuotta maksanut. Eipä tuossa siis mitään ihmeellista olekaan maksaa näistä, jos tuo nettipelaaminen ei ole kiinnostanut ennenkään, niin sen katoaminen maksulliseksi ei vaikuta elämään mitenkään. Mutta toisaalta nyt sitten ehkä tulee maksettua Goldistakin jossain vaiheessa, kun menivät tekemään sen houkuttelevaksi myös ei-nettipelaajille. Kääntäen siis Microsoft saattaa tehdä tätä myötä omasta palvelustaankin vetovoimaisempaa myös näin offline-pelaajallekin.
Niinikään jeps; kumpaakaan en enää käytä mutta molemmista on tullut nautittua vuoden (tai yli) verran ihan avoimin mielin eivätkä ne todellakaan ole läheskään niin suuria saatanoita kuin mitä meteli antaa olettaa eivätkä toisaalta yhtään sen välttämättömämpiä. Tänä päivänä mistä tahansa palvelusta vitonen kuussa o halpaa ko makkara, jos se palvelu vain tuntuu tarpeelliselta.

Kyllähän Microsoftin E3 oli pelien kautta iso ja näyttävä satsaus. Monipuolisesti pelejä; sitä näyttävää 60 fps räiskintää isojen budjettien ystäville, suurta seikkailun tuntua ja omaperäisempiä avauksia enemmän taidekenttää arvostaville pelaajille. Ei tuosta MS:n lehdistötilaisuudesta E3:ssa saa varmaan kuin pahimmat fanipojat huonoa tehtyä. Se oli menestys. Virhe tapahtui kuitenkin jo aikaisemmin, kun Microsoft sekoili tiedotuksensa kanssa, jota paikkailtiin myöhemmin, eikä vieläkään täyttä varmuutta kaikesta ole.
Spot on. Minustakin Microsoftin tämänvuotinen E3 oli parasta vuosikausiin! Ei turhia julkkiksia, teennäistä liikepelaamiskivaa, söpöjä lapsinäyttelijöitä, turhanpäiväistä jaarittelua oheispalveluista, yms. Ihan vain sitä coreinta mahdollista pelisisältöä, jota E3:sta nimenomaan haetaan. Vaikka miten katsonkin Microsoftin suurempaa visiota vinoon, esitys itsessään oli kokolailla loistava.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En ihmettelisi yhtään jos Microsoft luopuisikin DRM-systeemistä. Ei kukaan täysjärkinen XOnea osta jolle voi ainoastaan vuokrata pelejä.
 
Ylös Bottom