Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

En tajua Nintendon ajatusmallia. Wii U:ta markkinoidaan nyt kunnon HD-kokemuksena, mutta aijai, vuoden päästä isot pojat paukahtavat hiekkalaatikolle omine leluineen.
Nintendo vaan taitaakin suunnitella, että WiiU:ta pelaa isojen poikien sijasta wanhat mummot ja lapsenmieliset aikuiset (ja lapset).
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

En tajua Nintendon ajatusmallia. Wii U:ta markkinoidaan nyt kunnon HD-kokemuksena, mutta aijai, vuoden päästä isot pojat paukahtavat hiekkalaatikolle omine leluineen.

Tismalleen samat ajatukset. Nintendo edustaa jotain niin toista pelikenttää kuin olla ja voi. Kuitenkin myy ja se kait on pääasia ainakin tilastonikkareille. Omalla kohdalla Nintendo haudattiin legendaarisen N64 jälkeen. Goldeneyen kaltaista jättiläistä eivät ole voineet tarjota. Ovat käytännössä jumiutuneet omaan traditioonsa. Onneksi on vaihtoehtoja.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

En tajua Nintendon ajatusmallia. Wii U:ta markkinoidaan nyt kunnon HD-kokemuksena, mutta aijai, vuoden päästä isot pojat paukahtavat hiekkalaatikolle omine leluineen.

Itse ymmärrän Nintendon ajatusmallin hyvinkin. Totta kai Wii U:ta markkinoidaan todellisena HD-kokemuksena niin kauan kuin se on saatavilla olevista konsoleista tehokkain - omituistahan olisi, jos näin ei Nintendon markkinointiosastolla toimittaisi. On täysin luonnollista, että Wii U:sta tehdään Kukkulan Kuningasta ennen kuin ne isot pojat tulevat samalle hiekkalaatikolle vuoden kahden päästä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse ymmärrän Nintendon ajatusmallin hyvinkin. Totta kai Wii U:ta markkinoidaan todellisena HD-kokemuksena niin kauan kuin se on saatavilla olevista konsoleista tehokkain - omituistahan olisi, jos näin ei Nintendon markkinointiosastolla toimittaisi. On täysin luonnollista, että Wii U:sta tehdään Kukkulan Kuningasta ennen kuin ne isot pojat tulevat samalle hiekkalaatikolle vuoden kahden päästä.

Täällä taas näkökulma on se, että Nintendo tuli vasta nyt sille samalle laatikolle jossa kaksi muuta ovat olleet jo puoli vuosikymmentä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

En tajua Nintendon ajatusmallia. Wii U:ta markkinoidaan nyt kunnon HD-kokemuksena, mutta aijai, vuoden päästä isot pojat paukahtavat hiekkalaatikolle omine leluineen.

Siinä teknologiassa on se puoli, että myös kehittäjien täytyy pystyä hyödyntämään sitä. Graafisten parannusten ja entistäkin raskaamman prosessoinnin hyödyntäminen alkaa olla hankalampaa yhä useammille kehittäjille, ja samalla pelkistä tehoista saadaan irti vain entistä pienempiä eroja aikaisempiin peleihin. Uusi ohjaustapa ja uudet ominaisuudet kuten Miiverse ainakin antavat kehittäjille mahdollisuuksia keksiä uudenlaisia pelaamistapoja, sekä kehittää peli-ideoitaan ilman että täytyy panostaa valtavia rahasummia aina vain kalliimmaksi tulevalle graafiselle ulkoasulle.

Esimerkiksi Square Enixin "Agni's Philosophy"-demon kehittämiseen meni kaikkiaan kokonainen vuosi. Minusta se oli aivan hirmuista tuhlausta, ja vaikka demon graafinen laatu onkin ilmeistä, niin sillä ei ole väliä, kun pelillinen sisältö on nolla. Mieluummin minä otan mielenkiintoisia pelikokemuksia kuin parantuvaa grafiikkaa aina vain sisällöltään köyhemmissä "peleissä", joissa on unohdettu pelaamisen välittömyys ja jotka muistuttavat enemmän tehotuotettuja "viihdekokemuksia" kuin oikeita pelejä.

Nintendon esimerkki oli Wii-sukupolvessa aivan välttämätön pelien tulevaisuuden kannalta. Ja onneksi myös kilpailijat ottavat oppia heidän teknologiastaan: esimerkiksi Sonyn huhutaan kehittävän modulaarista, kaksiosaista liikeohjainta, joka korvaisi sekä Dualshockin että Moven. Kuulostaako tutulta?

PS4 Report: Sony Developing Modular DualShock Move Controller
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tismalleen samat ajatukset. Nintendo edustaa jotain niin toista pelikenttää kuin olla ja voi. Kuitenkin myy ja se kait on pääasia ainakin tilastonikkareille. Omalla kohdalla Nintendo haudattiin legendaarisen N64 jälkeen. Goldeneyen kaltaista jättiläistä eivät ole voineet tarjota. Ovat käytännössä jumiutuneet omaan traditioonsa. Onneksi on vaihtoehtoja.

Jos laitteistoa katsotaan, Nintendo nimenomaan ei ole jumittunut omaan traditioonsa tai pelialan perinteisiin. Wiillä tehtiin täysin perinteisen logiikan vastainen päätös, kun tehot jätettiin tietoisesti kilpailijoita heikommiksi ja ohjaimeksi otettiin jotain ihan muuta. Pelillisen sisällön puolella tilanne on ehkä toinen, mutta Nintendon kohdalla voi olla ylpeä siitä, että niillä konsoleilla pääasiassa on se oleellinen eli pelaaminen ja sen riemu. Itsekin olen joskus valitellut, kun esimerkiksi Mariossa ei kovin kummoista tarinaa ole, mutta eihän se peli sellaista kaipaa riesakseen, jos pelattavuus vain on rautta. Tai noh, helppohan se on puhua, kun en ole itsekään Nintendon konsoleilla pahemmin yli 15 vuoteen pelannut.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mielenkiintoista on kyllä nähdä mitä Sony ja MS lyövät pöytään seuraavaksi. Voi olla, että juuri nyt eletään niitä aikoja kun koko pelikonsolien kehityssuunta muuttuu toisenlaiseksi. Aikaisemmin (ainakin meidän nörttien näkökulmasta) kaikki on aina ollut parempaa jos vain on ollut enemmän megahertsejä, gigabittejä, baudeja, pikseleitä tai mitä muuta tahansa suoraan numeerisesti vertailtavaa ominaisuutta. Wiin hurja menestys pelaamisen hauskuutta korostamalla antaa kuitenkin paljon päänvaivaa yritysjohdolle, kun Sony ja MS seuraavaa askeltaan miettivät. Yritysten kun pitäisi tehdä mahdollisimman paljon voittoa.

Tulee mieleen aika kun mp3-formaatti löi läpi ja silloiset hifistit - toisinsanoen hardcore musiikkiharrastajat - saivat epätoivoisia itkunpurkauksia ja raivareita. Tarjolla kun olisi ollut kaikenlaista HD-CD:tä ja muita "oikeasti hyviä audiomuotoja, jotka toistavat musiikin sellaisena kuin se on tarkoitettu", niin sitten kasuaalipirulaisten takia kaikki laitteet tukivat käsittämättömästi mp3-formaattia. Näille kultakorville mp3 kun oli kauhistus häviöllisyytensä ja (siihen aikaan) todella alhaisen bittivirtansa vuoksi. Kuulemma lähes korvat verta vuotivat tuttavapiirin HC-harrastajilla ja ja migreenikohtauskin iski kun mp3-musiikkia joutuivat kuuntelemaan... OMG, sehän on heikkotasoisempaa audiota kuin 80-luvun alusta peräisin oleva tavallinen CD-levy!! :rolleyes: Tavallisia ihmisiä ei taas kiinnostanut se onko musiikki audioteknisesti niin täydellistä, vaan ihmisistä oli hauska kuunnella suosikkimusiikkiaan helpossa muodossa. (Tosin mp3-piratismin helppoudellakin lienee ollut osansa suosiossa.) No, mp3:sta tuli sitten standardi ja hifistit puuhailevat omissa marginaaliporukoissaan. Siitä huolimatta sekä hifisteille että tavallisille ihmisille riittää hyvin markkinoita ja molempien ryhmien tarpeet taitavat tulla tyydytetyksi, vaikkei suoraan kultakorville suunnattuja julkaisuja (kuten Chisun 2.0) taida kovin usein tullakaan.

Pelipuolellahan Wii teki jo vähän samaa kuin mp3: hifistelijöiden halveksimalla teknisesti numeerisesti heikommalla tuotteella dominoitiin markkinoita. Tosin PS3 ja Xbox360 pysyivät hyvin mukana eivätkä kokeneet mitään HD-CD:n kohtaloa. Nyt sitten jatko on mielenkiintoinen. Sony ja MS voisivat jatkaa suoraan samaa vanhaa linjaa ja laittaa seuraavaan konsoliin vähintään 8 suoritinydintä, 16 gigaa muistia ja varsinkin Ultra-HD resoluution. Itse olen jo vähitellen tässä iässä väsynyt innostumaan isommista resoluutioista, entistä kiiltävämmästä jäästä lätkäpelissä ja realistisemmin räjähtävistä tiiliseinistä. Samoin Sonyn ja MS:n johtajat saattavat katsella ahneen kateellisena (omistajatahojen antamia kvartaalitulospaineita muistellen) massamarkkinoita ja koettaa keksiä jotain, joka vetoaisi tavalliseen kuluttajaan. Itse toivottaisin jomman kumman firman ilolla mukaan taistelemaan meidän tavallisten kuluttajien euroista, ettei Nipan tarvitsisi ainoana innovoida. Kinect on hieno esimerkki jo nykyisessä sukupolvessa siitä mihin kilpailu innovaatioissa voi johtaa. Samaan aikaan kuitenkin ns. HC-pelaajien määrä on ihan riittävä siihen, että heille kyllä varmasti joku valmistaa konsolia, jossa on hirmuisen isoja numeroita teknisissä tiedoissa.

Luulen, että iso osa jo nykyisistä konsolien omistajista ei edes tiedä onko oma konsoli tehokkaampi vai heikompi kuin naapurin. Ja sekös HC-pelaajia kiukuttaa, kun kasuaalit eivät edes ymmärrä olla onnettomia surkean nuhapumppunsa kanssa vaan pelaavat hymy huulilla hölmöjä low-res pelejään. :D Jatkossakin merkittävä osa konsolien ostajista - ns. tavalliset ihmiset - näkee esim. Wii U:ssa jännän(?) näytöllisen ohjaimen ja lupauksen kivasta pelaamisesta kun taas esim. PS3:ssa nähdään perustavallinen pelikonsoli. Jos seuraavan sukupolven PS ja Xbox ovat edelleen pädiohjattuja tehomyllyjä, niin en voi kuvitella tavallisten tallukoiden olevan kovin kiinnostuneita niistä. Ja eritysesti luulen kyseisten yritysten johdon ajattelevan näin, joten luvassa lienee jotain uutta ja jännää. Ja hyvä niin, sekä HC-pelaajien että meidän muiden kannalta.

Tulipahan taas avauduttua lauantain kunniaksi...:)
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Nintendon esimerkki oli Wii-sukupolvessa aivan välttämätön pelien tulevaisuuden kannalta.

Liiketunnistus on hauska väriläiskä, ei kuitenkaan mikään messias. Jos sellaista halutaan etsiä, kannattaisi suunnata huomio mobiilipelaamiseen. Siellä istuu bussin penkillä jo nyt se peliskenen hiljainen alueiden valtaaja. Paikasta riippumaton yhteisöllinen pelaaja.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Liiketunnistus on hauska väriläiskä, ei kuitenkaan mikään messias. Jos sellaista halutaan etsiä, kannattaisi suunnata huomio mobiilipelaamiseen. Siellä istuu bussin penkillä jo nyt se peliskenen hiljainen alueiden valtaaja. Paikasta riippumaton yhteisöllinen pelaaja.

Taas se alkoi..... Voi helvetti.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Liiketunnistus on hauska väriläiskä, ei kuitenkaan mikään messias. Jos sellaista halutaan etsiä, kannattaisi suunnata huomio mobiilipelaamiseen. Siellä istuu bussin penkillä jo nyt se peliskenen hiljainen alueiden valtaaja. Paikasta riippumaton yhteisöllinen pelaaja.

Kuka sanoo, että mobiilipelejä ei kannata seurata? Tai että liiketunnistus olisi ollut Wiin ainoa määrittelevä tekijä ja tarjolle tuoma ominaisuus? Wii U:lla Gamepadia kiinnostavampi ominaisuus on itse asiassa Miiverse. Sitä kannattaa seurata.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuka sanoo, että mobiilipelejä ei kannata seurata? Tai että liiketunnistus olisi ollut Wiin ainoa määrittelevä tekijä ja tarjolle tuoma ominaisuus? Wii U:lla Gamepadia kiinnostavampi ominaisuus on itse asiassa Miiverse. Sitä kannattaa seurata.

Itse unohtaisin jo laitevalmistajat ja keskittyisin netin rakenteisiin. Siellä rauta taipuu megasuosittuihin yhteisöpeleihin laitevalmistajasta riippumatta. Vielä tuntemattomat kiinalaiset merkit oletettavasti tulevat trendin lyömään läpi kaikkialla. Halpoja älykännyköitä joiden kautta pääsee lähes kuka tahansa yhteisten leikkien äärelle. Samaan aikaan tv-konsolit menevät yhä enemmän viihdekeskuksien suuntaan ja varsinainen pelaaminen uhkaa jäädä jo sivuraiteeksi. Konsoleista yhtesörahoituksen turvin ponnistava OUYA tuntuu hoksanneen asian ensimmäisenä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse unohtaisin jo laitevalmistajat ja keskittyisin netin rakenteisiin. Siellä rauta taipuu megasuosittuihin yhteisöpeleihin laitevalmistajasta riippumatta. Vielä tuntemattomat kiinalaiset merkit oletettavasti tulevat trendin lyömään läpi kaikkialla. Halpoja älykännyköitä joiden kautta pääsee lähes kuka tahansa yhteisten leikkien äärelle. Samaan aikaan tv-konsolit menevät yhä enemmän viihdekeskuksien suuntaan ja varsinainen pelaaminen uhkaa jäädä jo sivuraiteeksi. Konsoleista yhtesörahoituksen turvin ponnistava OUYA tuntuu hoksanneen asian ensimmäisenä.

Yhteisöpelit ja mobiilipelaaminen taitaa vain tipahtaa sinne kasuaalipelaamisen lokeroon. Tulevat konsolit ovat etenkin alkuaikoina kuitenkin dedikoituneiden verkkopelaajien lelu, hinnanpudotusten myötä ja viihdesisällön houkuttelemina leviää sitten valtaväestön olohuoneisiin.

Jos ajattelee jotain puolivakavissaan änäriä tai codia hakkaavaa kaksikymppistä niin ei poikia paljon selainpelit eikä angry birds kiinnosta. Kuten ei tällaista vanhempaakaan hokkaajaa.

Toki tuo sosiaalinen pelaaminen tulee lisääntymään, etenkin AR-teknologian ja -pelien kehittyessä. Mutta vaikka markkinana kasvaakin niin syö eri väestöä enemmän kuin konsolipelaajia. Joku geocache+4square+farmville-tyylinen peli todennäköisesti söisi aikaa niiden salkkarien katsomiselta enemmän kuin konsolipelaamiselta. Aivan kuten konsolipelaaminen on vähentänyt sitä aivotonta telkkarin tuijottamista jo nyt.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Yhteisöpelit ja mobiilipelaaminen taitaa vain tipahtaa sinne kasuaalipelaamisen lokeroon. Tulevat konsolit ovat etenkin alkuaikoina kuitenkin dedikoituneiden verkkopelaajien lelu, hinnanpudotusten myötä ja viihdesisällön houkuttelemina leviää sitten valtaväestön olohuoneisiin.

Luulen rajan olevan yhä häilyvämpi siinä, missä loppuu casuaali ja alkaa hoocee. Tilanteen mukaan mennään ja siellä ollaan missä muutkin. Stagan varressa tai sitten ampumassa yhdessä ritsaa Facebookin Vihaisissa Linnuissa. Yhteisö on se joka pitkälle tulee määrittelemään mistä pelaaja itsensä löytää. Tähän asti se on tarkoittanut laitevalintaa; se hankitaan mistä löytyy kaverit. Jatkossa se voi olla ekosysteemi, johon useampi hikipaja syöttää rautaa ja pelinsä voi käydä läpi niin tv:n kuin kännykän ruudulta. Sulassa sovussa aitoa hokipelaamista ja sitten matkan varrella managerointia.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Siinä vaiheessa kun tarinavetoiset yksinpelattavat pelit loppuvat loppuu myös mun uusien pelien pelaaminen. Minusta tulee retropelaaja.

Voisi vähempää kiinnostaa yhteisöllisyys peleissä. Klaanien itkuporuraivarit ja muut talonsäännöt pyssyköissä ja muissa on niin nähtyä, että voi helvetti.

Antakaa mulle kunnollisia yksinpelikokemuksia, vaikka se peli maksaisi 150e, jotta voitaisiin rahoittaa jotain saamarin Farmville Mega Crap 1900n yhteisöä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Luulen rajan olevan yhä häilyvämpi siinä, missä loppuu casuaali ja alkaa hoocee. Tilanteen mukaan mennään ja siellä ollaan missä muutkin. Stagan varressa tai sitten ampumassa yhdessä ritsaa Facebookin Vihaisissa Linnuissa. Yhteisö on se joka pitkälle tulee määrittelemään mistä pelaaja itsensä löytää. Tähän asti se on tarkoittanut laitevalintaa; se hankitaan mistä löytyy kaverit. Jatkossa se voi olla ekosysteemi, johon useampi hikipaja syöttää rautaa ja pelinsä voi käydä läpi niin tv:n kuin kännykän ruudulta. Sulassa sovussa aitoa hokipelaamista ja sitten matkan varrella managerointia.

Totta, totta. Tämä visio ei ehkä ole seuraavasta sukupolvesta puhuttaessa vielä kovin ajankohtainen. 5-10 vuotta eteenpäin todennäköisesti arkipäivää.

Ja sitä innolla odotellessa. Jo kuusnepa-aikoina visioitiin vaikka mitä ja nyt keski-iän kynnyksellä osa visioista alkaa realisoitumaan :)

Toki nyt jo jotain xplay-juttuja on jo,esim tuo kevyt ja kapinen änärisofta Connectedille ja HUT:ille mikä jo antaa toivoa tulevaisuuden applikaatioille vaikka nyt vielä suht hyödytön kuriositeetti vain.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Luulen rajan olevan yhä häilyvämpi siinä, missä loppuu casuaali ja alkaa hoocee. Tilanteen mukaan mennään ja siellä ollaan missä muutkin. Stagan varressa tai sitten ampumassa yhdessä ritsaa Facebookin Vihaisissa Linnuissa. Yhteisö on se joka pitkälle tulee määrittelemään mistä pelaaja itsensä löytää. Tähän asti se on tarkoittanut laitevalintaa; se hankitaan mistä löytyy kaverit. Jatkossa se voi olla ekosysteemi, johon useampi hikipaja syöttää rautaa ja pelinsä voi käydä läpi niin tv:n kuin kännykän ruudulta. Sulassa sovussa aitoa hokipelaamista ja sitten matkan varrella managerointia.

No parastahan olisi kun Valve vain tekisi Steamboksinsa. Valve voisi tehdä yhtenäistettyä rautaa joka toimisi konsolin tavoin, pelit optimoitaisiin sille rautatasolle, ja PC-pelaajille jäisi vaihtoehdoksi ostaa tehokkaampaa rautaa niin halutessaan perinteisemmän PC:n muodossa jotta asetuksia pääsee nostamaan. Myös muut valmistajat voisi näin tehdä Steambox-tasoista rautaa omina konsolisetteinään tai myydä tehokkaampia koneita vaativammille pelaajille. Myös Microsoftilla olisi vastaavaan mahdollisuus niin halutessaan, mutta Microsoftia ei moinen näytä juurikaan kiinnostavan. Microsoftin tapauksessa ekosysteemiin kuuluisikin osittain jo kännykät ja tabletitkin, Valvella taas tuskin on intressejä mobiilibisnekseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tismalleen samat ajatukset. Nintendo edustaa jotain niin toista pelikenttää kuin olla ja voi. Kuitenkin myy ja se kait on pääasia ainakin tilastonikkareille. Omalla kohdalla Nintendo haudattiin legendaarisen N64 jälkeen. Goldeneyen kaltaista jättiläistä eivät ole voineet tarjota. Ovat käytännössä jumiutuneet omaan traditioonsa. Onneksi on vaihtoehtoja.

Jos laitteistoa katsotaan, Nintendo nimenomaan ei ole jumittunut omaan traditioonsa tai pelialan perinteisiin. Wiillä tehtiin täysin perinteisen logiikan vastainen päätös, kun tehot jätettiin tietoisesti kilpailijoita heikommiksi ja ohjaimeksi otettiin jotain ihan muuta. Pelillisen sisällön puolella tilanne on ehkä toinen, mutta Nintendon kohdalla voi olla ylpeä siitä, että niillä konsoleilla pääasiassa on se oleellinen eli pelaaminen ja sen riemu. Itsekin olen joskus valitellut, kun esimerkiksi Mariossa ei kovin kummoista tarinaa ole, mutta eihän se peli sellaista kaipaa riesakseen, jos pelattavuus vain on rautta. Tai noh, helppohan se on puhua, kun en ole itsekään Nintendon konsoleilla pahemmin yli 15 vuoteen pelannut.

Komppailen Paavia (ja menen vielä vähän pidemmällekin). Nintendo on oman polkunsa kulkija. Nintendo jos kuka/mikä on melkeinpä jatkuvasti kokeillut erilaisia ratkaisuja ja vienyt pelialaa uusiin suuntiin täysin uudentyyppisillä laitteilla ja peleillä. Wii (ja DS) on tästä ehkä se ilmeisin esimerkki, mutta yhtiön historian varrelta löytyy myös muita samankaltaisia keissejä. Tietysti monien N-pelien kiintotähtinä ovat ne samat vanhat pastellinaamat, mutta sitä ei voi yksistään pitää vanhan toistona, kun itse pelit ovat kuitenkin muuttuneet ja uudistuneet merkittävästi vuosien saatossa. Siltä kannalta yhtiö on mielestäni ollut uudistaja paitsi laitteiden myös pelien suhteen.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tässä vähän tilanneraporttia Wii U:n myynneistä siltä varalta, että joku on missannut:

Iso-Britanniassa konsoli myi 40 000 kappaletta ensimmäisten kahden päivän aikana: Wii U sells 40k units in the UK in its opening weekend | Games industry news | MCV

USA:ssa konsoli myi 400 000 kappaletta julkaisuviikollaan: Nintendo: 400K Wii U units sold, 1.2M devices total | Tech Culture - CNET News

Alkuperäistä Wiitä myytiin USA:ssa julkaisuviikollaan 475 000 kappaletta (Wii U Sales Hit 400,000 In The U.S. - News - www.GameInformer.com), joten uutuuskonsoli kävi kaupaksi lähes edeltäjänsä veroisesti. On mielenkiintoista seurata, miten myyntiluvut tästä kehittyvät.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Komppailen Paavia (ja menen vielä vähän pidemmällekin). Nintendo on oman polkunsa kulkija. Nintendo jos kuka/mikä on melkeinpä jatkuvasti kokeillut erilaisia ratkaisuja ja vienyt pelialaa uusiin suuntiin täysin uudentyyppisillä laitteilla ja peleillä.

Ja samoja mieliä. Lienen joskus tästä jankuttanutkin siitä, kuinka Wii sai minut takaisin pelaajien kirjoihin. Satunnaisesti PS1 ja PS2 sekä PC oli käytössä, mutta Wiissä oli sitä jotain uutta ja hauskaa. Samalla ryppyotsaisen meiningin puuttuminen voitti puolelleen.

Toki Mariot sun muut toistavat itseään, mutta aivan samalla tavalla toisten konsoleiden FPS:t näyttävät ja tuntuvat edelleen samalta.

Wii U ei ole aivan sellainen innostuksen aihe kuin Wii aikoinaan, mutta jo NintendoLand tempaisi mukaansa uusilla kikoillaan, jotka ovat lopulta yksinkertaisia, mutta sellaisia joita en ennen kokenut konsoleilla. Esim. NintendoLandin Metroid-peli loi samanlaista jännitystä, kuin lapsena ulkoleikeissä. Kuulostaa kornilta, mutta näin se vain on.
 
Ylös Bottom