Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoft kiistää väitteet, että Kinectillä oltaisiin keräämässä mainosdataa. Microsoftin mukaan AdAge.comin uutisessa on tulkittu väärin Yusuf Mehdin sanomisia. Mehdi viittasi kommentillaan Xbox Onen ja Smartglassin yhteistyöhön, ei mainosdatan keräämiseen.

Microsoft is flat-out denying that report, saying it was based on a misinterpretation of marketing and strategy VP Yusuf Mehdi’s onstage presentation at a marketing conference in Phoenix. The reporter did not interview Mehdi to confirm his interpretation of the speech, a company spokesperson said.

&

However, the company said that line was in reference to content that can carry over from the Xbox One into platforms like the second-screen companion, SmartGlass.

&

We have a long-standing commitment to your privacy and will not target ads to you based on any data Kinect collects unless you choose to allow us to do so.

Myös Major Nelson on ottanut asiaan kantaa Twitterissä:

Tl;dr We do not collect information to share or sell. You are fully in control of your personal data. Your privacy is important to us.

Lähde: All Things Digital
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Call of Duty: Ghosts Offers Hybrid System of Dedicated Servers "regardless of platform" | Side Mission | GameTrailers
GHOSTS ONLINE CONNECTIVITY UPDATE: I wanted to give a quick update on some of the work that has been done to improve everyone’s online experience. We’ve already mentioned dedicated servers as part of the overall plan to improve connectivity. Dedicated servers will be used on current gen, next gen and PC with Ghosts. And, in order to make sure that people have the best possible experience regardless of platform, location or connection, Ghosts will be using a hybrid system of dedicated servers and listen servers. So no matter where you are the game will always be trying to give you the best online performance possible. There is also some great new tech in the matchmaking system that will place players in matches that have the best combined overall connectivity performance. Again these are just some of the things that are going into Call of Duty: Ghosts to give players a great online experience. Can’t wait to see you all online.”

It looks like Mark Rubin can't exactly say that dedicated servers are coming to PlayStation 3 and PS4. This is a reply to a follow up tweet to a Call of Duty fan, which Rubin does not deny about PS3/PS4 dedicated servers:
@xHunter61 I can't call out other platforms by name but one might assume that from what I wrote.
— Mark Rubin (@IWMarkRubin) October 7, 2013

Kuten arvata saattoi eivät 3rd partyt rupea tukemaan konsoleilla kuin yhtä ja samaa nettikoodia. Call of Dutyn markkinoinnissa voidaan käyttää vain sanaa Xbox
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vakoilu mörköily on x1:n osalta varsin hassua...monet käyttää pikaviestimiä tms. lähettääkseen kavereille kuvia, viestejä, tiedostoja. Minusta MS yksityisyys suoja on paljon parempi kuin noiden pikaviestin ohjelmien, kysyin yhdeltä suositun softan edustajalta että poistatteko jo välitetyt tiedostot servereiltänne... vastaus oli että ei..

"..everything that passes through our servers is stored.."
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Näin Microsoft suhtautuu mainostamiseen nykygenissä, käyttäjälle annetaan 1/5 tilasta home näkymässä, loput pyhitetään mainoksille. Tämä pätee myös muihin välilehtiin. voi olla tätä voi muokata mutten itse ole moiseen toimintoa löytänyt.

Näytä liitetiedosto 11712
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Näin Microsoft suhtautuu mainostamiseen nykygenissä, käyttäjälle annetaan 1/5 tilasta home näkymässä, loput pyhitetään mainoksille. Tämä pätee myös muihin välilehtiin. voi olla tätä voi muokata mutten itse ole moiseen toimintoa löytänyt.

Näytä liitetiedosto 11712
Nii-in. En vain käsitä, miksi tuo on huono asia. Mainostus on ehkäpä väärä termi, vaikka sitä tuossa tehdäänkin. Oikea termi olisi "nostaa". Eli nuo on vain nostoja, joilla tuodaan ajankohtaista sisältöä paremmin esille. En näe asiaa huonona, vaan enemmänkin hyvänä. Käyttäjälle tuodaan asioita esille, jotka ovat ajankohtaisia ja todennäköisesti käyttäjää kiinnostavia.

En tiedä montaakaan pelikonsolipelaajaa, joka ei tykkäisi peleistä tai tarjouksista, ja niitä tuossa esitellään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Maailman parhaiden pelikuulokesysteemien ja kuulokevahvistimien valmistaja Astro on sitä mieltä että nykyiset kamppeensa toimivat PS4:llä ihan samaan tapaan kuin PS3:lla.

Xonella toimivat jos mikkisofta tekee tarvittavan sovitinpalikan.

Lähde? Onko se tämä?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nii-in. En vain käsitä, miksi tuo on huono asia. Mainostus on ehkäpä väärä termi, vaikka sitä tuossa tehdäänkin. Oikea termi olisi "nostaa". Eli nuo on vain nostoja, joilla tuodaan ajankohtaista sisältöä paremmin esille. En näe asiaa huonona, vaan enemmänkin hyvänä. Käyttäjälle tuodaan asioita esille, jotka ovat ajankohtaisia ja todennäköisesti käyttäjää kiinnostavia.

En tiedä montaakaan pelikonsolipelaajaa, joka ei tykkäisi peleistä tai tarjouksista, ja niitä tuossa esitellään.

Minusta taas olisi järkevämpi pitää tuo home näkymä käyttäjän kustomoitavana, missä voisi pitää itselle tärkeät ja usein käytetyt pikakuvakkeet omassa järjestyksessä.

Ajattele jos Android tai iOS puhelimissa olisi etusivulla puhelimen kuvake, ja loput näytöstä olisi pyhitetty mainoksille, että oletkos kokeillut tätä sovellusta ja muista että nyt on pelit tarjouksessa jne.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minusta taas olisi järkevämpi pitää tuo home näkymä käyttäjän kustomoitavana, missä voisi pitää itselle tärkeät ja usein käytetyt pikakuvakkeet omassa järjestyksessä.

Ajattele jos Android tai iOS puhelimissa olisi etusivulla puhelimen kuvake, ja loput näytöstä olisi pyhitetty mainoksille, että oletkos kokeillut tätä sovellusta ja muista että nyt on pelit tarjouksessa jne.
No en lähtisi vertailemaan näitä laitteita keskenään.

Xboxin (ja Pleikkarin) kotinäkymä eroaa puhelimista (miksi edes vertailemme näitä) lähinnä siksi, että konsoleista tehdään enemmänkin juuri koko perheen palveluita, kuin henkilökohtainen laitteita.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No en lähtisi vertailemaan näitä laitteita keskenään.

Xboxin (ja Pleikkarin) kotinäkymä eroaa puhelimista (miksi edes vertailemme näitä) lähinnä siksi, että konsoleista tehdään enemmänkin juuri koko perheen palveluita, kuin henkilökohtainen laitteita.

Kyllä minä ainakin toivon, että saan tulevassa PS4ssäni itse säätää, miltä laitteen käynnistyttyä se näyttää. Paljon mukavampaa, jos tuohon saa säädettyä esim. eniten käytämiään toimintoja pikanäppäinten taakse, kuin tuijottaa välkkyviä mainoksia. Ei se nyt ostopäätöstä kallista mihinkään suuntaan, jos näin ei onnistu, mutta mieluummin minulle hyödyllisiä toimintoja kuin hyödyttömiä mainoksia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä minä ainakin toivon, että saan tulevassa PS4ssäni itse säätää, miltä laitteen käynnistyttyä se näyttää. Paljon mukavampaa, jos tuohon saa säädettyä esim. eniten käytämiään toimintoja pikanäppäinten taakse, kuin tuijottaa välkkyviä mainoksia. Ei se nyt ostopäätöstä kallista mihinkään suuntaan, jos näin ei onnistu, mutta mieluummin minulle hyödyllisiä toimintoja kuin hyödyttömiä mainoksia.

Good luck!

Näytä liitetiedosto 11713

ja "pikanäppäimethän" (Pin) ovat jo Xbox360:ssa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onhan tuo what's new sivu jo ps3 alkuvalikossa, mutta ei muilla sivuilla.
Jos niitä mainoksia on joka sivulla ja ne vie ison osan ruudusta niin silloin alkaa ottamaan päähän. Jos olisi mahdollisuus valita tulevassa sukupolvessa näyttääkö se alussa mainoksia vai ei niin veikkaan että että niitä mainoksia haluaa nähdä todella harva.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onhan tuo what's new sivu jo ps3 alkuvalikossa, mutta ei muilla sivuilla.
Jos niitä mainoksia on joka sivulla ja ne vie ison osan ruudusta niin silloin alkaa ottamaan päähän. Jos olisi mahdollisuus valita tulevassa sukupolvessa näyttääkö se alussa mainoksia vai ei niin veikkaan että että niitä mainoksia haluaa nähdä todella harva.

Juurikin näin. Olisi loogisempaa että tuo Xboxin "my pins" olisi se mitä siihen ensimmäiseksi avautuu, eikä tarvitsisi erikseen avata niitä omia pikakuvakkeita.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos niitä mainoksia on joka sivulla ja ne vie ison osan ruudusta niin silloin alkaa ottamaan päähän. Jos olisi mahdollisuus valita tulevassa sukupolvessa näyttääkö se alussa mainoksia vai ei niin veikkaan että että niitä mainoksia haluaa nähdä todella harva.

Mutta mikä on mainos? Tuossa Xbox 360:n kotinäkymässä vain yksi ruutu on varattu ulkopuolisille mainoksille, ja se on merkitty sanalla advertisement. Muut ovat promootioita ja suosituksia. Veikkaan että aika moni haluaa nähdä tietoja pelimaailman tapahtumista, uutuuksista kauppapaikalla tai saatavilla olevista tarjouksista. Jos näitä varten pitäisi mennä erikseen kappapaikalle niin monelta monisi ohi.

Tietenkin paras ratkaisu olisi täysin kustomoitava etusivu. Jotain tämän tyylistä ollaankin ilmeisesti saamassa uusilla konsoleilla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onhan tuo what's new sivu jo ps3 alkuvalikossa, mutta ei muilla sivuilla.
Jos niitä mainoksia on joka sivulla ja ne vie ison osan ruudusta niin silloin alkaa ottamaan päähän. Jos olisi mahdollisuus valita tulevassa sukupolvessa näyttääkö se alussa mainoksia vai ei niin veikkaan että että niitä mainoksia haluaa nähdä todella harva.

Paitsi että tuo ei ole PS4:n What's new -sivu, vaan alkunäkymä.

Tuossa vielä kuva, jossa näkyy myös käynnistettävä peli samassa näkymässä:
Näytä liitetiedosto 11714

Kannattaa nyt vain päivittää omat asenteet tälle vuosikymmenelle ja totutella promootioihin ja nostoihin.


edit los dublos:

Juurikin näin. Olisi loogisempaa että tuo Xboxin "my pins" olisi se mitä siihen ensimmäiseksi avautuu, eikä tarvitsisi erikseen avata niitä omia pikakuvakkeita.

Ainahan te voitte asettaa laitteen käynnistymään suoraan asemassa olevaan peliin, jos aloitusnäkymä on niin kaameata silmillenne.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuo PS4:jän valikko tuo muuten hyvin paljon mieleen x360 valikot. Kyllähän tuo mainostaminen ikävää on ja olisi ehdottomasti pelaajan etu jos aloitusruutu olisi täysin kustomoitavissa android tyyppisesti. Omaan makuun tuo x360 liittymä on kuitenkin mielestäni melko hyvä kompromissi pelaajan ja pelintekijöiden välillä. "Mainokset" ovat kuitenkin juuri näitä nostoja tylliin "mitä uutta tarjolla" tai " "alessa tänään". Tuo näytön ainoa oikea mainos (pieni mainos alakulmassa) on toki ärsyttävä varsinkin jos siihen on pultattu ääntä kiinni ja erehtyy kursorilla sen päälle.

Summana voisi todeta että mikäli jatketaan x360 viitoitamalla tiellä mainostuksen suhteen ei ole ongelmaa. Mikäli mainokset alkavat täyttämään koko ruudun pitää harkita lompakolla äänestämistä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Paitsi että tuo ei ole PS4:n What's new -sivu, vaan alkunäkymä.

Tuossa vielä kuva, jossa näkyy myös käynnistettävä peli samassa näkymässä:

Kannattaa nyt vain päivittää omat asenteet tälle vuosikymmenelle ja totutella promootioihin ja nostoihin.


edit los dublos:



Ainahan te voitte asettaa laitteen käynnistymään suoraan asemassa olevaan peliin, jos aloitusnäkymä on niin kaameata silmillenne.

Eli onko tuossa kuvassa oleva start laatikko aloitus valikko/sivu (ihan sama asia) vai siitäkö lähtee pesässä oleva peli käyntiin? Ei näy pelin kuvaa eikä mitään niin vähän ihmetyttää.
ja seuraako tuo whats new näkymä kun skrollaa noita muita sivuja? Tunnut tietävän enemmän niin kertoisitko, en mitään kunnon videota löytänyt.

Niin ja turhaa sinä minulle saarnaat asenteiden päivittämisellä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Visiosta voi olla varsin pitkä matka todellisuuteen, ja korostetaan nyt vielä kerran: vaikka tällainen teknologia joskus otettaisiinkin käyttöön, siitä on mahdollista kieltäytyä.

Epäilemättä Microsoft osaa tarvittaessa antaa jossakin lisenssiehtojen uumenissa itselleen luvan mainosdatan keräämiseen ja varmaan tosiaan myös tarjoaa jossakin päin asetuksia ruksin, jonka suhteen käyttäjän pitää ymmärtää tehdä valintansa.

Mielestäni oleellisinta tässä uudessa täyskäännösten vyyhdessä on kuitenkin se, miten Microsoft vieläkin jatkaa ristiriitaisten signaalien antamista. Tuntuu että mitään ei ole opittu ja vasen käsi ei edelleenkään tiedä mitä oikea tekee.

Viikko sitten harrastajafoorumilla vakuutettiin, että Kinectiä ei suunnitella käytettäväksi markkinoindatan keräämiseen. Heti seuraavana viikonloppuna esiinnytään markkinointikonferenssissa kehumassa, kuinka X1:n avulla on mahdollista aikaansaada mainostamisen vallankumous.

Ja taas parin päivän kuluttua vakuutellaan netissä, että oikeasti emme suunnittele Kinectin käyttämistä markkinointitiedon keräämiseen. Ja samaan hengenvetoon, että käyttäjillä on sitten oikeus kieltää Kinectillä kerättävän markkinointitiedon eteenpäin välittäminen.

Ehkä totuuden löytämisessä auttaa, jos muistaa mitä Microsoftin kertoili kesäkuussa: Xbox Onen kojelaudassa näkyvät mainokset eivät olekaan mainoksia, vaan uudenlaisia käyttäjäkokemuksia:

On Xbox, the ad is part of the actual experience, it’s not something that is outside.

The Xbox team are utilising something called ‘native advertising’ which is when the adverts are built into the actual content, as opposed to tacked on at the side or above. Statistics have shown that this sort of advertising achieves 52% more clicks than traditional advertising

http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Dashboard-Has-Been-Optimized-Ads-57112.html

Tämä kaikki taitaakin siis olla ihan vain määrittelykysymys...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mä en jaksa aiheeseen nyt upota enempiä, se tuntuu väkisinkin menevän inttämiseksi. Mutta yksi asia pitää kommentoida.

Epäilemättä Microsoft osaa tarvittaessa antaa jossakin lisenssiehtojen uumenissa itselleen luvan mainosdatan keräämiseen ja varmaan tosiaan myös tarjoaa jossakin päin asetuksia ruksin, jonka suhteen käyttäjän pitää ymmärtää tehdä valintansa.
Tätähän tehdään ihan jokapäiväisesti, lähes kaikissa vähänkään ammattitaitoisissa yrityksissä. Nettisivujen käyttöä seurataan mm miltä sivulta käyttäjä on sivuille tullut, minne sivulle käyttäjä menee käyntinsä jälkeen, millä alasivuilla hän kävi, kuinka kauan käytti milläkin sivulla, jos tuli hakukoneen välityksellä niin mitä hakusanoja käytti löytääkseen sivuston linkin, miltä geografiselta alueelta hän tuli, jne. Kivijalkakaupassa seurataan mm mitä reittejä asiakas kaupassa kulkee missä kohdissa käytävää pysähtyy jne. Nuo kerättävät tiedot ovat erittäin hyödyllisiä siihen että saadaan optimoitua tuotteiden asettelu, kohdistaa oikein markkinointi ja nostaa asiakastyytyväisyyttä. Lähtökohtaisesti yritys ei ole kiinnostunut siitä kuka olet, kerätty data on ihan aidosti anonyymia johtuen kahdesta asiasta: 1) Mitä yksinkertaisempaa kerätty data on, sitä halvempaa sitä on käsitellä. Markkinointitutkimuksia tekevät ihmiset vaativat palkkaa työajastaan. 2) Liian yksityiskohtainen data on vaikeaa tulkita. Analyytikon tehtävä onkin kerätystä datasta tehdä hyvin yksinkertaistetut päätelmät, joiden perusteella johto tekee päätökset.

Yrityksellä (tässä tapauksessa Microsoftilla) ei ole mitään intressiä nähdä mimmoisissa kalsareissa katselet televisiota. JOS kuvatunlainen teknologia joskus tulisi ihan oikeeseen käyttöön, kerätty data olisi tyyliin: Mainos XY-9118291 - (perään valittu jokin näistä vaihtoehdoista) asiakas lähti pois huoneesta, oli huoneessa mutta katseli muualle, katseli mainosta mutta ei ollut kiinnostunut, katseli mainosta ja oli jonkinverran kiinnostunut, katseli mainosta ja oli hyvin kiinnostunut. Boksi tekee analysoinnin ja lähettää vain tuon analysoidun tiedon, muutama kymmen bittiä, josta sitten serveri tekee kyseiselle mainokselle graafin ja lopputuloksessa on satojen tuhansien analysointien yhteistulos. Osallistuminen tuonlaiseen markkinointitutkimukseen vaatii hyväksynnän ja oletan että siinä kohtaa annetaan viitteeksi myös pääkäyttäjän sukupuoli ja ikäryhmä.

Mitä tästä systeemistä olisi hyötyä:
- Microsoft hyötyy sillä se pystyisi myymään tuon data joka muutoin pitäisi selvittää esimerkiksi gallupein.
- Mainostaja hyötyy sillä se pystyy jatkossa paremmin kohdentamaan mainospanostuksensa.
- Kuluttaja hyötyy sillä hän joutuu jatkossa katsomaan vähemmän mainoksia ja mahdollisesti maksamaan ostamistaan tuotteista vähemmän rahaa, koska myyvä yritys on säästänyt ison summan markkinointikuluissa kun hukkamainonta on pystytty siivoamaan entistä tarkemmin pois.
 
Ylös Bottom