Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Löytyykö kommentille ihan perusteluja vai onko tämä chad warden tyylistä huulenheittoa.

Siinä missä Pleikkarille on Resistance, Gears of War pesee sen kädet alhaalla.
Halo on tunnettu Xboxin veturi, Killzone tehtiin Halon tappajaksi mutta toteutus jäi niin kauas ettei kukaan ole ikinä uskaltanut väittää toisin.
Gran Turismo ja Forza menee mun kanssa pelaamisen puolesta ihan tasoihin, mutta käytettävyys (valikot yms) on Forzan puolella paljon parempi. Itse olen pelannut paljon enemmän GT:tä kun ainoa ratti sopii PS3:een, silti Forza on mun mielestä parempi peli. Tämän laatu/määrä aiheen huomioonottaen kuitenkin lasken nämä aivan tasaveroisiksi.

Xboxilla Alan Wake, Fable, Left4Dead, Dead Rising (1 ja 3), Mass Effect (1) ja Saints Row (1) ovat laatupelejä, joille ei löydy PS:n puolelta suoraa vastinetta. PS:llä taas Uncharted, Demon Souls, God of War ja MAG ovat vastikkeetta Xboxin puolella.
Latauspeleissä PSN:stä löytyy Journey ja Super Stardust. Livestä taas löytyy Minecraft, Trials Evolution, Geometry Wars ja State of Decay.

Joku mainitsi Heavy Rainin, en pidä sitä pelinä, kuten en Beyond: Two Soulsiakaan. Interaktiivisia elokuvia...sanotaan siis että PS vie kädet alhaalla interaktiiviset elokuvat (press X fast 5 times to continue the movie), mutta jatketaan peleistä.

Crackdown (XB) ja inFamous (PS) taas ovat avoimen maailman jumalpelejä, joista kumpikaan ei nouse genrensä kärkikastiin.
Motorstorm ja Ridge racer voi jättää suorilta käsin mainitsematta. LittleBigPlanet taas...mä luulen että korkeet metacritic pisteet on tullu pelin erilaisuudesta, itse en mitenkään päässyt siihen sisälle. Tätä on sinänsä vaikea ottaa mukaan yksinoikeuksien vertailuun, kun sen laatua ei voi verrata mihinkään muuhun tuotokseen, mutta mä väittäisin että jos tää konsepti olis tehty paremmin, mäkin olisin innostunu ja pelannu yli sen ~5 tuntia mitä yritin löytää pelin hienoutta.

The Last of Us on merkittävä peli, sanon sen siitä huolimatta että sitä en ole päässyt vielä pelaamaan, varmastikin jopa paras PS3 peli. Se ei riitä mun silmissä viemään koko muuta yksinoikeus-tarjontaa Xboxin vastaavasta yli.

Tuossa kun wikipediasta ekslusiivi-listauksia silmäilin, huomasin että vaikka listalta puuttuu Xbox+windows pelit, silti Xbox360:llä on enemmän yksinoikeuksia kuin PS3:lla. Määrä on siis sittenkin Xboxin puolella, mutta mun pointti laadun osalta pysyy. Mitä tuo sitten tarkoittaa tähän uuteen konsolisukupolveen? Aika vähän, mutta tuo näyttää pohjaa mun sille väittämälle että MS etsii nimenomaan niitä huippepelejä omien studioidensa ulkopuoleltakin. Ilman Naughty Dogia Playstationilla olis kovin vähän huippu-yksinoikeuksia tarjolla, mutta kovasti he kosiskelevat määrällisesti indejä yms, jospa se timantti löytyisi tuhkakasan seasta.

Mielipiteeni ei ole ainut oikea, annan luvan lukijalle omata erilaisen katsontakannan!

Mainituista peleistä en ole pelannut State of Decaytä, MAGiä, The Last of Usia enkä Demon Soulsia. Seuraan kuitenkin tarpeeksi pelialaa tietääkseni mitä ne tarjoavat, eli siis tässä tapauksessa laatua.

Tottakai voi haukkua Microsoftia että ostavat yksinoikeuksia, kunhan muistaa heittää samat haukut Sonynkin puolelle. Jotkut väittää että yksinoikeudet ovat kuluttajavastaisia, mutta mä väitän että se on ainoa syy miksi meillä on 3 kilpailevaa alustaa ja kilpailu on aina kuluttajan eduksi. Tosipelaaja ostaa kaikki alustat joista löytää yhtään pelattavaa, mitä sitten jos suurin osa peleistä julkaistaan kaikille niistä. Harvemmin pelaavalle ja vain yhden konsolin ostajalle tulee eteen valinta minkä ostaa, tällä foorumilla todella monet ovat ostaneet PS4:n siksi koska se paperilla pystyy parempaan grafiikkaan (vaikka sitä testeissä ei meinaa paljaalla silmällä erottaakaan). Ja se on ihan validi ostopäätös sekin! Mä itse valitsin Xboxin siitä syystä että katson sille tulevan parempia pelejä ja moninpelaaminen toimii sillä paremmin (dedikoidut serverit, enemmän kapasiteettiä ja vähemmän tietomurtoja). On mulla PS4 ollu tilauksessa jo 3 viikkoa kun sattui saamaan 340 eurolla, joten sikäli ihan sama kummalle alustalle kaveripiiri asettuu (viime sukupolvessa se oli Xboxin puolella).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Määrä on siis sittenkin Xboxin puolella, mutta mun pointti laadun osalta pysyy.

Mielipiteeni ei ole ainut oikea, annan luvan lukijalle omata erilaisen katsontakannan!

Mainituista peleistä en ole pelannut State of Decaytä, MAGiä, The Last of Usia enkä Demon Soulsia. Seuraan kuitenkin tarpeeksi pelialaa tietääkseni mitä ne tarjoavat, eli siis tässä tapauksessa laatua.

Sinä puhut laadusta, minä puhuisin kuitenkin tässäkin tapauksessa makuasioista. Mainitsemasi esimerkit ovat mielestäni ainoastaan makukysymyksiä, ei laatukysymyksiä. Esim. itse pelaan PC:llä. Vaikka esim. aikaisempi Xbox-yksinoikeus Mass Efect on saatavilla PC:lläkin, ei kyseinen pelisarja nappaa itseäni syystä tai toisesta. Mielummin pelasin esim. Resistance 3:sen pleikalla. Makuasioita, ei laatuasioita.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Sinä puhut laadusta, minä puhuisin kuitenkin tässäkin tapauksessa makuasioista. Mainitsemasi esimerkit ovat mielestäni ainoastaan makukysymyksiä, ei laatukysymyksiä. Esim. itse pelaan PC:llä. Vaikka esim. aikaisempi Xbox-yksinoikeus Mass Efect on saatavilla PC:lläkin, ei kyseinen pelisarja nappaa itseäni syystä tai toisesta. Mielummin pelasin esim. Resistance 3:sen pleikalla. Makuasioita, ei laatuasioita.

Niin, emmä tiennytkään että tätä pitää sanoa, mutta sanotaan nyt sitten: Laatu on makuasia! Aina ollut ja aina tulee olemaan. Eli olet sitä mieltä että minulla ei ole oikeutta mielipiteeseeni? Moni Pohjois-Korealainen on varmasti ihan tyytyväinen omaan maahansa! Sekin on makuasia!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ilman Naughty Dogia Playstationilla olis kovin vähän huippu-yksinoikeuksia tarjolla
Voidaanko sanoa, että Sonylla on yksi top-tier studio? Tämän kuvan ainakin sain. Montako Microsoftilla on?

Käyttämäsi "huippu-yksinoikeus" -termi. Miten tämä määritellään? Kehitysbudjetin, myyntien vai arvostelumenestyksen mukaan?

Mä itse valitsin Xboxin siitä syystä että katson sille tulevan parempia pelejä ja moninpelaaminen toimii sillä paremmin (dedikoidut serverit, enemmän kapasiteettiä ja vähemmän tietomurtoja). On mulla PS4 ollu tilauksessa jo 3 viikkoa kun sattui saamaan 340 eurolla
Miksi perustelut (puolustat?) ensisijaisen next-gen konsolin valintaasi? Entä miksi mainitsit PS4:n olevan ennakkotilauksessa? Miten nämä liittyvät aiheeseen?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jäi vähän epäselvä kuva, miten sä nyt nuo yksinoikeudet luokittelet. Kaikki mass effectit löytyy ps3:lta, Alan Wake ja Fable (ykkönen ainakin, koska olen sen pc:llä pelannut) PC:ltä.

Sitten jätät PS3:lta mainitsematta pelejä kuten Metal Gear Solid 4? Vai eikö sekään ole peli, koska liian pitkät välianimaatiot?

Yksinoikeuspelit PS3 vie hands down(objektiivisten mittareiden valossa), konsoliyksinoikeuksista voidaan väitellä, mutta ei tuo sinun tekstisi vieläkään anna tukea lauseelle "MS keskittyy laatuun, Sony määrään." Molemmilla on omat onnistuneet ja ei niin onnistuneet pelinsä arvostelijoiden silmin. Omat mielipiteet jokaisella saa ja kannattaakin olla, mutta ehkä kannattaisi erottaa ne paremmin lauseista, jotta tuollaisilta perättömiltä provoilta vältyttäisiin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Minähän vuonna Quantum Break on oikeasti tulossa? 2014 puolesta en löisi kovin paljon rahaa tiskiin. Alan Wakea esiteltiin innolla jo 2005 ja julkaisu oli lopulta 2010 kun peli oli ensin laitettu pariin kertaan uusiksi..
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kaikki mass effectit löytyy ps3:lta
Tämä on menny multa täysin ohi! Muistan kun ME2:n PS3 julkaisun kohdalla kerrottiin animaation voimin mitä ykkösosassa oli tapahtunut ja nyt kun katsoin niin tuo ykkönen on julkaistu trilogian myötä myös PS3:lle, kaksi vuotta myöhemmin kuin kakkososa. Aika erikoinen veto, mikähän järki oli tehdä PS3 versio noin paljon myöhässä.
Alan Wake ja Fable (ykkönen ainakin, koska olen sen pc:llä pelannut) PC:ltä.
Tässä ketjussa/foorumissa puhutaan varmaankin nyt kuitenkin vain konsoleista?
Sitten jätät PS3:lta mainitsematta pelejä kuten Metal Gear Solid 4? Vai eikö sekään ole peli, koska liian pitkät välianimaatiot?
Olet oikeassa, tuo jäi mainitsematta koska mulla oli muistikuva että tuo 4 olisi ollut Xboxin HD collectionissa mukana. Olen toki nelosenkin pelannut ja mainio peli oli, kuuluu listalle!
Yksinoikeuspelit PS3 vie hands down(objektiivisten mittareiden valossa), konsoliyksinoikeuksista voidaan väitellä, mutta ei tuo sinun tekstisi vieläkään anna tukea lauseelle "MS keskittyy laatuun, Sony määrään." Molemmilla on omat onnistuneet ja ei niin onnistuneet pelinsä arvostelijoiden silmin. Omat mielipiteet jokaisella saa ja kannattaakin olla, mutta ehkä kannattaisi erottaa ne paremmin lauseista, jotta tuollaisilta perättömiltä provoilta vältyttäisiin.
Ai että perätön provo. No tämä meidänvälinen keskustelu loppui sitten tähän. Kiitos kunnioittamisesta!


OK sanoi:
Miksi perustelut (puolustat?) ensisijaisen next-gen konsolin valintaasi? Entä miksi mainitsit PS4:n olevan ennakkotilauksessa? Miten nämä liittyvät aiheeseen?
Siksi perustelin että se liittyi juuri tuohon yksinoikeuslistaan. Eikö tuo ole mielestäsi validi syy valita konsolia? PS4 mainitsin koska kaveripiiri on mun kolmanneksi tärkein konsolivalintakriteeri.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Titanfallia hehkutetaan, koska se on helppoa pureskeltavaa "niiden alkuperäisten mahtavien CoDien tekijöiltä". Kentällä juoksee käsittääkseni AI-hahmoja, helppoa tykinruokaa. Ampuminen muutenkin helppoa tyyliin CoD. Jokainen saa onnistumisen elämyksiä ja kymmeniä tappoja. "Tää on parasta koskaan" itkee ilosta toimittaja.

Siis itse räiskintä on täysin samanlaista kuin CoDissa. Liikkuminen on mahtava juttu, mutta kun peruspeli on niin CoDia kuin olla voi, niin ei jaksa kiinnostaa itseäni paskaakaan. Vastustajat kuolee, kun niihin päin pieraisee ja tähdätä ei tarvitse.

Jos ampuminen olisi enemmän kuin Halossa tai Counter Strikessä, niin tossa voisikin olla vallankumouksellinen peli liikkumisen tuovan lisäulottuvuuden ansiosta. Nyt se on ihan samaa CoD-paskaa, mitä on nähty vuosikaudet.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Täällä keskustellaan yksinoikeuksista siihen malliin, että jotenkin tuntuu omituiselta lukea pääsääntöisesti toiminta/räiskintä-peli yksinoikeus mielipiteitä, vaikka muitakin pelejä on olemassa joissa ei käytetä ruutia.
Toisaalta perus Suomi pelaaja omasta mielestä välitää vain Räiskintä ja Urheilu peleistä, eikä halua muita erillaisia pelejä kokeilla. Mikäs siinä, kukin tykkää mistäkin.

Jos unohdetaan todella kovan luokan toiminta pelit ja sun muut pois mielestä, omaan makuun Sonylla on tämä rintama hyvin hoidettu:
Little Big Planet, Journey, Ni No Kuni, Neptunia, Persona, valkyria chronicles, tearaway jne...
Saman tyyppisiä peli kokemuksia ei oikein löydy vasta puolen konsolilta, ainakaan samassa määrin.

Henkilönä joka tykkää todella paljon omituisista indie/japsi peleistä. Playstation 4 ostaminen oli helppo päätös sen pohjalta, koska luotan siihen että Sonyn omat pelistudiot jonkun ajan päästä julkaisevat noita pelejä.
Itsellä next-gen konsoli vain kerää pölyä tällä hetkellä. (Ei ole pelejä joita pelata) Enemmän vielä pelaan Ps3:lla ja Vitalla kuin Ps4:lla. Ei ole mikään kiire hankkia next-gen laitetta vielä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Siinä missä Pleikkarille on Resistance, Gears of War pesee sen kädet alhaalla.
Halo on tunnettu Xboxin veturi, Killzone tehtiin Halon tappajaksi mutta toteutus jäi niin kauas ettei kukaan ole ikinä uskaltanut väittää toisin.
Gran Turismo ja Forza menee mun kanssa pelaamisen puolesta ihan tasoihin, mutta käytettävyys (valikot yms) on Forzan puolella paljon parempi. Itse olen pelannut paljon enemmän GT:tä kun ainoa ratti sopii PS3:een, silti Forza on mun mielestä parempi peli. Tämän laatu/määrä aiheen huomioonottaen kuitenkin lasken nämä aivan tasaveroisiksi.
Tämän genin ehdottomasti paras peli oli Warhawk. Pesee kaikki Unchartedit, Resistancet, Halot, Gearsit, Forzat ja GT:t pelattavuudella, monipuolisuudellaan, valikoillaan sekä asetuksillaan.
Väärin, Killzonea ei tehty Halon tappajaksi. Media asetti pelin kyseiseen asemaan.
Ei tuosta sinun Forzaonparempipelikunsanonniin-väitteestä saa mitään irti. Ihan yhtä tyhjän kanssa.

Xboxilla Alan Wake, Fable, Left4Dead, Dead Rising (1 ja 3), Mass Effect (1) ja Saints Row (1) ovat laatupelejä, joille ei löydy PS:n puolelta suoraa vastinetta. PS:llä taas Uncharted, Demon Souls, God of War ja MAG ovat vastikkeetta Xboxin puolella.
Latauspeleissä PSN:stä löytyy Journey ja Super Stardust. Livestä taas löytyy Minecraft, Trials Evolution, Geometry Wars ja State of Decay.
No oliko tuo Dead Rising nyt älyttömän tärkeätä erottaa eduksi kun kerta kakkososa löytyy PS3:lta ja todennäköisesti tulevat DR pelit nähdään myös PS4:lla. Mass Effect 1 kyllä löytyy PS3:llt. Saints Row ykkösen hehkuttamista X360 alustalla? Selvä, sitten kai Kingdom Hearts pelit on parempia PS alustalla kun ne löytyvät samalla tavalla. Nyt on kyllä hyvät pointit vähissä.
Minecraft on tulossa PS3:lle sekä PS4:lle. Trialsista on vastine PS3:lla. Eikös tuo Geometry Wars ole samanlainen kuin Super Stardust?

Joku mainitsi Heavy Rainin, en pidä sitä pelinä, kuten en Beyond: Two Soulsiakaan. Interaktiivisia elokuvia...sanotaan siis että PS vie kädet alhaalla interaktiiviset elokuvat (press X fast 5 times to continue the movie), mutta jatketaan peleistä.
Mites se Ryse nyt olikaan?
Crackdown (XB) ja inFamous (PS) taas ovat avoimen maailman jumalpelejä, joista kumpikaan ei nouse genrensä kärkikastiin.
Motorstorm ja Ridge racer voi jättää suorilta käsin mainitsematta. LittleBigPlanet taas...mä luulen että korkeet metacritic pisteet on tullu pelin erilaisuudesta, itse en mitenkään päässyt siihen sisälle. Tätä on sinänsä vaikea ottaa mukaan yksinoikeuksien vertailuun, kun sen laatua ei voi verrata mihinkään muuhun tuotokseen, mutta mä väittäisin että jos tää konsepti olis tehty paremmin, mäkin olisin innostunu ja pelannu yli sen ~5 tuntia mitä yritin löytää pelin hienoutta.
LBP oikeasti huono kun oli niin erilainen? Aivan älytön peruste sille miksi peli on huono. Sama kuin sanoisi että Halot on huonoja kun ne toistaa koko ajan samaa pelityyliä ja toimintoja ilman mitään merkittäviä uudistuksia.
Toivon että et lähestynyt Motorstormia puhtaasti formula-tyylisenä kilpailuna. Vastustajan penkkaan ajaminen plus härnääminen on kyseisen pelin suola.

The Last of Us on merkittävä peli, sanon sen siitä huolimatta että sitä en ole päässyt vielä pelaamaan, varmastikin jopa paras PS3 peli. Se ei riitä mun silmissä viemään koko muuta yksinoikeus-tarjontaa Xboxin vastaavasta yli.
Eli fanitat Xboxia alustaa loppuun saakka ja väität olevasi puolueeton.

Tuossa kun wikipediasta ekslusiivi-listauksia silmäilin, huomasin että vaikka listalta puuttuu Xbox+windows pelit, silti Xbox360:llä on enemmän yksinoikeuksia kuin PS3:lla. Määrä on siis sittenkin Xboxin puolella, mutta mun pointti laadun osalta pysyy. Mitä tuo sitten tarkoittaa tähän uuteen konsolisukupolveen? Aika vähän, mutta tuo näyttää pohjaa mun sille väittämälle että MS etsii nimenomaan niitä huippepelejä omien studioidensa ulkopuoleltakin. Ilman Naughty Dogia Playstationilla olis kovin vähän huippu-yksinoikeuksia tarjolla, mutta kovasti he kosiskelevat määrällisesti indejä yms, jospa se timantti löytyisi tuhkakasan seasta.

Tuossa kun itse tarkastelin tuota Wikipedian listaa niin siellä möllötti Minecraft. Ei se kyllä ole enää kohta puoli yksinoikeus. Siellä oli myös Ninja Gaiden 2 listattuna mutta olen niin varma asiasta että pistän pääni pantiksi että se löytyy PS3:ltakin. PS3:sen puolelta en hoksannu sitä Book of Spells-peliä. Eli tarkastelet mielivaltaisesti dataa oman mielikuvasi mukaan. Nyt ne lasit pois.
Ja ei herran jestas sentään kun väitit aikaisemmin että Sony keskittyy määrään ja MS laatuun. Taitaa tuo lista meinata ihan jotakin muuta kuin mitä väität. Vaikka nyt korjasit tuota väitettäsi niin oletko ihan satavarma että Xboxin Kinect räpellykset ovat laadukkaita? Esim. Kinect Star Wars?

Ja ilman MS:n suurta lompakkoa ei Xbox alustalta varmaan löytyisi noita sinun paljon hehkuttamia pelejä. Eli heidän omat studiot eivät pysty tuottamaan laadukkaita pelejä vaan kaikki on haettu muualta alunperin.
Mielipiteeni ei ole ainut oikea, annan luvan lukijalle omata erilaisen katsontakannan!

Mainituista peleistä en ole pelannut State of Decaytä, MAGiä, The Last of Usia enkä Demon Soulsia. Seuraan kuitenkin tarpeeksi pelialaa tietääkseni mitä ne tarjoavat, eli siis tässä tapauksessa laatua.
Tuntuu siltä että sinulla ei ole mielipidettä missä olisi sovellettu objektiivista tai puolueetonta näkukulmaa asioihin. Johtopäätöksesi on johdettu muiden mielipiteillä sekä omien ennakkonäkemysten pohjalta missä Xbox on aina parempi kuin Playstation.
Kehut MAG:ia erinomaiseksi peliksi ilman että olet pelannut koko peliä mutta totuus on ihan muuta. Kelpo ja pelattava peli se on jonka tekee erittäin hyväksi mahdollisuus pelata isolla yhtenäisellä joukolla. Jos pelaisit peliä yksin olisi peli nautinto aivan toisenlainen eli huono. Varmasti löytyy samoja pelejä Xboxin puolelta.

Tottakai voi haukkua Microsoftia että ostavat yksinoikeuksia, kunhan muistaa heittää samat haukut Sonynkin puolelle. Jotkut väittää että yksinoikeudet ovat kuluttajavastaisia, mutta mä väitän että se on ainoa syy miksi meillä on 3 kilpailevaa alustaa ja kilpailu on aina kuluttajan eduksi. Tosipelaaja ostaa kaikki alustat joista löytää yhtään pelattavaa, mitä sitten jos suurin osa peleistä julkaistaan kaikille niistä. Harvemmin pelaavalle ja vain yhden konsolin ostajalle tulee eteen valinta minkä ostaa, tällä foorumilla todella monet ovat ostaneet PS4:n siksi koska se paperilla pystyy parempaan grafiikkaan (vaikka sitä testeissä ei meinaa paljaalla silmällä erottaakaan). Ja se on ihan validi ostopäätös sekin! Mä itse valitsin Xboxin siitä syystä että katson sille tulevan parempia pelejä ja moninpelaaminen toimii sillä paremmin (dedikoidut serverit, enemmän kapasiteettiä ja vähemmän tietomurtoja). On mulla PS4 ollu tilauksessa jo 3 viikkoa kun sattui saamaan 340 eurolla, joten sikäli ihan sama kummalle alustalle kaveripiiri asettuu (viime sukupolvessa se oli Xboxin puolella).
Eiköhän tosipelaajat vain pelaa, kerro kokemuksistaan ja jättävät oman konsoli suosikkinsa hehkutuksen ja muiden konsoleiden dissaamisen kokonaan pois.
Ihmetyttää tuo sinun grafiikan vähättely kun vähän aikaa sitten oli niin tärkeätä ne AA-, väri- ja reso-erot. Ihan tällä foorumillakin oli kovat väännöt asiasta että kumpi oli tehokkaampi.
Minä kun luulin että Sony on myös panostamassa noihin serverihin. No montas tietomurtoa on Sonyn SEN-palveluun tehty? Varmaan enemmän on tapahtunut tietojen menetystä sekä koneiden kaappauksia MS:n pitämillä alustoilla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Eli olet sitä mieltä että minulla ei ole oikeutta mielipiteeseeni? Moni Pohjois-Korealainen on varmasti ihan tyytyväinen omaan maahansa! Sekin on makuasia!

Rauha, rauha kaveri. En missään sanonut, etteikö sinulla olisi oikeutta mielipiteeseesi. Meillä kaikilla on. Viestissäni ei ollut mitään, mikä kieltäisi oikeutesi omaan mielipiteeseesi, väärä johtopäätös siten. Halusin vain ilmaista oman näkökulmani asiaan. Turha tässä mitään Pohjois-Korealaisia vetää mukaan keskenäiseen sössötykseemme, eiköhän heillä ole ongelmia ihan omasta takaa, ilman meidän hyvinvointi-pullamössöjen virtuaali-sössötyksiäkin. Ruhe, Ruhe! :)

P.S Laatu ja makuasia on eri asioita, jos nilitetään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Henkilönä joka tykkää todella paljon omituisista indie/japsi peleistä. Playstation 4 ostaminen oli helppo päätös sen pohjalta, koska luotan siihen että Sonyn omat pelistudiot jonkun ajan päästä julkaisevat noita pelejä.

Olisikohan Wii U kuitenkin parempi valinta tuolla perusteella? Löytyy indiet kuten Mighty Switch Force, Nano Assault Neo, Toki Tori ja Spin the Bottle (viimeinen yksinomaan seurapelaamiseen), japanilaisia yksinoikeuksia kuten The Wonderful 101, Tank! x3 ja Monster Hunter 3 Ultimate, sekä lisää tulevaa japanituotantoa kuten Bayonetta 2, Monolithin X ja Shin Megami Tensei x Fire Emblem? Lisäksi Wii U:n taaksepäinyhteensopivuuden kautta pääsee käsiksi Wiin japanilaiseen tuotantoon, joita julkaistiin todella paljon kautta linjan niin levypeleinä kuin WiiWaressakin, esim. FFCC My Life as a Darklord, Xenoblade Chronicles, Sin & Punishment 2, Trauma Center, Job Island ja Muscle March. Wii/Wii U -puolella on todellinen aarreaitta erikoisia pikkupelejä, indietä, japanilaista häröilyä ja massasta poikkeavia peli-ideoita.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Minähän vuonna Quantum Break on oikeasti tulossa? Alan Wakea esiteltiin innolla jo 2005 ja julkaisu oli lopulta 2010 kun peli oli ensin laitettu pariin kertaan uusiksi..
Thomas Puhan mukaan peli on vielä vuosien päästä valmistumisesta. Huomionarvoista on, että Remedy käyttää Umbra Softwaren palvelua, joten luulisi Puhalla olevan jotain vihiä pelin kehitysprosessista. Vielä kun päälle liimataan tv-sarjan tuotanto niin on mielenkiintoista nähdä milloin peli saapuu myyntiin.

Siksi perustelin että se liittyi juuri tuohon yksinoikeuslistaan. Eikö tuo ole mielestäsi validi syy valita konsolia?
Kuulosti omaan korvaan irtonaiselta osalta, mutta asia selvä. Kyllä, perusteltu syy pelikonsolin valinnassa.

Ai että perätön provo. No tämä meidänvälinen keskustelu loppui sitten tähän. Kiitos kunnioittamisesta!.
Kuten Haaso, minäkin toivoin jotain perustelua miten olet tullut tähän (MS=laatu, Sony=määrä) johtopäätökseen. Ajattelin, että tämän takana olisi objektiivinen perustelu, koska näitä juupas-eipäs-väittelyitä konsolien yksinoikeuspelien paremmuudesta on kahnailtu jo konsolien julkaisusta lähtien.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Olisikohan Wii U kuitenkin parempi valinta tuolla perusteella?
Totta, kyllähän se Wii U jossain vaiheessa tulee hankittua kunhan rahaa saisi ensin jostain. Ei viitsi heti perään ostaa uutta konsolia, kun Ps4 ja Vita tuli lähes samana päivänä ostettua :rolleyes:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Sulla oli aika paljon tekstiä, mm melko kummallisia päätelmiä, mutta vastaan muutamaan kohtaan.
Eli fanitat Xboxia alustaa loppuun saakka ja väität olevasi puolueeton.
Mä en ymmärrä tätä fanittamisen -sanan väärinkäyttöä. Jos tykkään enemmän Coca-colasta kuin Pepsistä, en fanita Coca-colaa. Miksi ihmeessä pelikonsolin kohdallakaan fanittaisin sitä minkä katson sopivammaksi itselleni? Luulet siis varmaankin että olen täällä käännyttämässä ihmisiä omaan kantaani? Tai että saan palkkaa myynninedistämisestä? Mä olen täällä ihan keskustelemassa asioista ja jos joku ostaa mun mielipiteiteni takia jonkun konsolin, sillä ei ole mulle pienintäkään merkitystä. Täällä heitellään tota fanittaminen -sanaa vähän niinkuin League of Legendsissä heitellään Noob -sanaa aina kun joku tekee jonkun pienen virheen. Sillä ei ole mitään väliä kantaako kyseinen tyyppi koko joukkueen lopulta voittoon, mutta on tärkeätä heitellä sitä noobia sinne joka väliin. Ihan kuin ihmisten kyvykkyys ja keskittyminen olisi sillä tasolla että tuo on ainoa keino koittaa nollata keskustelukumppanin uskottavuus. Puuttuu enää se että joku toruu mun kirjoittavan liian pitkiä lauseita.


Ja ilman MS:n suurta lompakkoa ei Xbox alustalta varmaan löytyisi noita sinun paljon hehkuttamia pelejä. Eli heidän omat studiot eivät pysty tuottamaan laadukkaita pelejä vaan kaikki on haettu muualta alunperin.
Tämä on tiuhaan heitetty argumentti! Sonyn pelit syntyvät puhtaasta hyvästä tahdosta pelaajia kohtaan, mutta MS:n pelit tehdään orpojen lapsien sieluista. Well done! Muistit kaikki kliseet yhteen viestiin!

Ihmetyttää tuo sinun grafiikan vähättely kun vähän aikaa sitten oli niin tärkeätä ne AA-, väri- ja reso-erot. Ihan tällä foorumillakin oli kovat väännöt asiasta että kumpi oli tehokkaampi.
En tiedä kenen kanssa olet puhunut. Mulle on aina ollut vaikeuksia ymmärtää rähinää FOV asetuksien puuttumisesta, mun on äärimmäisen vaikea erottaa pyöriikö peli 30 vai 60 fps (tunnistan kyllä 20 ja 30 eron, mutta 30 yläpuolella on vaikeuksia ilman että ruudussa lukisi sen hetkinen fps) ja 42" ruudusta en takuulla tiedä onko kuva 900p vai 1080p. Olen aina ollut tuollainen ja ihmettelen jos olen noista asioista joskus muuta väittänyt.
Minä kun luulin että Sony on myös panostamassa noihin serverihin. No montas tietomurtoa on Sonyn SEN-palveluun tehty? Varmaan enemmän on tapahtunut tietojen menetystä sekä koneiden kaappauksia MS:n pitämillä alustoilla.
PSN on ollut puoliksi kontillaan (välillä ei toimi koodit, sitten ei pääse peleihin, kauppa ei lataudu) porrastetusta julkaisustaan lähtien ja pelkkä Killzone-bundlen julkaisu hidastutti latausnopeudet alhaisiksi. X1 julkaistiin joka puolella samaan aikaan ja ainoa ongelma on ollut BF:n kanssa, joka ilmeisesti EA:n vaatimuksista pyörii EA:n servereillä eikä Livessä. Liian aikaista on sanoa miten Sony on saanut PSN:ää kehitettyä uutta sukupolvea kohden, mutta ihan näin kuluttajan kannalta Live toimii paremmin. Miksei sitä saisi sanoa?
Eihän tästä ole kuin viikko vai kaksi kun Sony nollasi kaikkien passut. Oliko se ihan vain piruuttaan?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Sulla oli aika paljon tekstiä, mm melko kummallisia päätelmiä, mutta vastaan muutamaan kohtaan.

Mä en ymmärrä tätä fanittamisen -sanan väärinkäyttöä. Jos tykkään enemmän Coca-colasta kuin Pepsistä, en fanita Coca-colaa. Miksi ihmeessä pelikonsolin kohdallakaan fanittaisin sitä minkä katson sopivammaksi itselleni? Luulet siis varmaankin että olen täällä käännyttämässä ihmisiä omaan kantaani? Tai että saan palkkaa myynninedistämisestä? Mä olen täällä ihan keskustelemassa asioista ja jos joku ostaa mun mielipiteiteni takia jonkun konsolin, sillä ei ole mulle pienintäkään merkitystä. Täällä heitellään tota fanittaminen -sanaa vähän niinkuin League of Legendsissä heitellään Noob -sanaa aina kun joku tekee jonkun pienen virheen. Sillä ei ole mitään väliä kantaako kyseinen tyyppi koko joukkueen lopulta voittoon, mutta on tärkeätä heitellä sitä noobia sinne joka väliin. Ihan kuin ihmisten kyvykkyys ja keskittyminen olisi sillä tasolla että tuo on ainoa keino koittaa nollata keskustelukumppanin uskottavuus. Puuttuu enää se että joku toruu mun kirjoittavan liian pitkiä lauseita.



Tämä on tiuhaan heitetty argumentti! Sonyn pelit syntyvät puhtaasta hyvästä tahdosta pelaajia kohtaan, mutta MS:n pelit tehdään orpojen lapsien sieluista. Well done! Muistit kaikki kliseet yhteen viestiin!


En tiedä kenen kanssa olet puhunut. Mulle on aina ollut vaikeuksia ymmärtää rähinää FOV asetuksien puuttumisesta, mun on äärimmäisen vaikea erottaa pyöriikö peli 30 vai 60 fps (tunnistan kyllä 20 ja 30 eron, mutta 30 yläpuolella on vaikeuksia ilman että ruudussa lukisi sen hetkinen fps) ja 42" ruudusta en takuulla tiedä onko kuva 900p vai 1080p. Olen aina ollut tuollainen ja ihmettelen jos olen noista asioista joskus muuta väittänyt.

PSN on ollut puoliksi kontillaan (välillä ei toimi koodit, sitten ei pääse peleihin, kauppa ei lataudu) porrastetusta julkaisustaan lähtien ja pelkkä Killzone-bundlen julkaisu hidastutti latausnopeudet alhaisiksi. X1 julkaistiin joka puolella samaan aikaan ja ainoa ongelma on ollut BF:n kanssa, joka ilmeisesti EA:n vaatimuksista pyörii EA:n servereillä eikä Livessä. Liian aikaista on sanoa miten Sony on saanut PSN:ää kehitettyä uutta sukupolvea kohden, mutta ihan näin kuluttajan kannalta Live toimii paremmin. Miksei sitä saisi sanoa?
Eihän tästä ole kuin viikko vai kaksi kun Sony nollasi kaikkien passut. Oliko se ihan vain piruuttaan?

Ai onko Xbone jo julkaistu koko pallolla?
Tuo Suomi julkkarikin on mennyt minulta ihan ohi...
8)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Sulla oli aika paljon tekstiä, mm melko kummallisia päätelmiä, mutta vastaan muutamaan kohtaan.
Mutta näemmä ihan asiaa oli kun et enää peleistä puhunut.
Mä en ymmärrä tätä fanittamisen -sanan väärinkäyttöä. Jos tykkään enemmän Coca-colasta kuin Pepsistä, en fanita Coca-colaa. Miksi ihmeessä pelikonsolin kohdallakaan fanittaisin sitä minkä katson sopivammaksi itselleni? Luulet siis varmaankin että olen täällä käännyttämässä ihmisiä omaan kantaani? Tai että saan palkkaa myynninedistämisestä? Mä olen täällä ihan keskustelemassa asioista ja jos joku ostaa mun mielipiteiteni takia jonkun konsolin, sillä ei ole mulle pienintäkään merkitystä. Täällä heitellään tota fanittaminen -sanaa vähän niinkuin League of Legendsissä heitellään Noob -sanaa aina kun joku tekee jonkun pienen virheen. Sillä ei ole mitään väliä kantaako kyseinen tyyppi koko joukkueen lopulta voittoon, mutta on tärkeätä heitellä sitä noobia sinne joka väliin. Ihan kuin ihmisten kyvykkyys ja keskittyminen olisi sillä tasolla että tuo on ainoa keino koittaa nollata keskustelukumppanin uskottavuus. Puuttuu enää se että joku toruu mun kirjoittavan liian pitkiä lauseita.

Itse vertaisin eri limsoja peleihin. Tekstisi antaa ymmärtää että nautit tietyn yhtiön juomista mihin sisältyy tuo Coca-Colasi. Aina löytyy jotakin huonompaa toisen yhtiön juomista ja omassa suosikissa ei nähdä mitään vikaa. Tällaisen kuvan annat itsestäsi.

Tämä on tiuhaan heitetty argumentti! Sonyn pelit syntyvät puhtaasta hyvästä tahdosta pelaajia kohtaan, mutta MS:n pelit tehdään orpojen lapsien sieluista. Well done! Muistit kaikki kliseet yhteen viestiin!
Taas luet miten itse haluat asian olevan.

Oliko Gears of War MS:tin studioiden luoma? Oliko Halo MS:tin studioiden luoma? Oliko Alan Wake MS:tin studioiden luoma? Oliko Dead Rising MS:tin studioiden luoma?
Oliko Uncharted Sonyn studioiden luoma? Oliko The Last of Us Sonyn studioiden luoma? Oliko Motorstorm Sonyn studioiden luoma? Oliko God Of War Sonyn studioiden luoma?

En tiedä kenen kanssa olet puhunut. Mulle on aina ollut vaikeuksia ymmärtää rähinää FOV asetuksien puuttumisesta, mun on äärimmäisen vaikea erottaa pyöriikö peli 30 vai 60 fps (tunnistan kyllä 20 ja 30 eron, mutta 30 yläpuolella on vaikeuksia ilman että ruudussa lukisi sen hetkinen fps) ja 42" ruudusta en takuulla tiedä onko kuva 900p vai 1080p. Olen aina ollut tuollainen ja ihmettelen jos olen noista asioista joskus muuta väittänyt.
No tämä väite ei nyt pakolla keskity sinuun mutta yleisesti oli (X360) porukka sitä mieltä että X360 > PS3 kun multiplattarit saattoivat olla parempia jollakin tapaa graaffisesti X360:llä. Eli sinä yksinään et voi asiaa viskata olan yli muuta kuin henkilökohtaisesti. Mutta ihan käyttökelpoinen vastaväite jos kerta Forza on parempi kuin GT kun on mukamas paremmat valikot.

PSN on ollut puoliksi kontillaan (välillä ei toimi koodit, sitten ei pääse peleihin, kauppa ei lataudu) porrastetusta julkaisustaan lähtien ja pelkkä Killzone-bundlen julkaisu hidastutti latausnopeudet alhaisiksi. X1 julkaistiin joka puolella samaan aikaan ja ainoa ongelma on ollut BF:n kanssa, joka ilmeisesti EA:n vaatimuksista pyörii EA:n servereillä eikä Livessä. Liian aikaista on sanoa miten Sony on saanut PSN:ää kehitettyä uutta sukupolvea kohden, mutta ihan näin kuluttajan kannalta Live toimii paremmin. Miksei sitä saisi sanoa?
Eihän tästä ole kuin viikko vai kaksi kun Sony nollasi kaikkien passut. Oliko se ihan vain piruuttaan?
Juu, rasitusta on mutta se ei menoa haittaa. Eihän se kuulema haittaa sinuakaan että TV ominaisuudet eivät toimi kunnolla ja Kinect ei kuulema toimi halutulla tavalla XOnen yhteydessä. Vai eikö näin olekkaan? Kuullut myös juttuja että XOnen party olisi melkoista kuraa jollakin tavalla verrattuna edeltäjäänsä.
Eipä minulla mennyt mitään salasanoja uusittavaksi, kolme tiliä käytössä. Ja sitä paitsi jos olisit tutustunut asiaan tarkemmin olisit tiennyt että tämä "murto" johtui EA:n puolelta, taisi olla FIFA:an liittyvä juttu, jonka kautta joidenkin kirjautumistiedot oli saatu ehkä napattua.
 
Kuten Haaso, minäkin toivoin jotain perustelua miten olet tullut tähän (MS=laatu, Sony=määrä) johtopäätökseen. Ajattelin, että tämän takana olisi objektiivinen perustelu, koska näitä juupas-eipäs-väittelyitä konsolien yksinoikeuspelien paremmuudesta on kahnailtu jo konsolien julkaisusta lähtien.
Mielipiteethän on aina juupas-eipäs-väittelyä, jos eri ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Mutta jos esimerkin vuoksi tuosta laatu asiasta ajatellaan vaikka pelejä Halo ja Killzone. Mä mielettömän kovana scifi-kuluttajana arvostan hyvää tarinaa, sen syvyyttä ja uskottavuutta, en voi olla ymmärtämättä miten höttöä Killzonen juonikuviot on. Esimerkiksi Shadow Fallissa Helghast yhtäkkiä onkin samalla planeetalla tai että heidän kielensä muuttuu UK murteesta amerikkalaiseksi. Jos taas ajatellaan pelimekaniikkoja, Halon kuuluminen MLG:hen kertoo paljon. En tiedä tuleeko noi erot studioiden koosta vai sattumasta, mutta kyllä mun mielestä laatuero on melkoinen. Kyllä mä pystyn vertaan Star Warsia ja Star Trekiäkin objektiivisesti, mutta se on eri foorumin asiaa. Väitän myös objektiivisesti että Starship Troopers ei pärjää laadussa edellämainituille.

Se miten edellisen sukupolven yksinoikeuspelit liittyy tähän ketjuun: olisi mukava listata kummankin pelistudiot ja kerätä saatavilla olevat tiedot mitä mistäkin studiosta voisi olla tulossa.

Ai onko Xbone jo julkaistu koko pallolla?
Tuo Suomi julkkarikin on mennyt minulta ihan ohi...
8)
Ei ole, eikä ole PS4:nkaan. Kumpiakin on myyty päälle 2 miljoonaa. Mikä sun pointtisi oli?

Itse vertaisin eri limsoja peleihin. Tekstisi antaa ymmärtää että nautit tietyn yhtiön juomista mihin sisältyy tuo Coca-Colasi. Aina löytyy jotakin huonompaa toisen yhtiön juomista ja omassa suosikissa ei nähdä mitään vikaa. Tällaisen kuvan annat itsestäsi.
Ei. En pidä Zerosta, Spritestä tai Fantasta sen takia että pidän Coca-Colasta. Jos sanon että Cokis on parempaa kuin Pepsi, se ei tarkoita että Pepsi olisi huonoa, ainoastaan että pidän enemmän Cokiksesta. Mä en osta Pepsiä sen takia että se olisi tarjouksessa, koska pidän enemän Cokiksen mausta.

Oliko Gears of War MS:tin studioiden luoma? Oliko Halo MS:tin studioiden luoma? Oliko Alan Wake MS:tin studioiden luoma? Oliko Dead Rising MS:tin studioiden luoma?
Oliko Uncharted Sonyn studioiden luoma? Oliko The Last of Us Sonyn studioiden luoma? Oliko Motorstorm Sonyn studioiden luoma? Oliko God Of War Sonyn studioiden luoma?
Kertoisitko mikä merkitys studion omistajalla on pelin hyvyyteen tai siihen miten se vaikuttaa konsolin valintaan?
Microsoftin studiohankinnat ovat melko tuoreita verrattuna Sonyyn, johtuen ihan syystä että tulivat konsolimarkkinoille paljon myöhemmin. Mutta esimerkiksi Halon tehnyt Bungie on Microsoftin vuonna 2000 ostama studio. Sony taasen osti Evolution studion vasta Motorstormin julkistamisen jälkeen.

Juu, rasitusta on mutta se ei menoa haittaa. Eihän se kuulema haittaa sinuakaan että TV ominaisuudet eivät toimi kunnolla ja Kinect ei kuulema toimi halutulla tavalla XOnen yhteydessä. Vai eikö näin olekkaan? Kuullut myös juttuja että XOnen party olisi melkoista kuraa jollakin tavalla verrattuna edeltäjäänsä.
Eipä minulla mennyt mitään salasanoja uusittavaksi, kolme tiliä käytössä. Ja sitä paitsi jos olisit tutustunut asiaan tarkemmin olisit tiennyt että tämä "murto" johtui EA:n puolelta, taisi olla FIFA:an liittyvä juttu, jonka kautta joidenkin kirjautumistiedot oli saatu ehkä napattua.
No se on hyvä jos ei haittaa ja jos ei pelaa moninpelejä, dedikoiduilla servereilläkään ei ole väliä. Mä en itse tarvitse TV ominaisuuksia, mutta kyllä kritisoin toisaalla epävalmiin konsolin markkinoille tuomista, molemmat valmistajat ovat ainakin vuoden etuajassa. Kinect toimii aivan loistavasti, en ole löytänyt siitä vikoja. Partyn keskeneräisyys on yksi esimerkki epävalmiin konsolin tuomisesta myyntiin, tosin en ole itse vielä testannut. Mun kaveripiiri on fiksuja ja ne löytää edellisen sukupolven konsoleista vielä paljon pelattavaa. Ei olekaan kiire rynnätä tähän sukupolveen kiinni!
Googlella en löytynyt tietoa joka viittaisi Fifaan ennenkuin lisäsin hakutermeihin erikseen fifan (outoa jos sama peli ei ole vuotanut Liven passuja), tietoni asiasta perustui tähän foorumiin ja ihmisten kokemuksiin sekä Sonyn johtajan twiittiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Googlella en löytynyt tietoa joka viittaisi Fifaan ennenkuin lisäsin hakutermeihin erikseen fifan (outoa jos sama peli ei ole vuotanut Liven passuja), tietoni asiasta perustui tähän foorumiin ja ihmisten kokemuksiin sekä Sonyn johtajan twiittiin.

Joo elikkä jälleen on jotkut idiootit antaneet omia salasanojaan ilmaisten FUT coinssien perässä ja siinä on sitten account lähtenyt kävelemään luottotietojen kanssa. Kyseessä siis sama ongelma mikä oli X360:kin.

"Many users have complained about the same thing, especially with regards to trading cards for FIFA 14. One user stated that, “Yeah looks like someone got a hold of your password. This happened to me on my 360. And of course it was also because of FIFA. That game is behind a large quantity of these unauthorized charges. All because of the trading cards or whatever it is in the game that you can buy with real money. Change password to something really complex, don’t use it anywhere else and maybe even change the email associated if you can.”"

Quote 2:

"Another user stated that, “Something similar happened to me on Xbox 360, was charged $135 and they bought FIFA and season pass and crap. Microsoft cleared it all but it took 3 weeks and they temporarily closed my account during their investigation.”

PSN tuki on luvannut rahojen palautuksen 5-7 päivässä. Vertailuksi X360:llä meni 3-6 viikkoa saada rahat takaisin ja tili jäädytettiin siksi aikaa. PSN verkko ei siis ole hakkeroitu vaan jotkut idiootit ovat jaelleet oman salasanansa verkossa.

http://gamingbolt.com/psn-accounts-being-hacked-fifa-14-trading-cards-apparently-compromising-users

Muihin iplon, hartsan ja leben viesteihin otan kantaa huomenna, kun on läppäri sylissä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

On taas sen sorttista vänkäystä aivan muusta kuin tämän sukupolven asioista, että vetäkäähän kaikki happea tää päivä ihan vapaaehtoisesti.
 
Ylös Bottom