Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
En nyt sanoisi, että vastustan multiplattareita, mutta en pidä niitä juuri minkään näköisessä arvossa Wii U:n menestyksen kannalta.
Kun tuossa aikaisemmin puhuin Gamecuben kohtuullisesta third party-tuesta; pointti oli, että konsoli sai Nintendon alustaksi kohtuullisen paljon samoja ja teknisesti saman arvoisia (tai jopa parempia) multiplattari julkaisuja, mitä xbox ja PS2, kuten Splinter Cellit, Burnoutit, urheilupelit, Need for Speedit, Prince of Persiat yms. eikä tämä tehnyt juuri mitään konsolin menestymisen eteen. (Mahen vertaus PS2:en kokonaispelitarjontaan oli aika turha ja pointin ohi...vertaus N64:ään tai Wiihin olisi ollut osuvampi)
Minä nimenomaan toivoisin, että jokainen alusta olisi mahdollisimman erilainen ja tarjoaisi mahdollisimman uniikkia sisältöä. En ole esim. hankkinut PS3:a, koska se on 90% sama konsoli, mitä 360 ja vasta nyt elinkaarensa lopulla, pelivalikoimaan on kertynyt sen verran mielenkiintosia yksinoikeuksia, jotta voisin laitteen hommaa. Ostan kyllä kaikki alustat, kunhan minulle tarjotaan riittävä syy siihen. En näe, että laite on sen ~400€ arvoinen, jos konsolille kertyy vain kourallinen exclusiveja koko elinkaarensa aikana, muuten sisällön ollen 90% sama, kuin muilla alustoilla. Tämän kaltainen tilanne on mielestäni ihan helvetin tylsä, eikä Nintendon pitäisi missään nimessä siihen tähdätä.
Minusta on mielenkiintoista että osa Wii U:n omistajista (tai konsolista kiinnostuneista) melkein vastustaa sitä että ne "samat" multijulkaisut (sanotaan vaikka se GTA5 tms) tulisivat myös Wii U:lle. Eli niillä Marioilla, Zeldoilla ja muilla mennään - kunhan saadaan sitten jotain 3rd party exclusive-kamaa sekaan ja tablet-ohjausta hyödynnetään hyvin. Näin ainakin monet kommentit tulkitsen.
Eikö se nyt kuitenkin olisi kiva (Wii U -omistajien näkökulmasta ainakin) että kaikki konsolit olisivat perustaltaan aika samalla viivalla ja ne pelien erot tulevat lähinnä sitten kunkin firman omista pelijulkaisuista? Näinhän tilanne on PS3:n ja 360:n kanssa - ja sama jatkunee myös PS4:n ja tulevan Boksin kanssa.
En nyt sanoisi, että vastustan multiplattareita, mutta en pidä niitä juuri minkään näköisessä arvossa Wii U:n menestyksen kannalta.
Kun tuossa aikaisemmin puhuin Gamecuben kohtuullisesta third party-tuesta; pointti oli, että konsoli sai Nintendon alustaksi kohtuullisen paljon samoja ja teknisesti saman arvoisia (tai jopa parempia) multiplattari julkaisuja, mitä xbox ja PS2, kuten Splinter Cellit, Burnoutit, urheilupelit, Need for Speedit, Prince of Persiat yms. eikä tämä tehnyt juuri mitään konsolin menestymisen eteen. (Mahen vertaus PS2:en kokonaispelitarjontaan oli aika turha ja pointin ohi...vertaus N64:ään tai Wiihin olisi ollut osuvampi)
Minä nimenomaan toivoisin, että jokainen alusta olisi mahdollisimman erilainen ja tarjoaisi mahdollisimman uniikkia sisältöä. En ole esim. hankkinut PS3:a, koska se on 90% sama konsoli, mitä 360 ja vasta nyt elinkaarensa lopulla, pelivalikoimaan on kertynyt sen verran mielenkiintosia yksinoikeuksia, jotta voisin laitteen hommaa. Ostan kyllä kaikki alustat, kunhan minulle tarjotaan riittävä syy siihen. En näe, että laite on sen ~400€ arvoinen, jos konsolille kertyy vain kourallinen exclusiveja koko elinkaarensa aikana, muuten sisällön ollen 90% sama, kuin muilla alustoilla. Tämän kaltainen tilanne on mielestäni ihan helvetin tylsä, eikä Nintendon pitäisi missään nimessä siihen tähdätä.