Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tai tehdä kuten itse teen. En siis juurikaan harrasta nettipelaamista, mutta maksan silti ilomielin PS+ jäsenyyden jatkossakin. Kyllä minua se kuukausimaksun mukana tuleva pelattava materiaali kiinnostaa. Se että saan samalla nettipelioikeuden satunnaiseen pelailuun (seuraavaa Sacredia odotellessa) ei haittaa lainkaan. Eli en tue maksullista nettipelaamista vaan tuen rahalla laajempaa pelikirjastoa ja siinä sivussa saan kylkiäisenä nettipelaamisen.
Mutta tuleeko uuden pleikkarin mukana myös uudet Plus-tasot? Eli onko nettipelaaminen nykyisen plussan hintainen ja lisämaksulla sitten tulee Instant Game Collection?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mutta tuleeko uuden pleikkarin mukana myös uudet Plus-tasot? Eli onko nettipelaaminen nykyisen plussan hintainen ja lisämaksulla sitten tulee Instant Game Collection?
Ei tule uusia tasoja eikä hinta muutu.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämähän on kun seuraisi nyrkkeilyottelua jossa iskuja jaellaan puolin ja toisin ja yllätyksiä tapahtuu. :D

Jos olen oikein ymmärtänyt, tässä sukupolvessa PS3:sen omistajille PS4 on varsin ongelmaton tapaus jatkolaitteeksi. Verkkopelien pakollinen maksullisuus on arsesta, mutta toisaalta plussajäsenille se ei tilannetta isosti muuta. Lisäksi näyttäisi että Sony on vihdoin palannut playstation onen juurille, no nonsense tehohirmu edullisesti ilman liikoja gimmickkejä.

Xboxileirissä ilmeisesti uutuus jakaa enemmän mielipiteitä, ja xboxleirissä pysymistä täytyy jo perustella itselle enemmän, esim. monikohan kinectin käyttäjistä sitä 100$ lisähintaista rompetta oikeasti paljon käyttää? Family jako voi olla hyväkin asia, jos ostavaa familyä on. :rolleyes:

Edellisessä sukupolvessa ostin kaikki, wii mukaanlukien. WiiU is dead, ainakin vahvasti siltä näyttää. Tuleeko nintendosta käsikonsoli/softatalo, sekin lienee mahdollista. Softa ei voi paljoa WiiU:lle myydä koska laitekanta on pieni joten tässä on peikko Nintendolle että laitteen lisäksi myös WiiU yksinoikeus softaa tehdään rajusti tappiolla.

Minun näkökulmani: PS4 99% varmasti, xbox one ehkä kun hinta tippuu ja hyviä yksinoikeuspelejä tulee, WiiU jäänee kaupan hyllyyn.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä minua se kuukausimaksun mukana tuleva pelattava materiaali kiinnostaa.

Jeps. Mua ei ainakaan yhtään haittaa lähettää Sonylle sellaista viestiä, että olen valmis antamaan rahaa jos saan vastineeksi hyvää pelattavaa. (Nimim. nyt voin antaa XCOM-levyn pikkuveljelle).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kysy kysy :) Pikaisella googlailulla saa vaan enemmän tietoa ja nopeammin, korkkaa olut ja kato viikonloppuna vaikka ne Microsoftin pressitilaisuudet?

Eikä se boxi mulle niin rakas ole, en ole vielä itsekään päättänyt että kumman ostan sitten joskus :) Kunhan Destiny pyörii sillä niin olen tyytyväinen, Elder's Scrolls Online kiinnostaa myös aika paljon. Yksinoikeuspeleissä ei kummallakaan leirillä ollut sellaisia joiden perusteella tekisin päätöksiä.

Sori jos aiheutin pahennusta! Tässä olis tälläinen yhteenvetolista jos tästä olis jotain apua? PS4 vs. Xbox One vs. Wii U Comparison Chart - Xbox One Wiki Guide - IGN

Joidenkin mielestä tuo Xboxin alwaysonline-"ominaisuus" on paha juttu, mutta henk.koht ei tuollaiset haittaa, nykyinenkin boksi on mulla piuhan päässä kokoajan. Pleikkarissa on vissiin nopeampaa muistia kuin boksissa.

Used games fee -kohdassa on mun mielestä virhe, MS on sanonut että käytetyissä peleissä ei ole maksua, mutta se on julkaisijoiden päätettävissä. Eli siinä pitäisi olla sama kuin PS4:n kohdalla, "No, Publisher dependent"

Ei tuossa taulukossa laitteiden välillä ole sittenkään niin isoa eroa

Juujuu ei mitään. :) Itse tykkään enemmän 360:sta kuin PeSä3:sta ja ainut asia mikä mua risoo Onessa on ne käytetyt pelit, mutta katsoo nyt. Xbox tuntuisi tutulta ja turvallissemmalta, mutta molemmat on satavarmasti todella hyviä KONSOLEITA peleineen päivineen, oli rajoituksia tai ei.

Hitto kun noita ohjaimia pääsis koklaamaan, Xboxin oma näyttää paremmalta mutta ulkonäkö voi pettää.

Vois tosian kahtoa tuon MS:n tilaisuuden joku pv...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

ainut asia mikä mua risoo Onessa on ne käytetyt pelit
Mikäs niissä risoo? Niissähän julkaisijat itse päättävät, maksaako aktivointi vai ei. Jos sä haluat jupista X1:stä, niin nyt kuumia aiheita on Puolassa laitteen toimimattomuus ja "always-online"-mökkikäytössä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Noi kyllä olin nähnyt, joten kysyin sitä varsinaista vahvistusta tuolle ettei pelejä pystyisi pelaamaan julkaisumaiden ulkopuolella.
Tulkinnanvaraahan noissa toki on, mutta tämä toinen Xbox Supportin kanssa käyty keskustelu vain vahvistaa käsitystäni. Twitter-käyttäjä Gregor Ivezic ‏(@gi4ouR) kysyy, mitä tapahtuu pelien aktivoinneille, jos matkustaa paljon (Xbox One -tuetusta maasta maahan, joka ei kuulu tuettujen listaan):

Xbox One will block activation of games if outside of the IP range of a supported country? What if i travel a lot? @XboxSupport

Tuen vastaus oli, että pelata voi taas kotona:

@gi4ouR You'll be able to play when you return home. I travel with an Xbox 360 for road gaming. ^PS
Tästä tulkitsen, että pelejä ei voi aktivoida, jos matkaa Xbox Onen kanssa "väärään" maahan. Ja tuosta seuraa myös se, että jos alunperinkin asuu ei-tuetussa maassa, ei pelejä voi aktivoida, joten ei voi myöskään pelata.

Update! Microsoftin virallinen Xbox One -ohjeistus listaa Xbox Live -tunnuksen nimenomaan Xbox One -tuetussa maassa vaatimukseksi. Pelkkä Xbox Live -tuettu maa ei riitä.

Requires account on Xbox Live in an Xbox One-supported Xbox Live country (not all Xbox Live countries).

Requires broadband internet (ISP fees apply), a Microsoft account and an account on Xbox Live in an Xbox One-supported Xbox Live country/region, and 720p or higher HDMI-compatible TV. To receive live TV via broadcast or cable, supported receiver device (television tuner or cable/satellite set top box) with HDMI output and HDMI cable required (all sold separately).
Tietysti tuokin jättää tulkinnalle sen porsaanreiän, että tuettuun maahan rekisteröity feikkitunnus riittäisi, mutta kaiken muun tiedon valossa näin ei mieletäni ole.

Update 2! Näemmä tuon saman virallisen ohjeistuksen lopusta löytyy tällainenkin tiedonmuru.

Xbox One games are for activation and distribution only in specified geographic regions.
Eli aktivointi ja jopa pelimyynti rajoittuu vain virallisesti tuettuihin maihin. Nyt alkaa tulkinnanvara käydä jo aika vähiin.

Update 3! The Verge oli saanut Microsoftilta vastauksen, joka ehkä sittenkin jättää oven raolleen. On tämä sekavaa.

Similar to the movie and music industry, games and other content must meet country-specific regulatory guidelines before they are cleared for sale - which means that games will work in the broad geographic regions for which they have been cleared, much as today with Xbox 360. While the console itself is not geographically restricted, a user's Xbox Live account, content, apps and experiences are all tied to the country of billing and residence.
Tuo korostettu kohta on juuri monitulkintainen, ja tietyllä tavalla ristiriidassa tuon virallisen ohjeistuksen kanssa.

Yksiselitteinen vastaus saadaan kuitenkin viimeistään marraskuussa.

Lähde: Twitter (@XboxSupport2)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minun näkökulmani: PS4 99% varmasti, xbox one ehkä kun hinta tippuu ja hyviä yksinoikeuspelejä tulee, WiiU jäänee kaupan hyllyyn.

Kuin 1:1 omien aatoksieni kanssa. Xbox Onen ostaminen julkaisussa vaatisi sellaisen selittelyjen tulvan itselleni, enkä keksi juurikaan nyt syitä, miksi haluaisin pitäytyä siinä leirissä enää. Ei ole 10 hengen perhepiiriä, joka pelaisi, eikä sinänsä Halokaan kiinnosta niin paljoa.

Nyt uuden sukupolven tuloa odotellessa on olo kuin lapsella jouluna, eikä jaksaisi odottaa, että PS4:n saisi jo kotiin. Tässä ollut myös kaameat halut ostaa PS3 takaisin ja pelata ne muutama yksinoikeuspeli, joita en vielä ole päässyt pelaamaan. Ihan vain fiilistelyn takia.

Mutta PS4:n suorasukaisuus ja yksinkertaisen kuluttajan silmissä helposti läpitunkeva yksinkertaisuus laitteen ominaisuuksissa ja pelien vaihtopolitiikassa on se suurin juttu, joka saa minut innostumaan juuri nyt kaikkein eniten. Ei tarvitse kaameesti miettiä mitään perheryhmää, kun voit vaan nakata sen levyn kaverille ja ottaa itse toisen vaihdossa. Jos vaikka tämän myötä KFinin kauppa-alueen käyttökin lähtisi taas nousuun itselläni, kun se on vuoden 2007-2010 välisen innostuksen jälkeen laantunut.

Myös DS4 näyttää juuri siltä, mitä se olisi pitänyt olla jo PS3:n kanssa. Isompi, painavampi(?), kupilliset tatit ja kunnolliset triggerit. DS3 oli aivan karsea ohjain, mutta senkin kanssa tuli toimeen. Oletan, että DS4 ei luo suuria ongelmia tottumisen kanssa. Saatan ehkä pelata enemmän FPS-pelejä, mitä tein PS3:lla, koska ne tatit luistivat aivan koko ajan ja sormet lipsuivat triggereiltä jatkuvasti.

Niin paljon offtopiccia ja tunnelmointia, mutta minkäs teet. Oon niin innoissani, vaikka vakuutinkin vielä pari vuotta sitten, etten uutta konsolia ostais julkaisussa; nyt en ole mihinkään muuhun tyytymässä, kuin day one:n.

E: Ja mitä nyt verkkopelaamiseen ja PSN+:n maksullisuuteen ja pakollisuuteen tulee, niin olen kyllä tästäkin aivan valmis maksamaan koneen halvemman hinnan ja senkin takia, että Livestäkin olen aina maksanut. PSN+-jäsenyys ei kuitenkaan ole mikään maailman kallein investointi, kun katsoo niitä lukuisia etuja ilmaisten pelien muodossa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jeps. Mua ei ainakaan yhtään haittaa lähettää Sonylle sellaista viestiä, että olen valmis antamaan rahaa jos saan vastineeksi hyvää pelattavaa. (Nimim. nyt voin antaa XCOM-levyn pikkuveljelle).

Mutta samalla kuitenkin hyväksyt verkkopelimaksut. Ei tämä ole niinkään, että voit valita, mistä palvelussa maksat ja mistä et. Tuet lompakollasi kaikkea tai et yhtään mitään. Tämä oli selkeästi suuri ongelma ainakin Xboxin DRM:n kanssa.
 
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tarkoitettiin varmaan yleisesti boksiohjaimen desingniä (kuten tiesit), joka on joillekin parempi käteen kuin 95% muista ohjaimista. Minulle ohjain tekee pelaamisen ja se tuntuma, sitä tuntumaa vaan en enää koe pleikkarin ohjaimella, eritoten jos tatit on aseteltu vierekkäin ja liipasimet ei tunnu liipaisimilta. Vaikeaa vaihtaa enää "paremmasta" taaksepäin, koska ehdottomasti pidän äx- ja ykslootan ohjainta parempana aseena virtuaalimaailmaa vastaan. :) Toki mitään ei voida lukkoon lyödä, -- sen tiedän -, mutta olisi varsin outoa jos padi olisikin huonompi kuin wanhassa/wanhoissa. Rakkaus tuohon vanhaan tappajaan on vaan niin syvällä, että on varsin vaikeaa uskoa että sen muodossa tulevastakaan kakkaa kouraan tulee. Saati että duocock-mitä-lie olisi parempi. ;D

Juurikin näin. Jo pelkkä tattien asettelu kertoo minulle paljon kummalla ohjaimella pelaan mielummin. Boxin ohjain on sopinut aina käteeni paremmin, jopa ensimmäisen boxin ohjain. Pleikkarin ohjain taas on aina ollut liian pieni käteeni ja tattien asettelu on karmea.

Tämän tiedän jo kokeilematta ohjaimia. :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Myös DS4 näyttää juuri siltä, mitä se olisi pitänyt olla jo PS3:n kanssa. Isompi, painavampi(?), kupilliset tatit ja kunnolliset triggerit.
DualShock 4 on hivenen DS3-ohjainta painavampi (210 g vs. 192 g). Painoero selittynee mm. sillä, että DualShock 4:ssä on selvästi tuhdimpi akku (1 000 mAh vs. 610 mAh), joten akkukestonkin voisi olettaa parempi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko kukaan muuten perehtynyt näihin tv-puolen aspekteihin enemmän? Jos ja kun tänne joskus tulee jotain live-tv palveluja, niin mitenkä sellainen telkkari pärjää jolla on sisäänrakennettu viritin, eli siinä on molemmat kaapeli- ja antenniviritin? Täytyisikö siihen hommata silti uusi viritin joka olisi seinän ja boksin välissä? Silloin boksista menee kaapeli telkkariin jossa on vielä uusi viritin, sekoittaako se lähetystä?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuo Nintendon esittämä e3 directi oli aika onnetonta, ostamisen arvoiset pelit lykkääntyvät loppuvuodelle ja pelit kuten mario kart 8 ja x siirtyivät ensivuoden puolelle. Lisäksi uusi 3d mario oli rehellisesti sanottuna helvetinmoinen pettymys, 3d landin hd versio monipelillä, tähän päälle yksinkertaistetut, lyhyet kentät, kenttien rakenne joka mahdollistaa sen, että pelaajan ei vahingossakaan kohtaa vihollisia. Tuolle saatiin sitten selitys, että: (koittakaa nyt ymmärtää kun uusavuttomat ja vammaiset eivät osaa pelata kolmiulotteista super mariota.)

Koneelle ei ole tullut mitään system selleriä puolenvuoden aikana ja kesällä laitteelle saadaan muutama hassu minipeli ja dlc:tä wanhalle nsmbu pelille. Eipä siinä mitään, tämä Nintendon kyvyttömyys ja uusavuttomuus saa näyttämään playstation 4:en entistäkin mielenkiintoisemmalta, varsinkin jos laitteelle tulee paljon julkaisun yhteydessä ja sen seuraavina kuukausina pelejä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko kukaan muuten perehtynyt näihin tv-puolen aspekteihin enemmän? Jos ja kun tänne joskus tulee jotain live-tv palveluja, niin mitenkä sellainen telkkari pärjää jolla on sisäänrakennettu viritin, eli siinä on molemmat kaapeli- ja antenniviritin? Täytyisikö siihen hommata silti uusi viritin joka olisi seinän ja boksin välissä? Silloin boksista menee kaapeli telkkariin jossa on vielä uusi viritin, sekoittaako se lähetystä?

Erillinen viritinhän siinä tulee ostoslistalle. En itse ole törmännyt töllöön missä olisi HDMI ulos virittimen signaalille.

Sisäänrakennettu viritin ei mene sekaisin vaikka televisioon tulisikin ulkopuolinen viritinsignaali, onhan nytkin mahdollista käyttää tallentavaa digiboxia televisiossa jossa on sisäänrakennettu viritin.

Itse tulen todnäk lyömään AppleTV:n X1:seen kiinni, voi sitä kautta tsekkailla vaikappa netflixiä tai omia videoita nettipeliseuraa odotellessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Juurikin näin. Jo pelkkä tattien asettelu kertoo minulle paljon kummalla ohjaimella pelaan mielummin. Boxin ohjain on sopinut aina käteeni paremmin, jopa ensimmäisen boxin ohjain. Pleikkarin ohjain taas on aina ollut liian pieni käteeni ja tattien asettelu on karmea.

Oikea tatti on molemmissa suurin piirtein samassa kohtaa, miksi dualshockissa se on hirveässä paikassa? Itse pidän molemmista ohjaimista, ihmettelen vain xbox-ohjaimen tatteja koska ne eivät ole symmetrisesti samoissa kohdin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Täytyisikö siihen hommata silti uusi viritin joka olisi seinän ja boksin välissä?

Täytyisi, koska Xbone hoitaa homman HDMI:n läpiviennillä. TV-kuva tulee digiboksista Xboxiin joka piirtää päälle omat kuorrutteensa ja lähettää muokatun kuvan edelleen telkkariin. TV:n omalle digivirittimelle ei ole tässä yhteydessä käyttöä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jeps. Mua ei ainakaan yhtään haittaa lähettää Sonylle sellaista viestiä

Ei minuakaan ole haitannut, mutta uskoisin niitä ei-PSN+:sta maksavia verkkopelaajia olevan enemmän kuin työmatkallaan konsolia mukanaan roudaavia henkilöitä tai mökkipelaajia, mutta voinhan toki olla väärässä.

Olennaista tässä nyt kuitenkin on, että ne joille on periaatteen tasolla väärin maksaa nettipeleistä, edes välillisesti osana muuta kokonaisuutta, ne nyt varmaan ajautuvat Wii U:n leiriin. Ja niin, eihän näitä nyt lopulta montaa ole. Ei ainakaan niin monta kuin olisi joskus vielä hetki sitten kuvitellut.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoftin PR ei kyllä osaa myydä konsoliaan yhtään, tässä paljon myyvempää tekstiä Microsoftin insinöörin suusta: Microsoft News | Microsoft Engineer Defends Xbox One DRM Requirements, Makes Valid Points

If you want games cheaper then 59.99
If you want games cheaper then 59.99
If you want games cheaper then 59.99

sorry offtopic.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoftin PR ei kyllä osaa myydä konsoliaan yhtään, tässä paljon myyvempää tekstiä Microsoftin insinöörin suusta: Microsoft News | Microsoft Engineer Defends Xbox One DRM Requirements, Makes Valid Points

Tuossa puhutaan pelien halventumisesta, mutta kuinkahan paljon todellisuudessa peli tulee maksamaan digitaalisena julkaisuna? Eurolisä kun laitetaan päälle, niin itselläni kummittelee se 69,90€-leima vain päässäni. Olkoonsa sitten digitaalinen ja olevinaan halvempi laittaa jakoon, mutta jotenkin tuntuu, että Suomessa tai muissakaan euromaissa näin ei tule olemaan, vaan hinnat ovat tapissa. Kauan on jo ollut että $ = €, eikä $ < €, joten saa nähdä, miten käy pelien suhteen, kun koneen hinnoittelu teki jo tuon kaavan todeksi.
 
Ylös Bottom