Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Toivottavasti Microsoftin serverit kestää huomisen ruuhkan.




http://www.escapistmagazine.com/new...irections-Files-for-Updating-Xbox-One-Offline

Ei ehkä ihan kaikkein paras peliliike, ottaen huomioon, että tuo vaihtoehtoinen päivitysmahdollisuus olisi keventänyt hiukan kuormaa, jota huomena todennäköisesti on paljon kasaantuneena Microsoftin servereille, johtuen siitä, että aika moni(lue: Sadattuhannet ihmiset, kenties vieläpä kaikki samanaikaisesti) varmasti haluaa saada uuden boxinsa toimintakuntoon niin pian kuin mahdollista.
taidat olla pleikkamiehiä, kun puhut kuormasta, kuin se olisi paha asia. Veikkaan, että tuo on vain hyvä rasitustesti Liven palvelimille. ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Joo no mun viha jakautuu tasapuolisesti niin free to playta, mikromaksuja kuin dlc:tä kohtaan. Toki dlc voidaan tehdä myös hyvin ja mikromaksut myös, silleen että ne eivät tosiaan vie mitään pois yksinpelistä mutta antavat pelin julkaisijalle mahdollisuuden tienata vähän extra massia. Tosta on vaan nähdäkseni lyhyt matka siihen että se alkaa vaikuttaa myös siihen yksinpelaavaan, pelin normaalisti ostavaan jantteriin. Se saattaa alkaa ohjata pelisuunnittelua enemmän ja enemmän. Ja tästä suuntauksesta en pidä. Toki ymmärrän että rahaa pitää tienata, mutta tekisivät mieluummin hyviä pelejä niin kyllä ihmiset ostaa.

Pääsääntöisesti samaa mieltä. DLC:tä vastaan en välttämättä ole ihan yhtä jyrkästi, esimerkiksi The Last of Usin yksinpeli-DLC:t otan ilomielin vastaan ja mieluusti löysään kukkaronnyörejä, mutta noi helvetin mikromaksut täysihintaisissa peleissä! Änärit ovat tästä malliesimerkki, EASHL-pelimuodon hahmonkehitys (pelaat muiden ihmisten kanssa joukkueena) on täysin saatanasta. Ukkosi tehostepaikat, joilla voit parantaa ominaisuuksia, ovat joko melko pitkän grindaamisen takana, tai vaihtoehtoisesti pienten maksujen päässä. Sitten toi on vielä niin fiksusti tehty, että alussa sun kannattaa ostaa tietty tehostepaketti ja kun tarpeeksi pitkälle pääset, et tee tolla enää mitään, vaan sitten kannattaa ostaa toisenlaisia tehosteita. Joko tehtäsiin selkeästi pelit free2playksi tai täysihintaisiksi, mutta ei tommosia sekasikiöitä. Todellakin huolestuttava kehityssuunta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

taidat olla pleikkamiehiä, kun puhut kuormasta, kuin se olisi paha asia. Veikkaan, että tuo on vain hyvä rasitustesti Liven palvelimille. ;)

Milloin pleikkamies tai vastaavasti xbox mies. :)

Ihan kuluttajan näkökulmasta tätä katselen.
Offline päivitys mahdollisuus olisi taannut nopeamman pääsyn itse asiaan, eli peleihin.
Pelkkä fakta ilman minkäänlaisia laseja.

Näköjään Xbox One ei säästynyt pieniltä lastentaudeilta. Xboxin tapauksessa levyasemassa on ilmennyt jotain häikkää:
http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Suffers-Update-Disc-Drive-Issues-Ahead-Launch-60689.html

Youtubeen on jo ilmestynyt videomateriaalia koskien tätä ongelmaa: [video=youtube;sO5IUmGKmVU]http://www.youtube.com/watch?v=sO5IUmGKmVU#t=33[/video]



Hyvänä asiana voidaan todeta, että Microsoftin markkinoille päässeistä konsoleista ei ole yksikään vielä täysin lopettanut toimintaansa.
Levypeleihin rahansa sijoittaneita ihmisiä tosin saattaa hiukan harmittaa, mikäli tuo Xbox Onien lukuasemien toimimattomuus osoittautuu laajemmalle levinneeksi ongelmaksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Joo no mun viha jakautuu tasapuolisesti niin free to playta, mikromaksuja kuin dlc:tä kohtaan. Toki dlc voidaan tehdä myös hyvin ja mikromaksut myös, silleen että ne eivät tosiaan vie mitään pois yksinpelistä mutta antavat pelin julkaisijalle mahdollisuuden tienata vähän extra massia. Tosta on vaan nähdäkseni lyhyt matka siihen että se alkaa vaikuttaa myös siihen yksinpelaavaan, pelin normaalisti ostavaan jantteriin. Se saattaa alkaa ohjata pelisuunnittelua enemmän ja enemmän. Ja tästä suuntauksesta en pidä. Toki ymmärrän että rahaa pitää tienata, mutta tekisivät mieluummin hyviä pelejä niin kyllä ihmiset ostaa.

F2p, mikromaksut ja DLC on kaikki hemmetin hyviä juttuja, kun ne ovat tehty kuluttajien/pelaajien kannalta järkevästi. Olen käyttänyt Warframeen ehkä noin 25e ja se on hyvä summa, jolla olen saanut mieleistäni sisältöä ja skaalautuvuutta peliin. Kellossa on melkein 400h, joten nähdäksi olen saanut rahoilleni katetta. Jos olisin ostanut kaupasta täysihintaisen konsolipelin (60-70e) en olis saanut rahoilleni yhtä paljoa vastinetta kuin nyt. Olen ollut todella tyytyväinen Warframen hinnoitteluun ja tyyliin hoitaa homma kotiin. Itse maksoin pelistä ekan kerran vain kannatuksen vuoksi. Hyvä peli ja suht pieni studio, joka on lähtenyt omilleen. Toisen kerran laitoin taaloja tiskiin, kun Steamissa oli hyvä paketti tarjouksessa.

MechwarriorOnline, paljon tunteja siinäkin, rahaa olen laittanut 10-15e kiinni. Peli on apinoinut suurimman osan maksujärjestelyistään WOT:ilta, mikä on huono juttu. MWO on hyvä peli, mutta maksullinen sisältö on yksinkertaisesti liian kallista. Onneksi tässäkin pelissä pötkii pitkälle hyvin pienellä panostuksella, kunhan käyttää kolikkonsa fiksusti, eikä lähde ostelemaan turhaan pelin ilmaista valuuttaa, rahamechejä tai väripaletteja. Kuitenkin sijoittamallani rahamäärällä ja pelaamisellani, olen todella tyytyväinen siihen arvoon, minkä olen saanut.

Planetside 2, aivan mahtava peli. Ei ole p2w. Oikeaa rahaa ei tarvitse käyttää mihinkään, jos ei halua. Ainoa mistä jää paitsi, ovat kosmeettiset jutu. Kaikki muu on avattavissa pelaamalla, grindi on toki hurja. PS2:ssa kuitenkin jo alkuasetelman aseet ovat hyvät ja myöhemmin avattavat pyssyt eivät ole millään tavalla OP. Hemmetin hauskaa, suurta ja edullista sotaa. Rahaa kiinni noin 20e ja pelitunteja 200+. Varoituksen sana PS2:sta, tätä jos haluaa pelata millään tavalla toimivasti, vaatii se käytännössä kommunikointia edes jollakin tasolla oman puolen kanssa. 2000 pelaajaa samalla tantereella vain on niin helkkarin paljon, että taktikointi ja kommunikointi antaa etua huomattavasti.
Näissä peleissä, vaikka f2p on mukana, on se mielestäni ainakin omalla kohdalla tosi hyvä juttu.
Sitten on tietenkin tapaus EA, joka on jo useammassa pelissä kokeillut f2p-mallin rahastusta täysihintaisina ostettavissa peleissä (mikromaksut, DLC, season passa + kaikki muu kuvotus). Häpeällistä ja toivon (tod näk turhaan), että ihmiset eivät noihin rahojaan laittaisi. Jo pelkästään sen vuoksi, että tuo suunta on kuluttajan kannalta erittäin huono.

Nuo kaikki ansaintamenetelmät eivät ole mikään yksistään tai kauttaaltaan huonoja, väittäisin päinvastoin. Niitä voidaan kuitenkin käyttää todella väärin ja kuluttajan kannalta epäedullisesti. Esimerkkkinä vaikkapa DLC, joka on pelilevyllä jo valmiiksi kun ostat pelin, mutta saat sen, jo kertaalleen ostamasi, softan käyttöön vasta kun maksat vitosen lisää ja lataat 100k avaustiedoston...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Milloin pleikkamies tai vastaavasti xbox mies. :)
Nojoo, se nyt oli semmonen humoristinen hei

Offline päivitys mahdollisuus olisi taannut nopeamman pääsyn itse asiaan, eli peleihin.
Pelkkä fakta ilman minkäänlaisia laseja.
Mä taas uskon, että Azure/Liven palvelimia on oikeasti sen verran, että toimiessaan nettipäivitys on se toimivampi ja suoraviivaisempi vaihtoehto.

Näköjään Xbox One ei säästynyt pieniltä lastentaudeilta. Xboxin tapauksessa levyasemassa on ilmennyt jotain häikkää:
http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Suffers-Update-Disc-Drive-Issues-Ahead-Launch-60689.html

Youtubeen on jo ilmestynyt videomateriaalia koskien tätä ongelmaa: ...
Hyvänä asiana voidaan todeta, että Microsoftin markkinoille päässeistä konsoleista ei ole yksikään vielä täysin lopettanut toimintaansa.
Levypeleihin rahansa sijoittaneita ihmisiä tosin saattaa hiukan harmittaa, mikäli tuo Xbox Onien lukuasemien toimimattomuus osoittautuu laajemmalle levinneeksi ongelmaksi.
Jep, onneksi vielä on vain tuo yksi video netissä, eli *vielä* ei välttämättä ole mikään laaja vika kyseessä, tosin elektroniikasta kun on kyse, niin ei ole mitään täysin toimivia tuotteita, vaan virheellisiä laitteita on aina.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jep, onneksi vielä on vain tuo yksi video netissä, eli *vielä* ei välttämättä ole mikään laaja vika kyseessä, tosin elektroniikasta kun on kyse, niin ei ole mitään täysin toimivia tuotteita, vaan virheellisiä laitteita on aina.

Jeah. Onhan tuonne ilmestynyt pari muutakin pätkää, mutta missään ei kuitenkaan onneksi mainita pelilevyn vahingoittuneen, joten epäonnekkaiden täytyy vain vaihdattaa boxinsa uuteen kappaleeseen, jossa toivon mukaan ei enää ilmene samaa ongelmaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Toivottavasti meillä suomessa onnistaa paremmin.
Käytännössä satavarmasti täällä on jotakuinkin vastaava osuus DOA-laitteita. Suomen mittakaavalla se toki tarkoittaa, että nettiin näistä tulee vain muutama ilmoitus.

Mutta jos omalle kohdalle mätä yksilö sattuu, ei se 100 prosentin subjektiivinen epäonnistumisprosentti tarkoita, että 100 prosenttia kaikista laitteista olisi samanlaisia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mutta jos omalle kohdalle mätä yksilö sattuu, ei se 100 prosentin subjektiivinen epäonnistumisprosentti tarkoita, että 100 prosenttia kaikista laitteista olisi samanlaisia.

Niin. Toivon hartaasti, että itselle lipsahtaisi Made in Japan -PS4. Eihän se toki tarkoita koneen 100 prosenttista toimivuutta, mutta lisää todennäköisyyttä siitä, ettei mitään probleemaa vekottimen käyttäytymisessä ilmene.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Paha! :D
Mutta oiskohan niin, ettei levy jostain syystä mene perille saakka asemaan. Valitettavasti takuuhan siinä menee jos ite availee ja kurkkaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tämä polygonin streamista koottu video käytännössä tiivistää täydellisesti,
kuinka hyvin Xbox Onen pelit ja käyttöliittymä tekevät yhteistyötä keskenänsä:

[video=youtube;Cbjes4_vL7Y]http://www.youtube.com/watch?v=Cbjes4_vL7Y[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

No tulipahan ainakin todettua, etten menetä mitään, vaikken PS4-valintani takia tulekaan koskaan omistamaan tai pelaamaan Dead Rising 3a tai Ryseä...Aika mitäänsanomattoman näköistä. Ja olihan tuo X1n äänikomennoilla leikkiminen "ihan kivaa", vaikkei se näyttänyt aina ihan niin hyvin toimivan, kuin millaisen käsityksen ennakkokaavailuista olen saanut.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

F2p, mikromaksut ja DLC on kaikki hemmetin hyviä juttuja, kun ne ovat tehty kuluttajien/pelaajien kannalta järkevästi.

Nimenomaan. Pleikkarilla f2p pelit tarkoittavat usein myös ilmaista verkkopelaamista ilman PS+ vaadetta. Yksi esimerkki siitä, miten tälläiset uudenlaiset tavata lähestyä kuluttajaa voivat löytää ihan omat asiakkaansa. Otetaan esimerkkeinä War Thunder ja mainitsemasi PlanetSide 2. Mahdollistaa myös harmittoman kokeilun genreistä, joihin ei ehkä muuten menisi mukaan. Kuivina kausina väki virtaa helposti näiden pariin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tämä polygonin streamista koottu video käytännössä tiivistää täydellisesti,
kuinka hyvin Xbox Onen pelit ja käyttöliittymä tekevät yhteistyötä keskenänsä:

Tai...sitten se näyttää kuinka poropeukaloita nuo tyypit tuolla on. Vähän vaikutti että noilla on väärä ammatinvalinta, tai sitten tuohon oli vain saatu koottua 12 tunnin lähetyksestä kaikki failit ja haukotukset. Kannattaa muodostaa oma käsitys joko omasta kokeilusta tai sitten vähän laajemmin katsoa miten eri ihmisillä homma on toiminut.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tai...sitten se näyttää kuinka poropeukaloita nuo tyypit tuolla on. Vähän vaikutti että noilla on väärä ammatinvalinta, tai sitten tuohon oli vain saatu koottua 12 tunnin lähetyksestä kaikki failit ja haukotukset. Kannattaa muodostaa oma käsitys joko omasta kokeilusta tai sitten vähän laajemmin katsoa miten eri ihmisillä homma on toiminut.

Testaajat saattoivat olla poropeukaloita, mutta eipä tuo kinecti kovin lupaavalta vaikuta näin alkumetreillä. Sillä kun teettää toistaiseksi ongelmia ymmärtää jopa englantia äidinkielekseen puhuvien ihmisten suusta tulleita käskyjä. Toivotaan, että MS saa myöhemmissä softapäivityksissä ongelman korjattua. Mielestäni olisi fiksua mahdollistaa omien käskyjen nauhoitus, joka varmasti parantaisi äänikomentojen perille menoa ja näin ollen myös selailun sujuvuutta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Testaajat saattoivat olla poropeukaloita, mutta eipä tuo kinecti kovin lupaavalta vaikuta näin alkumetreillä, kun äidinkielekseen englantiakin puhuvien kanssa sillä teettää ongelmaa toimia oikein. Toivotaan, että MS saa myöhemmissä softapäivityksissä ongelman korjattua.
Kyllä se vaikuttaa aika hyvin toimivan, ongelmana vain on hyvin tiukat litaniat mitä sille voi sanoa. Vai tietyt sanat tietyssä järjestyksessä kelpaa. Siitä nyt on hetken, mutta ainakin se muija siä studiossa äänsi melko huvittavasti sanan internet...silti ainakin kerran One ymmärsi sen. En siis sano että olisi täydellinen systeemi, mutta aika kaukana kuitenkin tuon videon esittämästä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

En siis sano että olisi täydellinen systeemi, mutta aika kaukana kuitenkin tuon videon esittämästä.

Täydellinen totuus selvinnee, kun tavan talliaiset alkavat postaamaan omia videoita. Ehkä parin viikon päästä saadaan kunnon otanta, että miten tuo ääniohjaus toimii normi kuluttajien käytössä. Joka tapauksessa eiköhän tuota kinectiä parannella vielä, jolloin sen tarjoama käyttömukavuus kasvaa, koska Microsoft tuskin on tekemässä kinectitöntä versiota konsolistaan.
 
Ylös Bottom