Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tässä on ennenkaikkea kyse tosiaan siitä, että arvostelukappale toimitetaan sille laitteelle, millä se toimii* parhaiten. Tämä laite ei ole Xone. Scorpio pylläyttää tämän taas aivan päälaelleen.

*Lue; näyttää parhaalta
Kyllä, näin yleensä toimitaan arvostelukappaleiden kanssa. Toki isoimmat firmat saavat niitä eri alustoille ja testaavat kaikki. Toki niitä toimittajia ja "toimittajia" on muitakin kuin se pelin arvostelija. Kyse on myös siitä, että he ovat itse käyttäneet enempi muita laitteita sekä hankkineet pelejä niille.

Tämä oli vain tälläinen yleinen huomio, kun todella usein törmää eri tahojen podcasteissa sekä videoissa tuohon samaan asiaan. Ovat ostaneet Xbox Onen ja eivät sitä käytä tai eivät keksi yhtään itselleen yhtään hyvää syytä hankkia edes laitetta. Itsekin, kun tässä konsolisukupolvessa vaihdoin leiriä takaisin Sonyyn laitteseen niin huomaa miten vähän tuota Xboxin asioita uutisoidaan ja niistä keskutellaan. Nyt tilanne tulee tosiaan muuttuu, kun "Scorpiosta" tulee sitä kuuminta hottia ainakin seuraavan vuoden ajaksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Taaksepäin yhteensopivuus. Paljon esillä, jota kukaan ei kuitenkaan käytä.

ksCOosA.jpg

Lähde: https://arstechnica.com/gaming/2017...games-are-less-than-2-of-xbox-one-usage-time/
Heh, tämäkin vielä:

https://arstechnica.com/gaming/2017...proper-interpretation-of-our-xbox-usage-data/

Arstechnica ilmeisesti mittasi taaksepäin yhteensopivuuden käytön päin prinkkalaa. Luinko oikein, että todellinen käyttä 9 kertaa enemmän? Kuinka paljon tulee täysin turhasta jos se moninkertaistetaan? Siinä on jo aika läjä turhuutta.

Nyt vaan jännitetään kaikki, että linkittääkö Nisupulla tätä tietoa neljää kertaa kahden päivän sisällä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Heh, ei paha. Taaksepäin yhteensopivuus oli hyvä ominaisuus ennen Arstechnican korjausta ja on sitä edelleen. Nyt se vaan on sitä "todistetusti". Kiitos tosiaan, että linkkasit korjauksen. Kuten sanoit, ehkä kaikki eivät tätä tietoa niin innoissaan linkittäisi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ei muuta näkökulmaa mihinkään suuntaan. Silloin kun edellisen konsolisukupolvelle (2005-2013) tehdyillä peleillä ryhdytään paikkaamaan pitkää kuivaa kautta - on jossain menty pahasti metsään. Yltäkylläisyyden aikana ei nousisi samalla tavalla tapetille. Keihäänkärkenä pitäisi aina olla uudet AAA-luokan yksinoikeudet. Turhake silloin kun ottaa itseään suurempaa roolia.

Tämä kuva tilanteesta vain vahvistui viimeisen puolenvuoden aikana. Oli myös yksi syy luopua konsolista.

Nähtäväksi jää, onko pitkän hiljaiselon syy panostukset Scorpionin sisältöihin. Silloin tulee mieleen tilanne kun tuki ensimmäiselle Xboxille katkesi 'yhden yön' aikana Xbox 360 ilmestyessä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ei muuta näkökulmaa mihinkään suuntaan. Silloin kun edellisen konsolisukupolvelle (2005-2013) tehdyillä peleillä ryhdytään paikkaamaan pitkää kuivaa kautta - on jossain menty pahasti metsään. Yltäkylläisyyden aikana ei nousisi samalla tavalla tapetille. Keihäänkärkenä pitäisi aina olla uudet AAA-luokan yksinoikeudet. Turhake silloin kun ottaa itseään suurempaa roolia.

Kummasti yksi Sonyn "keihäänkärkiä" E3:ssa oli Shadow of the Colossus, alunperin vuonna 2005 julkaistu peli jonka saa remasterina myös PS3:lle. Voi kunpa olisi Sonyllakin taaksepäinyhteensopivuus, niin voisi julkaista tällaiset sen kautta eikä tarvitsisi laittaa jo kertaalleen nähtyä remasteria paikkaamaan kuivaa E3:a. :D

Kyllähän PS4:llä on tulossa hyvin pelejä, mutta yleisesti ottaen Sonyn E3:a pidettiin pettymyksenä. Jos siellä olisi julkistettu edes osittainen taaksepäinyhteensopivuus, niin voisi olla kommentoinnissa vähän erilainen sävy. Vaikka sinä et sitä käyttäisi, niin se on sellainen ominaisuus mistä monelle olisi hyötyä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Voi kunpa olisi Sonyllakin taaksepäinyhteensopivuus, niin voisi julkaista tällaiset sen kautta eikä tarvitsisi laittaa jo kertaalleen nähtyä remasteria paikkaamaan kuivaa

EI! Pelasin PS3:lla Shadow of the Colossusta, eikä nykyvuodet kyllä tehneet kunniaa tuolle pelille. Peli, jota pidin vielä ps3:n alkuvuosina parhaana pelinä ikinä, kärsi ps3:lla vanhuudestaan. Kontrollit olivat aivan kaameat, samoin kamera. Myöskään ulkoasu ei toiminut tarkemmilla resoluutioilla, vaan peli näytti suoraan sanottuna rumalta.

Eli toivon, että ps4:n versiossa on nykyaikaistettu kontrolleja, kameraa ja noh. ulkoasun näimmekin, ja se näytti hyvältä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Shadow of the Colossus on nimenomaan remake eikä remastered. Käy ilmi Famitsun haastattelusta.

"It is a remake. The game content is the same as the original version, but all the assets are being remade."

http://www.siliconera.com/2017/06/14/sony-boss-shuhei-yoshida-clarifies-shadow-colossus-ps4-remake-not-remaster/

En tiedä kenellä tämä oli suunnattu, mutta "The game content is the same as the original version, but all the assets are being remade" ei vielä kerro mitään.

Eli graffat on tehty uudelleen, sen näimme jo trailerista, mutta mitä muuta tuohon on tehty, ei traileri kerro.

edit:
Nonniin, olihan tämäkin siellä:
It’s the same, but player preferences for controls and such change over time, so we’re working on implementing a more modernized way to play.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja väärin meni tämä veikkaus: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1289840

Itselle 4K muuttuu merkitykselliseksi vasta seuraavassa sukupolvessa, jolloin myös televisio tulee päivitettyä kokoluokkaan >65".

Mitä tässä veikataan? Montako peliä on/tulee olemaan natiivisti 4K? Vai jotain muuta? Kyseisen ketjun aloituspostaus ei sitä ainakaan tunnu kertovan.

4K muuttui merkitykselliseksi siinä vaiheessa, kun pelit alkoivat tukemaan ko. resoluutiota. Miksi tämä tapahtuisi vasta ensi sukupolvessa, kun silmäkarkista pääsee nauttimaan jo nyt?
 
Et sitten huomannut sanaa "Itselle". Mulla tykki on full hd joten tässä sukupolvessa 4K ei ole itselleni merkityksellinen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Et sitten huomannut sanaa "Itselle". Mulla tykki on full hd joten tässä sukupolvessa 4K ei ole itselleni merkityksellinen.

Huomasin kyllä. Pointtini kuitenkin pysyy: Pelit tukevat 4K:ta, jolloin ominaisuus on hyvinkin merkitsevä. Minullakin on Full HD telkkari ja silti 4K merkitsee. Ihan samalla tavalla VR-pelaaminen on hyvinkin suuressa ja merkityksellisessä roolissa, vaikka en vielä sellaista laitteistoa omista. Suurella mielenkiinnolla kuitenkin seuraan, jos ja kun se vie pelialaa eteenpäin. Tai johonkin suuntaan nyt ainakin. Se merkitsee. Tarkempi resoluutiokin merkitsee. Se merkitsee suuremmassa mittakaavassa kuin ehkä Full HD --> 4K hyppy kuvanlaadussa pieneltä ruudulta katsottuna antaa ymmärtää. Vai olisiko kiva pelata edelleen kaikki pelit esim. 640 x 480 resoluutiolla?

Jos resoluutio pystytään Xbox One X:llä ja jossain määrin myös PS4 Prolla nostamaan useammassa (lue: yli puolessa tulevista peleistä) 4K tarkkuuteen, niin voidaan puhua selkeästä kesken sukupolven tapahtuneesta muutoksesta. Tämä olisi erittäin hienoa. Päästäisiin laitteiston rajoituksien yli, niin että kuitenkin kaikki saman sukupolven laitteet pyörittäisivät peliä. Graafiset ja peliä sulavoittavat muutokset, kuten resoluution ja fps:n nosto ovat ne selkeimmät ja "helpoimmat" silmin nähden parannettavat asiat ilman, että pelin sisältöön kajotaan.

Huomioithan myös, että full hd tykki pidättelee resoluutiota vain niin kauan kuin itse sen annat tehdä niin. 4K on monelle tälläkin foorumilla ollut jopa niin merkityksellinen ominaisuus, että sen takia on päivitetty myös se tykki tai telkkari.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Huomioihan sinäkin että ympäristötkin on erilaisia. Enhän minä sanonut etteikö 4K sinänsä ole merkittävä, ei vain itselleni. Ja kun katseluetäisyys on 4,3m kankaaseen niin fakta on että tuolta etäisyydeltä silmä ei näe 4k ja full hd resossa eroa.

Varmaan jossain vaiheessa päivitän monesta muusta syystäkin, mutta juuri nyt 4K siirtymä ei ole minulle merkityksellinen.
 
Dokumentti siitä miten PlayStation 4 nousi 8. sukupolven voittajaksi.

Itse listaisin: pelit, pelit ja pelit. Siihen vielä keskittyminen myös muihin alueisiin kuin Pohjois-Amerikka.

 
Viimeksi muokattu:
Itse listaisin: pelit, pelit ja pelit. Siihen vielä keskittyminen myös muihin alueisiin kuin Pohjois-Amerikka.
Pitkälti näin. Lisäksi julkaisussa PS4 taisi olla samaan aikaan sekä edullisempi että tehokkaampi konsoli. Tietty jos Microsoftin edustajalta kysyy, niin PS4:n alkutaipaleen menestys johtui myös Xbox 360:n erinomaisuudesta:

People have been more satisfied with the Xbox 360 than the PS3, so in that respect people have less of a need to upgrade in the short-term due to regular updates for the Xbox 360"
Katsellaan mikä asetelma on sitten vuonna ~2020. Eiköhän siellä taas joku konsolivalmistaja sekoile oikein kunnolla. Wii U:n ja X1:n jälkeen taitaa olla jälleen Sony vuoro. Etenkin viime vuosina tapahtuneet johtoportaan muutokset pistää pakosti pohtimaan viedäänkö PlayStationia uusille urille seuraavan sukupolven suhteen. PS5:n suhteen itselle kelpaisi enemmän kuin hyvin entistä parempi VR integraatio yhdistettynä selvään tehohyppäykseen (joka ilmenee paremman ruudunpäivityksen suhteen) sekä 1st party studioiden panostukseen. Sen sijaan kiinnostus pilvipelaamista ja 4-8K resoluutiota kohtaan on luokkaa: 0.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä alkoi Xboxin alamäki. Syöttö suoraan kilpailijan lapaan, josta Sony sitten löi maalin PS4:llä. Valitettavan moni perustaa mielipiteensä Xbox Onesta tuohon esitykseen vielä nykyäänkin, vaikka aikalailla eri laite kyseessä tänä päivänä.


Tähän kyllä on monella helppo takertua. Hyvä esimerkki myös miten täydeltä katastrofilta voidaan pelastautua vaikka se veisi aikaa.. Kun katsoo Xbox Onen tilannetta vuonna 2020 niin ei voisi uskoa mistä kaikki alkoi.
 
Ylös Bottom