Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Oukei, hienoa jos asia onkin näin, olin kuvitellut, että vaatii jatkuvan nettiyhteyden.
Tavallaan se toki vaatiikin, koska PSN:ään täytyy olla kirjautuneena. Ilman PSN-kirjautumista Remote Play ei voi toimia. Mutta se varsinainen videostriimi ei kulje julkisen internetin yli, jos sekä konsoli että RP:tä tukeva laite ovat samassa aliverkossa.

Vielä PS4:llä konsolin asetuksista pystyi valita, että PS4:stä itsestään tuli langaton tukiasema Vitalle tai PSTV:lle. PS5:ssä ei vastaavaa asetusta sentään ole.
 
Viimeksi muokattu:
Playstation Portalin embargo päättyy tänään kello 19:00 ilmeisesti.
Kovasti tuo lisähärpäke kiinnostaa ja innolla seuraan mitä viisaammat sanovat laitteesta.
 
Toisin kuin yllä mainittiin, embargo taisi päättyä jo klo 16 Suomen aikaan. Keräsin alle muutamat ekat arvostelut.


Mitään yllättävää näistä ei paljastu. Akkukesto on hieman yli neljä tuntia, mutta sen saa venytettyä n. 10 tuntiin näytön kirkkaudesta ja värinöistä karsimalla.
 
Periaatteessa tää ois unelma, mutta vaatiko nämä saman WiFi verkossa olemisen? Ja ilmeisesti tarvitsee äärettömän nopean nettiyhteyden, jolloin lopputulemana tätä voi käyttää vain kotosalla, jossa ei tule Nintendollakaan koskaan pelattua käsikonsolimoodissa.

Jos tämä toimisi tyyliin siten, että ei tarvitsisi jatkuvaa nettiä, vaan pelin saisi ladattua diginä ja käynnistäessä netillä tarkistaisi pääkonsolilta, että omistat pelin, jonka jälkeen ei vaatisi jatkuvaa nettiä niin tämä olisi ihan unelma laite matkoille. Itsellä työohjelmat toimii näin ja mahdollistaa työnteon vaikka bussissa
 
Viimeksi muokattu:
Jos tämä toimisi tyyliin siten, että ei tarvitsisi jatkuvaa nettiä, vaan pelin saisi ladattua diginä ja käynnistäessä netillä tarkistaisi pääkonsolilta, että omistat pelin, jonka jälkeen ei vaatisi jatkuvaa nettiä niin tämä olisi ihan unelma laite matkoille. Itsellä työohjelmat toimii näin ja mahdollistaa työnteon vaikka bussissa
Ongelma tässä on se ettei tuossa laitteessa riitä prosessointitehoa pyörittää pelejä natiivisti. Netti siis vaaditaan enemmänkin streamaukseen kuin käyttöoikeuksien tarkistukseen. Vaikka siis todellisuudessa varmasti molempiin.
 
Jos tämä toimisi tyyliin siten, että ei tarvitsisi jatkuvaa nettiä, vaan pelin saisi ladattua diginä ja käynnistäessä netillä tarkistaisi pääkonsolilta, että omistat pelin, jonka jälkeen ei vaatisi jatkuvaa nettiä niin tämä olisi ihan unelma laite matkoille.

Tämä olisi ihan mielenkiintoinen tuote, eli ihan siis puhdas PS5-käsikonsoli, mikä Portal ei ole.

Tämä Portal on streamuslaite ja lähinnä Sony-brändätty näyttö kahvoilla ja ainakin itse jaan näiden arvosteluiden ihmettelyn. Todella pienelle markkinalle suunniteltu laite, kun Remote Play onnistuu monella muullakin tapaa. 249€ näyttäisi olevan Gigantissa hinta, mikä on melko suolainen hinta siihen nähden mitä tarjolla on.
 
Uutta tietoa noiden Elite kuulokkeiden ja korvanappien julkaisuaikatauluista.

The Pulse Explore wireless earbuds will launch in select markets starting December 6, 2023, including the U.S., U.K., France, Germany, Austria, Belgium, Luxembourg, Netherlands, Italy, Spain, Portugal, Japan, Canada, Australia, and New Zealand. Pulse Explore wireless earbuds will continue to roll out globally in the following months.
Vaikuttaa nuo korvanapit tämän ennakon perusteella siltä, ettei äänenlaadusta ainakaan tarvitse tinkiä. Toki tuohon hintaan näin on syytä ollakin. Täytyy laittaa nämä vakavaan harkintaan sillä kuulokkeilla pelaaminen on parasta, mutta korvan yli vedettävillä laitoksilla ei oikein pidempiä sessioita jaksa kun alkaa kuumottelemaan.

 
Tässähän voisi hyvinkin olla potentiaalinen seuraaja sitten kun omat pelikuulokkeet pitää päivittää. Hinta kun saadaan 100 euron ympärille niin alkaa jo kiinnostaa.
 
Tämä olisi ihan mielenkiintoinen tuote, eli ihan siis puhdas PS5-käsikonsoli, mikä Portal ei ole.

Tämä Portal on streamuslaite ja lähinnä Sony-brändätty näyttö kahvoilla ja ainakin itse jaan näiden arvosteluiden ihmettelyn. Todella pienelle markkinalle suunniteltu laite, kun Remote Play onnistuu monella muullakin tapaa. 249€ näyttäisi olevan Gigantissa hinta, mikä on melko suolainen hinta siihen nähden mitä tarjolla on.

Tätä vehettä seurannut ja jotenkin olen tullut siihen tulokseen että on ehkä yksi turhimmista laitteista mitä sony on markkinoille tuonnut. Se on periaatteessa vain ohjain jossa on näyttö. Hyvin karsituilla ominaisuuksilla vielä, ei edes blutoothia, mun kynsissäkin on blutooth. Liene sen takia ettei sitten voisi käyttää muita kun näitä tulevia sonyn omia ylikalliita nappi/uusia pulse kuulokkeita.

Sekä miten tää laite toimii jos sulla on vaikka pelit levyllä? PS5 kuitenkin pyöräyttää sitä levyä et onko se olemassa nii miten tämä laite sit pyörittää niitä levypelejä jos ps5 on rest modessa? En oo jaksanut ottaa asiasta selvää, oli miten oli on ainakin mun käyttöön tämä vehe täysin turha ja täysin rahan tuhlausta vaikka oliski kiva pelata vaikka horizonia makkarissa alasti, mutta tyydyn ihan hyvin siihen että pelaan alasti sohvalta käsin telkkarilla olkkarissa.
 
Sekä miten tää laite toimii jos sulla on vaikka pelit levyllä? PS5 kuitenkin pyöräyttää sitä levyä et onko se olemassa nii miten tämä laite sit pyörittää niitä levypelejä jos ps5 on rest modessa?
Remoteplay toimii sillä tavalla että se käynnistää PS5:n, jotta sillä voi pelata. Konsolin täytyy vain olla lepotilassa että siihen voi edes saada etäyhteyden.

Ihan PS3 ajoista asti on remote playn kanssa levyt toiminut, mutta levyn vain pitää olla konsolin sisällä, jotta kyseistä peliä voi pelata (duh).
 
Turha laite myi heti ensimmäisen erän loppuun ja jopa scalperit kiinnostuivat. Laite on mennyt kaupaksi jopa satkun lisähinnan kera. Toki en näe itsellekään tälle käyttöä, mutta ilmeisesti jotkut muut näkevät tilanteen toisin.
Täytyy sanoa että erittäin aktiivisena remote play käyttäjänä vähän jopa kiinnostaa ostaa kyseinen laite vaikka itseltä löytyykin Steamdeck, jolla voi tehdä täysin saman asian jo. Redditistä eilen lueskelin että useamman ihmisen mielestä Portalilla remote play toimii paremmin kuin millään muulla laitteella. Vastakohtana kuitenkin monen mielestä tällä toimii täysin samalla tavalla kuin muillakin laitteilla.

Olisi ihan hauska päästä kokeilemaan ja kyllähän sitä todennäköisesti tätä tulisi sitten Steamdeckin sijaan käytettyä jos tämän omistaisi. Noh, pitää katsoa jos ostaisi kun Suomeen tulee sillä ainakin Verkkokauppa.comissa näytti että Suomessa julkaisu on vasta ensi kuussa.
 
Tätä vehettä seurannut ja jotenkin olen tullut siihen tulokseen että on ehkä yksi turhimmista laitteista mitä sony on markkinoille tuonnut. Se on periaatteessa vain ohjain jossa on näyttö. Hyvin karsituilla ominaisuuksilla vielä, ei edes blutoothia, mun kynsissäkin on blutooth. Liene sen takia ettei sitten voisi käyttää muita kun näitä tulevia sonyn omia ylikalliita nappi/uusia pulse kuulokkeita.

Sekä miten tää laite toimii jos sulla on vaikka pelit levyllä? PS5 kuitenkin pyöräyttää sitä levyä et onko se olemassa nii miten tämä laite sit pyörittää niitä levypelejä jos ps5 on rest modessa? En oo jaksanut ottaa asiasta selvää, oli miten oli on ainakin mun käyttöön tämä vehe täysin turha ja täysin rahan tuhlausta vaikka oliski kiva pelata vaikka horizonia makkarissa alasti, mutta tyydyn ihan hyvin siihen että pelaan alasti sohvalta käsin telkkarilla olkkarissa.
Aina pitää päästä jonkun toteamaan tämä asia, kun jokin uusi laite syntyy markkinoille. Onko tämä nyt turha laite vai oliko se sitä sinulle?

Ensi viikolla hyvässä lykyssä lukittaudun ottamaan pytylle omaa aikaa ja ajamaan pari etappia Ruotsin rallia samalla, kun lapset kätisee keskenään mankuamassa uutta jaksoa Pipsa Possua. Kuulostaako tämä turhalta?

No sitähän minäkin. Boom.
 
No samaan lauseeseen voi laittaa et aina löytyy niitä puolustajia kun joku uus laite tulee markkinoille. :p Mut ei siinä mitään, jos haluu pelata niitä ps5 pelejä hyvällä omalla tunnolla pöntöllä nii laite on kun sulle tehty.

Boom!
 
Itse hyvin samaa mieltä esimerkiksi Engadgetin kanssa:

That's the main problem with the PlayStation Portal: Its downsides are so immediately apparent that it's unclear why anyone should get one. You could, for example, spend $100 for a Backbone controller to stream games from your phone. Or you could use any existing gamepad to access the PS Remote app on a phone, table, Mac or Windows PC. There are so many better ways to access games on the go, the PlayStation Portal already feels obsolete before it launches.


Mutta eipä minun tarvitse kaikkea ymmärtää ja hienoa, jos Sony on tällekin löytänyt omat faninsa jo.

Jos tämä toimisi PS5-ohjaimena tarvittaessa, osaisi myös streamata pelejä ja olisi jotain 120-150€, niin ehkä myös itse olisin kiinnostunut. Ja siltikin varmasti Steam Deckille löytäisin enemmän perusteita ennen tätä - ja toisaalta Steam Deck hoitaa paljon muutakin.
 
No se millä se eroaa nyt näistä backboneista ym että tämä on venytetty ps5 ohjain jossa on kaikki haptic ym ominaisuudet ja keskelle lyöty näyttö ja se on sit such wow much need. Mut en mä nyt haluu aiheuttaa niille jotka löytää tälle käyttöä mitään huonoa omaatuntoa ja tuskin sitä potevatkaan, you do you! Itse totesin tämän turhaks kun tuli jo tietoon, oikeestaa oon yllättynyt miten paljon tämä on menestynyt.

:p
 
Tarvitaan käynnissä oleva konsoli, jolta videokuvaa striimataan. Konsoli voidaan käynnistää etänä, mikäli se on asetettu lepotilaan ja remote play-asetukset ovat kunnossa.



Turha laite myi heti ensimmäisen erän loppuun ja jopa scalperit kiinnostuivat. Laite on mennyt kaupaksi jopa satkun lisähinnan kera. Toki en näe itsellekään tälle käyttöä, mutta ilmeisesti jotkut muut näkevät tilanteen toisin.
Kyllä tää kummasti alkaa alitajunnassa kutkuttelemaan, ensi vuonna kun taloon tulee valokuitu niin tämähän voisi olla ihan nappivalinta, vaimo saa katsoa Sykettä rauhassa isolta ruudulta ja itse voi sängyssä pelailla tällä.

Ehkä silloin muutaman kympin saa jo hinnastakin veks
 
Huomenna tai keskiviikkona pitäisi sitten olla Portal kotona, tässä alkaa jo hieman kuumotella.
Backbone ja vastaavat eivät olleet itselle edes vaihtoehto, Portal vaikuttaa kokonaisuutena niin viimeistellyltä laitteelta, että en halunnut edes harkita second best -vaihtoehtoja. No kohta sen näkee ja kokee.

Tuo on kyllä otta, että Remote Playn idea vähän kärsii levypelien kanssa, itseä ei haittaa kun on PS5 DE ja kaikki pelit sitä myöden digitaalisia.

Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tälle tullessaan, tuleeko esim. tuki suorastriimaukselle. Luulisin näin jossain kohtaa käyvän. Voisin myös kuvitella, että Portal PS5:n ohjaimena mahdollistaisi hienoja pelitoteutuksia, itse peli pyörii isolla ruudulla ja Portalissa ruudullla esim. kartta, tutka tms. No, vaatisi varmaan aika isoja myyntilukuja, ennen kuin pelikehittäjät lähtisivät tukea tuollaisille toteuttamaan..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna tai keskiviikkona pitäisi sitten olla Portal kotona, tässä alkaa jo hieman kuumotella.
Backbone ja vastaavat eivät olleet itselle edes vaihtoehto, Portal vaikuttaa kokonaisuutena niin viimeistellyltä laitteelta, että en halunnut edes harkita second best -vaihtoehtoja. No kohta sen näkee ja kokee.

Tuo on kyllä otta, että Remote Playn idea vähän kärsii levypelien kanssa, itseä ei haittaa kun on PS5 DE ja kaikki pelit sitä myöden digitaalisia.

Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tälle tullessaan, tuleeko esim. tuki suorastriimaukselle. Luulisin näin jossain kohtaa käyvän. Voisin myös kuvitella, että Portal PS5:n ohjaimena mahdollistaisi hienoja pelitoteutuksia, itse peli pyörii isolla ruudulla ja Portalissa ruudullla esim. kartta, tutka tms. No, vaatisi varmaan aika isoja myyntilukuja, ennen kuin pelikehittäjät lähtisivät tukea tuollaisille toteuttamaan..
Tässä eka arvosteluvideo joka sattu silmään, 1000M valokuitu ja FF16 ei pyörinyt liki lainkaan. Onko vaan alkuajan kankeuksia vai onko tosiaan näin, että kaikki pelit ei edes pelitä
 
Tässä eka arvosteluvideo joka sattu silmään, 1000M valokuitu ja FF16 ei pyörinyt liki lainkaan. Onko vaan alkuajan kankeuksia vai onko tosiaan näin, että kaikki pelit ei edes pelitä
Uusimmassa DF Weeklyssä oli hyvät pohdinnat siitä, että osa arvostelijoista ei tunnu edes tajuavan, miten PS Portal teknisesti toimii. Ei ulkoisen netin nopeudella ole merkitystä, jos sekä PS5 että Portal ovat samassa aliverkossa. Tosin jos Pleikkari on kytketty suoraan modeemiin, josta se saa julkisen IP-osoitteen, siinä tapauksessa liikenne saattaa kiertääkin julkisen internetin kautta ylimääräisen mutkan, ja sehän on omiaan aiheuttamaan sekä ylimääräistä viivettä kuin myös hetkellisiä lagipiikkejä.

Remote Play noin tekniikkana ei kuitenkaan ota mitään kantaa siihen, millainen peli konsolissa pyörii. Kunhan kyseessä ei ole VR-peli, se toimii Portalin kautta. Jokin graafisesti raskaampi peli ei siis ole itse striimauksen kannalta kuitenkaan yhtään sen ihmeellisempi kuin yksinkertaisella kasibittisgrafiikalla tehty pelikään.

Mutta kaikki langattomat reitittimet eivät vaan ole yhtä hyviä, ja pelien reaaliaikainen striimaaminen vaatii sitä, että datan on liikuttava mahdollisimman nopeasti ihan koko ajan. Joten jos siellä WLAN-purkki meinaa tukehtua esim. muun verkkoliikenteen vuoksi, näkyy se heti Remote Play -ongelmina. Portal ei sinällään muuta tuota miksikään, eli siinä ei ole (Digital Foundrya lainatakseni) mitään ”secret saucea”, joka tekisi RP:stä teknisesti paremman kuin muilla laitteilla.

 
Ylös Bottom