Se on vähän kyseenalaista tehdä peliä, joka ei käytännössä tarvitse remakea ja josta kovinkaan moni ei ole innostunut.
Anteeksi mitä? Oletko tietoinen kuinka suosittu tuo pelisarja on ja kuinka paljon sillä on vielä potentiaalisia pelaajia muilla alustoilla, etenkin kun tuo TV-sarja on ulkona? Ei Sony tuota projektia greenlightaa ellei sieltä päästä tiedettäisi tälle olevan edelleen kysyntää.
Itseäni ei välttämättä kiinnosta pelata peliä pelkästään graafisen ulkoasun takia, mutta aivan varmasti pelaan pelin jos siihen on jotain uusia mekaniikkoja tuotu Part II:sta, puhumattakaan joitakin uusia kohtauksia tai tasoja. Esimerkiksi Joelin ja Tommyn meininki on paljon hämärän peitossa Sarahin kuoleman jälkeen. Kyllä tuota tarinaa pystyy vielä hyvin ammentamaan kunhan se tehdään fiksusti ja alkuperäistä tarinaa kunnioittaen.
Toisella keskustelupalstalla oli hyvin kuvattu Sonyn kehitystä aina sieltä ekasta pleikkarista tähän päivään. Täytyy sanoa, että lähes kaiken allekirjoitan itsekin, harmillista kyllä. Vapaa käännös englannista:
Vanha Sony:
- riskisijoituksia uusiin projekteihin
- paljon yksinoikeussisältöä
- taaksepäin yhteensopivuus
- ei sensuuria
- pääpaino Japanissa
Uusi Sony:
- sijoitukset ylistettyihin megatuotantoihin
- yksinoikeussisältö minimiin
- vanhat pelit ei kiinnosta
- sensuuri
- pääpaino mielenterveysongelmaisessa Jenkkilässä
Itse taas allekirjoitan ainoastaan sen, että Japanin osuus on laskenut yhtiössä. Toisaalta ei tämä tälläistä länkkäriä hirveästi haittaakaan sillä länsimaiset pelit ovat enemmän minun juttuni.
Sitten taas olen aika varma siitä, että rahallisesti Sony panostaa edelleen isommin riskillä muihin projekteihin kuin vaikkapa PS3-aikakautena. Tämän näkee jo viime genin ja nykyisen genin mittavasta pelikokoelmasta jossa on peliä moneen eri genreen. Ja se yksinoikeussisältö ja siihen panostus on etenkin suurempaa kuin koskaan ennen. Vai meinaatko nyt, että se on pois yksinoikeussisällöstä kun julkaisevat pelejä myös PC:lle tänä päivänä?
BC-tuki oli tietenkin parempaa PS3-aikakautena, mutta tapa millä PS5-BC hoidettiin PS4:n kanssa kertonee siitä, että tämä otetaan jatkossa paremmin huomioon. Eikö niitä patenttejakin ollut jo nähtävissä mitenkä saadaan aikaisempien genien pelit mahdollisesti toimimaan uusilla konsoleilla?
Mitä tulee sensuuriin niin onko tämä nyt kovin laajakin ongelma ollut? Muutamat perseet käsittääkseni on blurrattu peleistä, mutta siihen se taitaa jäädäkin. Vai olenko missannut jonkin isonkin sensuuri-keissin jonka takia joku peli on kärsinyt?
Kuten sanoin, näin länsimaalaisena mua ei haittaa ainakaan yhtään, että Sony panostaa enemmän länsimaiseen yleisöön peleillään, mutta ymmärrän jos enemmän japsipelejä tykkää pelata niin siinä mielessä tämä voi haitata.
Oma mielipiteeni on, että Sonylla menee paremmin kuin koskaan ihan jo pelitarjonnan puolesta jonka takia mun on vaikea ymmärtää minkä takia jokainen uutinen Sonysta saa nykyään hirveän paskamyrskyn aikaan ja puhutaan kuinka sieltä on se punainen lanka hukattu.