Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Löytykö syy? Itse laitoin kiinteänä suoraan nat1. Mitä mieltä porukka tietoturvanäkökulmasta?
Ps5 palautettu tosiaan kuumenemis ongelman vuoksi, saa nähdä kauanko kone reissussa. Ongelma alkoi vaan pahenemaan, imuroinneilla ei minkäänlaista vaikutusta..
Meni alle 15 arkipäivää kun vaihtokone tuli kotiovelle. Ilmeisesti joku korjattu vaihtokone samaa mallia kuitenkin. Ongelmat loppu tähän, ei tuuletin huuda eikä pelit töki. Kone lähes äänetön.
 
Mistä voi johtua että joissain bluray elokuvissa ei kuulu äänet? Esim. Lethal Weapon 3 leffa, jossa äänet ei kuulu leffassa, mutta taas extroissa kuuluu. PS5 omalla hdmi:llä kiinni telkassa, soundbar kiinni hdmi:llä telkasssa. Soundbar kiinni eikä kuulu tv:nkään kaiuttimista. Oon vaihdellut kaikkia mahdollisia pleikan ääniasetuksia ilman mitään vaikutusta. Eli joku ei tue jotain ääntä?

Sitten kun laitan kyseisen leffan Series X, niin johan kuuluu äänet soundbarin että telkkarin kaiuttimien kautta. Mun ymmärräs ei riitä tähän asiaan.
 
Onkos muilla ollut ongelmia ulkoisten kovalevyjen kanssa tuon uusimman firmwaren jälkeen?

Jokaisessa käynnistyksessä valittaa, että data korruptoitunut, mutta johto irti ja takaisin kiinni, niin toimii kuitenkin hyvin. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmaa ulkoisen kovalevyn kanssa ja alkoi tosiaan tuon päivityksen jälkeen.
 
Onkos muilla ollut ongelmia ulkoisten kovalevyjen kanssa tuon uusimman firmwaren jälkeen?
Mulla on tuota tapahtunut tasaisen epätasaisesti kautta vuosien. Varsinaista syytä en ole onnistunut jäljittämään. Joskus menee viikkoja tai kuukausia ilman, että tuota virhettä tulee. Aina siitä on onneksi selvinnyt ihan vaan antamalla Pleikan tehdä se oma korjaustoimenpiteensä, eikä itse kiintolevyyn ole ollut tarvetta fyysisesti koskea.

Millainen USB-levy sulla on ja missä portissa se on kiinni?
 
Mulla on tuota tapahtunut tasaisen epätasaisesti kautta vuosien. Varsinaista syytä en ole onnistunut jäljittämään. Joskus menee viikkoja tai kuukausia ilman, että tuota virhettä tulee. Aina siitä on onneksi selvinnyt ihan vaan antamalla Pleikan tehdä se oma korjaustoimenpiteensä, eikä itse kiintolevyyn ole ollut tarvetta fyysisesti koskea.

Millainen USB-levy sulla on ja missä portissa se on kiinni?
Joku Seagaten 4 teran (ei ssd levy) ja mulla se ei ala edes mitään korjausjuttuja tekemään, vaan joudun ottamaan kovalevyn johdon irti ja laittamalla takaisin alkaa toimimaan.

Kaikki usb portit on testattu.
 
Joku Seagaten 4 teran (ei ssd levy) ja mulla se ei ala edes mitään korjausjuttuja tekemään, vaan joudun ottamaan kovalevyn johdon irti ja laittamalla takaisin alkaa toimimaan.

Kaikki usb portit on testattu.
Okei joo, nyt saatan tietää, mistä on kyse. Mulla oli PS4:n kaverina aikanaan Seagaten 5 teran mekaaninen USB-levy, ja se alkoi kans oireilla vuosien myötä tuolla tavalla. En tiedä, tuliko sillä vaan kilometrit täyteen vai mikä oli. En sit enää uskaltanut käyttää vaan vaihdoin kokonaan toiseen kiintolevyyn.

Olin yhteydessä Seagateen ja vaikka 3 vuoden takuuaika oli jo ohi, myöntyivät tekemään kanssani poikkeuksen ja suostuivat ilmaiseen takuuvaihtoon. Ite vaan tumpeloin lähettämisessä niin kauan, että se antamansa (muistaakseni viikon mittainen) lähetysikkuna ehti mennä kiinni. :P
 
Okei joo, nyt saatan tietää, mistä on kyse. Mulla oli PS4:n kaverina aikanaan Seagaten 5 teran mekaaninen USB-levy, ja se alkoi kans oireilla vuosien myötä tuolla tavalla. En tiedä, tuliko sillä vaan kilometrit täyteen vai mikä oli. En sit enää uskaltanut käyttää vaan vaihdoin kokonaan toiseen kiintolevyyn.
Vedin nyt vielä tuon rebuild databasen, mutta en tiedä vaikuttaako se ulkoiseen kovalevyyn?

Täytyy tuota nyt seurailla ja on tässä lähiaikoina tarkoitus ostaa sisäinen ssd, niin jos nyt siihen asti kestäisi.
 
Vedin nyt vielä tuon rebuild databasen, mutta en tiedä vaikuttaako se ulkoiseen kovalevyyn?
En ole täysin varma. Mutta USB-levylle saa tehtyä ehjäyksen ihan vaan ottamalla sen tylysti irti, kun Pleikkarissa on virrat päällä. Uudelleen liitettäessä Pleikkari tekee sille taikojaan. Mutta se saattaa kyllä olla ihan sama operaatio, jonka se on sulla tehnyt nyt muutenkin.

Jos se USB-levy ei ole kovin vanha, niin kannattaa kokeilla takuuvaihtoa. Katselin omista meileistä, että oma limppu oli hieman vajaat 4 vuotta tuossa kohtaa, kun Seagaten aspan kanssa päädyin viestittelemään.
 
En ole täysin varma. Mutta USB-levylle saa tehtyä ehjäyksen ihan vaan ottamalla sen tylysti irti, kun Pleikkarissa on virrat päällä. Uudelleen liitettäessä Pleikkari tekee sille taikojaan. Mutta se saattaa kyllä olla ihan sama operaatio, jonka se on sulla tehnyt nyt muutenkin.

Jos se USB-levy ei ole kovin vanha, niin kannattaa kokeilla takuuvaihtoa. Katselin omista meileistä, että oma limppu oli hieman vajaat 4 vuotta tuossa kohtaa, kun Seagaten aspan kanssa päädyin viestittelemään.
On tuon ostosta jo yli 5 vuotta.
 
Jotain häikkää psn netwörkis, ei lataa ollenkaan trophyja tulee vaa teksti "cant load, something went wrong" samaa kun yrittää kattoo omaa tai kaverin profiilia, kaikkien kavereiden trophy on muka "hidden" vaikka tiedän varmaksi ainakin osan joilla ei ole hidden. Alkuu kokeilin bootata netin ym ja käynnistää ja resetoida ym eikä auttanut niin päätin että vika on sonyn päässä.
 
Jotain häikkää psn netwörkis, ei lataa ollenkaan trophyja tulee vaa teksti "cant load, something went wrong" samaa kun yrittää kattoo omaa tai kaverin profiilia, kaikkien kavereiden trophy on muka "hidden" vaikka tiedän varmaksi ainakin osan joilla ei ole hidden. Alkuu kokeilin bootata netin ym ja käynnistää ja resetoida ym eikä auttanut niin päätin että vika on sonyn päässä.
 
Veljeni PS5 ei käynnisty. Ollut muutaman kuukauden verran käyttämättä, ja tänään ei reagoinut millään tavalla virtanapin painallukseen. Ohjain käynnistyy, mutta konsoli ei inahdakaan vaikka sen omasta virtanapista yrittäisi käynnistää.

Kokeiltu toista pistorasiaa ja toista jatkojohtoa, käytetty kaikki piuhat usean minuutin ajaksi pois laitteesta sekä kokeiltu myös käynnistää konsoli vaakatasossa (konsoli normaalisti pystyssä). Painettu myös useita kymmeniä sekunteja virtanappia, mutta ei vaikutusta. Pelilevyä ei ole sisällä eikä laite suostu sellaista vastaanottamaan, kun ei lähde käyntiinkään.

PS4:n virtapiuhalla käynnistäminen vielä kokeilematta, mutta se yritetään vielä huomenna. Jos sekään ei auta, onko vielä jotain jäänyt kokeilematta ennen Prisman infotiskille astelemista? Ostettu keväällä 2022, joten takuuta ei ole mutta virhevastuun piiriin menee.
 
Ylös Bottom