Vastaus: PSJailbreak eli tarina siitä, kuinka PS3:n suojaukset lopulta murtuivat
Jos kerran saivertelujen tielle lähdetään, niin mennään sitten. Sony ei ole tainnut ostettujen konsoleiden hardwarea juuri muutella? "
"
Mutta minä saan hardwarea muuttaa jos haluan esimerkiksi modpiireillä jos se on tarpeen ja jos haluan. Saan vaihtaa siihen myös käyttiksen/biossin jos haluan.
"PS3 on ns. blackbox, eli käyttäjällä ei ole tietoa miten sen softa toimii tai mitä se tekee, ja Sony yksin kontrolloi tätä asiaa mm. firmware päivitysten kautta."
Missä noin sanotaan, ja minä luulin että ps3 on täysipainoinen tietokone/pelikonsoli
"Kenenköhän koodia siinä sitten aiemmin on ajettu? Minun vai sinun? "
Mitä tarkoitat tällä? Saan minä ajaa mitä tahansa koodia mitä kaupasta ostan ja saan hakkeroida jos haluan!!! PS3 sisältää jo kaupasta ostettuaan sen sonyn käyttiksen, psn käyttöoikeussopimus kieltää sen muokkaamisen, mutta saa sitä omalla hakkerointikoodilla murtaa omaan käyttöön
"Ei marcan mitään kerneliä ole julkaisemassa. Yellow Dog ei ole tiedostojärjestelmä, vaan Linux-jakelu. "
Oletko ikinä kääntänyt tai pätchännyt ITSE ps3:n kerneliä crosstoolilla tai vastaavalla, ei se ole niin helppoa siinä pitää hakea kernel source
The Linux Kernel Archives 
ja sitten jos sinä tosiaan haluat saada ne uusimmat ajurit gameOS:ään niin siinä pitää olla aika guru jo että osaat. Tiedän hyvinkin yellow dogin olevan distro ja ps3 imagea on saatavilla ERIKSEEN. Eikö se boot-osio yellow dog linuxissa olekaan osa tiedostojärjestelmää?
"Ainut mitä marcanin pitäisi tehdä, on julkaista bootloader, joka lataa Linuxin esim. USB-tikulta tai DVD:ltä. Kaikki perusdriverit on jo olemassa."
Kirjoitin varmaan epäselvästi kun noin hiiltynyt olet!? (todennäköisesti kirjoitin huonosti)
bootloader tässä tapauksessa on asbestOS jota sony ei halua että julkaistaan
git.marcansoft.com Git - asbestos.git/summary
Mitä tehdään hartzu, pitäisikö ilmoittautua testaajaksi ja alkaa ilmoittelemaan bugeja ja ehdottelemaan mahdollisia lisäominaisuuksia
tässä seuraavaksi nuo kernel pätchit niin pääset koodaan, et siis voi käyttää vanhaa ps3 linux kerneliä tässä asbestOS bootloaderissa, LOPPUTULOS tuosta kernelistä tulee tietääkseni elf-tiedostona jonka voi sitten suorittaa
For the impatient or lazy folks, here’s a kernel that you can use Update: and a stage1 binary and a stage2 binary. You’ll probably want to change the kernel commandline options to set up your NFS root partition. This will eventually be handled by AsbestOS, but for now, open it up in a hex editor, search for HEXEDIT_THIS, and change the commandline to suit your needs (without changing the total length, of course). Do note that this
kernel does not have built-in USB support, so it can only be used for NFS booting (the USB stuff is built as a module).
You can use this filesystem as a starting point. It’s a Gentoo stage3 updated to date and with PS3-specific tools installed. Keep in mind that there’s no Portage tree included, so be sure to either emerge --sync or NFS mount your server’s Portage tree (which is what I do). At the very minimum, you’ll want to edit the following files to configure your NFS and networking settings (or to specify USB device partitions, if you want to go that route – but you need to compile your own kernel then): /etc/fstab, /etc/hosts, /etc/resolv.conf, and quite likely a few others. This filesystem includes kernel modules for the above kernel. The root password is ‘ps3′.
git.marcansoft.com Git - ps3-linux.git/summary
tuossa kernelissä ei ole tuolloin vielä ollut usb tukea, mutta luulisin että nyt jo on kun sen kääntää itse
"Ei hemmetti.. oletko nyt ihan tosissasi? Täytyypä oikein alkaa odotella näitä hienoa hax0r-palveluja, toistaiseksi on saatu nauttia vain näiden peelojen tekemistä karhunpalveluksista."
Gamecube/Wii/xbox/ps3 näitä kaikkia olen käyttänyt ja olen huomannut että hakkerit pitävät nuo peliserverit vanhoissa konsoleissa kuten gamecube & xbox ylhäällä vieläkin vaikka pelaajat vähenevät päivä päivältä niin meno paranee

.
Olen tosissani turha sinun on toisia alkaa väheksymään.
Kerro toki lisää, tiedä vaikka olisit itse samanlainen peelo/trolli kuin piraatit ovat ja pikku hakkerit jotka käyttävät hieman viisaampien hakkereiden työkaluja, kirjoitustyylistä päätellen kyllä olet (ja kaiken lisäksi konsolifin ylläpitoon eksynyt)
Tiedätkö minkälaiset "peelot" kehittivät esimerkiksi linuxin siihen malliin missä se nyt on, aivan HAKKERIT sitä ovat kehittäneet(yhdessä suurten linux kehittäjien kanssa), ja linux on itselläni vanhassa koneessa koska windows 7 on aika kovissa hinnoissa kun viimeksi katsoin. Ja en haluaisi edes käyttää sitä oikeastaan. Minulla on omassa vanhassa 2005 kootussa myllyssä Arch linux, kde 4.5 työpöydällä ja playonlinux pelejä varten kuten steam yms. Varmasti toimii paremmin kuin windows 7.
"Jos Cell-pohjainen tietokone noin polttelee, niin
IBM:ltä saa niitä tilattua. Ei tarvitse murehtia liian pientä muistimäärääkään."
Minä lisäksi pelaan kaupasta ostettuja ps3 pelejä, hmm VOIKO TUOLLA PELATA KILLZONE 3 JA UNCHARTED 3!? Vaikuttaa hieman liian high-tech koneelta minun makuuni

Kyllä valintani oli tällä kertaa ps3.
Kuten sanoin ps3:ssa on potentiaalia, saa sillä hd-reson telkkuun ja ostin sen jo näitä varten: pelit, homebrew, linux ja emulaattorit ja arvaa mitä? en ole koskenut pitkällä tikullakaan laitteen online ominaisuuksiin enkä aiokkaan, minulla ei yksinkertaisesti kiinnosta koska omistan xbox live goldin joka on maksullinen ja hyvä palvelu. Jos ne hakkerit kiusaa ja peeloilee psn:ssä tee ilmoitus sonylle niistä välittömästi. ÄLÄ nyt viitsi trollailla täällä.
ÄLÄ edes vaivaudu vastaamaan samalla tavalla. Minun mielestäni olen toiminut aivan oikeudenmukaisesti/lakien mukaisesti murtaessani ps3:n, ja sinä haluat sonyn olevan lakien yläpuolella se tuli todella selvästi esille!
Halusin tuoda tuoretta näkökulmaa ja sinä päätit alkaa vähättelemään sitä ja vastaamaan alaarvoiseen sävyyn.