Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Vastaus: PSN-kiertokirjeet

koskaan en oo lähettäny etiäpäin noita ja voisin itsekin ottaa tuo käytännön, että poistan ko. tyypin kavereista jos näitä vielä sattuu joskus tulemaan...
Kaverilistalta poistaminen auttaa jonkin verran, mutta uskoisin vielä tehokkaampaa olevan se, että tekee asiasta virallisen valituksen. Linkki löytyy ketjun avausviestistä.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet

Joo rupeaa täälläkin vähän nuo kirjeet jo ahdistamaan. Tulee melkein viikottain vähintään 1 kappale. Mikäköhän siinä on kun yhtäkkiä lähti tämmönen buumi päälle, itse huomasin ainakin, että sen Rockyn jälkeen rupesi näitä tulemaan paljon...
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet

Tiedoksi kaikille kirjepommittajille. Jos laitat allekirjoittaneelle yhdenkin kiertoviestin niin poistan sinut ystävälistaltani ja takaisin et pääse. Piste!

Ite annan ensimmäisestä armoa vielä ja lähetän heille viestin, että onko joku todella noin typerä, että uskoo niihin ja jos samalta henkilöltä tulee toinen samankaltainen niin ko tyyppi lentää pellolle listalta.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet

On tästä melkonen riesa tullut. Taidan tästä eteenpäin poistaa kaverin joka erehtyy mulle tällaisen laittamaan. Ratkeaa samalla toi kaverilistan tila-ongelma.

Tämäpä onkin hyvä idea. Noita ketjuviestejä on muutamia tullut, en ole noteerannut mitenkään.

Kaverilistallani olevat varokoot ;)
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet

Tämäpä onkin hyvä idea. Noita ketjuviestejä on muutamia tullut, en ole noteerannut mitenkään.

Kaverilistallani olevat varokoot ;)

Mulla tää toimi hyvin. Ilmeisesti ne ketkä niitä ennen lähetti ovat käyneet lukemassa tätä ketjua ja mun lupausta. Kaikki spämminperkeleet loppu samantien!

Juhakolla oli hyvä kommentti XMBssä: ketjuviesti=ulos. Kyllä toikin selvittää mikä on kanta näihin spämmeihi.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet

Juhakolla oli hyvä kommentti XMBssä: ketjuviesti=ulos. Kyllä toikin selvittää mikä on kanta näihin spämmeihi.

Tuo toimi kyllä niin kauan, kuin se siellä oli näkyvillä. Kun sitten tänään otin pois, niin kaksi ketjuviestiä on jo pamahtanut postilaatikkoon. No tulipahan kahdelle tulevaisuuden tuttavalle tilaa ;)
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Tänään sitten tämmöstä tuli: Playstation has made it officel they will be making psn users pay for online play. This will start on the 1-12-09. A message has been sent to Playstation and they said if they see a protest message (this message) sent 500,000 times by the date they will keep the psn free. So please send this to all and i MEAN ALL !!! your friends because no one wants to pay for online play. This is the only way to keep the psn free so please send it to your friends. Remember to put the subject as IMPORTANT PROTEST. Thanks

Siis nää ketjukirjeet menee jo liiallisuuksiin! Tuo viesti tuli ihan tuntemattomalta tyypiltä. En ennen pitänyt ketjukirjeitä mitenkään isona vaivana, mutta nyt näitä alkaa jo tulla ihan tuntemattomilta.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Tänään sitten tämmöstä tuli: Playstation has made it officel they will be making psn users pay for online play. This will start on the 1-12-09. A message has been sent to Playstation and they said if they see a protest message (this message) sent 500,000 times by the date they will keep the psn free. So please send this to all and i MEAN ALL !!! your friends because no one wants to pay for online play. This is the only way to keep the psn free so please send it to your friends. Remember to put the subject as IMPORTANT PROTEST. Thanks

Siis nää ketjukirjeet menee jo liiallisuuksiin! Tuo viesti tuli ihan tuntemattomalta tyypiltä. En ennen pitänyt ketjukirjeitä mitenkään isona vaivana, mutta nyt näitä alkaa jo tulla ihan tuntemattomilta.

Hehhheh tuli sitten illan naurut tosta.:D
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Panostaisivat edes kieliopillisesti oikeaan kirjoitusasuun, niin olisivat edes vähän uskottavampia. Nyt ne näyttävät ala-asteikäisen tekemiltä tuherruksilta. (Mitä ne ehkä ovatkin :D)
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Tänään sitten tämmöstä tuli: Playstation has made it officel they will be making psn users pay for online play. This will start on the 1-12-09. A message has been sent to Playstation and they said if they see a protest message (this message) sent 500,000 times by the date they will keep the psn free. So please send this to all and i MEAN ALL !!! your friends because no one wants to pay for online play. This is the only way to keep the psn free so please send it to your friends. Remember to put the subject as IMPORTANT PROTEST. Thanks

Joo, itselle tuli tuo sama kirje juuri eilen, ja mikä vielä pahensi asiaa, sen lähettäjä oli KonsoliFIN:säkin pyörivä käyttäjä :eek:, ei sitten kaikille ole mennyt perille tämä asia. Muuten olen ihan hyvin pysynyt ketjukirjeiden ulottumattomissa.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Juu itselläkin tuli jotain paskaa, että "Send this message to 20 user and you will get 20e" tai jotain tollasta siinä luki. Ja tuli myös KonsoliFinin käyttäjältä. Ei hyvä.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Eilen se sitte tapahtu, nimittäin nyt multa paloi lopullisesti pinna näihin ketjuviestin lähettäjiin! 2 tunnin pelisession aikana postilaatikkoon pamahti 4 ketjuviestiä! Yks kaverilistalla ollut pisti peräti 2 erilaista viestiä! Pistin sille jo aikasemmin viestiä, että ootko oikeesti niin tyhmä, että uskot noita. Nehän on niin paskasti kirjotettuki. lauseet alkaa pienillä alkukirjaimilla eikä pilkkuja tai pisteitä välttämättä ole Saman tien pistin viestiä, että adios amigo. Jopas tuli kaverilistalleki tilaa järkevimmille tyypeille, kun poistelin kymmenkunta hemmoa sieltä. Kaikki lähti, jolta oli ykskään ketjuviesti tullut. Jos joltain paremmalta tutulta oli tullut viestiä, niin olin armollisempi ja kohteliaasti pyysin olla lähettämättä enempää noita viestejä. Eikä oma kommenttikaan nähtävästi auttanut (EI KETJUKIRJEITÄ STNA!!!) :D

Joo mut aikamoinen riesa näistä on tullut. Viimeisen viikon aikana mulla on alkanut tää ketjuviestipommitus. Toivotaan, että loppuis hyvällä, ettei tarvitse lopettaa pahalla.. :rolleyes:
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Seuraava ketjuviesti joka tulee minulle, lähtee samantien lähettäjä blokki listalle ja ilmotukseen. Tosin turha sitä tänne on valittaa kun täällä kaikki sen on oppinut jo ja yleensä ketjuviesti lähettäjät eivät pidä itseään ketjuviesti lähettäjinä (Sama pätee mielisairaudessakin, mielisairas ei pidä itseään mielisairaana) :D
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Hauskinta tässä koko hommassa on se miten typeriä kaikki on kun lähettää noita eteenpäin ja uskoo kun siinä lukee "lähetä viesti eteenpäin saat ilmaista rahaa".
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Tämmönen viesti tuli tänään:

"Aihe: IMPORTANT PROTEST
Playstation has made it officel they will be making psn users pay for online play. This will start on the 1-12-10 . A message has been sent to Playstation and they said if they see a protest message (this message) sent 500,000 times by the date they will keep the psn free. So please send this to all and i MEAN ALL !!! your friends because no one wants to pay for online play. This is the only way to keep the psn free so please send it to your friends. Remember to put the subject as IMPORTANT PROTEST"

Laitoin viestin lähettäjän estolistalle ja ilmoituksen SCEE:lle.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

"Aihe: IMPORTANT PROTEST
Playstation has made it officel they will be making psn users pay for online play. This will start on the 1-12-10 . A message has been sent to Playstation and they said if they see a protest message (this message) sent 500,000 times by the date they will keep the psn free. So please send this to all and i MEAN ALL !!! your friends because no one wants to pay for online play. This is the only way to keep the psn free so please send it to your friends. Remember to put the subject as IMPORTANT PROTEST"

Mulle tuli toi viesti samalta tyypiltä peräti kolme kertaa kahen tunnin sisäl:mad: lähettäjä sai painua estolistalle ja pistin ilmoituksen SCEE:lle.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Alkaa jo pikkuhiljaa hermot menemään näihin viesteihin, kaverilistaltakin kadonnut jo 5 tyyppiä. :rolleyes: Kaikkia tyyppejä en sentään ole poistanut kenen kanssa tulee pelattua enemmänkin, mutta jos jatkossa saan silti ketjuviestejä samoilta jätkiltä niin saa lähteä frienlistalta ulos, aivan sama vaikka kuinka paljon tulisi pelattua keskenään. :mad: ja perkule ketjun aloittajaltakin sain jo ketjuviestin, dremo PER*ELE. :D
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Jaaha,

tuli eilen viesti täysin tuntemattomalta tyypiltä, joka ei siis ollut edes kaverilistallani. Mielenkiintoista tässä on se, että viesti ei ollut ketjukirje tyylinen vaan päinvastoin. Viestissä tämä tyyppi juuri kertoi kuinka hän ei ymmärrä miksi minä olen lähettänyt hänelle ketjuviestin.

OK. Olen saanut yhden tuollaisen ketjuviestin n. viikko sitten, mutta poistin sen välittömästi. En todellakaan lähetä näitä eteenpäin. Onkohan tämä valittaja vain mokannut ja laittanut viestin väärälle tyypille, vai onko PS3:n viestisysteemiin iskenyt jokin automailer-mato? :confused:
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Jaaha,

tuli eilen viesti täysin tuntemattomalta tyypiltä, joka ei siis ollut edes kaverilistallani. Mielenkiintoista tässä on se, että viesti ei ollut ketjukirje tyylinen vaan päinvastoin. Viestissä tämä tyyppi juuri kertoi kuinka hän ei ymmärrä miksi minä olen lähettänyt hänelle ketjuviestin.

OK. Olen saanut yhden tuollaisen ketjuviestin n. viikko sitten, mutta poistin sen välittömästi. En todellakaan lähetä näitä eteenpäin. Onkohan tämä valittaja vain mokannut ja laittanut viestin väärälle tyypille, vai onko PS3:n viestisysteemiin iskenyt jokin automailer-mato? :confused:

Ei.

Homma menee näin: ääliö tekee ketjumailin ja pistää sen eteenpäin. Nyt vajakit pistäväst sitä eteenpäin.

Homma menee myöskin toiseen suuntaan. Veikkaisin, että tuo källi tehdään sellaiselle joka luovuttaa oman tilinsä toiselle (game sharing tai jokin muu vastaava social engineering hakkerointi) ja sitten tuo maili pistetään tämän ääliön nimissä.

Muutenkin vaikuttaa siltä, että PSN on jonkinmoisen hyökkäyksen alainen. Se, ettei se ole samaa tasoa kuin normi emailissä on juurikin se, että noita matoja ja muita systeemeitä ei saa tehtyä.
 
Ylös Bottom