Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Juu. Tämä sama viesti tuli eräältä käyttäjältä joka häippäsee kaverilistalta heti kunhan saan pleikkarin avattua. Mikä ihme siinä on kun Toukot ei ymmärrä?
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Taas alkanut näitä ilmaantumaan uusimpana villityksenä tämä psncodegenerator minkä olen saanut jo 6 käyttäjältä. :mad:. Sen verran tosta Code generatorista että hankin omalla koneella 10 kävijä kertaa proxyn avulla ja kusetustahan se oli, se lataa vaan vakoiluohjelman koneelle, älkää myös missään nimessä menkö syöttämään omaa sähköposti osoitettanne sinne.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Joo "PSN kaveri" oli mennyt ilmeisesti pistämään jostain ihmeen syystä sähköpostiosoitteensa tuonne ja koneelle oli tullut virus... Eli älkää missään nimessä laittako mihinkään tuommoiseen mitään tietoja!

Mulla on tullut useamman kerran sellainen kiertokirje, jonka on "alunperin" muka lähettänyt joku Sony Entertainmentin työntekijä, ja kirjeessä kerrotaan, että lähettämällä viesti 20 kaverille saa OIKEASTI oliko se nyt 37 dollaria? :rolleyes: Jotain muutakin siinä vielä oli, mutta en nyt äkkiseltään muista mitä. En todellakaan tajua, miten jotkut voivat olla niin typeriä, että uskovat näitä ketjukirjeitä... :confused:
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Aattelin täältä tsekata ja on näköjään muutki saanu viestis tommosen linkin johonki huijaussivulle. Tuli pieni facepalm ku nimeltämainitsematon psn "kaveri" pisti innoissaan mulle ton linkin, et KATSO!... Siinä vaihees ei voinu muuta tehä ku huokasta tosi syvään ja vetää facepalmit ja ihmetellä kuinka tyhmiä me ihmiset parhaimmillaan voidaan olla.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

PSN-kiertokirjeiden lisäksi nyt ihan sähköpostissakin liikkuu huijausviesti, joka näyttää tulevan osoitteesta fi.playstation.com (mutta oikeasti toki tulee jostain muualta, eli From-kenttä on väärennetty).
Dear Customer,

This e-mail was send by fi.playstation.com to notify you that we have temporanly prevented access to your account.

We have reasons to beleive that your account may have been accessed by someone else. Please run this file and Follow instructions:

http://<linkki poistettu>/settings.exe

(C) fi.playstation.com
Toivottavasti kaikille on sanomattakin selvää, että minkään maan Pleikkari-tuki ei todellakaan lähettele mitään PC:llä ajettavia ohjelmia PSN-tunnusten selvittelyä varten. Tuon .exen ajamalla koneelleen todennäköisesti saa vain kasan haittaohjelmia.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

En tiedä onko vanhakin viesti mutta nyt liikkuu myös viesti tämän MW2 map pack julkaisun alla, jossa kerrotaan, että saat ilmaisen map packin kun lähetät tarpeeksi monelle viestiä "Terveisin IW"

Piti pistää ihan viestiä takaisin, että ollaanko sitä noin toopeja kun tuollaista uskotaan. Ja että mulle ei tarvii enää tuollaisia lähetellä.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Uudempi versio Suomen PS-tuen nimissä tulevasta kalastelusähköpostista on kierrossa.
SMTP and POP3 servers for tervetuloa@fi.playstation.com mailbox are changed. Please carefully read the attached instructions before updating settings.
Lähettäjänä on fi.playstation.com support ja näyttäisi tulevan osoitteesta support@fi.playstation.com.

Myös tämäkin viesti on luonnollisestikin täyttä tuubaa, ja sen mukana tuleva liite on silkka haittaohjelma. Viesti on syytä poistaa saman tien.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

It is official! LBP2 Beta is out and if you want to get it! Then forward this message to 30 people and you'll get a code from Media Molecule! This message is tracked by Sony for Mm and when you have sent it to 30 people! You get the beta!

Mullekkin lähetettiin eilen kyseinen viesti kahdelta tämän foorumin käyttäjältä...
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

It has come to Sony's attention that too many peopleare "gamesharing". This is when a person logs onto another person's file and downloads all their purchased Downloadable Content onto their system. Therefore, to stop this, we are giving outfree$50PSNvouchers.Just send this message to15 of your friends and you will recieve a code to obtain the $50. Don't worry, your messages will be tracked.

KevinButler,
Sony

Tällanen tänään yhdeltä foorumistilta. Kiitos ja morjes.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Itse sain kans saman viestin kuin MikeThaFifa, lähettäjänä yksi tämän foorumin käyttäjä. Lähetin vain viestin, että lopettaa tuollaisen roskan lähettämisen. Vastauksena sain viestejä tyyliin: "älä oo noin tosikko, ota huumorilla nuo", Minusta noissa stnan ketjukirjeissä ei ole mitään hauskaa, ja olen ottanut tavaksi antaa jokaiselle yhden tilaisuuden "kunnostautua", mutta toisella viestillä se on soronoo meikäläisen listalta. :mad:
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Itse sain kans saman viestin kuin MikeThaFifa, lähettäjänä yksi tämän foorumin käyttäjä. Lähetin vain viestin, että lopettaa tuollaisen roskan lähettämisen. Vastauksena sain viestejä tyyliin: "älä oo noin tosikko, ota huumorilla nuo", Minusta noissa stnan ketjukirjeissä ei ole mitään hauskaa, ja olen ottanut tavaksi antaa jokaiselle yhden tilaisuuden "kunnostautua", mutta toisella viestillä se on soronoo meikäläisen listalta. :mad:

Juu sama, paitsi että jamppa, joka mulle viestin lähetti, ei löydy enää kaverilistaltani. Elikkäs kerrasta poikki. :)
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Juu sama, paitsi että jamppa, joka mulle viestin lähetti, ei löydy enää kaverilistaltani. Elikkäs kerrasta poikki. :)

Ette ole yksin. Tänne tuli myös tuollainen:mad: Kaveria varoitettu.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Näitä mw2-aiheisia sitten tulee koko ajan tuutista ulos :mad:

Päivän poiminta:
i hav gliched this msg so the when u send it to 50 people u will gt all titles and emblems for the cod game modern warfare 2 .This msg is tracked so happy sending
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Näitä ei ole onneksi vähään aikaan näkynyt, mutta liikkeellä on (varsin läpinäkyvä) kalastusyritys, jossa FIFA11-kilpailun merkeissä yritetään herkkäuskoisilta vedättää PSN-tunnarin tiedot.

Jos siis saatte sähköpostia osoitteesta playstation@playstationnetwork.8m.com, se on huijausta ja kyseinen meili kannattaa suruttaa delliä.

Lähde: PlayStation Lifestyle
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Näitä mw2-aiheisia sitten tulee koko ajan tuutista ulos :mad:

Tänään tuli taas aika erikoinen viesti joltain tuntemattomalta.

HaCkEd MeSsAgE: SeNd To 50 PeOpLe To UnLoCk EvErYtHiNg In Mw2. (ignore hacks) 234}35/,ttedd3443¦5€*%&70$ª~Œ-ŸÝÕ‘«µ543 1€4}tr4"ÒÓÔRã35/,76£§4µ3¦5€*%&70$ÄÄÅÍ=+ŒŒ543 1€4}35/,76£§4µ3¦5€543dDÓÓÔË×µ543 1€4}35/,76£§4µ3¦5€*%&70$ª72”98×µ5433¦5€*%&70$ª72”98×µ543 1€4}35/,76£§4µ3¦5ØØÖÕÕ€*%&70$ª72”98×µ543 1€4}£§4µ3¦5€*%ÅÆÆÅÄ&70$ª72”98×µ543 1€4}35/,76£0ª72”98×µ543 1€ÆÎÍ*)76£§4µ3¦5€*%&70$ª72”98×µ543 1€4}35/,76£§4µ3¦5€*%&70$ª72”98×µ543 1€4}35/,76£§4µ3¦5€*%&70$ª72”98×µ543 1€4}35/,76£§4µ3¦5€*%&70$
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Tämmönen viesti tuli itselle eilen illalla. :mad:
IT WORKS! Send this message to ALL of your friends. Once you have sent this message to all of your friends - you will get §50 on your PSN. Enter this code: I8PH-CIBD-RK2H (after you send message to all)
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Ilmeisesti SCEA:lla on käynyt pieni tekninen kämmi ja kaikille (?) jenkkitunnuksille on vahingossa lähtenyt Wallet Balance Update -otsikolla oleva sähköposti.

Dear <PSN-tunnus>,

This is just a friendly reminder that you have funds in your PSN wallet that have not been used for six months or more.

To view your account balance, please sign-in to account management by clicking here.

Your funds can be used for games, add-ons, movies, music and more, available in PlayStation®Store.
Vaikka viesti vaikuttaakin aavistuksen epäilyttävältä, on se silti tavallaan ihan aito, mutta kylläkin täysin aiheeton. Sähköpostiviestissä olevaa linkkiä ei siis tarvitse klikata, eivätkä jenkki-PSN-tunnuksesi lompakossa olevat rahat ole katoamassa mihinkään.

Kyseessä EI siis ole mikään kalasteluviesti, vaan SCEA:n Storen taustajärjestelmien teknisestä virheestä johtuva aiheeton ilmoitus.

Jos sinulla ei ole jenkkitunnusta tai et muuten vaan ole saanut kyseistä viestiä, kaikki on siltikin kunnossa.

Update! NeoGAFissa ihmiset kertovat saaneensa vastaavan ilmoituksen myös jenkkitunnareilleen PSN-viestin muodossa. Syy on edelleen sama, eikä mukana olevaa liitettä tarvitse avata.
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet

Kaverilistalta poistaminen auttaa jonkin verran, mutta uskoisin vielä tehokkaampaa olevan se, että tekee asiasta virallisen valituksen. Linkki löytyy ketjun avausviestistä.


Totta mulla menee niin hermot mun parhaimpia kavereita peeässällä poistin sen, koska lähetti kokoajan viestejä

PS: mitä on konsolifinejen "lempinimet" ja oon tosi uus täällä
 
Vastaus: PSN-kiertokirjeet ja phishing-sähköpostit (Lue ketjun ensimmäinen viesti myös!)

Nostetaanpa wanhaa ketjua, koska myös suomalaisillekin PSN-käyttäjille on tullut NHL 17 -aiheista huijausviestiä PSN:ssä käyttäjältä EASPORTSNHL17HUT. Viestissä lupaillaan ties mitä palkintoa, kunhan vaan antaa mm. PSN-tunnuksensa ja salasanansa (!). Jos tuollaisia tulee vastaan, älkää suinkaan vastatko vaan ilmoittakaa viestistä PSN:n omalla Report-toiminnolla. Toimii myös PS Messages -mobiilisovelluksessakin.
 
Ylös Bottom