Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Näytä liitetiedosto 10657
Nämä ovat helposti mukavimmat ohjaimet, mitä VR puuhissa on tullut vastaan.
Ei ole kerrottu virallisesti, eikä ole vielä kukaan arvostelijakaan tietoa lipsauttanut. Henkisesti varautuisin Sony-ohjaimien tyypilliseen tapaan alle 10 tuntiin.Kuinka pitkä akkukesto noissa ohjaimissa on?
Ei ole kerrottu virallisesti, eikä ole vielä kukaan arvostelijakaan tietoa lipsauttanut. Henkisesti varautuisin Sony-ohjaimien tyypilliseen tapaan alle 10 tuntiin.
6 tuntia itselleni on ihan riittävästi, johan sitä haitarikin puutuu, janottaa, nälättää jne tuossa ajassa vaikka istualteen pelaa. Ikinä oikeastaan kokenut PS/Xbox ongelmia tuolla saralla. No, Xbox nyt on helppo vaan lyödä uudet paristot sisään ja meno jatkuu. Mutta eikös tälle 'paristo/akku/kuka jaksaa pisimpään' keskustelulle ole omakin thread jossain jollen ihan väärin muista?No sitähän mä pelkäänkin.
Esim pari viikkoa sitten ostettu survive tuli pelattua läpi yhden 11 tunnin session aikana joten joku 6 tunnin kesto olisi aivan perseestä.
Kahdeksan tuntia on mun mielestä ehdoton minimi mitä akun tarttis kestää. Move kapuloiden akkukin kestää yli 20 tuntia.
Niistä ei vielä ole! Joten hyvin mahdollista, että Valve vetää voiton tuolla saralla.Onko Indexin kapuloista kokemusta.
Omen kokemuksi mukaan ei ole ihan samanlaista.Onko nämä psvr2 gameplay pätkät mitä löytyy, niin ihan sitä saman laatuista kuvaa kuin mitä itse sitten tulen näkemään lasien kautta?
Tuo boldaamani saattaa koitua ongelmaksi, latistaa tunnelmaa jos linssit huurtuu jatkuvasti. Olin jotenkin ymmärtänyt että tässä PSVR2 olisi jonkinlainen tuuletus mutta kenties näin unta tmsLisää huomioita laitteista sen puitteissa, mitä embargo antaa periksi:
Mutta ennen kaikkea on tärkeä huomauttaa, että jokainen aiemmista varauksistani ja ennakkoluuloistani on tähän mennessä karissut laitteen myötä.
- Laite on yllättävän kevyt, mutta ei silti tunnu heppoiselta.
- Asennusprosessi on helpoin, mitä VR-pelaamisessa on tullut vastaan.
- Ensimmäinen pitkä pelisessio oli noin 3 tuntia, minkä aikana ohjaimista lähti 2 % akkua, mikäli PlayStationin omaa mittaria on uskominen.
- Kypärän 4,5 metrinen johto on riittävä, mutta omassa käytössä (talossa kissoja ja koira) tulee hommattua vielä jatkojohto, että sen saa helpommin aseteltua syrjään.
- Linssit keräävät kosteutta yllättävän nopeasti, joten mikrokuituliinoja tai vastaavia kannattaa pitää lähettyvillä.
- PlayStationin kuulokkeet sopivat täydellisesti käyttöön tämän kanssa. Mukana tulevat nappikuulokkeet ovat OK, mutta eivät vedä vertoja tuolle headsetille.
- Pelaajan vaihto lennosta on helppoa ja vaivatonta, sillä kypärässä olevat vivut ja vimpaimet muokkaavat kokemusta lennosta jokaisen näölle.
Mihin tuo perustuu??? Kokemuksiin indexin kanssa??? Eiks toi psvr2 näytä lasien kautta terävänä vain sen kohdan mihin katsot....no kohtahan se selviää kun parin viikon päästä lasit tuleeOmen kokemuksi mukaan ei ole ihan samanlaista.
Jossain videossa muistaakseni sanottiin, että lasien kautta kuva on vielä parempi kun pystyt kohdistamaan katseesi vain siihen kohtaan missä on suurin resoluutio..kun taas näytöltä näet ne huonommalla resoluutiolla olevat reuna-alueetkin. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.Onko nämä psvr2 gameplay pätkät mitä löytyy, niin ihan sitä saman laatuista kuvaa kuin mitä itse sitten tulen näkemään lasien kautta?
Mihin tuo perustuu??? Kokemuksiin indexin kanssa??? Eiks toi psvr2 näytä lasien kautta terävänä vain sen kohdan mihin katsot....no kohtahan se selviää kun parin viikon päästä lasit tulee
Sen malliset nuo ohjaimet että eiköhän sinne ole mahtunut ihan kunnollinen akku, joten veikkaan kestoksi yli 20h.Sitten erittäin tärkeä kysymys.
Kuinka pitkä akkukesto noissa ohjaimissa on?
Eye tracking mahdollistaa 'foveated rendering' (en tiedä onko tälle suomalaista termiä?) eli VR ruudulla katsomasi kohta on parhaalla mahdollisella resoluutiolla siinä missä ääreisnäön alueella olevat kohdat on huonommalla resoluutiolla.Jossain videossa muistaakseni sanottiin, että lasien kautta kuva on vielä parempi kun pystyt kohdistamaan katseesi vain siihen kohtaan missä on suurin resoluutio..kun taas näytöltä näet ne huonommalla resoluutiolla olevat reuna-alueetkin. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.
Eikös se nyt kuitenkin tehdä GPUn päässä eli kyllä se pitäisi olla tallennettavissa, vaikka itse tieto mitä silmät katsovat tulisikin laseista.Eye tracking mahdollistaa 'foveated rendering' (en tiedä onko tälle suomalaista termiä?) eli VR ruudulla katsomasi kohta on parhaalla mahdollisella resoluutiolla siinä missä ääreisnäön alueella olevat kohdat on huonommalla resoluutiolla.
Täten suorituskykyä pystytään optimoimaan. En oikein tiedä onko mitään keinoa kuvakaapata tuota? Se mitä PS5 VR2 näyttää televisiossa muille huoneessa oleville, ja on kaapattavissa, tallennettavissa ja näin ollen jaettavissa esim. Youtubeen ei siis todellakaan ole mitä pelaaja itse kokee.
Kaikki tämä toki vain jos peli käyttää hyväkseen tätä 'foveated rendering' toimintoa. Jos ei, niin todennäköisesti youtuben videot on hyvinkin samaa mitä näkee itse VR kakkuloilla.