Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSVR 2 - seuraavan sukupolven PlayStation VR

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kiinnostaako pleikkarin seuraavan sukupolven VR-lasit?

• Kiinnostaa! My eyes are ready.

• No jaa, tarkkailen tilannetta vielä kepin mitan matkan päästä.

• Ei kiinnosta. Katse pysyy tiukasti television ruudussa.

Tulokset nähtävillä äänestämisen jälkeen.
Sony laskee odotuksiaan PSVR2:n myyntien suhteen. Ennakkotilaukset eivät ole olleet odotetun kaltaiset. Kallis hinta tuossa varmasti se isoin jarru.

Erittäin huono uutinen ajatellen tulevia pelejä..Toivottavasti eivät luovuta tuon suhteen vaan jatkavat panostamista parempiin ja isompiin VR-peleihin.

Toisaalta tää on kyllä sellainen laite jota monet luultavasti haluaa kokeilla ennen ostopäätöstä, hinnan ja psvr1 aiheuttaman pahoinvoinnin takia.

Eihän tuo sinänsä yllätä ollenkaan. VR ei ole vieläkään löytänyt jalansijaa valtavirrasta, eikä moni varmasti halua laittaa melkein tonnia siihen, että saa testailla teknologiaa, joka toimii vain yhdellä pelikonsolilla ja vie olkkarista tuhottomasti tilaa. Nyt pitäisi juurikin keskittyä tarjoamaan järkevän hintainen malli laajalla pelivalikoimalla, jota ei pysty ohittamaan. Switch ymmärsi täydellisesti, mitkä erikoisuudet myyvät. Sony vieläkin uskoo siihen, että kaikki ovat viimeisimmän teknologian perään, mikä ei yksinkertaisesti nykymaailmassa pidä paikkaansa.

Ei se ainakaan peleistä jää kiinni. 114 peliä tällä hetkellä vahvistettu tulevan ja lisää puskee koko ajan. Se paljonko on sitten isoja AAA pelejä tulossa onkin eri kysymys. Mutta VR-faneille varmasti tarjonnasta ei jää kiinni.
Itse en kuitenkaan usko, että VR nousee koskaan järjettömän isoksi. Toivon vaan, että kasvaa sellainen pelaajakunta, että se on kaikille lasien ja pelien kehittäjille kannattavaa ja saamme tulevaisuudessakin nauttia VR:stä.

Redditistä luin, että tuo "uutinen" on saman tyypin käsialaa joka joskus aiemmin väitti sonyn puolittaneen ps5 valmistusmäärät ja sony itse vahvisti tuon jälkeen tyypin puhuvan paskaa joten en ottaisi tätäkään väittämää kovin tosissani.

Erittäin huono uutinen ajatellen tulevia pelejä..Toivottavasti eivät luovuta tuon suhteen vaan jatkavat panostamista parempiin ja isompiin VR-peleihin.

Toisaalta tää on kyllä sellainen laite jota monet luultavasti haluaa kokeilla ennen ostopäätöstä, hinnan ja psvr1 aiheuttaman pahoinvoinnin takia.
Tuo on jännä oravanpyörä. Kuluttaja ei halua ostaa kallista laitetta, jos ei tiedä sille tulevan pelejä. Kalliita pelejä ei kehitetä, jos ei kuluttajat osta laitetta.

Tosin onhan PSVR2:lle jo vahvistettu vaikka mitä pelejä, mutta tietysti tulevaisuuden projektit voi olla enemmänkin vaarassa, jos laite ei myy. Kuten monesti onkin jo puhuttu, niin pahoinvointi, tai mahdollinen pahoinvointi, blokkaa ostoaikeita vielä hieman lisää korkean hinnan lisäksi.

Redditistä luin, että tuo "uutinen" on saman tyypin käsialaa joka joskus aiemmin väitti sonyn puolittaneen ps5 valmistusmäärät ja sony itse vahvisti tuon jälkeen tyypin puhuvan paskaa joten en ottaisi tätäkään väittämää kovin tosissani.
Oli Bloomberg lähteenä, niin en sitten sen tarkemmin katsonut kuka kirjoittanut. Kuvittelin, että näin isoon julkaisuun on taustatutkimusta edes vähän tehty. Ottakaa siis varmuuden vuoksi suolan kera.

Eihän tuo sinänsä yllätä ollenkaan. VR ei ole vieläkään löytänyt jalansijaa valtavirrasta, eikä moni varmasti halua laittaa melkein tonnia siihen, että saa testailla teknologiaa, joka toimii vain yhdellä pelikonsolilla ja vie olkkarista tuhottomasti tilaa.

No eikä vie. Nykyisilläkin laseilla pelaan joko sohvalla istuen tai seistessä sen takana jossa mulla on tilaa 1.8m x 0.7m.
Täällä on varmaan monella enemmän tilaa jopa vessassa :D

Bloomberg ei ole mitenkään luoetettava lähde, siellä on eritasoisia blogaajia kirjoittajina.

Mutta tuossa aikaisemmin kirjoitinkin että jossain määrin pidän ongelmana sitä että kovin paljon PSVR2 ei tarjoa muille kun niille joilta löytyy jo PS5. Toisaalta minusta ratkaisu ei ole lisää excluja vaan lisää openXR pelejä mahd. monelle alustalle.

Eikös tuo nyt irtoa hiukan reippaalla kuudella sadalla? En muutenkaan oikein ymmärrä kalliin hinnan taivastelua, saahan noista kilpailevistakin tuotteista maksaa itsensä kipeäksi?
Noin 640e näyttäis olevan siellä sun täällä. Mutta maksaa tuo silti konsolin verran, joten kynnys on iso. Edellisen versionkin hommasin kun oli jossain tarjouksessa reilulla satasella. Tosin tätä uutta versiota tuskin koskaan tuohon hintaan tulee saamaan, ellei sitten ole joskus jossain varastondumppausmyyntiä.

Eikös tuo nyt irtoa hiukan reippaalla kuudella sadalla? En muutenkaan oikein ymmärrä kalliin hinnan taivastelua, saahan noista kilpailevistakin tuotteista maksaa itsensä kipeäksi?

700 jos haluaa tuon pelipaketin ja oletus tietenkin, että pitää hankkia PS5 ellei sitä ole jo. Pointti kuitenkin, että jos tuon hommaa ja pari peliä, niin siinä puhutaan todella korkeista summista laitteesta, jonka pitäisi yrittää saada nyt mahdollisimman suurta markkinarakoa. Kaikki, mitä olen itse tekniikasta nähnyt, lupaa ihan mieletöntä pelikokemusta. Mutta olisi valtava harmi, jos se jäisi kokeiluksi tai sivutuotteeksi, kuten edeltäjänsä.

700 jos haluaa tuon pelipaketin ja oletus tietenkin, että pitää hankkia PS5 ellei sitä ole jo. Pointti kuitenkin, että jos tuon hommaa ja pari peliä, niin siinä puhutaan todella korkeista summista laitteesta, jonka pitäisi yrittää saada nyt mahdollisimman suurta markkinarakoa. Kaikki, mitä olen itse tekniikasta nähnyt, lupaa ihan mieletöntä pelikokemusta. Mutta olisi valtava harmi, jos se jäisi kokeiluksi tai sivutuotteeksi, kuten edeltäjänsä.
Jos ei tule myymään kunnolla tai ei kunnon pelejä tule jatkossa niin sitten voi sanoa että VR:n taru oli tässä. Sony on niin iso toimija, että voi melkein sanoa että tässä nähdään kannattaako tätä jatkaa vai ei. Itsellä ennakkotilattuna ja hype sen kun nousee.

Kyllä tässä kuitenkin todella paljon halvemmalla pääsee ps5/psvr2 kombolla kuin ostamalla ökykallis pc kunnollisella näyttiksellä.( 4080/4090) ja pcvr lasit.

Jos ei tule myymään kunnolla tai ei kunnon pelejä tule jatkossa niin sitten voi sanoa että Vr n taru oli tässä. Sony on niin iso toimija että voi melkein sanoa että tässä nähdään kannattaako tätä jatkaa vai ei. Itsellä ennakkotilattuna ja hype sen kun nousee
No ei nyt sentään. Pitää kuitenkin muistaa, että PSVR2 automaattisesti rajaa ostajakuntaa aika reilusti. PC-puoli, missä VR on potentiaalisimmillaan, jää kokonaan tämän laitteen ulkopuolelle. Se on totta, että PSVR on brändinä iso VR markkinoilla, mutta ei se kyllä koko VR:n tulevaisuutta sanele.

No ei nyt sentään. Pitää kuitenkin muistaa, että PSVR2 automaattisesti rajaa ostajakuntaa aika reilusti. PC-puoli, missä VR on potentiaalisimmillaan, jää kokonaan tämän laitteen ulkopuolelle. Se on totta, että PSVR on brändinä iso VR markkinoilla, mutta ei se kyllä koko VR:n tulevaisuutta sanele.
No ehkä sitten konsolipuolen VR... Tietysti pcvr puolelle tulee koko aika uutta markkinoille mut tuskimpa paljoa tätä suuremmaksi markkinat sielläkään kasvavat. Toivotaan että molemmat boostaisi toisiaan.

Pcvr puolella vissiin noi flatti pelien vr- modit on nyt kovimmassa huudossa mutta tarvii kyllä sit raakaa voimaa millä niitä pyörittää ja ei sit olekkaan halpaa.

Jos ei tule myymään kunnolla tai ei kunnon pelejä tule jatkossa niin sitten voi sanoa että Vr n taru oli tässä. Sony on niin iso toimija että voi melkein sanoa että tässä nähdään kannattaako tätä jatkaa vai ei. Itsellä ennakkotilattuna ja hype sen kun nousee.

Kyllä tässä kuitenkin todellapaljon halvemmalla pääsee ps5/psvr2 kombolla kuin ostamalla ökykallis pc kunnollisella näyttiksellä.( 4080/4090) ja pcvr lasit.

Sulta unohtui tuosta se mikä on massojen suosiossa eli quest 2 joka on kirous ja siunaus samaan aikaan sillä se toi vr:n aika monen tietoisuuteen, mutta koska se on suosittu niin monet pelit tehdään ensin sille ja vasta sitten hieman parannellaan ja tuodaan muille alustoille.
Menkää nyt vaikka katsomaan mille psvr2:lle tuleva tentacular näyttää. Voihan se olla hyvä peli sellaiselle joka tykkää fysiikkapulmapeleistä, mutta just tuon näköiset pelit ei ole ekana mielessä kun mietin mitä haluan pelata uudella yli 600e vr laseilla.

Tuo peli olisi voitu tuoda jo ekoillekin laseille ja jopa sillä se olisi ollut mitäänsanomattoman näköinen. Eikä tuo todellakaan ole ainoa quest porttaus mitä on tulossa.

Itselleni ongelmana on se silloin tällöin VR-peleistä tuleva huonovointisuus. Siitä syystä Sonyn VR1 on jäänyt pölyyntymään. Ja tuohon 700 hintaan en kyllä uskalla tuota VR2 ostaa, ainakaan kunnolla useampaa peliä kokeilematta. VR1:llä oli se joku Robinson-peli (siis se joku futuristinen dino-peli), jota pelatessa sain aivan ihmeellisesti valtavan surkean olon. Hurja pahoinvointi ja aivan järkyttävä tuskanhiki oli päällä vielä hetki pelaamisen lopettamisen jälkeen. Tuon jälkeen ei ole VR:ää juuri huvittanut käyttää. Muutamassa muussakin pelissä tuli jonkin verran sellainen huonohko olo, mutta ei kyllä mitään lähellekään tuohon Robinsoniin verrattavaa.

Jos ei tule myymään kunnolla tai ei kunnon pelejä tule jatkossa niin sitten voi sanoa että VR:n taru oli tässä. Sony on niin iso toimija, että voi melkein sanoa että tässä nähdään kannattaako tätä jatkaa vai ei. Itsellä ennakkotilattuna ja hype sen kun nousee.

Kyllä tässä kuitenkin todella paljon halvemmalla pääsee ps5/psvr2 kombolla kuin ostamalla ökykallis pc kunnollisella näyttiksellä.( 4080/4090) ja pcvr lasit.
Meta on myynyt enemmän laseja mitä Sony.

Ota huomioon softan hinta. Jos pelaat vaan beat saberia tjsp. niiin sitten, mutta kelpo PC + lasit on tuollaiset 2500€. 4080/4090 on tarpeen vain uberraskailla kuten FS2020 jos tarvii kunnon fps:iä. PSVR2 + PS5 combo on noin puolet tuosta 2500€ hinnasta. Mutta PC puolella pelit on höpön halpoja ja vanha kirjasto toimii sellaisenaan kun päivität lasit.

Minä kuulun niihin joille pelivalikoima saa olla iso, ja tälläkin hetkellä pelkästään SteamVR nimikkeitä on 90 + Oculus storen nimikkeet. Väitän että helpostikkin olen saanut kokoelman tuollaiset 5-20€ keskim. halvemmalla mitä PSVR pelit, sikäli kun edes PSVR:lle saa. Erityisesti Fanaticalilla ja Humblella on ollut mainioita VR bundletarjouksia.

Kyllä PSVR2 on silti merkittävä VR laite, mutta en yllättyisi älyttömästi jos myynti jäisi samalle tasolle tai alemmaksi mitä PSVR:llä.

@Ippenator Minullekkin Robinson aiheuttaa huonoa oloa edelleen vaikka Quest2 pelejä pelaan täysin ongelmitta. Saman tekee Here they lie. Joten ehkäpä tilanne on parempi myös PSVR2:lla.

Viimeksi muokattu:
Unohtui joo toi quest 2 joka itseltäkin löytyy :) Se tosiaan on kirous että siunaus. Itse juuri aprikoin tuota aiemmin ennenkuin painoin osta nappia psvr2, että josko ostais järeän pc n ja käyttäus sitä pcvr laseina mutta moni puhunut että lasit parhaimmillaan juuri stand alone käytössä, niin loppupäätös oli ps5 omistajana psvr2.

Noi questit jää kyllä mulle koska oon itsekkin upottan aika siivun tuonne metaan ja löytyy monia yosi hyviä pikkupelejä sille....jotka näyttääkin kyllä uskomattoman hyvällekin ollakseen mobiilipelejä.

Mutta mutta ...puuttuu kunnon AAA pelit mitä taas pcvr tarjoaa. Mulla ostopäätökseen vaikutti kyllä pelit gt7,re8 ja horizon jotka kaikki sellaisia ja millään questillä ei sellaisia pelata stand alonena.

Mielestäni metan quest pro ei myöskään silmienseuranta toimi kuin natiivipeleissä(taas mobiilipelit) niin omissa mietteissä psvr2 pesee senkin kirkkaasti ja turha ostos edes quest 2 korvaajaksi. Toivotaan että psvr2 tulee pärjäämään, vaikka onhan se aika kallis hinta.

Unohtui joo toi quest 2 joka itseltäkin löytyy :) Se tosiaan on kirous että siunaus. Itse juuri aprikoin tuota aiemmin ennenkuin painoin osta nappia psvr2, että josko ostais järeän pc n ja käyttäus sitä pcvr laseina mutta moni puhunut että lasit parhaimmillaan juuri stand alone käytössä, niin loppupäätös oli ps5 omistajana psvr2.

Noi questit jää kyllä mulle koska oon itsekkin upottan aika siivun tuonne metaan ja löytyy monia yosi hyviä pikkupelejä sille....jotka näyttääkin kyllä uskomattoman hyvällekin ollakseen mobiilipelejä.

Mutta mutta ...puuttuu kunnon AAA pelit mitä taas pcvr tarjoaa. Mulla ostopäätökseen vaikutti kyllä pelit gt7,re8 ja horizon jotka kaikki sellaisia ja millään questillä ei sellaisia pelata stand alonena.

Mielestäni metan quest pro ei myöskään silmienseuranta toimi kuin natiivipeleissä(taas mobiilipelit) niin omissa mietteissä psvr2 pesee senkin kirkkaasti ja turha ostos edes quest 2 korvaajaksi. Toivotaan että psvr2 tulee pärjäämään, vaikka onhan se aika kallis hinta.
Quest Pro on vähän sellainen laite, joka ei ole oikein kenellekkään. Etenkin kun XR gen 1 prosessorin rajoitukset dekoodauksessa ja tehoissa aiheuttavat sen, että laitteen pelit eivät näytä sillä sen kummemmalta juurikaan mitä Quest2:lla.

Jos Pico4:sta saa laatuongelmattoman laitteen niin siinä on yksi tämän hetken parhaita langattomia PCVR laseja ja kilpailee kelvollisesti jopa langallistenkin kanssa kuvan laadussa. Dekoodauskin on aavistuksen parempi mitä Quest2:lla. On kummiskin todennäköistä että tuleva Quest3 XR gen 2 prossulla kykenee jo selvästi parempaan langattomaan dekoodaukseen ja tietysti loppuvuodesta voi tulla muitakin mielenkiintoisia headsettejä, esim. Picoltakin uutta.

PSVR2 käyttää edes pakkaamatonta yhteyttä, ehkä PC puolellakin Pimax sitä jo tänä vuonna tarjoaa. Muissa uutuuksissa langattomuus on valttia.

Nyt Sony ehti jo Games Industrylle kiistämään Bloombergin uutisen väitteet.

Ylös Bottom