Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Psychonauts 2

Opencriticin arvostelijat antavat pelille 87/100 pistettä ja 98% arvostelijoista suosittelee peliä!


Myös Metacriticin arvostelijat antavat Xbox Series X:n -version pelille korkeat pisteet: 86/100.

 
Viimeksi muokattu:
Metacritic ja Open Critic näyttävät todella hyvältä tilastollisesti, sen enempää niiden arvosteluiden sisältöön menemättä. Eikä tämä ainakaan vähentänyt odotusta. Hieno suoritus kaikkien haasteiden jälkeen.
 
Hyvältä näyttää. Pisteet eivät yllätä, kun ennakot lupasivat hyvää ja kova luotto ollut pelin suhteen. Pitkä odotus alkaa olla takana ja ylihuomenna vihdoin pääsee!
 
Metacritic ja Open Critic näyttävät todella hyvältä tilastollisesti, sen enempää niiden arvosteluiden sisältöön menemättä. Eikä tämä ainakaan vähentänyt odotusta. Hieno suoritus kaikkien haasteiden jälkeen.

Vaikeuksien kautta voittoon.

Voisin sanoa, että oli hyvä asia, kun Microsoft osti studion Psychonauts 2:n kannalta, koska Double Finen toimitusjohtaja Tim Schaferin mukaan pelistä olisi jäänyt puuttumaan sisältöä ilman Microsoftia.

 
Voisin sanoa, että oli hyvä asia, kun Microsoft osti studion Psychonauts 2:n kannalta, koska Double Finen toimitusjohtaja Tim Schaferin mukaan pelistä olisi jäänyt puuttumaan sisältöä ilman Microsoftia.

Jep, tätä haastetta kävin läpi myös jo ketjun avausviestissä, mutta ei tosiaan voi liikaa painottaa tätä rahoituskuviota ja projektin ilmakuoppia kaikkine pomotaisteluiden poistoineen.

Toivottavasti (ja eiköhän) Double Fine saa seuraavaan projektiin MS:n puolesta jo heti alusta saakka kunnon taloudellisen tuen ja turvan, niin eiköhän sieltä saada jatkossakin laatua pelaajille, kun kerran näinkin vaikean kehitysputken läpi tulee ilmeisen kovaa laatua ulos.
 


Xbox One: 1080p / 30FPS
Xbox One X: 2160p / 30FPS
Xbox Series S: 1620p / 60FPS or 1080p / 120FPS
Xbox Series X: 2160p / 60FPS or 1440p / 120FPS
Playstation 4: 1080p / 30FPS
Playstation 4 Pro: 1440p / 30FPS
Playstation 5: 1440p / 60FPS



Ehkä tässä tapauksessa on vedetty kotia päin Microsoftin puolelta.

Pelistä kun ei ole ollenkaan PS5 versiota, niin ero on aika selvä.
 


Xbox One: 1080p / 30FPS
Xbox One X: 2160p / 30FPS
Xbox Series S: 1620p / 60FPS or 1080p / 120FPS
Xbox Series X: 2160p / 60FPS or 1440p / 120FPS
Playstation 4: 1080p / 30FPS
Playstation 4 Pro: 1440p / 30FPS
Playstation 5: 1440p / 60FPS



Ehkä tässä tapauksessa on vedetty kotia päin Microsoftin puolelta.


Odotan tähän Skyrim-ketjusta tuttua kommenttia:

"Varmasti kaikki mahdolliset PS5-version viat kuitenkin katsotaan tietyissä piireissä MS:n pahansuopuudesta johtuviksi."
 
Odotan tähän Skyrim-ketjusta tuttua kommenttia:

"Varmasti kaikki mahdolliset PS5-version viat kuitenkin katsotaan tietyissä piireissä MS:n pahansuopuudesta johtuviksi."
Eihän kyse ole viasta. Ei vaan käytetty resursseja PS5-versioon, kun Double Fine oli siinä vaiheessa jo Microsoftin omistuksessa. PS4-versio julkaistaan kuitenkin (joka pyörii paremmin PS5:llä). Jos se olisi jätetty pois, niin silloin kieltämättä olisi tullut lokaa niskaan, koska joukkorahoitus.

Tämä on minusta aika selvä peli. Double Fine on Microsoftin first party studio. Tekee jatkossa pelejä Xboxille ja PC:lle. Psychonauts 2:n kanssa kunnioitettiin kuitenkin alkuperäistä "sopimusta" ja näin ollen peli sai PS4-version. Ei varmastikaan ole loppua kohden pleikkariversio ollut ykköskehitysalusta, jos se on ollut sitä missään vaiheessa.
 
Kyllä se vain minun mielestäni pitäisi mennä niin jos peliä tuetaan niin sitä pitäisi tukea kunnolla eikä puolivillaisesti niin kuin tässä tapauksessa.

Jos peli olisi saanut samanlaisen tuen myös PS5:llä niin olisivat varmasti saaneet minusta myös asiakkaan. Arvosteluvideot herättivät mielenkiinnon, mutta äkkiä se mielenkiinto katosi kun kuuli tästä kehittäjien/julkaisijan ratkaisusta PS5:llä. Eikä se nyt varmasti Microsoftin omistuksessa rahasta tai resursseista jäänyt kiinni.

Kyllähän Doom Eternal ja ESO olivat yhtä lailla Microsoftin first party studioiden pelejä ja nämäkin pelit kumminkin saivat samanlaiset kasvojen kohotukset pleikkarille mitä Xboxille.

Ikävä tilanne ja toivottavasti jatkossa ei nähdä peleissä sitä, että ainoastaan toinen alusta saa next gen-tuen.
 
Kyllä se vain minun mielestäni pitäisi mennä niin jos peliä tuetaan niin sitä pitäisi tukea kunnolla eikä puolivillaisesti niin kuin tässä tapauksessa.

Jos peli olisi saanut samanlaisen tuen myös PS5:llä niin olisivat varmasti saaneet minusta myös asiakkaan. Arvosteluvideot herättivät mielenkiinnon, mutta äkkiä se mielenkiinto katosi kun kuuli tästä kehittäjien/julkaisijan ratkaisusta PS5:llä. Eikä se nyt varmasti Microsoftin omistuksessa rahasta tai resursseista jäänyt kiinni.

Kyllähän Doom Eternal ja ESO olivat yhtä lailla Microsoftin first party studioiden pelejä ja nämäkin pelit kumminkin saivat samanlaiset kasvojen kohotukset pleikkarille mitä Xboxille.

Ikävä tilanne ja toivottavasti jatkossa ei nähdä peleissä sitä, että ainoastaan toinen alusta saa next gen-tuen.
Eiköhän tämä ongelma poistu, kun Microsoftin omistamien studioiden peleistä ei varmaankaan tule tulevaisuudessa edes PS5 versioita. Nämä ostojen jälkeiset siirtymäajan pelit on poikkeus, tämä Deathloop jne..Sama toisinpäin Sonyn omistamien studioiden peleissä.
 
Ikävä tilanne ja toivottavasti jatkossa ei nähdä peleissä sitä, että ainoastaan toinen alusta saa next gen-tuen.
Nämä ovat siirtymävaiheen kommervenkkejä. Jatkossa Double Fine tai ID Software tuskin tekee pelejä pleikkarille. Silloin ei tule PS5 saati PS4 versiota. Sitten taas ESOn kaltaista peliä tuetaan joka alustalla, koska se on vähän niinkuin jatkuvaa tukea vaativa peli.

Edit. @Renebauman ehti ensin
 
Viimeksi muokattu:
Uudesta Psychonautsista ei tullut PS5-versiota. Tässä vertailuketjussa se peli ei siis ole kovin hedelmällinen vertailukohde. Totta kai Series-versiot pyörivät paremmin, kun ne ovat natiiveja, mutta ihan hyvin PS4-versio pyörii nykytiedon varassa myös PS5:llä taaksepäinyhteensopivuuden avulla. Julkaisija päättää, mille alustalle pelinsä julkaisee.
 
Jep, peli nyt on teknisesti hieman heikompi PS5:lla pelatessa kuin kilpailijalla ja lisäherkut puuttuu, mutta ei se pelistä huonoa tee. 1440p 60 fps on ihan loistava sekin.

Turha tehdä asiasta mitään first world probleemaa. Enemmän pelaamista, vähemmän valitusta.
 
Double Fine oli luvannut tehdä PS4 versio, silloin kun rahoitusta haki pelille ja sen he tekivät.
Ilman tätä joukkorahoituslupausta tuskin pelistä oltaisiin saatu yhtään mitään versiota pleikkarille, joten siinä mielessä pitää olla tyytyväinen, jos tätä pleikkarilla haluaa pelata. 1440p@60fps on aika varmasti sulavaa ja riittävän tarkkaa menoa sekin. Kun peli julkaistaan kilpailijan konsolille niin sanotusti pakon edessä, mutta se silti pyörii 60fps ja ihan kohtuu resolla, niin melkein ottaisin sen puolittaisena voittona. Vielä siis voi pelata ainakin yhtä Microsoftin uutta first party peliä pleikkarilla. :)
 
Arvosteluvideot herättivät mielenkiinnon, mutta äkkiä se mielenkiinto katosi kun kuuli tästä kehittäjien/julkaisijan ratkaisusta PS5:llä.

Olitko jo hyvien arvosteluiden takia unohtamassa, ettei natiivia PS5-versiota ole? Nimittän ensimmäisellä sivulla jo previewn osalta kirjoittelit saman.

Ihan hauskalta peli näyttää mitä Skill Upin videolta tuli katseltua, mutta natiivi PS5-version puuttuminen jättää sen verran ikävän maun, että ei hirveästi ostohaluja pelille tällä hetkellä ole. Kenties kun halvemmalla saa niin tulee annettua pelille mahdollisuus.

Toki pitää nyt katsoa vielä tarkemmin miltä se PS4 Pron BC-toteutus vaikuttaa PS5:llä, mutta yleensä ne ovat kyllä aika suttuisia olleet muissa peleissä vaikka se FPS on nostettunakin 60.

Ja anna periksi vaan, viimeistään sitten alennuksesta ostoon, jos peli aidosti kiinnostaa. Tämä on crossgen peli ja kyseessä on pieni studio, joka kuitenkin on optimoinut peliä monelle eri alustalle, eikä tuo PS5:lla toimiva BC-toteutus tosiaan heikolta vaikuta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom