Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Räjähdys

Hyvähän tästäkin on nettiä syyttää, vaikka luulen että tuo tyyppi ois tehnyt tuon pomminsa ilman nettiäkin. Mutta jos teidotus välinet ei kertois noista lähi-idän itsemura pommittajista, niin veikkaanpa ettei tätäkään keskustelua käytäis.

Tämähän on vain jossittelua, eli ihan turhaa.
 
Pommien tekemiseen ei nettiä tarvitse, kyllä ne ohjeet kirjoistakin löytyy. Ja hyvällä tuurilla vaikka lähikirjastosta.

Aika kovasti tuntuvat lehdet iskevän juttua tuosta tyypistä. Toisaalta niinhän se on, että lehdet tekevät rahaa isolla jutulla, mutta jäi vähän koston maku noista tähänastisista uutisista.

Yleensähän itsemurhista ei mediassa puhuta, eikä poliisi niistä puhu, koska pelätään, että se saa aikaan kopioijien aallon. Ilmeisesti nyt juttu oli liian iso, mutta poliisin tietojen luovuttamisen into yllätti ainakin itseni. Mutta sehän tästä vielä puuttuisi, että joku idiootti päättäisi matkia tuota Myyrmannin pommimiestä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Pommien tekemiseen ei nettiä tarvitse, kyllä ne ohjeet kirjoistakin löytyy. Ja hyvällä tuurilla vaikka lähikirjastosta.

Jenkkilässä FBI tarkkailee tollaisten kirjojen lainailua (ainakin jos elokuviin on luottamista). Voi olla ettei pääse kirjastosta kotiin asti, ellei ole hyvä syy lainata senlaatuisia kirjoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Yleensähän itsemurhista ei mediassa puhuta, eikä poliisi niistä puhu, koska pelätään, että se saa aikaan kopioijien aallon. Ilmeisesti nyt juttu oli liian iso, mutta poliisin tietojen luovuttamisen into yllätti ainakin itseni.
Kun valtiovalta käskee poliisivoimia, että tämä juttu on selvitettävä heti, niin kyllä poliisivoimat myös toimivat.
Ja asiasta piti tiedottaa kunnolla, että kaikille tulisi selväksi että "tilanne on hallussa".
 
Olen odottanut kuin kuuta nousevaa TS2:sta ja GTA:VC:tä, mutta viattomien ihmisten kuolema sairaan ja erakoituneen mielipuolen käden kautta aiheutti pienen innostuksen hiipumisen kyseisiin peleihin. Mielestäni pelit eivät vaikuta negatiivisesti terveen ihmisen mieleen, mutta myönnettävähän se on, että edellä mainituissa peleissä ihmishengellä ei ole mitään arvoa.

Toivon todellakin, että hallitus ei päätä rajoittaa väkivaltaisia pelejä kuten esim. Australiassa, missä GTA3 on pannassa (korjatkaa jos olen väärässä). Silloinhan pitäisi kieltää myös elokuvat, TV sarjat ja kirjat. Väkivalta vilisee ympärillämme, mutta onneksi terve ihminen osaa erottaa viihteen todellisuudesta.

En tod. tarkoita, että juuri pelit ajaisivat ihmiset tuollaisiin hirmutekoihin. Mieleen palaa väistämättä muutaman vuoden takainen "naisammuskelija" siellä ampumakerhon tiloissa. Erakoitunut ja hiljainen ihminen, joka katseli X-filesia yöt läpeensä. Myyrmannin pommittajan tapaus on samankaltainen. Nuori mies oli katkeroitunut elämään. Balilla tapahtuneeseen pommi-iskuun syyt ovat taasen ihan muut (mm. turismin aiheuttama epätoivo).

Viestini tarkoitus oli vaan purkaa omaa huonoa oloa. Tiedän, että se menee ohi puhumalla ja ajan kanssa. Ihan samanlainen fiilis tuli 11.9.2001. (WTC). Tarkoitus ei ollut pahoittaa kenenkään mieltä, päinvastoin vain todeta, että elämä (ja pelaaminen) jatkuu...
 
Aika uskomaton juttu kaiken kaikkiaan. Todella toivon, että mitään tuollaista ei tapahtuisi koskaan uudestaan. Ja vielä hartaammin toivon, että pelit eivät tulisi näiden seuraksena kärsimään.
 
Ei tässä pelejä olla (sentään) teloittamassa, mutta Internet, sen sisältö ja keskustelupalstat/IRC ovat kyllä joutuneet ihmisten hampaisiin
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Toivon todellakin, että hallitus ei päätä rajoittaa väkivaltaisia pelejä kuten esim. Australiassa, missä GTA3 on pannassa (korjatkaa jos olen väärässä). Silloinhan pitäisi kieltää myös elokuvat, TV sarjat ja kirjat. Väkivalta vilisee ympärillämme, mutta onneksi terve ihminen osaa erottaa viihteen todellisuudesta.

En tod. tarkoita, että juuri pelit ajaisivat ihmiset tuollaisiin hirmutekoihin. Mieleen palaa väistämättä muutaman vuoden takainen "naisammuskelija" siellä ampumakerhon tiloissa. Erakoitunut ja hiljainen ihminen, joka katseli X-filesia yöt läpeensä. Myyrmannin pommittajan tapaus on samankaltainen. Nuori mies oli katkeroitunut elämään. Balilla tapahtuneeseen pommi-iskuun syyt ovat taasen ihan muut (mm. turismin aiheuttama epätoivo).

Arkaluontoista materiaalia sisältävien pelien herkempi sensurointi johtunee siitä, että pelit ovat vuorovaikutteisia. Elokuvissa ei itse pääse tappamaan ketään.

Mutta olen kyllä muuten samaa mieltä kanssasi. Esimerkiksi elokuva Scream on tietääkseni synnyttänyt useissa maissa (Ranska, USA) kopiomurhaajia.
 
Joku pisti irkissä linkkiä sinne boardille ja luin pari juttua sieltä. Siinä sitten luki sen rc:n kirjotus "unessa poliisit tulivat mutta olin jo leijailemassa kaukana" ja luulen ettei se ollut oikea uni vaan hän halusi vähän vihjata tulevasta mutta iltasanomien tai iltalehden etusivulla luki:
POMMITTAJA NÄKI UNTA RÄJÄHDYKSESTÄ!
On ne kyllä idiootteja.
 
RC oli eritellyt sanat unessa ja leijailemassa, ne oli kursivoitu. Mutta tuo lehtien tulkinta, huh huh!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan harvester
POMMITTAJA NÄKI UNTA RÄJÄHDYKSESTÄ!
Minä näin unta kauniista naisista, eikä ketään kiinnostanut. Käsittämätöntä.

I'M NOT A KILLER, BUT DON'T PUSH ME!
 
Siinä sanottiin, kuinka tämä pommittaja oli uhri myös ja tämä tapaus oli hätähuuto! Ja kun todettiin siinä samalla että paljon on tullut tietokonetta käytettyä (olihan se hänen opiskeluunsa kuuluvaakin), niin pari tyyppiä sanoi siinä samalla että tietokonepelit kanssa ollut syynä tapaukseen. Vaikka kuinka he tiesivät edes kyseisen henkilön pelaamisesta, aivan kuin he pitivät tätä itsestään selvyytenä. Ja edelleen sanon että kukaan terve ihminen ei mene ihmisiä tappaan pelien perusteella. Tällä pommittajallahan todettiin mielenterveys ongelmia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Mieleen palaa väistämättä muutaman vuoden takainen "naisammuskelija" siellä ampumakerhon tiloissa. Erakoitunut ja hiljainen ihminen, joka katseli X-filesia yöt läpeensä.

Kun kerran meikäläisen kanssa samassa duunipaikassa työskennelleestä henkilöstä puhutaan, voin kyllä sanoa, ettei tuollaisen ns. erakoituneen, hiljaisen hissukan aikomuksia pysty mitenkään ennakoimaan.
Vaikka kuinka lisättäisiin mielenterveystyötä (mikä olisi ihan suotavaa), ei ole mitään takeita, että kaikkia sitä tarvitsevia sinne ajoissa ohjattaisiin tai että itse osaisivat sinne hakeutua.
Itse kun on ikänsä harrastanut äärimmäisen väkivaltaisia sarjakuvia/elokuvia/pelejä ja edellisen kerran lyönyt ihmistä teininä yli 15 vuotta sitten, ei osaa väkivaltaviihteen ystäviäkään välttämättä heti epäillä.
 
Ylös Bottom