Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Raren tilanne

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
RIP Rareware

Jos asia on näin että Rareware menee Microsoftille,
ja tällä tapaa tiettyjen Rare pelien katoamista Cube markkinoilta
harkitsen vakavasti koko Gamecuben ostamista.
Niin kai se on ettei mikään kiva ei kestä ikuisesti...
Pahuksen 666 Micro$oft, tämä alkaa olla jo aivan liikaa!

"Se paloi vähän aikaa, mutta kirkkaalla liekillä"

Sepi
 
Re: RIP Rareware

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sigmatau
Pahuksen 666 Micro$oft, tämä alkaa olla jo aivan liikaa!
:rolleyes:

Anyway... Tämmöstä löysin yhdeltä toiselta foorumilta. Eli jos MS ostaa Raren, niin mitkä lisenssit he saavat itselleen kaupasta (lyhyesti: Perfect Dark, Diddy Kong, Killer Instinct, Conker ja Banjo-Kazooie kuuluvat Nintendolle):

---

Thought I would throw some facts in here concerning the copywrites for different characters/games.

There is a difference between Rare and Rareware... Rareware is whom MS is buying, Rare Limited and all of its Franchises are all owned by Nintendo..

In the process of investing into RARE, Nintendo created all the other RARE companies to protect their investments. They had the money to found them of course, but its always worthwhile to make sure your intellectual property is protected. That is why RARE LLC, RARE Ltd., and such are not part of RAREWARE Ltd stock, but in fact part of Nintendo's own stock. MS bought RAREWARE Ltd.

Nintendos subsidiaries are as follows:

Software Development etc.
(a) Nintendo Technology Development Inc.
(a) Nintendo Software Technology Corporation
(a) Rare Acquisition Inc.
(a) Rare Limited
(a) Rare Inc.
(a) Rare Toys & Games, Inc.
(b) A/N Software Inc.
(d) Rareware Limited
(d) Retro Studios, Inc.
(d) Silicon Knights Inc.
(d) iKuni Inc.
(e) Midway/Nintendo Inc.
Source: Nintendo Financial Statements 5/30/02

(a) Consolidated subsidiaries - This means Nintendo owns 100% of the company. These include NOA, NOE, etc.
(b) Non-consolidated subsidiary with equity method applied
(c) Non-consolidated subsidiary with equity method non-applied
(d) Affiliates with equity method applied
(e) Affiliates with equity method non-applied


US Patent Office:

Banjo Kazooie
Owner (REGISTRANT): Nintendo of America Inc.

Conker's Bad Fur Day
Owner (APPLICANT): Rare Limited

Diddy Kong
Owner (REGISTRANT): Nintendo of America Inc.

Donkey Kong
Owner (REGISTRANT): Nintendo of America Inc.

Killer instinct
Owner (REGISTRANT): Nintendo of America Inc.

Perfect Dark
Owner (REGISTRANT): Rare Limited


Perfect Dark is owned by Rare Limited, not Rareware Limited. This means Perfect Dark is 100% Nintendo's property.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitos Nem hyvästä löydöstä, selvitti kummasti tätä lisenssihommaa.

Mitä nimikkeitä on muuten lähdössä? Vai onko muuta kuin Nintendon osuus Rarewaressa... eli lähteekö vain pelinkehittäjä alta.?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Näyttäisi siltä, että kaikki tärkeät lisenssit pysyvät Nintendolla. Eli MS ostaisi vain itse pelinkehittäjän, eli Rarewaren.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Näyttäisi siltä, että kaikki tärkeät lisenssit pysyvät Nintendolla. Eli MS ostaisi vain itse pelinkehittäjän, eli Rarewaren.
Ja hyvä niin. Kokonaan uudet pelit ja sen tuoma vapaus on vain hyvä asia. Jos jätetään ihan selvät Nintendon lainamerkit, kuten Donkye Kong ja tuleva Star Fox tarkastelusta, ei Raren tekemissä pelisarjoissa ole mitään erityisesti säilyttämisen arvoista. Pelit ovat olleet aina väliltä hyvä ja loistava, mutta se on perustunut täysin laadukkaaseen peliin, itse hahmoihin ja ympäristöön ei ole saatu mitään kovin ihmeellistä aikaiseksi.

Golden Eye tarjosi aikanaan hyvin Bond-tunnelmaa, mutta Perfect Dark ja Joanna olivat aika mielikuvituksetonta scifiä. Banjoissa taas ei ollut mitään erityisen persoonallista. Eipä Blast Corpsissa ja Jet Force Geminissäkään mitään erityisen mieleen jäävää itse miljöön puolesta ollut. Conker oli kyllä "persoonallinen" ja siitä iso plussa, mutta vaikea uskoa, että kakkahuumorilla voisi olla jatko-osia, jotka olisivat yhtä hauskoja.

Pointti: Jos Microsoft ostaa Raren, on yhdentekevää, tai jopa hyvä, että lisenssit jäävät Nintendolle. Rarella on hanskassa juuri pelattavuus ja aloittaessaan puhtaalta pöydältä sillä ei ole vanhojen pelisarjojen kaavaa, taakkaa, joka pelisuunnittelua haittaisi.
 
Tällaisen jutun (tänään postattu) löysin itse:

--------

Nihon Keizai Shimbun reported that Nintendo of Japan has denied the rumor about Nintendo selling its 49% stock in Rare. Several reports on the net stated that Microsoft intends to acquire Rare to become a second party of Xbox, once the negotiation regarding to software and character licenses are completed, an official statement will be announced.

--------

Ota nyt tästä selvää.. :confused: :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Pointti: Jos Microsoft ostaa Raren, on yhdentekevää, tai jopa hyvä, että lisenssit jäävät Nintendolle. Rarella on hanskassa juuri pelattavuus ja aloittaessaan puhtaalta pöydältä sillä ei ole vanhojen pelisarjojen kaavaa, taakkaa, joka pelisuunnittelua haittaisi.

Ei ole yhdentekevää kenelle nuo lisenssit kuuluvat, sillä kun nimi on kerran markkinoitu niin se tekee helpommaksi jatko-osan markkinoinnin. Ja tälläin aikaa ja rahaa säästyy itse pelin kehittämiseen, joka on pelkkää bonusta.

Kaikesta huolimatta, pidän tätä kauppaa hyvänä asiana. Rare pääsee tekemään sitä missä se on hyvä, eli tuhlaamaan jumalattomasti rahaa. MSllä riittää yleensä huumori rahan kanssa pidemmälle kuin Nintendolla, jolloin firma pääsee tekemään rauhassa pelejä, ja sikäli saamme laadukkaampaa tuotantoa (toivottavasti). Ja Nintendo tietenkin saa vapautettua pääomaa ja toivottavasti sijoittaa sen pienempiin ja aloittaviin pelinkehittäjiin, mikä tuntuu olevan firman tämänhetkinen strategia.
 
Raren pelit...

Sanokaahan, mikä on pienempi paha?
(vai paha lainkaan) se että Raren mestari teokset (PD, yms.) ovat kenties ikuisesti jäädytetty, vai se että seuraavaksi ne komeilevat Microsoft:in $-box:in riveissä?
Minä henk. koht. olen sitä mieltä että $-box ei yksinkertaisesti ANSAITSE tälläistä.

Sepi

"ystävät tulee ja menee, viholliset säilyy"
 
Re: Raren pelit...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sigmatau
Sanokaahan, mikä on pienempi paha?
(vai paha lainkaan) se että Raren mestari teokset (PD, yms.) ovat kenties ikuisesti jäädytetty, vai se että seuraavaksi ne komeilevat Microsoft:in $-box:in riveissä?
Minä henk. koht. olen sitä mieltä että $-box ei yksinkertaisesti ANSAITSE tälläistä.

Sepi

"ystävät tulee ja menee, viholliset säilyy"
Jos joudun valitsemaan tuleeko Perfect Darkin jatko-osa VAIN Xboxille vai eikö sitä tehdä lainkaan, valitsisin jälkimmäisen.
En todellakaan aio tuhlata rahaa Xboxiin vain PD:n takia, vaikka kuinka rakastankin kyseistä peliä.
Siis en kestäisi nähdä Xboxin omistajien pelaavan PD:tä Xboxilla kun minä joudun olemaan ilman. Niinhän ei tosin käy, koska minä päätän.(:p )
 
Tokkopa Perfect Darkia Xboxilla nähdään. Jos nähdään (yksinoikeudella) niin mikäs siinä. Toivottavasti on yhtä hyvä peli kuin ykkönen!
 
Re: Raren pelit...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sigmatau
Sanokaahan, mikä on pienempi paha?
(vai paha lainkaan) se että Raren mestari teokset (PD, yms.) ovat kenties ikuisesti jäädytetty, vai se että seuraavaksi ne komeilevat Microsoft:in $-box:in riveissä?
Minä henk. koht. olen sitä mieltä että $-box ei yksinkertaisesti ANSAITSE tälläistä.

Sepi

"ystävät tulee ja menee, viholliset säilyy"

eikohan se oo me pelaajat joille nuo pelit tehdaan ja onhan se hyva etta joillekkin koneille tulee eika pisteta vain sen takia jaahylle kun eraat sattuu vihaamaan jotain konsoolia
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tiedemies

Paitti jos mikkisoft ostaa sen.

Niin, jos Nintendoa huvittaa myydä. Mutta näillä näkymin MS on ostamassa vain pelinkehittäjän, ei merkittävämpiä lisenssejä.
 
Microsoftihan ei tunnetusti raha-asioissa ujostele, joten Nintendo taisi kääriä tuosta ihan mukavat rahat. Mielestäni kannattaisi hankkia enemmän yksinoikeuksia.
 
Pressitiedote:

LONDON--(BUSINESS WIRE)--Sept. 20, 2002--As part of a strategic redirection of its game development investments, Nintendo announces it has sold its 49 percent ownership position in U.K.-based developer Rare, Ltd.

"Nintendo had the ability to continue its exclusive relationship with Rare, but in looking at the company's recent track record, it became clear that its value to the future of Nintendo would be limited," says Peter MacDougall, executive vice president, sales and marketing, Nintendo of America. "In other words, we passed on this opportunity for very good business reasons."

In fiscal year 2001, Rare accounted for only 9.5 percent of total Nintendo software sales worldwide. In fiscal year 2002, that number declined to 1.5 percent.

Nintendo will retain exclusive rights for all original properties and franchises featured in games developed by Rare, including Donkey Kong®, Diddy Kong® and Star Fox®.

According to MacDougall, game development is, by nature, dynamic. Relationships continually change to meet the needs of both manufacturers and publishers. "The disposition of this investment leaves us in a position to become even more aggressive in expanding our development capacity, both internally and externally. Aside from several partnerships already announced over the past year, we are currently in similar talks with several other prospective partners around the world."

In the past year, Nintendo has added emphasis on games which offer true innovation to video game players, and especially those with appeal to older players. Key current and upcoming NINTENDO GAMECUBE(TM) titles include Eternal Darkness: Sanity's Requiem(TM), Animal Crossing(TM), Metroid® Prime, The Legend of Zelda® and Capcom's upcoming Resident Evil series exclusively for NINTENDO GAMECUBE.

"Although we declined the opportunity to continue our exclusive agreement with Rare, this announcement does not diminish our respect for their work or the past contributions they have made to Nintendo," adds MacDougall.

As the worldwide leader and innovator in the creation of interactive entertainment, Nintendo Co. Ltd., of Kyoto, Japan, manufactures and markets hardware and software for its popular home video game systems. The systems include Game Boy®, Nintendo® 64, Game Boy Advance and NINTENDO GAMECUBE. Since the release of its first home video game system in 1983, Nintendo has sold more than 1.6 billion video games worldwide, creating enduring industry icons such as Mario(TM) and Donkey Kong® and launching such franchises as Zelda(TM) and Pokemon®. As a wholly owned subsidiary, Nintendo of America Inc., based in Redmond, Wash., serves as headquarters for Nintendo's operations in the Western Hemisphere.

For more information about NINTENDO GAMECUBE or any other Nintendo product visit the company's Web sites, www.nintendo.com or www.nintendogamecube.com.
 
[sarcasm]Star Fox Adventuresin laadusta päätellen Rare on laskusuunnassa.[/sarcasm]

Jostain syystä en välitä pätkääkään. Ostakaa kaikki kolme konetta ja olkaa onnellisia.

- Esa
 
Ylös Bottom