Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet and Clank: A Crack in Time

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Tänään läpi normalilla WOO
Älkää lukeko spoileria, jos ette halua spoilausta lopun juonesta.
Lopussa tulee siis vastaan (drumroll) Alistair Azimuth ja sitä ennen tapellaan Nefariousta vastaan. Alistair tappelun kyllä arvasi jo siellä Valkyrieden tukikohdassa. Mutta ihan tyydyttävä loppu.
Übermega spoiler edessä:
Ratchet ja Clank jatkavat yhdessä!
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Digital Foundryn tyypit ovat analysoineet A Crack In Timea ja havainneet, että sen todellinen tarkkuus on "vain" 960x704. Sen lisäksi peli käyttää omaa erikoista antialiasointiaan, jonka vuoksi kuva on hieman pehmeä.

En tiedä liittyykö tähän, mutta omalla 40" 1080p Bravialla jotkut pelin tekstuurit näyttävät kuin suoraan PS1-aikakaudelta, eli erittäin pikselöityneeltä. Ehdin jo tuossa epäillä että PS3:ssani on jotain vikaa, mutta muilla foorumeilla on raportoitu vastaavaa.

Onko täällä kukaan kiinnittänyt samaan huomiota?
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Onko täällä kukaan kiinnittänyt samaan huomiota?

Paikoin on paistanut silmään grafiikan tason vaihtelu. Ei ole kuitenkaan haitannut menoa, herättänyt lähinnä hämmästystä.

Muuten tänään taas päästy kunnolla tarinassa eteenpäin. Onpahan eräs lompardi saanut jo yhteyden parhaimpaan kaveriinsa ja pelastusretki taitaa olla nyt käännekohdassaan.

Tässä on tehty noita sivutehtäviä, ainoastaan yksi tekokuu jäljellä. Ei vain käsitä miten sieltä laavan keskeltä pääsee etenemään? Hinauspalvelukin on pelannut ja matkalaiset on saatettu onnellisesti kotiin. Areenan gradiaattorien taistoista poimittu pronssinen tiukan väännön jälkeen. Mukavaa vaihtelua nämä sivujuonteet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Noniin, oli kyllä mahtava yksinpeli. Kirjotetaan spoilereiden ulkopuolelle nyt vaikka grafiikasta. Grafiikan yleistä tasoa on varmaankin hieman laskettu, eli jos ruudulla ei ole paljon kamaa, meininki on hieman tylsän näköistä (alhainen reso, huonot tekstuurit, jne.). Sitten kun ruudulla tapahtuu paljon (eli suurimman osan aikaa), peli on upea. Aseet kehittyy sellaisiksi tykeiksi, että koko ruutu on täynnä valaistusta, mutteria, hulluja efektejä ja muutenkin ympäristö on täynnä vihuja, lentäviä aluksia, jne. Upeaa.

Pelissä on tosi vaihtelevaa pelimekaniikkaa, peräti hyvässä mielessä (monasti liiallinen pelimekaniikkojen määrä aiheuttaa sen ettei pelissä tunnu olevan ollenkaan normaalia runkoa, a'la Gears of War 2). Perusmättöä on paljon, mutta vaihteluksi tulee Clankin puzzlet, muutenkin Clankillä pelaaminen on mukavaa ja erilaista, uudenlaiset "ajokohtaukset" Ratchetin saappaiden ansiosta, avaruuslentely, jne. Aseiden kehitys on entistäkin kivempaa, koska vaihtoehdot tuntuu isommilta ja aina jokaiseen tilanteeseen ei pakosti löydy sopivaa asetta (medium / pitkä etäisyys ---> panokset loppuu helposti hyvistä aseista). Eli tän takia aseita pitää kehittää aika monipuolisesti. Ainut huono puoli on se, että kun aseita on kehitetty tarpeeksi hyviksi, mikään vastustaja ei ole hankala, edes "Hard"-vaikeusasteella .
Välivideotkin on aivan pirun hyviä. Koomisia ennen kaikkea :p
Loistava peli 9,5/10.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Ohan tää nähty jo niin moneen kertaan, mutta silti se uus R&C on aina hauska pelata. Ei oo siinä mitään valittamista, toimii.

Mutta voi herranen aika mikä aivopieru on kielen valinnan toteutus. Se että sitä et voi muuttaa lennossa on jo vähän kankea, mutta ok. Anteeksiantamatonta on ettei sitä voi muuttaa edes muuttamalla järjestelmän kieltä. Tai no voi, mutta vaatii satunnaista pelin uudelleenasentamista. Ei voi tajuta tota logiikkaa, enkä oo varmaan paskempaa systeemiä nähnyt. Tappaa tyydellisesti niin mainiolta vaikuttavan lokalisaation, kaukana mallikirjaesimerkistä.

Ja mihin hittoon se tunkee niitä installointeja? Kirjottaako se aina päälle, vai onko mulla jossain salaisuuspaikassa kolme tai neljä asennusta peräkkäin?
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Ehkä nämä kieliseikat ovat tuolla suuressa maailmassa yksinkertaisemmalla tolalla, eikä tälläiselle sekametelisopalle ole tarvetta kuin monella täällä. Kehittäjäpuolella eivät katso tarpeelliseksi viedä valintoja pidemmälle tai eivät vain kässää.

Valitettavaa, mutta kun käyttöjärjestelmätasolta asti mennään suomeksi - tulee nämä muut siinä perässä ilman ongelmia. Huvittavin esimerkki on PlayTV, joka ei ole edes virallisesti täällä myynnissä.

p.s. Clank saisi jatkossa muistuttaa enemmän suomenkielistä 3CPO:ta :)
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

p.s. Clank saisi jatkossa muistuttaa enemmän suomenkielistä 3CPO:ta :)

Eli sinä haluaisit kuunnella jatkuvaa valitusta joka asiasta? Sitähän se leffoissakin tekee, valittaa kokoajan joka asiasta kuin suomalainen nainen.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Eli sinä haluaisit kuunnella jatkuvaa valitusta joka asiasta? Sitähän se leffoissakin tekee, valittaa kokoajan joka asiasta kuin suomalainen nainen.

No vaikka, näsäviisas kaikentietäjä ja turhan nippelitiedon taitaja. Lähinnä hain kuitenkin äänityyppiä.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Onko tosiaan niin että tuota yhtä trophyä ei saa ellei omista collectors editionia?? Uskomatonta paskaa taas, jos näin on. Peli itsessään on huippu.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Voi käyh. Sain tänään R&C: Crack in Timen Collector's Edition laatikon Game.co.uk:sta ja taas ikäväksi yllätykseksi ei tuo PSN koodi toimi. Sama vika Uncharted 2sen Ltd. Edition PSN koodissa.

Pitääkö nuo tosiaan iskeä jonkun britti-tilin kautta käyttöön? Ja jos näin pitää, niin saako näitä ekstroja ollenkaan tuohon omaan käyttötiliin liitettyä?
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Oipas mielenkiintoisia tilastoja siellä Yhteisö-kohdan alla. Esim. tapetut viholliset, rikotut laatikot... mutta oudointa ja epäuskottavinta oli läpipeluu kertojen kohdalla n.1: 242 läpi peluuta!:eek:
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Onko tosiaan niin että tuota yhtä trophyä ei saa ellei omista collectors editionia?? Uskomatonta paskaa taas, jos näin on. Peli itsessään on huippu.

Mikäköhän Trophy kyseessä? Jos sitä Insomniac museoo meinaat, sen saa pelaamalla pelin läpi 100%.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Kiitokset vastauksesta Muntu!! Olin siinä ymmärryksessä, että collectors editionissa on joku ylimääräinen kuu ja siellä joku museo missä pitää käydä. Kiva olla väärässä. Mitä se "pelaa peli läpi haastepeli - tilassa" trophy tarkoittaa??? Pienet saumat vois olla platinumiin, jos pärjäis siinä piukat kajauttimet pelissä.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Kiitokset vastauksesta Muntu!! Olin siinä ymmärryksessä, että collectors editionissa on joku ylimääräinen kuu ja siellä joku museo missä pitää käydä. Kiva olla väärässä. Mitä se "pelaa peli läpi haastepeli - tilassa" trophy tarkoittaa??? Pienet saumat vois olla platinumiin, jos pärjäis siinä piukat kajauttimet pelissä.

Pelaat pelin uudelleen läpi kovemmilla vihuilla yms. Varmaan jokaisessa R&C-pelissä tähän mennessä on ollut tuo Challenge mode -tila, eli vikan pääkkärin jälkeen voit aloittaa uuden pelin jossa sitten vihut ovat vähän pahempia ja kai sitä jotain sai mukaankin ekalta pelikierrokselta. Haastepelitilan huomaa varmaan helpoiten siitä, että bolttikerroin kasvaa kun tapat vihuja ottamatta osumaa, kerroin näkynee jossain siinä kerättyjen bolttien kohdalla.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Nöyrimmät kiitokset jälleen!! Pelaan parhaillaan normal - vaikeustasolla ja olen aivan pelin lopussa. Kaippa sitä vaikeammillakin tasoilla pelin pääsen läpi ko voi aina kerätä sitä xp:tä ja kartuttaa energiamäärää. ;D
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Päästy juuri kohtaukseen (HUOM: ISOJA SPOILEJA!)

Eli Azimunthia pitäisi löylyttää. Peli taitaa olla ihan-ihan lopussa eikös? Nefariouksen kuolema oli vähän hölmösti tehty, mutta sen kestää. Muutenkin peli on loistanut tähän asti, tosin Ratchetin kuolema oli vähän yllätävä (Odotin samalaista tapahtumasarjaa, mutta Clankki Reiskan tilalle). Toivottavasti eivät sössi loppua aivan täysin.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Nyt pääsin pelin läpi!
(lopusta spoilereita):
Loppu taistelu oli niin ennalta arvattava. Pelin puolessa välis tajusin jo et lopus taistellaan tota azimuthia vastaan, koska clancil sanotaan ettei kelloa saa käyttää aikamatkustukseen ja taas azimuth halus käyttää sitä siihen. Hauska yllätys oli se että ku bossin jälkeen etsin kaikki zonit ja sai sen taistelun sitä tyyppii(?) vastaan. Kaikki kultapultit, rynoV:n kaaviot ja aseviritys osat olen löytäny. Nyt sit pelaamaan hardil ja haastepelitilas ja platina plakkaris. Aika helpot trophyt muuten. Aijoo se 'holopeli' trophy puuttuu, aika hankala.


Toivottavasti tein nyt oikein. Menin aiempaan läpipelattuun peliin vaihdoin vaikeustasoksi hard. Sitten otin ekstrat valikosta haastetilan ja aloitin uuden pelin. Peli näytti heti että vaikeustaso hard ja tuli toi pulttikerroin. Jos ny pelaan näillä asetuksilla läpi niin saanko nuo hardin läpipeluu ja haastepelitila trophyt?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Tänään hain keräilijän version kaupasta ja ei kyllä millään tekisi mieli lopettaa pelaamista, niin hyvä peli on. Ei tylsistytä ollenkaan vaikka kaikki edelliset Ratchet & Clankit on pelattu. :D

Vanhana R & C veteraanina aloitin suoraan hard tasolla ja jos strafe nappia osaa painaa niin ei tunnu vihollisista olevan juurikaan vastusta. Katsotaan miten käy sankarin kunhan pääsee pidemmälle.
 
Ylös Bottom