Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet and Clank: A Crack in Time

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Vanhemmat R&C pelit on vedetty läpi ja tottakai tämänkin kävin hakemassa. About puolivälissä seikkailua mennään ja taattua laatuahan tämä on. Voisiko sanoa jopa, että tasoloikkien tämän hetkinen kuningas. Graafisesti aika samanlainen kun edeltäjänsä. Ainoana miinuksena, että nyt kuvakulmia on paljon ylempää tai kauempaa ja silloin yksityiskohdat tuntuvat häviävän, mutta kun mennään lähelle tai vaikka L1 tähtäystilaan niin hyvältä näyttää. Kivan pelkistetty sarjakuvamainen tyyli edelleen! Kontrollit ovat ihan jees. En tiedä oonko itse keharoinu, vai onko välillä loikkiessa tullut muuten vaan työläitä ohjainmokia. Välillä tippuu mitä ihmeellisimmistä aukoista. Myöskin bootsit saatuas vähänkin liian "hyppyrin" reunal bugaa niin, ettei se hyppyri anna vauhtia. Ehkä se on vaa omaa keharointia. Hyvä peli ja pitääkin pelaa nopee läpi, että voi keskittyä MW2 tahkomiseen.

Skidi OT: Hienoa, että osa peleistä vähän myöhästyy. Nythän siis tuijotan vaan omaa napaani, mutta Fifa10, R&C, Uncharted 2 ja MW2 rokottivat tuota kukkaroa ja vievät aikaa niin paljon, että GT5, MAG yms. viel tähä jouluun ois kyl tehnyt musta rahattoman zombien :D Assassins Creed 2 jää jo nyt 2010 ostokseksi... Peli-iloa kaikille!
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Aijai kun on taas kiva pelata tätä vanhaa tuttua mätkimistä... :D Lauantaina sain collectors editionin käsiini, mutta kokeiden takia aloitin pelaamisen vasta tänään. (en tiedä miten pystyin katsomaan koteloa olohuoneen pöydällä niin kauan kokeilematta :p ) Tänään koulusta kotiin tullessa ei muutakuin ennakkotilauskoodit sisään storeen ja pelaamaan. 3 tuntia meni vilauksessa tekokuita tutkiessa ja kenttien vetämisessä. Nyt olen menossa Krell kanioniin. Tietääkö joku kuinka pitkällä olen pelissä?
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Tänään tuli mentyä tämä läpi ja täytyy kyllä sanoa että oli hyvä kokemus pelata taas tätä hyvää pelisarjaa. Selvästikin tämä peli ei perustu enää niin paljon suoranaiseen juonen kulkuun vaan sivutehtäviä viljellään runsaasti, tuo uusi tapa lennellä avaruudessa on kyllä todella suuren plussan arvoinen, pidin siitä kovasti. Vähän kyllä tavallaan harmittikin kun nyt jälkeenpäin laskeskelin niin pelissä on
vain 9
eri planeettaa, noilla kyllä vieraillaan mielestäni pidempään kuin aikaisemmissa peleissä ja välillä liikutaan Clankin parissa mutta silti jos haluaa mennä pelin vaan suoraan läpi niin ei siinä kauan mene. Välillä kyllä kaipaa tuota RC2 planeetta ja ase paljoutta. Mutta olen kuitenkin tyytyväinen tähän enemmän sivutehtävä painotteiseen Ratchet and Clankiin. Pelin uudelleen peluu arvo on myös korkea, niinkuin aikaisemmissakin sarjan peleissä. Tässä se on kuitenkin vielä korkeampi koska keräiltävää on vielä enemmän kuin vanhemmissa peleissä. Seuraavaksi sitten challenge mode:n pariin.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Nyt meni challenge modil läpi. En huomannu kauheata vaikeutta mikä johtuu varmaa siitä että oli paremmat aseet. Juoksin kyllä läpi koska ei tarvinnut etsiä mitään, koska kaikki oli jo kerätty.
Sitten vielä hardil läpi(iha tavallisesti), siin pitääkin etsiä taas noita keräiltäviä koska aseet alkavat alusta. Siin Piukat kajauttimet pelissäkin pitäis saada se 10 000 pistettä(järjettömän vaikee:mad:). Sen jälkeen on platina plakkaris
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Piukat kajauttimet, voi herranen aika... onneksi pelailen englanniksi :)

Niin ja jotain asiaakin... noin 8h takana ja ihan hyvältä maistuu. Ei mitään suurta koukutusta ole missään vaiheessa tullut, mutta ihan mukavasti menee pari tuntia kerrallaan pelin kanssa. Hardilla pelailen, aika helppoa ollut tähän saakka ja tuskinpa suuria hankaluuksia tulee missään vaiheessa.
Grafiikka ei mitenkään silmiä hivele heti uncharted2:n pelailun jälkeen, mutta ihan mukiinmenevää sekin.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Piukat kajauttimet = My blaster runs hot?

Hieman kyllä naurahdin tuolle käännökselle, onneksi pelailen englanniksi.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Pakko vetää suomeks, ihan vaan noiden suomennosten takia, naurattaa joka kerta :D
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Pakko vetää suomeks, ihan vaan noiden suomennosten takia, naurattaa joka kerta :D

Mutta ei voi muuta sanoa että kyllä tuo lokalisointi on hienosti tehty. Ääni näyttelijät kuulostavat osa tutuiltakin(muista yhteyksistä). Onko missään nähtävillä suomalaiset näyttelijät.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Pitäisikö tämän challenge - moden olla haastavampi, kuin vaikealla pelattaessa?? Vaikuttanut äly helpolta tähän saakka.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Platina plakkarissa. 100% ja speed-run tehty.
Pelin kesto speedrunnissa n. 3h.
(nopeamminkin menisi, mutta kaikkia välivideoita ei voi ohittaa.)

Kokonaisuutena viihdyttävä paketti, taattua Ratchet laatua.
Mutta loppujen lopuksi ehkä liian vähän uudistuksia.

Nyt taukoa ja sitten vois pelata trilogian läpi Suomeksi, kun sitä on näemmä kehuttu paljon.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Olipa levottoman hyvä peli. Odotin ennakkoon pelistä kyllä loistavaa, eikä tarvinnut pettyä. Todella paljon vaihtelua oli saatu tekemiseen ja ennen kaikkea kaikki tekeminen oli todella viihdyttävää. Loputtomasti erilaista pelimekaniikkaa pelistä löytyy. Ja kerättävää ja pelattavaa löytyy vielä läpipeluun jälkeenkin aika reilusti. Tällä kertaa myös Clankin osuudet olivat nautittavia, pidin niistä oikeastaan lähes yhtä paljon kuin Ratchetinkin osuuksista.

Graafisesti peli on mahtava ja täytyy sanoa, että jotain ihmeellistä nämä ToDia hienommaksi väittävät ovat poltelleet. Musiikkia löytyi myös yllättävän paljon hyvää, varsinkin alkuplaneetoilla ja ne radiot olivat täynnä todella hyvää musakkia. Komiikkaa löytyi ja välivideot ovat pärkkeleen komeita.

Hard oli ihan sopiva vaikeusaste. Pelasin vielä niin, ettei aseenvalinta pysäyttänyt peliä. Muutama bossi ja muu kohtaus laittoi oikeasti taistelemaan. Pelissä käsittääkseni aukeaa myös hardcore vaikeusaste ja senkin joutuu varmaan pelailemaan joskus, kun on platinan ensin kerännyt.

Vuoden peliksi tämä kiilaa ohi Unchartedin MP:n ja NGS2 ja inFamouskin jäävät nuolemaan näppejään. Paras Ratchet-sarjan peli myöskin. R&C2 jää siis tälle toiseksi IMO. Ei tämä vieläkään aivan ultimaattisen täydellinen R&C-peli ole. Siihen olisi vaadittu vielä sama määrä planeettoja kuin esim. kakkosessa oli. Muuten kyllä aika lähellä täydellistä.

Minulle tuli sama mieleen pelistä kuin Pelaajan arvostelijalle. Koko ajan pelatessa huomasi, että Insomniac on kyhännyt peliä todella rakkaudella.

Sääli, ettei peli kerää enempää huomiota ja arvostusta. Mielestäni kevyesti ansiokkaampi teos kuin Uncharted kakkonen yksinpeliosuudeltaan.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Peli toimii hyvin. Se on huonompi kuin kakkonen ja TOD, mutta vain täpärästi. Avaruus oli onnistunut. Peli olisi ollut kevyesti kaikkein paras R&C, jos planeettoja olisi ollut ainakin kuusi enemmän, ja Clank osuuksia ainakin kaksi enemmän.

Kohtaus, joss Ratchet yms kuoli oli onnistunut. Se osoitti jotenkin hienosti, että Clank uskalsi ottaa riskin tuhota koko universumin ihan vain pelastaakseen Ratchetin.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Kohtaus, joss Ratchet yms kuoli oli onnistunut. Se osoitti jotenkin hienosti, että Clank uskalsi ottaa riskin tuhota koko universumin ihan vain pelastaakseen Ratchetin.

Eihän Clank niin isoa riskiä ottanu, ku se putkimieshän sano sille, että 6 min
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Njoo, muta onkohan siihenkään mitään luottamista? :DD

Platinum tänään tuli tehtyä. Vielä Skill Pointit, ja aseet VX, niin on hyvvä.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Mielestäni kevyesti ansiokkaampi teos kuin Uncharted kakkonen yksinpeliosuudeltaan.
Tiedä siitä kevyesti ansiokkaammasta, mutta kyllä, tämä oli jopa viihdyttävämpi kuin U2. Hassusti ovat osat vaihtuneet, sillä ensimmäinen Uncharted onnistui jotenkin yllättäen voittamaan Tools of Destructionin, mutta tällä kerralla Ratchet vei potin. Täyttä peli-iloittelua alusta loppuun, ihan kohtuullisen hyvä käsikirjoitus ja jopa niitä paljon puhuttuja uudistuksia löytyi.

Sonyn omien studioiden pelivuosi on ollut ihan järjettömän laadukas. Killzone 2 oli todella hyvä, inFamous oli todella hyvä, Uncharted 2 ja R&C:CiT olivat loistavia. Ensi vuodelle odotukset eivät ole lähellekään näin korkealla.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Kysymystä pelin pituudesta
Missä vaiheessa peliä olen kun pääsin juuri tuon Axiom Cityn
Clankin puzzlet on liian helppoja
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Kysymystä pelin pituudesta
Missä vaiheessa peliä olen kun pääsin juuri tuon Axiom Cityn
Clankin puzzlet on liian helppoja

Clankin tehtävät ovat tosiaan liian helppoja. Mutta:
Jos palaat takaisin vanhoihin Clank kenttiin, ja niihin alueille, jossa se Orvus "kouluttaa" Clankkia, sinne on ilmestynyt paljon hankalempia puzzleja
 
Ylös Bottom