Sen verran tähän alkuun, että GPL ja GT3:sta ei oikeastaan pitäisi verrata, koska autot ovat niin erillaisia ja kaikki muukin on aivan erillaista, mutta menkööt
Kyllä gt3 on simulaattori, no ei aivan mutta melkein, jos vertailu kohdaksi otetaan GPL niin eräässä asiassa GT3 vetää pidemmän korren, meinaan on se ihme ja kumma kun kiepat on 9000rpmssä ja läpäsee ykösen silmään niin kierrokset tippuu 1000rpm ja matka jatkuu ilman suurempia sutimisia, tämä siis GPL:ssä, esim. Nascar neloseen se on jo korjattu... GT3 ei ole kyllä minkään asteista vauriomallinusta, mutta the real driving simulator meinaakin vain ajamista ei vauriomallinnusta... pääsyy lienee se että on hemmetin vaikea saada lisenssejä varsinkin jos auton voi pelissä pistää palasiks... esim Rally Thropyn tekijöillähän oli ongelmia lisenssien kanssa ja siinä autoja oli VAIN 10 (vai paljonko niitä nyt olikaan)...
Lukkiutumattomat pyörät menee absän piikkiin
... No joo, kritisoidaan GPL:llää vielä sen verran että vauriomallinnus on kyllä aika anteeksi antava.... mutta kumpikin noista on aivan sairaan hyviä pelejä ja simulaattoreita, vaikkakin GT3ssa on joitain pakollisia "myönnytyksiä" arcaden suuntaan (kuten esim. se, että peli pitää olla hyvä ajettava ilman rattiakin, meinaan GPL on turha edes yrittää ilman rattia) Mutta silti nämä kaksi ovat kyllä aivan omaa luokkaansa (luetaan se RT vielä mukaan) kun autopeleistä puhutaan..
Sitten vielä GT3:sesta: 2.5lit koneesta voi ottaa sen 1800hp irti, tosin se ei kyllä kestäisi kuin muutaman minuutin jos sitäkään, mutta mitä tuohon mitoittamiseen niin kyllä 900hp kestämiseen tarvitaan sen verran järeätä tavaraa, että parempi tehdä kerralla kunnon vehje... Toisekseen pelissä on varsin realistinen mallinus autojen kohdalla, esim. Ford Mustang SVT Cobran kiihtyvyysarvot ja 400m rykäisy olivat lähes täysin samat kuin tehtaan ilmoittamat kyseiselle autolle... huippuja vehje keräsi kyllä muutaman kympin liikaa... kaikenlisäksi 400m ajat sun muut pysyvät järkevissä rajoissa jokaisella autolla viritykseen nähden... tosin tuota suzukia en ole vielä saanut...
JKHH:lle vielä semmoinen, että oletkos itse ajanut 60-luvun formulaa kovaa
? Mutta kyllä se GPL tuntuu aika hyvältä, mutta ihmetyttää kyllä se (joka riivaa lähes kaikkia autopelejä), että kun ajetaan takavetoisella esim. mutkaa 80km/h (radalla huom! EI tiellä) ja auto meinaa lähteä puskemaan, niin vähän rajummin kaasua (jos tehoa löytyy) ja perä hienoiseen luisuun ja sitä luisua hallitsemalla sitten nätisti mutka läpi... GT3:sta en kyllä osaa sanoa, kun olen sen vasta muutaman viikon omistanut, mutta GPL:ssä on kyllä tämä mahdollista, mutta paremminkin se olisi voitu mallintaa...
Meikän standardilista tähän perään:
Vakioautot:
Gran Tourismot
Ralliautot:
Rally Thropy
Kisavehkeet:
Nascar 4 ja GPL