Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Realistisuuden asiantuntijat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FinTeemu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
masaf1 kirjoitti" Khihihii, ehkä sitä on pelattu vaan digitaalipadilla "

Niin ehkä sä oot vaan ajanu digitaali padilla teini.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peikko
kuka on jostain on/off asennoista puhunut???????? ja olen kyllä ajanut autolla enimmäkseen ajan kylläkin moottoripyörällä.
ja jälleen kuka on puhunut totaallisesta jarrutuksesta soratiellä?????? mä sanoin että jos jarruttaa jarrut lukkoon se ei kuule välttämättä tarkota auton pysäyttämistä?

No sitten ei kannata valittaa, että "ralliauto ei pysy tiellä kun kuski lyö jarrut lukkoon", koska niitä jarruja ei ole pakko lyödä lukkoon! Mainitsin vain ohimennen että nopein tapa pysäyttää auto soratiellä ei välttämättä ole ABS:llä.

Ja pointtihan tässä alunperin oli, että ralliautoissa EI ole ABS:ää. Se leikkele jonka olit tänne postannut kertoi Subaru Impreza katuautosta, EI ralliautosta.
 
The GroupA Impreza GT Turbo has scored a total of 11 WRC wins while its WRC class brother has scored 19 WRC wins already.

aika ihme että katuautolla voitetaan 11 wrc rallia sinäällänsä ihmellistä ja mä en sit jaksa enään jauhaa tästä abs jutusta mulle on tiäksä ihan sama...
 
Aargh... tässä menee hermot!!

Tässä on kopioituna laajempi ote sitä samaa tekstiä mitä peikko postasi tuonne edelliselle sivulle, osoitteesta http://www.rallycars.com/Cars/Impreza/Impreza3.html .

Lueppas ensimmäinen lause. Ja myös se sinun ABS:si löytyy myös tästä tekstistä!

Nothing really revolutionary, except for its engine architecture, is to be found in the commercial Impreza GT turbo. Classic McPherson struts front and rear, vented disks (and recently 4 pot fixed brake calipers) at the front while plain disks and floating calipers are used at the rear. The central differential locking device (a viscous coupler) has been "detuned" in order not to interfere with the standard fitted ABS and this slightly affects the car's handling

Lihavoidusta tekstistä voi kuka tahansa englantia osaava päätellä, että puhutaan KAUPALLISESTA eli kenelle tahansa tumpelolle myytävästä KATUversiosta (commercial = kaupallinen).
Eli RALLIversiossa EI ole ABS:ää, vaan tavallisessa Imprezassa!

Ymmärrätkö nyt?
 
onko sulla ymmärryksessä vikaa: "mä en sit jaksa enään jauhaa tästä abs jutusta mulle on tiäksä ihan sama..." tajusitko sä jo nyt.

ja miten sä selität tämän tekstin "The GroupA Impreza GT Turbo has scored a total of 11 WRC wins while its WRC class brother has scored 19 WRC wins already. " miten (henkilö)katuautolla on voitu voittaa 11wrc voittoa. Voi olla että jos mä meen meidän citroenilla niin tuskin se ihan pääsis kisaamaan wrc voitoista sellasenaan vai????? ja kyllähän tossa puhutaan myöskin subaru impreza henkilö ja wrc autosta . ihan sama
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
WRC lyhennehän voi tarkoittaa yhteydestä liittyen sekä World Rally Championshipiä sekä World Rally Caria. "Group A Impreza GT turbo" ja Impreza WRC ovat IHAN eri autoja.

Ote A-ryhmän ohjeista:

5.5 Braking system
5.5.2) Servo brakes, braking force adjusters, anti-locking
devices:
Servo-brakes may be disconnected and removed; braking force
adjusters and antilocking devices may be disconnected, but not
removed. The adjusting device is free.
The braking force adjusters may not be moved from the
compartment in which they are originally situated (cockpit,
engine compartment, exterior, etc.).

Eli tuossa GroupA Imprezassa on ABS-jarrut mutta todennäköisesti ne on sääntöjen salliessa poistettu käytöstä kuten Ed mainitsi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peikko
onko sulla ymmärryksessä vikaa: "mä en sit jaksa enään jauhaa tästä abs jutusta mulle on tiäksä ihan sama..." tajusitko sä jo nyt.

ja miten sä selität tämän tekstin "The GroupA Impreza GT Turbo has scored a total of 11 WRC wins while its WRC class brother has scored 19 WRC wins already. " miten (henkilö)katuautolla on voitu voittaa 11wrc voittoa. Voi olla että jos mä meen meidän citroenilla niin tuskin se ihan pääsis kisaamaan wrc voitoista sellasenaan vai????? ja kyllähän tossa puhutaan myöskin subaru impreza henkilö ja wrc autosta . ihan sama

No jos et enää jaksa jauhaa asiasta, älä vastaa TÄHÄN enää.
Kuten Magus tuossa jo selvensi, katuautolla ei ole mitään ralleja voitettu, vaan Impreza ralliautossa ja Impreza katuautossa ei ole käytännössä mitään muuta samaa kuin korin muoto.
Mainitsemasi ABS-pätkä kertoi nimenomaan katuautosta.
Mainitsemasi pätkä 19 WRC voitosta kertoi ralliautosta.
Että näin.
 
Vilperi: Ja viikon tyhmimmän kommentin tarjosit sinä:o

ooksä tosiaan noin teini:confused



ja edhunter kirjoitti "katuautolla ei ole mitään ralleja voitettu"

The GroupA Impreza GT Turbo has scored a total of 11 WRC wins while its WRC class brother has scored 19 WRC wins already. "

eli suomennos: ryhmä A:n Impreza GT Turbo on saalistanut yhteensä 11wrc voittoa ,kun taas sen wrc luokan veli on voittanut jo 19wrc voittoa.

ja sä väität että tuossa ei lue että tolla sun mielestä katuautolla(impreza GT Turbo) ei ole voitettu yhtään wrc rallia mutta alkuperäisessä tekstissä lukee että on voitettu 11wrc

ja magus mistä sä tiedät että niistä on todenäköisesti abs poistettu? kun edes toiset tallit eivät tiedä toistensa autoista niin paljoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peikko

eli suomennos: ryhmä A:n Impreza GT Turbo on saalistanut yhteensä 11wrc voittoa ,kun taas sen wrc luokan veli on voittanut jo 19wrc voittoa.

ja sä väität että tuossa ei lue että tolla sun mielestä katuautolla(impreza GT Turbo) ei ole voitettu yhtään wrc rallia mutta alkuperäisessä tekstissä lukee että on voitettu 11wrc

*kele.. Hermot menee tähän säätämiseen. Tehdään nyt kerralla selväksi (toiveajattelua?) tämä Imprezan juupas-eipäs-ABS..

"...is to be found in the commercial Impreza GT turbo.. ..The central differential locking device (a viscous coupler) has been "detuned" in order not to interfere with the standard fitted ABS and this slightly affects the car's handling.."

Eli tuossa puhutaan KATU-autosta, jonka keskilukkoa on vähän muokattu ralliversioon verrattuna, että ABS on saatu paremmin sovitettua siihen. Ja myöhempänä kerrotaan..

"Things (and performance) are, of course, quite different in the competition Imprezas. The GroupA Impreza GT Turbo has scored a total of 11 WRC wins while its WRC class brother has scored 19 WRC wins already."

Huomaa, tuossa sanotaan että asiat ja suorituskyky ovat melkolailla toisin imprezan kisaversioissa, joita ovat sekä A-ryhmäläinen että WRC-auto.. Eli missään ei sanota että niissä olisi ABS-jarrut. Piste.

Vieläkö väität että tuolta sivulta löytyy tietoa siitä minkälaiset ovat jarrut ralliautossa? No offense, kunhan olen utelias..


EDIT: Ja jos väität, niin vilkaise http://www.rallycars.com/Cars/Impreza/Rally_Specs.html.
Vertaa sitten jarrujen tietoja katuversion ja ralliversion välillä. Katuversiossa on selvästi mainittu ABS, ralliversiossa ei puhuta siitä mitään..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Muutamia linkkejä joiden avulla peikko voi tarkistaa omaa mielipidettään, viimeisimmästä ainakin ilmenee asia helposti. :cool:

http://www.mrtrally.com.au/performance/brakes1.htm

Anti lock brakes
When you lock up the wheels from excessive pedal pressure, you have no steering, the point of MAXIMUM braking is at the limit of the wheel before it stops turning. ABS (antilock Braking Systems) rapidly compare road speed to wheel rotation speed and pulse the hydraulic fluid to maintain this point of maximum braking. The quicker the sensors in judging the two input speeds the better the stopping distance. NOTE a Good driver, in theory should be able to stop a car in a shorter distance than ABS ! As every "off" pulse is a short distance extra in stopping.

http://www.rallycar.co.uk/news/r011031b.htm

For example, ABS braking is deleted, as is the electric windows and such items as the spare wheel carrier and standard alloy wheels. You will have to sing as there is no radio. Effectively, many of the parts which you dont require on a rally car will already be taken out of this donor car or a lower specification part fitted due to it being surplus to requirements and about to be replaced with a competition fitting.

http://www.autofinder.ie/news_art.htm?a=72

Subaru have fitted its 2001 Impreza WRX World Rally Car with six pot (ie. Six callipers) cross drilled and ventilated brakes combined with a water cooling system in order to retard the onset of fade. The reason they have chosen this system is because Ceramic brakes dont last very long and cannot take the punishment encountered by rally cars on the excuses for roads they more usually compete on. This system is apparently very effective and I will be watching the cars progress during the remainder of the year to see just how effective these brakes are in competition.

http://www.maidenhead-advertiser.co.uk/leisure_pleasure/daysout/rally.html

He said: "When the wheels start to lock the ABS releases the brakes and they are no longer slowing you down.
"Using the brakes properly is far more effective. Rally drivers never use ABS."
 
Huh huh... Kaikkia muita tuo peikko haukkuu teineiksi, vaikka itse osoittautuu pahimmaksi sellaiseksi. Ei kyllä tuolla jätkällä ole enää mitään uskottavuutta minun silmissäni... Ihme amis-autonasentaja...
 
joo eli mä myönnän ton mun virheeni eli ralliautoissa ei ole abs järjestelmää tulin tähän päätökseen luettuani magusen linkkejä eli sori toi väittely... ja toi miks mä kutsuin noita teineiksi oli puhtaasti vitutuksen syy eli otti päähän että sellainen(/set) joka ei ole ottanut osaa tähän väittelyyn tulee selostamaan jotain omaansa. Mutta myönnän sen että olin tossa abs jutussa väärässä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lopettakaa nyt jo, työkaverit kattoo ihmeissään kun mä repeän nauramaan vähän väliä :D Siihen alkuperäiseen kysymykseen sainkin jo vastauksen..
 
Ylös Bottom