Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

D-padista vasemmalle, niin näkee nuo "task" tehtävät.

Edit: Omenanraato oli nopeampi :D
 
Tuli taas huomatta miten vähän valinnan vapautta ja luovuutta RDR2:n päätehtävät antavat pelaajalle, vaikka kyseessä onkin avoimen pelimaailma peli mihin on lisätty erilaisia mekaniikkoja, millä kikkailla.

Olin suorittamassa tehtävää, missä [Raskasta spoileria tarinasta]

John vapautetaan vankilasta.

Tehtävän mukana ollut NPC hahmo mainitsi [Spoileria tehtävästä, josta olen tarkoituksella jättänyt yksityiskohtia pois]
, että pelaajan tulisi kiivetä torniin ja etsiä eräs tietty henkilö. Löysin tämän kiikareilla. Tämän jälkeen NPC hahmo mainitsi, että seuraavaksi pitää listiä muutama vartija, jotka olivat pelastettavan henkilön läheisyydessä. Meikäläinen ajatteli että fiksuinta on lähestyä maaston kautta hiiviskellen näiden vierustaan ja pyrkiä tappamaan nämä äänettömästi. Etenkin kun tehtävän alussa jompi kumpi lainsuojattomista totesi, kuinka maaston kasvillisuus auttaa hiiviskelyssä.

Noh. Reisille tämä meni, koska Arthur hylkäsi NPC hahmon. Toisin sanoen peli oli valmiiksi päättänyt oikean paikan mistä listiä (ts. ampua) viholliset. Huvittavaa tässä on se, että jälkikäteen ilmeni ettei pelastettava heppu ollutkaan se henkilö mitä lainsuojattomat etsivät. Toki tämä olisi selvinnyt meikäläiselle, jos peli olisi antanut pelaajan liikkua lähemmäs ko. kaveria, mutta tämä ei onnistunut.

Samankaltainen "hei älä ajattele omilla aivoilla, vaan pelaa tällä tapaa, piste" skenaario tuli vastaan eilen illalla, kun olin varastamassa [Spoileria tehtävästä]
dokumentteja Öljypohatan toimistosta. Aluksi näytti siltä, että pelaajalle on annettu kolme mahdollisuutta päästä määränpäähän, joka oli tietty toimisto missä nuo dokumentit sijaitsivat. Omasta mielestä vaihtoehdot olivat paremmuusjärjestyksessä seuraavanlaiset:

#1 lähestymistapa oli käyttää tikkaita, jotka johtivat suoraan ko. toimiston ikkunaan. Tällä tapaa oli mahdollista välttää valtaosa vihollista.

#2 lähestymistapa oli käyttää ulkoportaita, jotka veivät rakennuksen toiseen kerrokseen. Tällä tapaa oli mahdollista välttää ensimmäisen kerroksen viholliset.

#3 lähestymistapa oli kulkea ensimmäisen kerroksen ovesta.

Käytännössä vain yksi lähestymistapa oli validi:

#1 lähestymistapa. Kun pelaaja laskeutui alatason katolle (ja täten toimiston ikkunan eteen) tuli ruutuun välittömästi Game Over, koska toimiston heppu tuhosi salamannopeasti dokumentit.

#2 lähestymistapa. Ei onnistu. Maaginen ovi, jota ei voi potkia tai tiirikoida auki.

#3 lähestymistapa. Tämä onnistui ja alakerran ovi olikin sopivasti jätetty raolleen. Huomionarvoista tässä on se, että eräs ensimmäisen kerroksen työntekijä huomasi minut, jonka myötä jokainen hahmo alkoi ammuskella kohti Arthuria. Tässä vierähti arviolti minuutti kunnes saavuin toimistoon. Nähtävästi tällä kertaa kyseinen toimistorotta oli joko paskatauolla tai sitten oli keskittynyt taskubilikseen, sillä dokumentteja ei missään vaiheessa tuhottu tulitaistelun aikana.

Nykypäivänä en yhtään fanita tämänkaltaista pelisuunnittelua, missä kehittäjät mielivaltaisesti asettavat näkymättömiä seiniä sekä poistavat jo opittuja/ostettuja kykyjä ja varusteita pelaajan käytöstä. Toki tämä ei ole yksinomaan Rockstarin ongelma, mutta mieleen ei tule toista nykyisen sukupolven open world peliä, missä nämä rajoitukset olisivat näin räikeästi esillä. Edes GTA V:ssa tämä ei häirinnyt näin pahasti ja tuo sentään on samaisen lafkan tuotos useamman vuoden takaa.
 
Taisi liittyä tuohon jälkimmäiseen tehtävään missä totesin samat rajoitteet, mutta sen jälkeen (voi olla myöhemmästä vaiheesta peliäkin)
alkoi ammuskelu siellä jossain pihalla ja jossain välissä oli oma joukko eteni junaraiteille jossa oli juna pysähdyksissä.
Yksi oma npc kiersi veturin ja joutui kuristettavaksi.
Yritin kolmesti seurata sieltä veturin edestä ja aina failed kun oma kuoli.
Lopulta tajusin ettei ole muuta keinoa kuin mennä junan vaunun läpi. Aivan älytöntä.

Mut sama on kyllä jokaisessa tehtävässä, et hyppäät metrin liian aikaisin hevosen kyydistä pois, niin joudut mennään takaisin kun et ole määrätyllä alueella, jotta cutscene alkaisi.
 
Chapter 6 meneillään mutta kysymys chapter 4:sta
Onko teille muille jäänyt neloseen kaksi tehtävää tekemättä vaikka alkaa chapter 5? Itselle jäi jostain syystä kaksi tekemättä vaikka alkoi uusia luku...

Olihan melkoinen muutos tuo chapter 5. Tuli sellainen Tomb Raiderin, Unchartedin ja RDR2 sekäsikiöfiilis. Tehtävät ainakin kestää tässä luvussa liian kauan. Jos on kiire johonkin ja olet jo ehtinyt aloittaa niin kestää kauan, ennen kuin voit tallentaa seuraavan kerran.
 
Chapter 6 meneillään mutta kysymys chapter 4:sta
Onko teille muille jäänyt neloseen kaksi tehtävää tekemättä vaikka alkaa chapter 5? Itselle jäi jostain syystä kaksi tekemättä vaikka alkoi uusia luku...

Mulla jäi se Maryn tehtävä tekemättä, koska peli ei mitenkään varoittanut siitä, että kun pankki keikalle lähdetään niin sieltä ei ihan heti tulla takaisin.
Tuota tehtävää ei myöskään ollut tarjolla enää vitos chapterin jälkeen joten sen voi pysyvästi missata.
 
Hmm. Itelläni vasen ristinäppäin avaa Arthurin muistikirjasen enkä sieltä kyl mitään taskilistaa löytänyt..

Sitä pitää tosiaan vain näpäyttää, niin aukeaa tuo lista ja jos painaa pitkään, niin aukeaa muistikirja.
 
Mulla jäi se Maryn tehtävä tekemättä, koska peli ei mitenkään varoittanut siitä, että kun pankki keikalle lähdetään niin sieltä ei ihan heti tulla takaisin.
Tuota tehtävää ei myöskään ollut tarjolla enää vitos chapterin jälkeen joten sen voi pysyvästi missata.

No voi perhana. Mutta kun peli ei siitä varoittanut,niin kai tarinan voi silti läpäistä 100% vaikka jäi kaksi tekemättä? Kyllä on oudosti tehty...
 
Mikäli tuskailee kontrollien kanssa, niin oheisen linkin takaa oivia apuja siihen. https://www.gamesradar.com/best-red-dead-redemption-2-settings/

"Another recommended settings tweak regards the game’s firefights. Although Rockstar Games has put a lot of effort into the game’s shooting mechanics, even giving each weapon its own feel, some players have still complained that it suffers from input lag. To fix this, players can head to the third-person movement and camera controls, turn aim/look dead zone to the lowest setting, turn aim/look acceleration to the highest setting and put both aim sensitivity and look sensitivity to very high settings."
 
Viimeksi muokattu:
No voi perhana. Mutta kun peli ei siitä varoittanut,niin kai tarinan voi silti läpäistä 100% vaikka jäi kaksi tekemättä? Kyllä on oudosti tehty...
Mulla jäi
useampia päätehtäviä, että sivutehtäviä tekemättä ja silti tuli 100%.
 
Onko kellään tietoa saako noita heppoja jotenkin nopeammaksi? Tai saako staminaa jotenkin pysyvästi lisättyä. Sehän toki nousee bondaillessa mutta mites sen jälkeen? Onnistuin nyt sitten tappamaan war horsen lisäksi myös sen shiren, ja nyt alla aika lussu Tennesee Walker-rodun kopukka. Taidan lähteä suosiolla etsimään itselleni sen valkoisen arabin.
 
Onko kellään tietoa saako noita heppoja jotenkin nopeammaksi? Tai saako staminaa jotenkin pysyvästi lisättyä. Sehän toki nousee bondaillessa mutta mites sen jälkeen? Onnistuin nyt sitten tappamaan war horsen lisäksi myös sen shiren, ja nyt alla aika lussu Tennesee Walker-rodun kopukka. Taidan lähteä suosiolla etsimään itselleni sen valkoisen arabin.

Ensin hommaat tietenkin sen parhaan hevosen jolla on jo parhaat statsit valmiina (musta arabialainen mikä maksaa sen tonnin tai käyt pyydystämässä sen valkoisen), sit hommaat parhaimman satulan ja se jalkatila mistä se kiipee mikä sen oikea kutsumanimi onkaan, niillä saat jotain kestävyyttä ja nopeutta lisää, L3 tai R3 ku niitä ostaa näyttää statsit. Sit sen päälle se bondailu ja sit ne random encounterit jotka pyytä sua ottamaan kisaa heitä vastaan, siitä mulle nousi 1 pykälä lisää nopeutta. Enempää en tiedä onko mahollista saada, yhtäkään heppaa en ole vielä saanut niin että ne ympyrät/statsit ois ihan täynnä. Pitkiä matkoja kun juoksen niin käytän aina horse stimulantteja jolloin se ympyrä on hetken täynnä vaikka kuinka juoksis.
 
Sul on helppoa ku foorumilla nätisti autetaan. Et usko mitä läksytystä mä oon saanu, kun 9v itse ratsastava heppahullu tullu välillä kyselee hevosista. Tunnistaa rodut ulkonäöstä pelissäkin ja mä käytän kaikesta vääriä termejä ja saan suunnilleen selkääni aina. o_O

Sietääkin saada, kyllä nyt pitäisi hevos tuntemus olla kohdallaan ja jos ei ole niin sitten täytyy opiskella kun tälläisen pelin kimppuun lähtee.
 
kun tuonne New Austinin alueelle pääsee seikkailemaan niin onko siellä meininkiä ja tekemistä? Random tyyppejä jututettavaksi? Toisaalla porukka valitteli että Armadillokin on tyhjä ja hiljainen kuin mikä.
 
Sietääkin saada, kyllä nyt pitäisi hevos tuntemus olla kohdallaan ja jos ei ole niin sitten täytyy opiskella kun tälläisen pelin kimppuun lähtee.
Toi on kyl totta. Tyttö harrastanu niin monta vuotta hevosia, että keppihevosta, että Schleich leikkiheppoja et luulis niiden iskostuvan jo pikkuhiljaa pääkoppaan. :S
kun tuonne New Austinin alueelle pääsee seikkailemaan niin onko siellä meininkiä ja tekemistä? Random tyyppejä jututettavaksi? Toisaalla porukka valitteli että Armadillokin on tyhjä ja hiljainen kuin mikä.
Ei sit niin mitään...ei mitään.
en ymmärrä miksi siellä ei ole mitään. Toki niitä random sattumuksia tulee samoin kuin muuallakin, mutta ei mitään yksilöllisiä. Ei aarteita, ei kerättävää, ei sivutehtäviä. Ei mitään.
 
Toi on kyl totta. Tyttö harrastanu niin monta vuotta hevosia, että keppihevosta, että Schleich leikkiheppoja et luulis niiden iskostuvan jo pikkuhiljaa pääkoppaan. :S

Ei sit niin mitään...ei mitään.
en ymmärrä miksi siellä ei ole mitään. Toki niitä random sattumuksia tulee samoin kuin muuallakin, mutta ei mitään yksilöllisiä. Ei aarteita, ei kerättävää, ei sivutehtäviä. Ei mitään.
koko alue on varmaan olemassa vain tulevaa onlinea varten. Taidan sitten jatkossakin pysyä vain nykyisissä maisemissa.
 
Ylös Bottom