Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Kuinka moni on pettynyt peliin? Tai ei oikeestaan itse peliin, mutta hahmon ohjaamiseen ja kontrolleihin? Harmittaa niin paljon kun peli olisi todella mielenkiintoinen, mutta hahmon ohjaus on niin kankeeta ja huonosti toteutettu, että en vaan millään pääse siitä yli ja meinaa jäädä peli sen takia pelaamatta loppuun. Nyt jaksanut väkisin joku 5-6h pelata.
Tuskinpa Rockstar tulee koskaan muuttamaan tuota ohjausta ja itse olen sen jo hyväksynyt, eikä se itseäni pahemmin häiritse paitsi lootatessa on välillä vaikeuksia saada tietty esine poimittua.

Oletko koittanut first person modessa pelata jos se vaikka tuntuisi paremmalta?
 
Tuskinpa Rockstar tulee koskaan muuttamaan tuota ohjausta ja itse olen sen jo hyväksynyt, eikä se itseäni pahemmin häiritse paitsi lootatessa on välillä vaikeuksia saada tietty esine poimittua.

Oletko koittanut first person modessa pelata jos se vaikka tuntuisi paremmalta?

Tuskinpa tulee joo muuttamaan. Yhtä kankeaa se oli jo GTA sarjassakin. Oon kyllä kokeillut eri kuvakulmia, mutta en nyt muista oonko FPS moodissa. Täytyy sitä vielä kokeilla jos se helpoittaisi.Harmittaa vaan, niin paljon kun tekis mieli leikkiä länkkäriä :rolleyes:

Tosin mun mielipiteeseen vaikuttaa todella paljon edelliset pelit joita on tullut pelattua satoja/tuhansia tunteja. Destiny sarja on yksi semmoinen ja siinähän tuo meno on ihan eritasolla, joten siihen on tottunut ja on erittäin vaikeeta siitä "luopua".
 
Kuinka moni on pettynyt peliin? Tai ei oikeestaan itse peliin, mutta hahmon ohjaamiseen ja kontrolleihin? Harmittaa niin paljon kun peli olisi todella mielenkiintoinen, mutta hahmon ohjaus on niin kankeeta ja huonosti toteutettu, että en vaan millään pääse siitä yli ja meinaa jäädä peli sen takia pelaamatta loppuun. Nyt jaksanut väkisin joku 5-6h pelata.

Hahmon ohjaus ja osa kontrolleista on tosiaan jälkeenjäännyttä, mut samaa ollut aina GTA sarjassa. Kevyesti pettynyt, ettei oo kehittynyt eteenpäin, mutta ei nuo vielä pilaa peliä. Kiva on länkkärinä rellestää.
 
Pelistä löytyy 8 eri ohjainasetusta 3rd kameraan. Kannattaa käydä ne rauhassa läpi. Myös kamera follow leveliä voi muuttaa. Alkuperäisillä ohjain asetuksilla ohjaus on todella paljon erinlaista kuin muissa peleissä, mutta sieltä löytyy lähes vastaavat asetukset kuin vaikkapa The Witcher 3. Kunhan päivittäisivät vasemman tatin vielä analogiseksi niin ei ois mitään ongelmaa.

Pitää varmaan vetää 2 läpipeluu first personilla, sillä saa ihan normaalit kontrollit.
 
Viimeksi muokattu:
Itseasiassa kun sääteli uudestaan ohjausta ja otin FPS käyttöön, niin on ainakin vähän parempi. Kiitos vinkistä.

Tämmöinen tuli vastaan, mitä lie ollut herralla mielessä :D Rusettikin sialla :oops:

F21E0347-2BA8-48E5-97A3-1E840908F6A5.jpeg
 
Kuinka moni on pettynyt peliin? Tai ei oikeestaan itse peliin, mutta hahmon ohjaamiseen ja kontrolleihin? Harmittaa niin paljon kun peli olisi todella mielenkiintoinen, mutta hahmon ohjaus on niin kankeeta ja huonosti toteutettu, että en vaan millään pääse siitä yli ja meinaa jäädä peli sen takia pelaamatta loppuun. Nyt jaksanut väkisin joku 5-6h pelata.

Ei minkäänlaisia ongelmia. Vähän sääteli noita namiskoita niin hyvä tuli. Toki jotain valittamista löytyy, mutta näin upeassa pelissä nuo on sivuseikkoja.

Ps. Te, jotka vielä mietitte pelin ostoa, niin muistakaa ettei se peli välttämättä juuri sinulle ole pettymys. Täällä jokainen antaa vain oman mielipiteen. Esim kippo76 kokee kontrollit aivan ylitsepääsemättömiksi, kun taas itse en ole juuri moksiskaan.

Eli ajatuksena se, että ei kannata täysin foorumeihin luottaa pelin ostopäätöstä tehdessä, vaan se on itse koettava.
 
Jos tuota ohjattavuutta ei koe huonoksi niin on tottunut paskaan. Eihän siinä ole kuin lähes puolen sekunnin viive. Horizon zero dawnissa ja muutamissa muissa oon saanu saman kun unohdin laittaa pelitilan telkkariin. Silti ne oli parempia kuin GTA tai tämä pelitilassa.
 
Jos tuota ohjattavuutta ei koe huonoksi niin on tottunut paskaan. Eihän siinä ole kuin lähes puolen sekunnin viive. Horizon zero dawnissa ja muutamissa muissa oon saanu saman kun unohdin laittaa pelitilan telkkariin. Silti ne oli parempia kuin GTA tai tämä pelitilassa.

Vaikka tuon ohjauksen sain vähän paremmaksi säätämällä asetuksia, niin onhan se siltikin pelimaailman huonoimpia. Mutta jotkut ei välitä tai tottuu siihen tai sitten jotkut vaan pitää sitä hyvänä, jota on vaikee uskoo :D
 
Minusta ohjaus on tavallaan "realistinen". Ikään kuin pelaaja antaisi vain pyynnön ukolle, jolla kestää vähän aikaa käsitellä se. Lisäksi se, että ei ihmiset oikeastikaan liiku niin nopeasti mitä monissa peleissä vaikka tehdään 180 asteen käännös.

Pitää vähän ennakkoon suunnitella tekosiaan tuon ohjauksen takia ja homma vielä lisää pelin "hidasta" tyyliä. Toisaalta en ole edes ajatellut koko ohjausta mitenkään negatiivisesti koko aikana ja tuli yllätyksenä, että niin moni sen kokee ongelmana.

Pelailen laajasti pelejä ja kokemusta on vaikka ja mistä ohjauksista. Aina on homma toimineet jos ei jotain "oikeaa" vikaa ole ohjauksessa. Last Guardian oli aika kauhea kun se poika oli kuin humalassa ja meni vähän sinne päin mihin pelaaja halusi.

Joku Unchartedin ohjaus voisi tosin olla aika jees tähän kun vähän enemmän asiaa miettii. Ei vain ole tuntunut ongelmalta mutta tiedostan kyllä että se voisi olla paljon parempikin. Tänään kyllä meinasi mennä hermot kun erästä aarretta etsin vuoriston kapeilta poluilta ja kuolin varmaan viisi kertaa sen takia, ettei Artturi pysy edes tasaiselta vaikuttavalta pinnalla. Onhan tämän ohjaus kyllä samalla lailla "leväperäistä" kuin GTA-peleissä. Niiden tuntuma on vähän sama, eli tavallaan yrität pyytää ukkoa menemään jonnekin ja se yrittää sen toteuttaa jos pystyy ja fysiikkamoottori vielä kettuilee kaverina, jolloin ukko jää jumiin tai kaatuilee milloin missäkin. Itse on kai tottunut tuohon kaiken pientenkin esteiden kiertelyyn, joten sitä ongelmaa ei niin usein kohtaa ja on sillä lailla vähemmän sen kanssa tekemisissä.

En tiedä olenko sitten jotenkin sopeutuvaisempi kun en silti ole tuota nähnyt niin isona ongelmana. Pelin immersio on kai sen verran suuri, ettei pieniin juttuihin kiinnitä huomiota ennen kuin ne tulevat kunnolla eteen, kuten tuossa kallion reunamilla kulkiessa. GTA:ssa ohjauksen keskinkertaisuus taas kävi mielessä useinkin tarinan jälkeen ja Onlinessa, kun mietti, että miksi tätä edes jaksaa pelata kun on sujuvampiakin pelejä. Destiny ja Halot on ohjaukset timantteja - näin esimerkkeinä - ja jo se perusmekaniikka saa ihmiset pelaamaan, kai.
 
Vaikka tuon ohjauksen sain vähän paremmaksi säätämällä asetuksia, niin onhan se siltikin pelimaailman huonoimpia. Mutta jotkut ei välitä tai tottuu siihen tai sitten jotkut vaan pitää sitä hyvänä, jota on vaikee uskoo :D

Tai sitten ei vain tiedä paremmasta, kuten minä, joka viimeisen kymmenen vuoden aikana ostanut neljä tai viisi peliä ja niitä pelannut silloin kun aikaa sattunut muun elämän ohella olemaan. Ei siis mitään ongelmaa näiden kontrollien kanssa, enkä olisi osannut edes ajatella asiaa ilman muiden kommentointia.
 
Tai sitten ei vain tiedä paremmasta

Tai sitten vain piti siitä että hahmolla tuntui olevan massaa liikkumisessa. Meni yks yhteen muutenkin hienojen fysiikoiden kanssa. Ja tämä tulee kaverilta joka pelaa pääsääntöisesti FPS-pelejä välillä turhankin tosissaan. Että on kyllä kaikki input lagit ja dead zonet tuttua huttua. Mielenkiintoista kyllä miten tämä nyt on joillekkin niin ylitsepääsemätön este. GTA V:tä viimeksi pelannut joskus silloin kun launchasi 360:lle ja witcher 3 julkkarissa. En muista ikinä harmitelleeni kummassakaan edellämainitussa peleissä kontrollien kökköyttä.

E: Katselin tuossa nyt vielä joutessani jotain youtube videoita aiheesta. Tosiaan aika kova viive näyttäis olevan juurikin liikkumisessa, mutta tähtääminen kohtuu sulavaa. Siksi ei varmaan itseä haitannut, kun saa viholliset tiputeltua kuitenkin kiitettävän tarkasti. Nyt itseasiassa tullut Hitman 2:sta pelattua, ja siinä häiritsee jopa tuo että hahmolla ei tunnu olevan mitään massaa liikkumisesa. Tuntuu hirveän "videopelimäiseltä". Kevyeltä. FPS-peleissä toki olisi eriasia tuollainen liikkumisessa havaittava viive. Tässä nyt vielä joku setup video noista kontroillesta, jos siitä jollekkin vaikka apua olisi!

Peace
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sitä massaa ja realistisuutta ym voi olla, mutta jos ukko on kun känninen norsu ja kun tässä kuitenkin yrittää pelata videopeliä eikä elää jotain "oikeeta" elämää. Kyllä tämän ohjauksen kanssa pärjää ja siihen tottuu, mutta kuten jo monesti sanonut se on vain kökösti toteutettu ja just semmonen perinteinen rockstar kökkö ohjattavuus.
 
Tässä pelissä on eräs huono puoli. Pelimaailma on nimittäin niin hyvin tehty, että mikään muu open world ei oikein tunnu miltään RDR:än jälkeen. Esim. Assassins Creed: Odyssey on kyllä hienon näköinen, mutta ei se maailma siinä ole läheskään niin elävä kuin tässä. Jotenkin jää kaipaamaan sitä että kaikkien hahmojen kanssa voi jollakin tavalla olla yhteydessä, voi edes moikata jos ei muuta. Puhumattakaan kaikista pienistä yksityiskohdista. Ei auta muu kuin totutella taas n. sadan rädäri tunnin jälkeen noihin "perustason" pelimaailmoihin.
 
Tässä pelissä on eräs huono puoli. Pelimaailma on nimittäin niin hyvin tehty, että mikään muu open world ei oikein tunnu miltään RDR:än jälkeen. Esim. Assassins Creed: Odyssey on kyllä hienon näköinen, mutta ei se maailma siinä ole läheskään niin elävä kuin tässä. Jotenkin jää kaipaamaan sitä että kaikkien hahmojen kanssa voi jollakin tavalla olla yhteydessä, voi edes moikata jos ei muuta. Puhumattakaan kaikista pienistä yksityiskohdista. Ei auta muu kuin totutella taas n. sadan rädäri tunnin jälkeen noihin "perustason" pelimaailmoihin.

Joo, itellä oli vähän vastaavaa ongelmaa BOTW:n jälkeen, kun yritti pelailla esim Horizon Zero Dawnia niin se tuntui niin jäykältä ja staattiselta BOTW jälkeen. Onhan tässä RDR:ssä kyllä niin valtavasti elävyyttä ja yksityiskohtaa, että luulen, että itelläki käy ihan samalla tavalla, kun tästä siirtyy muihin open worldeihin taas. Toivottavasti muut tekijät ottavat nyt BOTW ja RDR:n kaltaiset pelit tarkkaan syyniin ja saavat tuotua sitä samaa elävyyttä myös omiin tuotoksiinsa tulevaisuudessa. :)
 
Toivottavasti muut tekijät ottavat nyt BOTW ja RDR:n kaltaiset pelit tarkkaan syyniin ja saavat tuotua sitä samaa elävyyttä myös omiin tuotoksiinsa tulevaisuudessa. :)

Toivottavasti ei. Varsinkin jos se tarkoittaa sitä, että peliä joudutaan odottamaan se ylimääräinen pari vuotta. Itselle sillä ei ole mitään merkitystä voiko jonkun randomin NPC:n kanssa heittää "Morojens", tai että esim. hevosen kassit kutistuu kylmällä yms. Noilla kun ei oikeasti ole mitään merkitystä jos pelaaminen itsessään on tylsintä ikinä kuten tässä RDR2:ssa se usein on.

Yksityiskohdat on jees, silloin kun niissä on pysynyt joku järki mukana. Rockstar on lähtenyt mielestäni överisti sinne ääripäähän ja muu pelaaminen kärsii osittain sen johdosta.
 
Toivottavasti ei. Varsinkin jos se tarkoittaa sitä, että peliä joudutaan odottamaan se ylimääräinen pari vuotta. Itselle sillä ei ole mitään merkitystä voiko jonkun randomin NPC:n kanssa heittää "Morojens", tai että esim. hevosen kassit kutistuu kylmällä yms. Noilla kun ei oikeasti ole mitään merkitystä jos pelaaminen itsessään on tylsintä ikinä kuten tässä RDR2:ssa se usein on.

Yksityiskohdat on jees, silloin kun niissä on pysynyt joku järki mukana. Rockstar on lähtenyt mielestäni överisti sinne ääripäähän ja muu pelaaminen kärsii osittain sen johdosta.

Eihän se automaattisesti sitä tarkoita, että jokaisen kehittäjän tarvitsee ottaa tuo hidastempoisuus myös tyylikseen. Ja esim tässä RDR noita yksityiskohtia on kuitenkin paljon hienompiakin, kuin vain tuo hevosen pallien kylmänsietokyky. Mutta se, että pelissä on pelimaailmaa elävöittäviä yksityiskohtia niin sillä on aivan valtava merkitys siihen tuntuuko peli vain geneeriseltä open worldilta muiden joukossa vai kiehtovalta eläväiseltä maailmalta. Lisäksi itse otan paljon mielummin maailman joka tuntuu dynaamiselta ja sellaiselta, joka reagoi pelaajan tekemisiin sen sijaan, että se olisi vain staattinen runko.
 
Toivottavasti ei. Varsinkin jos se tarkoittaa sitä, että peliä joudutaan odottamaan se ylimääräinen pari vuotta. Itselle sillä ei ole mitään merkitystä voiko jonkun randomin NPC:n kanssa heittää "Morojens", tai että esim. hevosen kassit kutistuu kylmällä yms. Noilla kun ei oikeasti ole mitään merkitystä jos pelaaminen itsessään on tylsintä ikinä kuten tässä RDR2:ssa se usein on.

Yksityiskohdat on jees, silloin kun niissä on pysynyt joku järki mukana. Rockstar on lähtenyt mielestäni överisti sinne ääripäähän ja muu pelaaminen kärsii osittain sen johdosta.
Nojoo tottakai nuo yksityiskohdat on toisaalta turhia pelaamisen kannalta, mutta kyllähän niiden kaikkien summa luo ihan erilaisen fiiliksen pelimaailmaan. Avointa karttaa on muutenkin mukavampi tutkia kun siellä oikeasti on jotain sisältöä, monesti maisemat ovat pelkät raamit tarinalle ja tehtäville.
 
Toivottavasti ei. Varsinkin jos se tarkoittaa sitä, että peliä joudutaan odottamaan se ylimääräinen pari vuotta. Itselle sillä ei ole mitään merkitystä voiko jonkun randomin NPC:n kanssa heittää "Morojens", tai että esim. hevosen kassit kutistuu kylmällä yms. Noilla kun ei oikeasti ole mitään merkitystä jos pelaaminen itsessään on tylsintä ikinä kuten tässä RDR2:ssa se usein on.

Yksityiskohdat on jees, silloin kun niissä on pysynyt joku järki mukana. Rockstar on lähtenyt mielestäni överisti sinne ääripäähän ja muu pelaaminen kärsii osittain sen johdosta.
Samaa mieltä. Omalla kohdalla olen huomannut sen ettei graafinen loisto (ml. yksityiskohdat ) enää tee samanlaista vaikutusta mitä ennen vanhaan. Esim. Horizon: Zero Dawn ja God of War ovat teknisesti vaikuttavia pelejä, mutta kummankaan teoksen kohdalla en pysähtynyt miettimään miten upealta pelimaailma & hahmot näyttivät. Sama pätee myös RDR 2:een, mikä taitaa olla juurikin ääripään esimerkki yksityiskohtien osalta. Harmillisesti näillä ei ollut suurtakaan vaikutusta omaa pelikokemukseen.
 
Harmillisesti näillä ei ollut suurtakaan vaikutusta omaa pelikokemukseen.
Itse taas olen niin fiilispelaaja, että pelin ulkoasu ja äänimaailma vaikuttavat erittäin paljon. Näissä RDR2 onnistui erittäin hyvin verrattuna muihin open world peleihin.
 
Ylös Bottom