Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

En jaksa alkaa kehuskelemaan peliä, kaikki tietää että tämä on parasta bestiä tällä hetkellä mitä voi housut jalassa tehdä. Olisinkin kysellyt, onko muut huomannut mitään omituista noissa ääninäyttelijöiden äänissä? Jotenkin kuulee liian selkeästi että on studioääni ja puhuttu jossain pienessä kopissa tai pahvilaatikossa. Vai onko tämä vain minulla? Kuulokkeina Sonyn Wireless Headset 2.0 ja pelistä kytketty kuulokeäänet päälle.

Sama ääniongelma huomattu täälläkin heti alotuksessa, ajattelin et menisi ohi mutta ei. Mulla ei ole kuin tv:n kaiuttimet mut silti häiritsee
 
Sama ääniongelma huomattu täälläkin heti alotuksessa, ajattelin et menisi ohi mutta ei. Mulla ei ole kuin tv:n kaiuttimet mut silti häiritsee
En voi muuta, kuin suositella hankkimaan kuulokkeita. Tässä on aivan todella loistava äänimaailma, jonka ainakin oma peruspleikkari peittää puhinallaan, eikä viitsi naapureita kiusata pitämällä ääniä järkyttävän lujalla.
 
Onhan tuo ollut mielessä mutta en ole vielä sellaisia kuulokkeita päässä pitänyt jotka istuu tai ei maksa konsolin verran:)

X:llä pelaan itse joten ei ongelmaa puhinasta, ja hyvin äänet erottuukin. Ainoa ongelma on nuo keskustelut joissa tosiaan äänenlaatu heittelee miten sattuun.
 
On tässä ainakin tuolla mapilla kokoa! Suorittelin tuossa leiristä alkavan metsästystehtävän, jossa jäljitetään karhua ja sen saatuani suoritettua jäin katselemaan tehtävän lopun ympäristöä. Siellä tuli vastaan sattumanvarainen tehtävä, jossa päätin auttaa erästä hädänalaista naista. Tehtävä johdatti kaupunkiin, jonka nimi taisi olla luokkaa "Annesburg". Sieltä takaisin lähtöä tehdessäni huomasin, että olenpa kaukana leiristä. Ratsastin puolivauhdikkaasti oikeasti varmaan vartin verran sieltä kaupungista takaisin leirille, eikä tuo matka ollut lähellekään mikään kartan laidalta toiselle! Tuli ihan oikeasti flashbackvibat Witcher 3:sta, kun pimenevää iltaa vasten ratsastettiin Thunderin, uuden tumman hevoseni, kanssa kohti kotileiriä. Matkalla pari porkkanaa hevoselle syötellen ja villin lännen preerioita ja metsikköjä ihastellen tuli ihan oikeasti sellainen "siellä olemisen" tunne. Mielen perukoilla alkoi myös soida Ennio Morriconen klassiset länkkäribiisit "Hyvät, Pahat ja Rumat" sekä "Vain Muutaman Dollarin Tähden", kun tein siinä matkaa halki tasankojen. Ihan oikeasti huomasin siinä miettiväni pariin kertaan, että "Toivottavasti selvitään tästä takaisin leiriin asti! On ollut pitkä päivä, paljon on nähty ja koettu."

Kyllä tässä pelissä on vaan sitä jotain!
 
Kyllähän tuo vaikuttais siltä että Pro:lla ilman supersamplingia näyttää paremmalta ja ruudunpäivitys on lukittu 30fps.

 
Red Deadistä pienet omat mielipiteet:
Taattua Rockstar-laatua. Pelin kontrollit raskaat, mikä sopii hyvin peliin. Ei ollakaan mitään rakettireppuhippaa, vaan jalkaisin on todella hidasta liikkua.

Kuoleminen ei turhauta, vaan yleensä päätyy kunnon naurun remakkaan: "hah! tulipahan saatua nenille taas uudella tavalla". Hahmot hyvin rockstarmaisia, karikatyyrejä, surullisia tapauksia, paljon mustaa huumoria. Saluunassa saluunamainen tunnelta.
 
Täh? Mistä sunnasta tai minkä lasien läpi katottuna? :D

Ei näytä paremmalta, kuin X:llä, mutta paremmalta, kuin Pro:n checkerboard suttu ;)

Itse pelaan suosiolla ilman supersamplingia siihen asti, että korjaavat tuon suttuisuuden.
 
Nauroin koko pelikohtauksen!

Parasta siinä oli se, miten totta se oli. Tekijöillä ollut vankka kenttäkokemus. :D

Toivottavasti pelin edetessä saadaan lisää tätä arjen karua kertomaa. GTA V:ssa nauroin joka kerta kun Trevor taas heräsi jostain, ilman muistikuvia illan tapahtumista.
 
Täh? Mistä sunnasta tai minkä lasien läpi katottuna? :D
Ei näytä paremmalta, kuin X:llä, mutta paremmalta, kuin Pro:n checkerboard suttu ;)

Itse pelaan suosiolla ilman supersamplingia siihen asti, että korjaavat tuon suttuisuuden.
Eikä edes pelkästään tuo suttu. Hdr tosiaan toimii niinkuin kuuluu ilman kalvoja ja samalla säädöllä kuin kaikki muutkin pelit. Siis 1080p tilassa.

Mutta isompi syy on Saint Denis. En ymmärrä miten digitalfoundryn testeissä fps pysyi yli 20 kokoajan, pikemminkin lähempänä 30:ntä.
Kun tuo on aivan katastrofaalinen tuolla. Muistan joskus aikanaan sen jonkun AC sarjan pelin, jota ei alkuun voinu pelata. Tämä on vielä pahempi.
Hevosella ei voi ratsastaa siellä ollenkaan. Väitän et puhutaan 15-20 väliltä fps, se nykii niin paljon, eikä kontrollit tottele yhtään.
Nyt fullhd tilassa voi sentään liikkua. Väittäisin edelleen tippuvan 25-30 välillä jonnekin, sillä ei tuo täysin sulavaa ole vieläkään, mutta pystyy pelaamaan.

Nyt etenkin tää on tärkeää koska
chapter nelonen pyörii Tääl kaupungissa ison osan ajasta..
 



Nauroin koko pelikohtauksen!

Parasta siinä oli se, miten totta se oli. Tekijöillä ollut vankka kenttäkokemus. :D

Toivottavasti pelin edetessä saadaan lisää tätä arjen karua kertomaa. GTA V:ssa nauroin joka kerta kun Trevor taas heräsi jostain, ilman muistikuvia illan tapahtumista.

Oli tuo huikea, mutta valovuosien päässä pelihistorian parhaasta ryyppyillasta, nimittäin Kingdom Comen papin kanssa rellestely vie heittämällä voiton. :D
 
Täh? Mistä sunnasta tai minkä lasien läpi katottuna? :D

Tarkoitin Pro-versiota. Kyllä tuossa Pro versiossa jotain vikaa on, pitäsi olla just toisin päin että supersamplingilla näyttää paremmalta.
Nyt kun on ollut puhetta että Rock Starilla tehdään liian pitkiä päiviä, niin voi olla että päivitysten saapumisessa kestää kauvemmin.
 
Te jotka sanoitte että rahaa saa helposti, niin miten ihmeessä se tapahtuu? Mulla pyörii kokoajan siinä n. 100 dollarin paikkeilla. Toki olen enemmän pyörinyt metsästämässä ja juonut olutta, tehtävien teko on ollut satunnaista toistaiseksi. Myymällä noita nahkoja ja lihoja se rikastuminen ei varmaan ainakaan tapahdu?
 
Tarina tehtäviä takana 25. Sellaiseen pieneen ongelmaan kartan kanssa törmänny että en saa siiihen mitenkään laitettua niin että näyttäisi ratsastaessa reitin mitä pitää kulkea... Kartassa kun painaa nappia että merkitsee kohteen niin kuuluu vaan ääni mutta kartalla ei tapahdu mitään. Mikähän avuksi?
 
Te jotka sanoitte että rahaa saa helposti, niin miten ihmeessä se tapahtuu? Mulla pyörii kokoajan siinä n. 100 dollarin paikkeilla. Toki olen enemmän pyörinyt metsästämässä ja juonut olutta, tehtävien teko on ollut satunnaista toistaiseksi. Myymällä noita nahkoja ja lihoja se rikastuminen ei varmaan ainakaan tapahdu?
Sivutehtäviä tekemällä (kärryt, junat, kodin ryöstöt) ja sit aarteista.
Lisäksi kannattaa ryöstää rikkailta. Yksi lootti 20-25dollaria.
Sit niitä kärryjä pöllimällä ja fencelle viemällä.
 
Kuka ekana jo pelannu läpi pelin? Harmi, kun ei näe tunteja mistään, ite vieläkin chäp2:ssa ja tunteja jo varmaan se 20+++h :D. Pelityylikään ei ole se nopein näissä, vaan enemmän aivovammainenintroverttitutkiskeleemainen!
 
Kuka ekana jo pelannu läpi pelin? Harmi, kun ei näe tunteja mistään, ite vieläkin chäp2:ssa ja tunteja jo varmaan se 20+++h :D. Pelityylikään ei ole se nopein näissä, vaan enemmän aivovammainenintroverttitutkiskeleemainen!
Ei tätä saa ikinä läpi. Mulla joku vajaa 50h ja vasta chapter 4 alussa. :D
Teen sivutehtäviä kokoajan.

Ollut kyllä mielettömän hienoja nyt pari sivutehtävää. Ei nyt mitenkään pelimekaniikaltaan, päinvastoin perus hommia, mutta fiilis:
1: Se kun jutellaan sähkötuolin keksijälle ja haetaan ensimmäinen koekaniini siihen.
2: Kun ohjataan ensimmäistä radio-ohjattavaa venettä.

Siis se, kun olet jotenkin siellä maailmassa mukana ja juuri siinä kynnyksellä miten nykyisin arkipäiväiset asiat on aikanaan keksitty ja miten innoissaan keksijät niistä ovat olleet.

PS. Pelasti kyllä mun kokemuksen täysin nyt tuo fullhd tila. Valon heijastukset, värimaailma ja ennenkaikkea ruudunpäivitys on niin paljon parempaa, että tätä voi vaik pelata täysin siemauksin.
Toki huomaan eron hevosen hännässä ja ihmisten kasvoilta siihen 2160 tilaan, mutta tämä näyttää ihan rehellisesti todella paljon paremmalta näin. Toivotaan et pätsi tulee ennen kuin o
peli on läpi.
 
Ylös Bottom