Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
En oo keksiny vieläkää mihin hittoon nuo arvoesineet kelpaa?!
Sepä se kun ei näytä luonnolliselta. Kaikissa muissa peleissä nimenomaan hdr:llä peli näyttää jumalaisen hyvältä ja värit juuri sellaiselta kuin pitää. Tässä ei todellakaan ole tarkoitus kaiken olla harmaata.Itse ratkaisin HDR ongelman nostamalla mittarin 300, ongelmana ei ollut itselle se että peli näyttää värittömältä (koska se on tarkoituskin) vaan se ihme sumuverho joka peliin tuli kun laitto HDRn päälle ja piti sen siinä 100 mitä peli suositteli, nostaminen 300 poisti sen. HDRn tarkoitus ei ole tehdä pelistä värikästä vaan realistisemman ja luonnollisemman näköinen ja siinä se onnistuu kyllä.
Sepä se kun ei näytä luonnolliselta. Kaikissa muissa peleissä nimenomaan hdr:llä peli näyttää jumalaisen hyvältä ja värit juuri sellaiselta kuin pitää. Tässä ei todellakaan ole tarkoitus kaiken olla harmaata.
Tässä näyttää kuin olisi värit huuhdotut pois. Mulla asetus nyt 400.
Esim vihreä ruoho on melkein lähempänä harmaata, kuin vihreää.
Ja oli asetus mitä vain, niin esim lumessa mentäessä aivan kaikki on aivan totaalisen ylivalottunutta.
Itsekin nyt pidän hdr:ää päällä siellä 400:ssa, mutta ei se oikein toimi. Tästä myös uutisoitu jo maailmalla ja kymmenet eri foorumit maailmalla täynnä keskusteluja aiheesta myös.
Muilla alustoilla toimii säätäen, mutta prolla nimenomaan värit huuhtoutuu täysin pois.
Joo siis ilman hdr:ää värit on liian ylikorostuneet se on ihan totta, mutta hdr:llä ei värejä ole oikein ollenkaan ja ne on todella vääristyneet.Itselle taas SDR näyttää todella yli värittyneeltä, pelimäiseltä karkki grafiikalta kun taas HDR siltä kuin pitääkin värimaailman puolesta.
Voikohan tuo olla että tietynlaisilla telkkareilla toimii ok, kun taas toisilla ei..? Ehkäpä joku yhteensopivuusongelma.
Joo siis ilman hdr:ää värit on liian ylikorostuneet se on ihan totta, mutta hdr:llä ei värejä ole oikein ollenkaan ja ne on todella vääristyneet.
Siinä missä esim Wildlands näyttä mielettömän hyvältä, tää on lähinnä harmaa.
Joku oli sitä koittanutkin, niin fullhd:lla hdr toimii ja värit on ok, mutta muutoin peli on niin paljon rumempi ettei viitsi sillä pelata.
Mut olen kyllä klapilla päähän lyöty jos ei R tuota prolla korjaa.
Yksi hauska ja samalla harmittava tapahtumaketju kävi
Itselläni ollut HDR pois käytöstä nyt (XB1X). Jotenkin näyttää paremmalta omaan silmään meikäläisen telkkarilla ilman. Tosiaan liian harmaaksi tekee tuon kuvan. Ilmeisesti siis sekä pleikkari että boxi kärsii ongelmasta.
Voikohan tuo olla että tietynlaisilla telkkareilla toimii ok, kun taas toisilla ei..? Ehkäpä joku yhteensopivuusongelma.
Iso osa netin keskusteluista liittyy LG töllöihin, mutta itsellä on Sony. Kaverilla LG ja kuva on ihan tumma, mutta sama ”kalvo” päällä.Tätä olen myös miettinyt, kun tuntuu joidenkin osalta näyttävän täysin selkeältä ja toisilla taas ei. Toki katsojan silmässäkin eroa ja siitä mistä pitää enemmän. Itselläni HDR päällekytkentä sai utuisuuden lisäksi kuvan tekemään pahaa blurria ja "nykivää rikkomista" liikuttaessa kameraa. Kuva pyöri muuten sulavasti mutta nopeat liikkeet tekivät kuvan kelvottomaksi. Pro myös alustana ja 7-sarjan 4k samsung televisiona.
Oon vähän sitä mieltä, että jos tähän asti jokainen hdr peli on näyttänyt hyvältä ja näyttää edelleen, niin ei voi mun tehtävä kuluttajana olla säätää yksittäistä peliä varten kaikki asetukset uusiksi.En sitten tiedä onko ihmisillä tvn asetukset päin honkia mutta tolla omalla pikku fiksillä peli näyttää nyt upealta HDR päällä.
On samaa mulla. Vähän niinku ois joku kaiku tai vastaava. Kokeilin kuulokkeilla ja soundbarilla ja sama homma molemmilla.En jaksa alkaa kehuskelemaan peliä, kaikki tietää että tämä on parasta bestiä tällä hetkellä mitä voi housut jalassa tehdä. Olisinkin kysellyt, onko muut huomannut mitään omituista noissa ääninäyttelijöiden äänissä? Jotenkin kuulee liian selkeästi että on studioääni ja puhuttu jossain pienessä kopissa tai pahvilaatikossa. Vai onko tämä vain minulla? Kuulokkeina Sonyn Wireless Headset 2.0 ja pelistä kytketty kuulokeäänet päälle.
En jaksa alkaa kehuskelemaan peliä, kaikki tietää että tämä on parasta bestiä tällä hetkellä mitä voi housut jalassa tehdä. Olisinkin kysellyt, onko muut huomannut mitään omituista noissa ääninäyttelijöiden äänissä? Jotenkin kuulee liian selkeästi että on studioääni ja puhuttu jossain pienessä kopissa tai pahvilaatikossa. Vai onko tämä vain minulla? Kuulokkeina Sonyn Wireless Headset 2.0 ja pelistä kytketty kuulokeäänet päälle.
En ole huomannut tuommoista, mutta onko sulla kuulokkeissa tuo virtual surround päällä? Mulla oli aikaisemmin samat kuulokkeet ja jos tuo virtual surround oli päällä, niin ainakin Witcher 3:ssa oli juuri tuota kuvailemaasi ongelmaa.
Siellä pitäisi muuten olla oma ääniprofiili RDR2:lle headset companion apissa jos et ole sitä testannut.
En oo keksiny vieläkää mihin hittoon nuo arvoesineet kelpaa?!
Tätä olen myös miettinyt, kun tuntuu joidenkin osalta näyttävän täysin selkeältä ja toisilla taas ei. Toki katsojan silmässäkin eroa ja siitä mistä pitää enemmän. Itselläni HDR päällekytkentä sai utuisuuden lisäksi kuvan tekemään pahaa blurria ja "nykivää rikkomista" liikuttaessa kameraa. Kuva pyöri muuten sulavasti mutta nopeat liikkeet tekivät kuvan kelvottomaksi. Pro myös alustana ja 7-sarjan 4k samsung televisiona.
Niitä ostaa 'Fence' -nimiset kauppiaat.En oo keksiny vieläkää mihin hittoon nuo arvoesineet kelpaa?!