Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Itse ratkaisin HDR ongelman nostamalla mittarin 300, ongelmana ei ollut itselle se että peli näyttää värittömältä (koska se on tarkoituskin) vaan se ihme sumuverho joka peliin tuli kun laitto HDRn päälle ja piti sen siinä 100 mitä peli suositteli, nostaminen 300 poisti sen. HDRn tarkoitus ei ole tehdä pelistä värikästä vaan realistisemman ja luonnollisemman näköinen ja siinä se onnistuu kyllä.
Sepä se kun ei näytä luonnolliselta. Kaikissa muissa peleissä nimenomaan hdr:llä peli näyttää jumalaisen hyvältä ja värit juuri sellaiselta kuin pitää. Tässä ei todellakaan ole tarkoitus kaiken olla harmaata.
Tässä näyttää kuin olisi värit huuhdotut pois. Mulla asetus nyt 400.
Esim vihreä ruoho on melkein lähempänä harmaata, kuin vihreää.
Ja oli asetus mitä vain, niin esim lumessa mentäessä aivan kaikki on aivan totaalisen ylivalottunutta.

Itsekin nyt pidän hdr:ää päällä siellä 400:ssa, mutta ei se oikein toimi. Tästä myös uutisoitu jo maailmalla ja kymmenet eri foorumit maailmalla täynnä keskusteluja aiheesta myös.

Muilla alustoilla toimii säätäen, mutta prolla nimenomaan värit huuhtoutuu täysin pois.
 
Sepä se kun ei näytä luonnolliselta. Kaikissa muissa peleissä nimenomaan hdr:llä peli näyttää jumalaisen hyvältä ja värit juuri sellaiselta kuin pitää. Tässä ei todellakaan ole tarkoitus kaiken olla harmaata.
Tässä näyttää kuin olisi värit huuhdotut pois. Mulla asetus nyt 400.
Esim vihreä ruoho on melkein lähempänä harmaata, kuin vihreää.
Ja oli asetus mitä vain, niin esim lumessa mentäessä aivan kaikki on aivan totaalisen ylivalottunutta.

Itsekin nyt pidän hdr:ää päällä siellä 400:ssa, mutta ei se oikein toimi. Tästä myös uutisoitu jo maailmalla ja kymmenet eri foorumit maailmalla täynnä keskusteluja aiheesta myös.

Muilla alustoilla toimii säätäen, mutta prolla nimenomaan värit huuhtoutuu täysin pois.

Itselle taas SDR näyttää todella yli värittyneeltä, pelimäiseltä karkki grafiikalta kun taas HDR siltä kuin pitääkin värimaailman puolesta.
 
Itselle taas SDR näyttää todella yli värittyneeltä, pelimäiseltä karkki grafiikalta kun taas HDR siltä kuin pitääkin värimaailman puolesta.
Joo siis ilman hdr:ää värit on liian ylikorostuneet se on ihan totta, mutta hdr:llä ei värejä ole oikein ollenkaan ja ne on todella vääristyneet.
Siinä missä esim Wildlands näyttä mielettömän hyvältä, tää on lähinnä harmaa.
Joku oli sitä koittanutkin, niin fullhd:lla hdr toimii ja värit on ok, mutta muutoin peli on niin paljon rumempi ettei viitsi sillä pelata.

Mut olen kyllä klapilla päähän lyöty jos ei R tuota prolla korjaa.
 
Itselläni ollut HDR pois käytöstä nyt (XB1X). Jotenkin näyttää paremmalta omaan silmään meikäläisen telkkarilla ilman. Tosiaan liian harmaaksi tekee tuon kuvan. Ilmeisesti siis sekä pleikkari että boxi kärsii ongelmasta.

Voikohan tuo olla että tietynlaisilla telkkareilla toimii ok, kun taas toisilla ei..? Ehkäpä joku yhteensopivuusongelma.

EDIT: Harmillinen bugi ilmeni äsken. Pidin pienen tauon pelaamisesta ja suljin pelin. Tallennus jäi leiriin. Nyt kun jatkoin, niin tuo "main horse" oli muuttunut täysin eri hevoseksi (rotu, väri ja sukupuoli kokonaan eri). Nimi sentään oli pysynyt ennallaan, eikä hepan statsit olleet onneksi nollautuneet eli Arthurin ei tarvitse kasvattaa luottamusta elukkaan uudestaan.

Oli muuten vieläpä special editionin bonus tuo hevonen joka katosi ja vaihtui toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Voikohan tuo olla että tietynlaisilla telkkareilla toimii ok, kun taas toisilla ei..? Ehkäpä joku yhteensopivuusongelma.

Tätä olen myös miettinyt, kun tuntuu joidenkin osalta näyttävän täysin selkeältä ja toisilla taas ei. Toki katsojan silmässäkin eroa ja siitä mistä pitää enemmän. Itselläni HDR päällekytkentä sai utuisuuden lisäksi kuvan tekemään pahaa blurria ja "nykivää rikkomista" liikuttaessa kameraa. Kuva pyöri muuten sulavasti mutta nopeat liikkeet tekivät kuvan kelvottomaksi. Pro myös alustana ja 7-sarjan 4k samsung televisiona.
 
Nyt on kolmisen tuntia pelattu ja olen valentinessa.
Kontrollien kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, koska tuntuma on 90% sama mitä gta v:ssa. Arthur saattaa olla hitusen kankeampi, mutta en pysty varmaksi sanomaan.
GTA onlinea tullut pelattua julkaisun jälkeen 2500+ tuntia joten ohjauksen tuntuma ja nappien sijoittelu on aika hyvin selkäytimessä.
Tavallaan huvittaa kun tuota kankeutta ollaan perusteltu realismilla vähän joka paikassa eikä kukaan tunnu enää muistavan, että gta oli samanlainen.
Se on vaan perus rockstarin ohjaus, ei mitään muuta.
 
Joo siis ilman hdr:ää värit on liian ylikorostuneet se on ihan totta, mutta hdr:llä ei värejä ole oikein ollenkaan ja ne on todella vääristyneet.
Siinä missä esim Wildlands näyttä mielettömän hyvältä, tää on lähinnä harmaa.
Joku oli sitä koittanutkin, niin fullhd:lla hdr toimii ja värit on ok, mutta muutoin peli on niin paljon rumempi ettei viitsi sillä pelata.

Mut olen kyllä klapilla päähän lyöty jos ei R tuota prolla korjaa.

Koitin tuota fullhd modea ja värimaailma ei muutu yhtään mihinkään, ainut ero joka tulee on sharpness slideri jonka avulle peli näyttää mielestäni hivenen terävemmältä kuin 4k modessa. Miksi sitä ei ole 4k modessa on mysteeri ainakin itselle. En sitten tiedä onko ihmisillä tvn asetukset päin honkia mutta tolla omalla pikku fiksillä peli näyttää nyt upealta HDR päällä.
 
Itselläni ollut HDR pois käytöstä nyt (XB1X). Jotenkin näyttää paremmalta omaan silmään meikäläisen telkkarilla ilman. Tosiaan liian harmaaksi tekee tuon kuvan. Ilmeisesti siis sekä pleikkari että boxi kärsii ongelmasta.

Voikohan tuo olla että tietynlaisilla telkkareilla toimii ok, kun taas toisilla ei..? Ehkäpä joku yhteensopivuusongelma.
Tätä olen myös miettinyt, kun tuntuu joidenkin osalta näyttävän täysin selkeältä ja toisilla taas ei. Toki katsojan silmässäkin eroa ja siitä mistä pitää enemmän. Itselläni HDR päällekytkentä sai utuisuuden lisäksi kuvan tekemään pahaa blurria ja "nykivää rikkomista" liikuttaessa kameraa. Kuva pyöri muuten sulavasti mutta nopeat liikkeet tekivät kuvan kelvottomaksi. Pro myös alustana ja 7-sarjan 4k samsung televisiona.
Iso osa netin keskusteluista liittyy LG töllöihin, mutta itsellä on Sony. Kaverilla LG ja kuva on ihan tumma, mutta sama ”kalvo” päällä.
Mulla taas paikoitellen ihan ylivalottunutta ja muutoin ok kirkkaus ja kalvo päällä. Kun avon nostaa 400:aan, niin kalvo vähenee ”ilmasta”, mutta silti materiaalien värit ihan päin honkia ja tietyt paikat täysin ylivalottunutta.

Mulla myös tuota jäätävää blurria HDR päällä, vaikka mikään muu peli ei sitä aiheuta. Menin sit säätämään tv asetuksista jotain tv omaa sulavuus asetusta päälle, kun ne oli pois ja nyt ei anna koskea tätä peliä pelatessa siihen asetukseen ollenkaan ja blurri vain paheni. :D


En sitten tiedä onko ihmisillä tvn asetukset päin honkia mutta tolla omalla pikku fiksillä peli näyttää nyt upealta HDR päällä.
Oon vähän sitä mieltä, että jos tähän asti jokainen hdr peli on näyttänyt hyvältä ja näyttää edelleen, niin ei voi mun tehtävä kuluttajana olla säätää yksittäistä peliä varten kaikki asetukset uusiksi.
Niin monilla (tuhansilla??) ihmisillä on ympäri maailmaa sama ongelma, niin jotenkin se siellä vialla on ja taatusti korjataan.
 
Ennen pelin julkaisupäivää olin katsonut vain aivan ekan trailerin, se kaksi vuotta sitten julkaistu.
Ja toinen video jonka katoin oli DigitalFoundry:n PS4/PS4 Pro vs Xbox One/Xbox One X - Every Console Tested!
Mitään ennakko juttujakaan en oikeastaan lukenut, lähinnä otin selvää mitkä on ennakkotilaus bonukset ja mitä ois saanu jos ois ostanu Ultimate Editionin.
Itse en ennakkotilannut tai varannut peliä, niin vähän kuumotteli mimmonen jono Gigantissa on aamu 10:ltä.
oli siellä muutama työmies jonossa.

Ihan pirun kova peli, iskenyt kuin tuhat volttia.
Oon lähinnä ihmetellyt maailmaa ja tehnyt juonen ulkopuolisia tehtäviä. Chapter 2 taitaa olla puolessa välissä.
Oon päättänyt olla paha, ja katsoa mitä siitä seuraa. välillä tulee autettua randomeita, mutta muuten se on kuula kalloon.
Valentinen tohtoria ja sheriffiä kiusannut pirusti, tälläkin hetkellä taitaa olla iso palkkio mun päänahasta.
Valentinessa on vaikea liikkua, ellei pääse livahtaa tohtorille tai esim. asekauppaan, jopa sheriffin luo pääsee juttelee.
Taitaa olla tyhmä kun ei heti tunnista.
Eilen sain sen Honor levelin vahvasti punaselle.

Pari miinusta pelissä on, 1: nuo tutoriaali ohjeet vain vilahtaa ruudussa, ja niitä ei näy jossain Journalissa tai Infossa.
Siis on pelissä Help -osio jossa on esim. metsästykseen liittyvät asiat kerrottu.
Mutta sitä ei saa näkyviin mitä sekuntti sitten ruudussa oli, oliko se uutta vai joku vanha ohjeläppä.
Tehtävien aikana olevat keskustelut vissiin näkee kun painaa ristiohjaimesta vasemmalle, siis näpäyttää, ja valitsee kyseisen tehtävän infon.

2: se että voi ampua lonkalta kun painaa R2/RT.
Muutaman kerran on pitäny painaa L2, mutta sitten ammunkin lonkalta.
Jotain oon myymässä tai ostamassa ja ammunkin sitä vahingossa.
 
Viimeksi muokattu:
En jaksa alkaa kehuskelemaan peliä, kaikki tietää että tämä on parasta bestiä tällä hetkellä mitä voi housut jalassa tehdä. Olisinkin kysellyt, onko muut huomannut mitään omituista noissa ääninäyttelijöiden äänissä? Jotenkin kuulee liian selkeästi että on studioääni ja puhuttu jossain pienessä kopissa tai pahvilaatikossa. Vai onko tämä vain minulla? Kuulokkeina Sonyn Wireless Headset 2.0 ja pelistä kytketty kuulokeäänet päälle.
 
En jaksa alkaa kehuskelemaan peliä, kaikki tietää että tämä on parasta bestiä tällä hetkellä mitä voi housut jalassa tehdä. Olisinkin kysellyt, onko muut huomannut mitään omituista noissa ääninäyttelijöiden äänissä? Jotenkin kuulee liian selkeästi että on studioääni ja puhuttu jossain pienessä kopissa tai pahvilaatikossa. Vai onko tämä vain minulla? Kuulokkeina Sonyn Wireless Headset 2.0 ja pelistä kytketty kuulokeäänet päälle.
On samaa mulla. Vähän niinku ois joku kaiku tai vastaava. Kokeilin kuulokkeilla ja soundbarilla ja sama homma molemmilla.
 
En jaksa alkaa kehuskelemaan peliä, kaikki tietää että tämä on parasta bestiä tällä hetkellä mitä voi housut jalassa tehdä. Olisinkin kysellyt, onko muut huomannut mitään omituista noissa ääninäyttelijöiden äänissä? Jotenkin kuulee liian selkeästi että on studioääni ja puhuttu jossain pienessä kopissa tai pahvilaatikossa. Vai onko tämä vain minulla? Kuulokkeina Sonyn Wireless Headset 2.0 ja pelistä kytketty kuulokeäänet päälle.

En ole huomannut tuommoista, mutta onko sulla kuulokkeissa tuo virtual surround päällä? Mulla oli aikaisemmin samat kuulokkeet ja jos tuo virtual surround oli päällä, niin ainakin Witcher 3:ssa oli juuri tuota kuvailemaasi ongelmaa.

Siellä pitäisi muuten olla oma ääniprofiili RDR2:lle headset companion apissa jos et ole sitä testannut.
 
En ole huomannut tuommoista, mutta onko sulla kuulokkeissa tuo virtual surround päällä? Mulla oli aikaisemmin samat kuulokkeet ja jos tuo virtual surround oli päällä, niin ainakin Witcher 3:ssa oli juuri tuota kuvailemaasi ongelmaa.

Siellä pitäisi muuten olla oma ääniprofiili RDR2:lle headset companion apissa jos et ole sitä testannut.

Täytyy illalla tarkistaa. Käytän yleensä sitä preset 1 mikä sieltä löytyy vakiona. Voisin tuon RDR2 ääniprofiilin laittaa siihen preset 2, kiitos vinkistä!
 
Tätä olen myös miettinyt, kun tuntuu joidenkin osalta näyttävän täysin selkeältä ja toisilla taas ei. Toki katsojan silmässäkin eroa ja siitä mistä pitää enemmän. Itselläni HDR päällekytkentä sai utuisuuden lisäksi kuvan tekemään pahaa blurria ja "nykivää rikkomista" liikuttaessa kameraa. Kuva pyöri muuten sulavasti mutta nopeat liikkeet tekivät kuvan kelvottomaksi. Pro myös alustana ja 7-sarjan 4k samsung televisiona.

Itsellä LG:n telkkari ja PS4 Pro, kaikki muut pelit näyttää HDR:ltä todella hyviltä. Tässä pelissä samoilla asetuksilla ja pelin sisältä HDR ON-tilassa, peli on HDR100:llä kuin savuverhon läpi katsoisi telkkaria ja HDR-arvoa kasvattamalla värimaailma paranee mutta blurry ja vaalea kalvo ei häviä mihinkään.
Ilman HDR:ää peli näyttää todella hyvältä ja myös tarkalta. HDR päällä pelaaminen saa voimaan pahoin.
 
Löysin netistä ohjeen ps4 pro/4k hdr säädöille:
1: pelistä hdr 500:aan.
2: tv kirkkaus 30:een (LG ohje, mutta mun Sonyssä toimi sama)
3: Automaattinen Dynaaminen kontrasti täysille.
(4): mulla näytti myös värikylläisyydessä olevan säätövaraa niin heitin aavistuksen isommalle.
Edelleen värit on haaleammat kuin pitäisi, mutta utuinen kalvo on kokonaan poissa ja ruoho näyttää edes vihreältä, vaikkakaan ei edelleenkään aivan luonnolliselta.

Toki ongelma on nyt se, että kaikki muut pelit on huonoissa säädöissä, mutta eiköhän ne tän korjaa kuitenkin ja nyt tää on pääpeli, joten säädetään takas kun pätsi tulee.
 
Ylös Bottom