Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Kyllä sitä massaa ja realistisuutta ym voi olla, mutta jos ukko on kun känninen norsu ja kun tässä kuitenkin yrittää pelata videopeliä eikä elää jotain "oikeeta" elämää. Kyllä tämän ohjauksen kanssa pärjää ja siihen tottuu, mutta kuten jo monesti sanonut se on vain kökösti toteutettu ja just semmonen perinteinen rockstar kökkö ohjattavuus.
Olen miettinyt sitä, että olisiko pelissä muutenkin voinut olla kaksi eri pelitilaa "normal" ja "cowboy". Itse olen tykännyt tästä Rockstarin tavasta toteuttaa tämä peli ja se voisi olla nimeltään vaikka cowboy. Normaalissa puolestaan olisi enemmän muita videopelejä vastaava hahmon ohjattavuus, wantedia ei tulisi niin herkästi näille kaupungissa juoksijoille ja liipasin näppäin kokonaan pois ettei vahingossa ammu ihmisiä päähän keskustelutilanteissa ;) No tai jotain tuon tyylistä, ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. Peli olisi suunniteltu pelattavuudeltaan erilaisille pelaajille.
 
Nojoo tottakai nuo yksityiskohdat on toisaalta turhia pelaamisen kannalta, mutta kyllähän niiden kaikkien summa luo ihan erilaisen fiiliksen pelimaailmaan. Avointa karttaa on muutenkin mukavampi tutkia kun siellä oikeasti on jotain sisältöä, monesti maisemat ovat pelkät raamit tarinalle ja tehtäville.

Tottahan toki yksityiskohdat on tärkeitä olet ihan oikeassa, mun pointti oli enemmänkin sitä, että Rockstar tuntuu ottaneen sen suunnan, että kaikki yksityiskohdat täytyy hiota ihan äärimmilleen muun pelin kustannuksella vaikka ihan oikeasti vähemmälläkin saa pelistä erittäin hyvän. Siksi toivoisin, että esim. se GTA6 tulis joskus vielä tässä kymmene vuoden sisällä ulos.

Itse olin täysin tyytyväinen vaikkapa Witcher 3:n tai Zero Dawnin yksityiskohtiin. Noita pelejä oli ilo pelata koska tarina, maailma, sopivasti yksityiskohtia jotta maailma tuntuu elävältä, pelattavuus, pelimekaniikka jne, kaikki olivat hyvin balanssissa.
 
Itseäni ei haittaa ohjauksen kankeus. Tottunut siihen GTA aikoina. Mutta eräs asia ärsyttää yli kaiken ja saa harmaita hiuksia on se että en saa juostua leirissä. Hemmetti kun edes kävelisi edes hieman rivakammin, niin olisi parempi, vaan ei- se perkeleen Arttu laahustaa.
 
Itse olin täysin tyytyväinen vaikkapa Witcher 3:n tai Zero Dawnin yksityiskohtiin. Noita pelejä oli ilo pelata koska tarina, maailma, sopivasti yksityiskohtia jotta maailma tuntuu elävältä, pelattavuus, pelimekaniikka jne, kaikki olivat hyvin balanssissa.
Tietysti on mahdollista, että Rockstar on valinnut tämän nyt käytössä olevan oletuskontrollimappauksen siksi, että se palvelee parhaiten Houserien visiota länkkäripelistä, mutta jotenkin jaksan olla sitä mieltä, että esim. Unchartedin tai Horizon Zero Dawnin kontrolleilla (jotka ovat aika lähellä 3D-seikkailujen de facto -standardia) olisi tultu ihan hyvin toimeen. Ettei tulisi noita tilanteita että piti moikata mutta ammuin päähän.
 
Ei hemmetti tätä peliä, olin äskö ihan omis olois metsästämässä, pimeessä metsässä tietenki yöllä. Kunnes alkoi kuulumaan jotain kuiskailuja ja pientä kikattelua. Nostin luurit korvilta että "mitä vittua" luulin että oonko tulossa hulluks, luurit takas päähän, joku naisääni kuiskaa ja kikattaa. Kattelen ympärille, mitään ei näy, hetken luulin jo että kuulenko ääniä, kuulenko ääniä? Joko täs pelis on tapahtunut tietyis paikois jotain todella julmaa ja mystistä että tietyt mestat on ns "kirottuja" tai sit niiden tarkoitus on vaan sekoittaa pelaajan kupolia. Nää mystiset tapahtumat mulla on tapahtunut aina öisin.
 
Kirjauduin foorumille että pääsen myös sanasen sanomaan pelistä.
Itse en mikään himopelaaja ole. Harkitsen yleensä tarkkaan pelihankintoja ja kun päätän jonkun ostaa niin tunteja kuluu kyllä pelatessa. Gta 5 ja skyrim ovat viimeksi paljon pelattuja pelejä. Perus maddeniä ja änäriä silloin tällöin.

Sairaslomalle tällä hetkellä ja RDR2 kyllä vienyt mukanaan. Aika vähän pahaa sanottavaa pelistä. Itse fiilis pelissä itselle iso juttu ja onkin tullut paljon ratsasteltua, kalasteltua ja samoiltua. Paikkojen tutkiminen ja illan tullen metsästää sapuskat sekä laittaa leiri pystyyn luo juuri sitä hienoa fiilistä.
Peliä pelannut 50tuntia ja storya 24%. Itselle yksi suuri hupi on painella saluunaan ja aukoa päätä. Siitä sitten nyrkkitappelua ja yleistä pahennusta. Controllit aika rockstar kauraa omine ongelmineen ja niihin tottuneena kun takana kaikki gta:t ja edellinen rdr. Ainoa mitä ihmetellyt niin osaako joku sanoa mistä johtuu nyrkkitappelussa kun kesken kaiken arthur kaivaa aseen esille vaikken mielestäni ole asetta valinnut? Ärsyttävä ominaisuus kun pitäisi rehdistä nyrkein hoitaa homma niin yhtäkkiä tajuaa et tähtää vastapuolta päähän aseella.
Sit niitä miinuksia
-Loottaamisen olis voinut hoitaa pelissä paremmin mut siihenkin tottunut jo. Hieman hankala se kyllä on.
-Vuorokauden pituus liian lyhyt omaan makuun
-Tarpeettomat aseet saisi jättää esim. leiriin ettei niitä tarvitsis kelata läpi kun etsii tiettyä asetta.

Muuten kyllä omasta mielestä aika lähelle täyden kympin peli. Saa nähdä tuleeko koskaan vastaan täydellistä peliä. Tämä on kuitenkin aika lähellä sitä. Ja tuo pelin hidastempoisuus ja arthurin hidasliikkeisyys on omasta mielestä plussaa. Tuntuu liikkuminen paljon luonnollisemmalta.
 
Toivottavasti saatte selvää mikä ärsytää itseäni eniten. (pieni nousu humala meinaan päällä)
Olikokan toisen gängin pieni leiri ja ku menin sitä päin nii ne alko huutelee mee piip täältä No menin ihan juoksu matkan päähän siitä juomat huulille että saisin kaikki tiputettua alas No lähdin asap takasin päin eka juosten ja siitä kyykkyyn ja juosten.
Aloin sitten ihmettelee et mitäs hittoa missä ne on no koko leiri oli hävinny ja maasta tuli savua siitä niiden nuotiosta mitä ei ollu ja sitä tuli pitkän aikaan.
Nii varmaan ehti lähtee minnekkään ku meni joku 20s tai maksimissaan 30s kun palasin.
Samanlailla on käynnyt ennenkin et peli hypäyttää jonkun jätkän satojen metrien päähän sillein parissa sekunnissa yms.
Itse kankeuteen ei totu mutta sitä "oppii" hallitsemaan mutta esim isoissa kaupungeissa ku pitäis hyppää hevosen selkää nii äijjä päättää taklata viattoman maahan ja bountyt perää.
Toinen mikä täällä oli jo nii oli toi tavaroiden ottaminen ilman fps kuvakulmaa.
On tässä paljon pikku viilamista omasta mielestä mutta silti sanon että paras peli hetkeen!
E:laitetaan viellä tämmönen vaikka kun teet leirin nii saattaa oikeesti hypäyttää toiselle puolelle järveä vaikka tilaa ois ollu kuinka tehdä vaikka pari taloa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo leirin teko unohtui itseltä mainita. Siitä myös miinus. Joku kerta yritin tehdä järven rantaan leirin mutta ilmoitti että ei leiriä voi tehdä koska lähellä "toimintaa"(miten sen nyt fiksuiten suomentaa...). Ratsastin vähän matkaa pois järveltä keskelle metsää ja tein leirin niin kappas löysin itseni siitä kohtaa järven rannasta johon ei leiriä voinut pystyttää.
Muutenkin vois olla joku jolla näkis ellei leiriä voi pystyttää. Ärsyttää nousta hevosen selästä ja saada ilmoitus ettei voi leiriä pystyttää. Välillä ilmoittaa ettei voi leiriä pystyttää vaikkei lähimaillakaan ketään ja välillä antaa pystyttää leirin keskelle tietä, tosin kuljettaa leirin automaattisesti sivummalle.
 
Mahtava tarina oli ja epilogi tehty upeasti. Nyt pelaajat pääsevät loppupelin ajan kokemaan sen Marstonin unelman perheen ja maatilan kanssa. Tarina alusta loppuun erinomainen, mutta.. en vain tykkää pelata peliä Marstonilla. Ja tälläisessä pelissä, missä tuli yli 100h pelattua erittäin vahvasti päähahmon roolin mukaan niin tuntuu omituiselta jättää nyt perhe maatilalle yksin ja itse lähteä suorittamaan sivutehtäviä sekä seikkailemaan pelimaailmaan. Sekä sitten se vielä isompi asia, että pidin Arthurin hahmosta enemmän sekä sillä pelaaminen oli paljon hauskempaa kuin John Marstonilla.

Tarinnallisesti se oli ihan sopiva, että itseltäni jäi asioita Arthurin kanssa tekemättä, koska vakavasti sairaan on aika hankala välttää kuolemaa ja harvoin pystyy itse määrämään kohtaloaan. Haluan kuitenkin vielä peliä pelata, joten todennäköisesti hyppään vanhaan tallennukseen missä Arthur on vielä elossa ja tutkin sen kanssa maailmaa. Täytyy vielä miettiä, kun joku kaunis päivä voisi aloittaa pelin alusta ja pelata kunnon roistona tällä kertaa. Pelaaminen tässä välissä Marstonilla peliä loppuun ja mahdollisesti myös RDR Online voisivat toimia vaihteluna niin sitten joskus tulevaisuudessa on enemmän taas intoa pelata Arthur Morganilla.

Harva piti RDR1:ssä Jackilla pelaamisesta sitä yhtä tehtävää lukuunottamatta mm. huonon ääninäyttelyn takia. Mutta tuskin löytyy maailmasta hirveästi muita minun lisäksi, jotka ei pidä John Marstonilla pelaamisesta. Pienestä inhosta huolimatta, myös John on kuitenkin erittäin hyvin tehty hahmo ja sillä on hieno tarina kahden pelin verran.

Pitkä puhe, mutta Arthur Morgan R.I.P. ja hieno mies..
Juonen läpäisyn jälkeen voi antaa 10/10 pelille!, sen pienistä vioista huolimatta. Meikäläisen makuun tehty peli.
 
Meni kans eilen läpi ja olihan kerrassaan seikkailu. Helppo antaa 10/10. Olihan tuo pienine vikoineen jotain ihan ennennäkemätöntä. Lopputekstien jälkeen aukeni hieman paremmin mihin se puoli miljardia oli uponnut.
 
Oho chapter 5 hujahti läpi, tavallaan piristävä muutos peliin ja sopivan lyhyt, nyt jaksaa taas koluta uusia sivutehtäviä.

Veikkasin 5:sen tapahtumapaikan väärin, arvelin että päädyttäisiin sinne saarella olevaan vankilaan. Löysin sen chapter 4 aikana "vahingossa" soudellessa kanootilla.

Yks stranger-tehtävä tuli 5 vastaan. Oliskohan sieltä löytynyt enemmänkin sivutehtäviä, jos ois kolunnut koko alueen, vai oliko pelkkää putkee, ilman muuta löydettävää?

Niin joo tyhmä kysymys, mulla tähtäys free aim:lla ja tahtäysapu off. Tarkka tähtäys olis muuten hyvä, mutta tähtäin vetelee omiaan Arthurin liikkeiden mukaan. Saako tuota tähtäimen heilumista mitenkään pois, jos ei halua käyttää tähtäysapuja? Todella ärsyttävää taistella vikuroivaa tähtäintä vastaan vilkkaimmissa kohdissa.
 
Viimeksi muokattu:
20 tuntia pelattu ja omissa papereissa tämä on ehdottomasti kaikkien aikojen paras peli. Joka osin johtuu siitä että aihe alue on mikä on. Varmaan joku Zelda on pelillisiltä ominaisuuksiltaan parempi, mutta elämyksenä tämä on omaa luokkaansa.
Aika vähän näitä länkkäripelejä loppujen lopuksi on ollut. Toivotaan että tämä peli ja Tarantinon uudet leffat saavat vähän eloa westernien puolelle myös Hollywoodissa.
Taitaa olla tosin niin että länkkärit ovat elokuvamaailman tasoloikkia: parhaat on jo tehty.
 
20 tuntia pelattu ja omissa papereissa tämä on ehdottomasti kaikkien aikojen paras peli. Joka osin johtuu siitä että aihe alue on mikä on. Varmaan joku Zelda on pelillisiltä ominaisuuksiltaan parempi, mutta elämyksenä tämä on omaa luokkaansa.
Aika vähän näitä länkkäripelejä loppujen lopuksi on ollut. Toivotaan että tämä peli ja Tarantinon uudet leffat saavat vähän eloa westernien puolelle myös Hollywoodissa.
Taitaa olla tosin niin että länkkärit ovat elokuvamaailman tasoloikkia: parhaat on jo tehty.
Ihan täysin offtopic, mutta noiden lisäksi Netflixiin tuli 16.11 Coenin veljesten western joka omaan makuun oli todella hyvä, vaikka olikin vain monta pientä tarinaa putkeen. Kunnon western kliseitä nivottu yksiin kansiin.
The Ballad of Buster Scruggs

Suosittelen kyllä RDR2:n ja muiden westernien ystäville. :)
 
Pelin läpäisyn jälkeen on tullut samoiltua lähinnä tuolla RDR1:n mannuilla. Länteen päin kun on ratsastanut, niin kartta on kyllä jaksanut venyä ja paukkua hyvinkin pitkälle. Tuttuja maisemia ja tunnelmia tosiaan sieltä ensimmäisen Redemptionin läpipeluukerrasta. Online-puolella sitten varmaan tuotakin aluetta kunnolla käyttöön.
 
Tuossa ei taida enää oikein tapahtua mitään sen jälkeen kun epilogit saatu loppuun
Marstonilla
? Ite vielä pelasin muutamia tunteja tehden noita farmerhommia, lähinnä odottoaen vesikielellä Skinnerin, O'Driscolin tai muita veljesklaaneja yrittämään ryöstää meikäläisen tilukset, mutta taitaa olla turha odotella mitään.

Sellainen olisi ihan jees, että vaikka viikon välein tulisi joku pieni dlc-pätkä, joka kestäisi sen n.tunnin kuten tv- sarjat kestävät. Ihme ettei missään (tietääkseni) ole tämmöistä kokeiltu.

Edit. Muokkasin ison ja pahan spoilerin pois. -Ulukai
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuossa ei taida enää oikein tapahtua mitään sen jälkeen kun epilogit saatu loppuun
Marstonilla
? Ite vielä pelasin muutamia tunteja tehden noita farmerhommia, lähinnä odottoaen vesikielellä Skinnerin, O'Driscolin tai muita veljesklaaneja yrittämään ryöstää meikäläisen tilukset, mutta taitaa olla turha odotella mitään.

Sellainen olisi ihan jees, että vaikka viikon välein tulisi joku pieni dlc-pätkä, joka kestäisi sen n.tunnin kuten tv- sarjat kestävät. Ihme ettei missään (tietääkseni) ole tämmöistä kokeiltu.

Kivan spoilerin sitte heitit heti ekaan lauseeseen? Laita nyt hyvä mies spoiler-tagit tuohon kohtaan oikeasti. :mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Muokkasin tuon spoilerin pois näkyvistä sekä DoubleH:n viestistä että Murdocin lainauksesta. Ei tullut kaunis lopputulos, mutta tuo oli sen verta iso paljastus, että äkkiä vaan tuommottiset pois näkyvistä.

En itsekään olisi tuota halunnut tietää... :|
 
Ei jumalauta, taas tätä touhua mulla.. vahingossa jo spoilasin kummitytölle joulupukin olemassa olonkin.. pahoittelut taas vammailustani!
 
Ylös Bottom