Mikromaksut toimii silleen että osa tavaroista on hankittava kultaharkoilla jota voi ostaa rahalla tai ansaita hissukseen pelissä, itse en ole kultaa erikseen ostanut vaan tienannut kaiken pelin sisällä. Esim. Outlaw pass nimellä toimiva season pass maksaa 40kultaharkkoa ja sen saa kaiken takaisin jos suorittaa kaikki nuo passin tasot läpi.
Mitään kovin välttämätöntä ei mielestäni ole mikromaksujen takana, lähinnä sillä saa nopeutettua hieman parempien hevosten yms hankkimista, kuten sanoin itse en ole tarvinnut tähän oikeaa raha käyttää.
Toki jos aiot vaan kalastella ja metsästellä yms niin peli varmasti alkaa toistaa itseään (ja toisaalta jos tarkoitus on vaan chillailla ja kalastella niin tuskin sen on tarkoituskaan olla mitään huippujännittävää), tosin tässäkin täytyy muistaa että pelin maailma on äärimmäisen iso, ja jos et ole peliin aiemmin tutustunut niin pelkästään sen tutkimiseen kuluu runsaasti aikaa (itse siirryin Onlineen vasta yksinpelin jälkeen jolloin maailma itsessään oli jo tuttu)
Tuohon yleiseen chillailuun antaa vielä vähän lisämaustetta jos alkaa tehdä noita päivittäin vaihtuvia haasteita jotka voi nyt olla melkein mitä vaan; vieraile paikan x kaupassa, kalasta 5 erilaista kalaa, nylje joku tietty eläin, löydä x määrä tiettyjä keräilyesineitä jnejnejne. Monesti noissa joutuu vähän selvittelemään että missäpäin maailmaa esim joku tietty eläin tai kasvi viihtyy. Noista saa vielä palkinnoksi kultaa jolla voi sitten halutessaan vähän vauhdittaa etenemistä pelissä.
suomalaisen peliseuran löytymisestä en osaa sen kummemmin kommentoida, itse olen pelaillut onlinea joko yksin, tai sitten tutulla persistent possella. Toki tuolla servereillä suomalaisia nimimerkkejäkin vilisee.
kyllähän tästä onlinestä pystyy jossain määrin tekemään itsensä näköisen kun mikään ei ole pakollista, voi kuluttaa ajan vaikka luonnossa samoillen ja kalastellen tai halutessaan siitä saa hyvinkin ruudinkäryisen länkkäri seikkailun.
Defensive moden päälle kytkemällä estää vielä mukavasti sen ettei muut pelaajat kiusallaan ammuskele kuoliaaksi joka käänteessä.