Tulipas tätäkin sitten pelattua.
Pari viikkoa sitten mietittiin kaverin kanssa mitä pelataan vloppuna ja kun tämä oli tarjouksessa kympillä niin päätin ostaa tämän pleikkarille vaikka vuonna 2019 tätä tuli pelattua boxilla johonkin tasolle 100 saakka joten tunteja kertyi ihan kivasti.
Oli kyllä varsin ankeaa aloittaa alusta vaikka paljon olin jo unohtanut niin muistin kuitenkin miten mulla oli boxilla paras teltta, räjähtävät ammukset, koira, paras hevonen ja satula ja vaikka mitä ja nyt kun katsoi mitä kaikki maksaa ja mikä leveli niihin vaaditaan niin kyllähän se oli aika iso märkä rätti vasten kasvoja
Kaveri sentään pelannut alusta asti pleikkarilla joten sillä oli sentään kaikki kunnon aseet ja muut tarvikkeet.
Aluksi ostin vaan sillä vitosen tarjouksella 25 kultaharkkoa jotta pääsin edes jonkun roolin ostamaan heti.
Pari päivää myöhemmin toinen 25 harkkoa kympillä ja lopulta 55 harkkoa 15 eurolla kun sain vitosen lompsan täytön ps starsin kautta eli yhteensä meni 40e pelin hinta mukaanlukien.
No oliko siinä sitten mitään järkeä?
No ei mua ainakaan kaduta sillä tässä parin viikon aikana on tullut pelattua vissiin n.140 tuntia, hahmon taso 102, bounty hunter rooli 22 ja kaikki muut 20 joka on niiden maksimi ja sitten kun lumet toivottavasti tulee joulun aikaan niin menen koittamaan pvp puolta ja sitä varten tuli jo eri ability kortit päivitettyä maksimiin ja ostettua parempi hevonen kisoja varten.
Ilman oikean rahan käyttöä en todellakaan olisi jaksanut enää grindata kun sen olen jo kerran tehnyt.
Nyt kuitenkin naturalist ja pontikka roolit oli mulle uusi kokemus ja ne teki pelaamisesta monipuolisempaa.
Varsinkin pontikan valmistus oli mun mielestä paras rooli sillä siinä oli ihan kunnon tarina tehtäviä ja jopa pari välivideota, se tuottaa hyvin pienellä vaivalla (180$ 48min välein kun käyt vaan laittamassa uuden satsin tulemaan ja sitten myyt) ja vaikka se oma baari ja sinne ostettava bändi ei tuota mitään niin on se vaan ihan hemmetin hieno lisä ihan vaan fiilistelyn puolesta.
Kultaakin ois vielä 44 harkkoa joten jos rockstar vaikka päättää halloweenina tuoda takaisin halloween outlaw passin joka on käsittääkseni uusittu jo kerran niin on ainakin varaa se ostaa.
Alunperin hieman aliarvioin kullan saannin sen perusteella kuinka vähän niistä daily challengeista enää saa ja sen takia ostin sen 55 harkon paketin kun mulla meni siihen kuitenkin vain vitonen enemmän mitä 25 harkkoa olisi tullut maksamaan.
Teknisesti tämä toimi nyt paljon paremmin mitä vuosia sitten.
Mä olin jo unohtanut ne vittumaisimmat ongelmat, mutta vanhoja viestejä lukiessa niiden ärsyttävyys kyllä palautui mieleen.
Esimerkkinä vaikka cripps joka jatkuvasti pakkasi leirin kasaan ja vaikka kuinka yritit saada sen pystyttämään se uudestaan niin mitään ei tapahtunut ja tuo tapahtui vähintään pari kertaa tunnissa.
Bounty hunter roolissa valitsit tehtävän ja jos ruutu kävi hetken mustana ennen sen alkamista niin et saanut ollenkaan roolille kokemusta ja sitten oli tietenkin ne eläimet joka välillä vaan katosi joka puolestaan teki metsästämisestä mahdotonta.
Nyt kaikki tuo toimii kuten kuuluu, mutta ongelmia on silti sillä välillä mun hevonen ei vaan suostu spawnaamaan enkä tiedä johtuuko tuo siitä pontikka mökin ostamisesta vai ei, mutta ekan viikon aikana tuota ei tapahtunut ja se alkoi heti sen mökin ostamisen jälkeen.
Samoin metsästys ja bounty kärryt spawnaa silloin kun ne haluaa. Voi mennä kaks sekuntia tai kaks minuuttia.
Tuotakaan ongelmaa ei varmasti olisi jos tätä voisi pelata invite onlyssa yksin kuten gta onlinea sillä legendary bountya tehdessä kaikki toimii välittömästi ja silloin ollaan ihan omassa sessiossa.
Myös omassa pontikka mökissä on välillä joku random pelaaja.
Ohjaus tuottaa jopa kaikkien näiden tuntien jälkeen myös ongelmia kun monet asiat on ihme nappi yhdistelmien takana ja tuosta syystä en koskaan vaivaidu käyttämään mitään eleitä jos joku random tulee vastaan.
Lisäksi monessa asiassa on pakko pitää nappia pohjassa vaikka siinä ei ole mitään järkeä ja koska kävellessä mä pelaan ekasta persoonasta niin ase ja tavara listauksen välillä vaihdetaan kävellessä neliöllä ja ratsastaessa R1:lla joka ei mene sitten mitenkään selkäytimeen ja kun tulee tiukka paikka niin valikot on sekaisin.
Jopa niinkin perus asia kuin aseen lataus ratsastaessa on tuurista kiinni sillä sekä reload, että melee isku on ympyrässä ja välillä hahmo lataa ekalla yrittämällä ja valitettavan usein se huitoo tai potkaisee ilmaa ensin pari kertaa ja vasta sitten lataa sen aseen.
Kuka helvetti nämä kontrollit on oikein hyväksynyt.