Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 Online

Itseä suoraan sanottuna vituttaa, että eivät koskaan tuoneet gtaviiteen yksinpelisisältöä lisää, gta4 sentään sai 2 laadukasta dlc:tä. Ja sama rdr1/2 kohdalla. Ei vaan jaksa tuota päämäärätöntä onlinehössötystä määräänsä enempää.
 
tuossa luin eilen tätä ketjua alusta ja aika alkuvaiheilla oli puhetta, että miksi tässä ei voi taloa ostaa jotta saisi rahoille ja kullalle käyttöä. Itse aloin miettiin, että halvimmat talot josta kirjaimellisesti tuulee läpi(eli niitä hylättyjen erämaa mökkien kaltaisia) ja niissä sisällä olisi vaan sänky missä istua, arkku tavaroille ja vaatteille ja kamiina, joka vastaa leirin nuotiota tarkoituksellaan ja pihalla joku katos pollelle.
Kalleimmat olisi niitä maatalo kartanoita, joissa olisi navetta jossa sitten voisi olla useampi hevonen.
Näissä kalleimmissa, miksei jo keski kalleissa voisi eläimiä kasvatta(lehmät, possut lihoiksi ja nahoiksi kanoista munia), mutta miten tämän kasvattamisen toteuttaa on isompi ongelma. Paitsi kanat ja munat, kun ne voisi olla siellä tallin sisällä, koska se talli toimisi kuin gta onlinen autotallit.
 
Onhan näitä huhuja ja nämä "data miners" vai mitä onkaan ovat kuulemma löytäneet koodista että jotain properties/kartanot olisi tänne tulossa. Miten totta ne on, on sitten asia erikseen. Mutta en näe mitään syytä että miksei niitä tänne voisi tulla, just että halvin olisi joku onneton hökkeli ja kallein sitten saint denis/maatila farmi jne. Mutta kyllä siinä pitäisi olla jotain muuta kun vaan että, noni tässä teille neljä seinää ja katto jossa sit voitte istua.
 
Joo onhan tässä pelissä paljon potentiaalia jos vaan niitä käytettäisiin. Itse luovutin niiden aarrekarttojen suhteen niinku mua täällä opastettiin, mutta sinänsä aarrekartat kuuluisi kyllä tälläiseen peliin. Ja sitten kullan lisäksi niissä arkuissa voisi olla esim joku pohjapiirros jota tarvitaan esim kartanon rakentamiseen. Mä tässä mietin että miten sen kartanon rakentamisen voisi hoitaa niin ettei koko rdr kartta ole täynnä pelaajien kartanoita, mutta kait sen kohdilla voi hoitaa niin että se oma kartano näkyy vaan omassa kartassa. Noin niinku ajatustasolla tälläinen heitto. Mitäs tykkäätte ideasta
 
Tässähän on vaan taivas rajana, mutta se on sitten eri asia että onko Rock Starilla paukkuja kehittää tätä. Siellä on uusi GTA kehityksessä ja GTA Onlinen nextgen versio on nurkan takana. Alkaa olemaan liikaa rautoja tulessa ja RDR2 on se joka kärsii koska pelaajaa määrä on huomattavasti alhaisempia kuin GTA Onlinessa.
 
Tulipas tätäkin sitten pelattua.
Pari viikkoa sitten mietittiin kaverin kanssa mitä pelataan vloppuna ja kun tämä oli tarjouksessa kympillä niin päätin ostaa tämän pleikkarille vaikka vuonna 2019 tätä tuli pelattua boxilla johonkin tasolle 100 saakka joten tunteja kertyi ihan kivasti.
Oli kyllä varsin ankeaa aloittaa alusta vaikka paljon olin jo unohtanut niin muistin kuitenkin miten mulla oli boxilla paras teltta, räjähtävät ammukset, koira, paras hevonen ja satula ja vaikka mitä ja nyt kun katsoi mitä kaikki maksaa ja mikä leveli niihin vaaditaan niin kyllähän se oli aika iso märkä rätti vasten kasvoja :D

Kaveri sentään pelannut alusta asti pleikkarilla joten sillä oli sentään kaikki kunnon aseet ja muut tarvikkeet.
Aluksi ostin vaan sillä vitosen tarjouksella 25 kultaharkkoa jotta pääsin edes jonkun roolin ostamaan heti.
Pari päivää myöhemmin toinen 25 harkkoa kympillä ja lopulta 55 harkkoa 15 eurolla kun sain vitosen lompsan täytön ps starsin kautta eli yhteensä meni 40e pelin hinta mukaanlukien.

No oliko siinä sitten mitään järkeä?
No ei mua ainakaan kaduta sillä tässä parin viikon aikana on tullut pelattua vissiin n.140 tuntia, hahmon taso 102, bounty hunter rooli 22 ja kaikki muut 20 joka on niiden maksimi ja sitten kun lumet toivottavasti tulee joulun aikaan niin menen koittamaan pvp puolta ja sitä varten tuli jo eri ability kortit päivitettyä maksimiin ja ostettua parempi hevonen kisoja varten.
Ilman oikean rahan käyttöä en todellakaan olisi jaksanut enää grindata kun sen olen jo kerran tehnyt.
Nyt kuitenkin naturalist ja pontikka roolit oli mulle uusi kokemus ja ne teki pelaamisesta monipuolisempaa.
Varsinkin pontikan valmistus oli mun mielestä paras rooli sillä siinä oli ihan kunnon tarina tehtäviä ja jopa pari välivideota, se tuottaa hyvin pienellä vaivalla (180$ 48min välein kun käyt vaan laittamassa uuden satsin tulemaan ja sitten myyt) ja vaikka se oma baari ja sinne ostettava bändi ei tuota mitään niin on se vaan ihan hemmetin hieno lisä ihan vaan fiilistelyn puolesta.

Kultaakin ois vielä 44 harkkoa joten jos rockstar vaikka päättää halloweenina tuoda takaisin halloween outlaw passin joka on käsittääkseni uusittu jo kerran niin on ainakin varaa se ostaa.
Alunperin hieman aliarvioin kullan saannin sen perusteella kuinka vähän niistä daily challengeista enää saa ja sen takia ostin sen 55 harkon paketin kun mulla meni siihen kuitenkin vain vitonen enemmän mitä 25 harkkoa olisi tullut maksamaan.

Teknisesti tämä toimi nyt paljon paremmin mitä vuosia sitten.
Mä olin jo unohtanut ne vittumaisimmat ongelmat, mutta vanhoja viestejä lukiessa niiden ärsyttävyys kyllä palautui mieleen.
Esimerkkinä vaikka cripps joka jatkuvasti pakkasi leirin kasaan ja vaikka kuinka yritit saada sen pystyttämään se uudestaan niin mitään ei tapahtunut ja tuo tapahtui vähintään pari kertaa tunnissa.
Bounty hunter roolissa valitsit tehtävän ja jos ruutu kävi hetken mustana ennen sen alkamista niin et saanut ollenkaan roolille kokemusta ja sitten oli tietenkin ne eläimet joka välillä vaan katosi joka puolestaan teki metsästämisestä mahdotonta.

Nyt kaikki tuo toimii kuten kuuluu, mutta ongelmia on silti sillä välillä mun hevonen ei vaan suostu spawnaamaan enkä tiedä johtuuko tuo siitä pontikka mökin ostamisesta vai ei, mutta ekan viikon aikana tuota ei tapahtunut ja se alkoi heti sen mökin ostamisen jälkeen.
Samoin metsästys ja bounty kärryt spawnaa silloin kun ne haluaa. Voi mennä kaks sekuntia tai kaks minuuttia.
Tuotakaan ongelmaa ei varmasti olisi jos tätä voisi pelata invite onlyssa yksin kuten gta onlinea sillä legendary bountya tehdessä kaikki toimii välittömästi ja silloin ollaan ihan omassa sessiossa.
Myös omassa pontikka mökissä on välillä joku random pelaaja.

Ohjaus tuottaa jopa kaikkien näiden tuntien jälkeen myös ongelmia kun monet asiat on ihme nappi yhdistelmien takana ja tuosta syystä en koskaan vaivaidu käyttämään mitään eleitä jos joku random tulee vastaan.
Lisäksi monessa asiassa on pakko pitää nappia pohjassa vaikka siinä ei ole mitään järkeä ja koska kävellessä mä pelaan ekasta persoonasta niin ase ja tavara listauksen välillä vaihdetaan kävellessä neliöllä ja ratsastaessa R1:lla joka ei mene sitten mitenkään selkäytimeen ja kun tulee tiukka paikka niin valikot on sekaisin.
Jopa niinkin perus asia kuin aseen lataus ratsastaessa on tuurista kiinni sillä sekä reload, että melee isku on ympyrässä ja välillä hahmo lataa ekalla yrittämällä ja valitettavan usein se huitoo tai potkaisee ilmaa ensin pari kertaa ja vasta sitten lataa sen aseen.
Kuka helvetti nämä kontrollit on oikein hyväksynyt.
 
Ne kontrollit on keksinyt Rockstar Games OY AB TM! Tunnetusti rockstar peleissä ne kontrollit on tyylii jostain PS2 San Andreas ajoilta ja ennen RDR2 julkasua oikee hehkuttivat "improved controls" joka varmasti on ehkä rockstarin mielestä improved sitten vice city aikojen mutta silti surkeita kömpelöitä mitä on nykyajan peleissä totuttu näkemään ja voin melkein vannoa että kömpelöt kontrollit tulee myös jollain tapaa olemaan tulevassa gta kutosessa.

Ite poistin ikävä kyllä RDR kakkosen kovalevyltä sen jälkeen kun ilmoittivat että eivät enää tuo mitään uutta rdr onlineen joka oli mulle todella surullinen uutinen kun tässä olisi ollut potenttiaalia vaikka ja mihin mutta resurssit sitten meni uuteen gtaahan ja gta onlineen, ite kun omistan jo kaikki outlaw passit ja aseet ja hevoset ja mitä kaikkea siinä pelissä nyt voikaan omistaa ja kultaharkkoja joku 1200 nii ei siel mulle ole enää mitään uutta tarjottavaa enkä näe mitään syytä miks mun pitäs siel jotain kiljuja ym myydä kun mitään uutta ostettavaa ei ole eikä tule.
 
Sehän tuossa huvittaakin kun jo eka rdr oli kontrolleiltaan parempi ja onneksi pelasin sen vasta kakkosen jälkeen.
Myös gta online on paljon parempi vaikka siinäkin on jo omat ongelmansa kun ollaan miljoona asiaa tungettu sinne interaction menun taakse ja quick gps on kaikkea muuta kuin nopea kun mulla on siellä jo yli 40 kohdetta joita ei saa pois, mutta sentään perus asiat toimii ilman ihme kombinaatioita.

Ei tuolla oikeastaan mullekaan enää mitään ostettavaa ole. Tai no on siellä ne räjähtävät ammukset, dynamiitti nuolet jne, mutta noille ei oikeasti ole mitään käyttöä ellei halua kiusata muita pelaajia sillä mulle tulee mieleen tasan kaks legendary bountya joissa noista olis hyötyä.
Se kultti johtaja joka kestää helvetisti osumaa vaikka sillä on vain kypärä päässä sekä se mimmi joka saattaa linnottautua siihen panssaroituun minigunilla (tai mikä onkaan) varustettuun kärryyn.
Alunperin mun oli tarkoitus vielä grindata bounty hunter tasolle 25 jotta saan sen lemat revolverin skinin joka maksaa 21 kultaharkkoa, mutta kun koko hahmon tyyli on musta/hopea niin ei se osittain kultainen revolveri sovi tuohon enää ollenkaan.
Muuta käyttöä kullalle ei oikein olekaan kun ostin jo omasta mielestä hienot vaatteetkin.

Googlen perusteella edes jouluna ei ole ollut mitään hienoja asuja jotka vois ostaa vain kullalla vaan silloin on saanut vaan uuden skinin pumppuhaulikkoon.
Lumiset maisemat on kuitenkin mulla edelleen kokematta joten ihan sen takia tulee palattua pelin pariin loppuvuodesta.
Joo on siellä vuorilla lunta, mutta ei se ole sama asia kun ainakin videoiden perusteella esim. st.denis näyttää lumisena ihan hemmetin hienolta ja kaverin mukaan silloin on oikeasti pakkasta ihan kaikkialla joten tuossa ollaan gta onlinea edellä jossa voi jouluna olla vaikka bikineissä.
 
Tuli sittenkin hommattua ne räjähtävät ammukset.
Tänään olin tekemässä bountya kun ekaa kertaa ikinä törmäsin kolmeen täysin mulkkuun pelaajaan.
Ensin tullaan tarkoituksella päin pari kertaa jotta lennän pois hevosen selästä ja jostain syystä tuo ottaa defensive moodin pois päältä joten sitten alkoi se jatkuva tappaminen, hevonen poltettiin ja siinä vaiheessa kun mut lassotettiin ja alettiin kantamaan johonkin niin käynnistin vaan koko pelin uusiks.
Seuraavan kerran kun joku tulee ratsastamaan lähelle niin laitan jo valmiiksi ne räjähtävät piippuun.

Tuli hommattua myös improved bow ja siihen dynamiittinuolet, koska sillä pystyy paint it blackin kanssa ampumaan ihan tajuttoman pitkälle ellei tuota ole sitten muutettu päivityksillä (katsomani video oli jo pari vuotta vanha). Vastustaja voi olla niin kaukana ettei sitä meinaa edes nähdä ja sen voi silti merkata ja dynynuolihan tappaa sitten aivan varmasti.
 
Tämä sai 17. päivä kolme uutta halloween teemaista call to arms kenttää ja niitä tuli eilen kaverin kanssa pelattua.
Samalla tämä oli eka kerta kun pelasin koko moodia yleensäkin ja vaikka me ei loppuun asti selvitykään niin on tämä parempi ja reilumpi mitä gta onlinen survival.
Sinänsä mielenkiintoista, että nämäkin kentät on olleet pelin koodissa jo vuodesta 2021 ja ne vaan aktivoitiin tiistaina.
Sama homma niiden uusien telegrammi tehtävien kanssa.

Jos noita kenttiä haluaa kokeilla niin ne on ilmeisesti pelattavissa vain kaks viikkkoa.
Myös halloween pass 2 on taas tarjolla jos sitä ei ole vielä tehnyt. On siellä palkintona ainakin ihan hieno takki ja lyhty mikä näyttää pääkallolta.
Hintaahan tuolla on 20 kultaharkkoa ja toisin kuin muut outlaw passit niin tästä ei saa kultaa ollenkaan takaisin.
 
Kyllä oli taas kunnon ihmispaskoja pelaamassa.
Pitkästä aikaa päätin mennä pelaamaan niitä ratsastuskisoja ja ekana sekä toisena olleet sitten jäi siihen maalin eteen ja ampui heti dead eye:lla päähän kun lähestyt joten et pääse edes maaliin.
Toinen niistä ainakin oli tyyppi joka oli eilenkin pelaamassa ja se voittaa muutenkin joka kisan kun osaa ilmeisesti kaiken jo ulkoa, mutta sitten täytyy vielä muidenkin vähä peli ilo pilata tuollaisella paskalla.

Täysin saman teki kaks mulkkua eilen gta:n stuntti kisassa jossa ekana ja toisena olleet blockasi kapean mutkan.
 
^Just tuon takia vihaan online pelaamista. Niissä on aina, pelistä riippumatta, juurikin tuollaisia paskiaisia pelaamassa joiden ainoa viihde on pilata muiden peli. En tiedä mitä onlineen oikein pitäisi keksiä, että tämä saataisiin loppumaan...
 
Ja just toi on se syy miksi ite pysyn niin rdronlines kun gta onlinessa poissa noista public kisa ym härdelleistä kun siel on näitä apinoita. Gta onlinessa nyt on onneks pilvin pimein muuta tekemistä. Mut joo, iteki niihin törmäillyt enkä ymmärrä mitä kiksejä jotkut saa pilaamalla toisten pelejä.
 
Ylös Bottom