Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Tänään rupesin vain tappamaan nuita ihmisiä sen bounty trophyn toiveessa ja oli jotain 1000+ sitä bountyä, mutta pidin taukoa ja seuraavalla pelikerralla se oli mystisesti hävinnyt jonnekkin.

Huivi ei vaikuta. Eli siis savetit "välissä" (eli kun sait tuon 1000+ bountya)? Silloin se kyllä pitäisi säilyä sulla kun siitä save-paikasta jatkat ensi kerralla. Savettaa voi tosin vain jos ei ole wanted-status päällä (EDIT: en tosin ole ihan varma jos käyttää jotain "pakko-save" -kikkaa eli kutsuu uuden hevosen tms).
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Huivi ei vaikuta. Eli siis savetit "välissä" (eli kun sait tuon 1000+ bountya)? Silloin se kyllä pitäisi säilyä sulla kun siitä save-paikasta jatkat ensi kerralla. Savettaa voi tosin vain jos ei ole wanted-status päällä.

Juu, savetin ja sammutin plösön ja kun rupesin uudestaan pelaamaan, niin ei näkynyt mitään bountyä :confused: vai häviääkö se bounty, jos tappaa kaikki sieltä kylästä, eikä sinne jää ketään silminnäkijöitä?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Juu, savetin ja sammutin plösön ja kun rupesin uudestaan pelaamaan, niin ei näkynyt mitään bountyä :confused: vai häviääkö se bounty, jos tappaa kaikki sieltä kylästä, eikä sinne jää ketään silminnäkijöitä?

Hmm.. Itse keräsin bountyn käytännössä vain ampumalla niitä sheriffejä, joita alkaa tulla kun wanted-status tulee. Sivullisia ei paljon tarvinnut edes tähtäillä lukuunottamatta alkua (että saa wanted-statuksen ylipäänsä päälle).

Olet siis varma, että bounty todella hävisi? Sehän ei taida näkyä muuta kuin jos menee inventoryyn tms.. Tai sitten muistan vain väärin.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Hmm.. Itse keräsin bountyn käytännössä vain ampumalla niitä sheriffejä, joita alkaa tulla kun wanted-status tulee. Sivullisia ei paljon tarvinnut edes tähtäillä lukuunottamatta alkua (että saa wanted-statuksen ylipäänsä päälle).

Olet siis varma, että bounty todella hävisi? Sehän ei taida näkyä muuta kuin jos menee inventoryyn tms.. Tai sitten muistan vain väärin.

Jos otit boyntyn meksikossa niin se ei näu Usassa ja toisinpäin.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Olet siis varma, että bounty todella hävisi? Sehän ei taida näkyä muuta kuin jos menee inventoryyn tms.. Tai sitten muistan vain väärin.

Katoin myös sieltä valikon Stats kohdasta Grimes tai joku semmonen, niin kaikki siellä ainakin näytti nollaa, ja tosiaan tuli ammuttua koko Chuparosa kylä autioksi hevosia myöten :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Oli kyllä vähän wtf fiilis tossa lopussa, mutta oli kyllä aivan mahtava ja koukuttava tarina tässä. Kyllähän sitä John Marstonia jää kaipaamaan noinkin traagisen kuoleman jälkeen :/ Kenties seuraavassa osassa pelattaisiin Jackillä ja haetaan kostoa isukin kuolemasta tjsp. :)

Itseasiassa pelissä pääsee kostamaan Johnin kuoleman ja se vasta on varsinainen loppu (= red dead redemption), tulee lopputekstitkin. Tehtävät ei lopu siihen kun pelihahmo vaihtuu Jackiksi :) Pääsee ampumaan Edgar Rossin joen varteen ja sen veljen ja vaimon myös. Tässä pelissä oli kyllä aika monta lopetusta kun miettii.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Pelin lopusta ja I Know You - stranger tehtävästä:
Joo, eli tuli mieleen tuosta I Know You strangeri tehtävästä, että sen tehtävän lopussahan ne seisoo siinä Marstonin tulevalla hautapaikalla ja cutscenessä se viiksiveikko sanoo jotain tyyliin; "This is a fine spot" (ennusti kuolemaa?) Lisäksi, sieltä Beecher's Hopen savehousesta löytyy kyseisen heebon potretti Jackin, sekä Abigailin huoneista :eek: Kukaan muu huomannut tämmöstä? :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Pelin lopusta ja I Know You - stranger tehtävästä:
Joo, eli tuli mieleen tuosta I Know You strangeri tehtävästä, että sen tehtävän lopussahan ne seisoo siinä Marstonin tulevalla hautapaikalla ja cutscenessä se viiksiveikko sanoo jotain tyyliin; "This is a fine spot" (ennusti kuolemaa?) Lisäksi, sieltä Beecher's Hopen savehousesta löytyy kyseisen heebon potretti Jackin, sekä Abigailin huoneista :eek: Kukaan muu huomannut tämmöstä? :D

Ton "this is a fine spot" -kohdan kyllä huomasin, lähinnä jo sen takia, että kyseisestä strange manista on teorioita vaikka kuinka, ja toi kyseinen repliikki on yks syy miksi sitä epäillään viittaukseksi esim. jumalaan/paholaiseen/kuolemaan/mitälie. :D Toi kuva on kyllä uus juttu, pitää käydä kattomassa jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Huh huh tulipa nyt saavutettua se level 50. Toivoisin vain, että lisäisivät lisää tekemistä moninpelin puolelle.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Onhan nuo co-opit ihan älyttömän hienoja pelata! Tänään saatiin neljäskin mies matkaan (vielä joku ulkomaalainen) ja tunnelma oli katossa. Jutut karkailivat vähän minne sun sattuu, mutta hauskaa oli ja tehtävät etenivät!
Vaihtelua on kohtuu paljon verrattuna normaaliin freeroamiin, joten nämä täydentävät toisiaan erinomaisesti. Jonninaikaa kun palloilee ensin hideoutteja puhdistellen ja siitä jatkaa tehtäviin niin ilta on aina onnistunut!

Ja myös viimein voin sanoa että minulla tekniikka pelaa kun sain toisen modeemin kiinni tuohon ja vanhan hirtän tuonne takapihalle ja ammuskelen taivaallee "JII-HAA!!"-huutojen ohessa!
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Nyt joku nero vois kertoa ihan jetsulleen miten se teleporttaus onnistuu? Mulla vaan nyt ei natsaa yhtään koko homma :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Nyt joku nero vois kertoa ihan jetsulleen miten se teleporttaus onnistuu? Mulla vaan nyt ei natsaa yhtään koko homma :D
Nerojen poissa ollessa vastaan itse:

Mee inventoryyn, sieltä 1 välilehti oikealle, sieltä campfire (ei voi käyttää kaupungissa, veden lähellä tms paikoissa).

Sitten täältä leirinuotiolta valitset travel --> kelaat haluamasi matkakohteen. Huomaa, että myös asettamaasi waypointiin voit "portata", mikä on äärimmäisen kätevää ja nopeaa. Lisäksi jos olet jo travel-ruudussa, eikä waypointia ole asetettu/se on väärässä paikassa voit suoraan painaa startia ja asettaa sen kartan kautta uudelleen. Myös äärimmäisen kätevää.

Ainoa mikä olisi ollut vielä näppärämpää, olisi ollut valinta "porttaa Seppoon", mikä tunnetaan Sacred 2:n parista. Tällöin ei tarvinnut miettiä oikeita suuntia eikä parhaita etenemisreittejä, vaan *tshuip* ja olit voittojen tiellä. 8D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Nerojen poissa ollessa vastaan itse:

Mee inventoryyn, sieltä 1 välilehti oikealle, sieltä campfire (ei voi käyttää kaupungissa, veden lähellä tms paikoissa).

Sitten täältä leirinuotiolta valitset travel --> kelaat haluamasi matkakohteen. Huomaa, että myös asettamaasi waypointiin voit "portata", mikä on äärimmäisen kätevää ja nopeaa. Lisäksi jos olet jo travel-ruudussa, eikä waypointia ole asetettu/se on väärässä paikassa voit suoraan painaa startia ja asettaa sen kartan kautta uudelleen. Myös äärimmäisen kätevää.

Ainoa mikä olisi ollut vielä näppärämpää, olisi ollut valinta "porttaa Seppoon", mikä tunnetaan Sacred 2:n parista. Tällöin ei tarvinnut miettiä oikeita suuntia eikä parhaita etenemisreittejä, vaan *tshuip* ja olit voittojen tiellä. 8D

Joo en saanu toimimaan kun olin liian lähellä aina asutusta yms.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Onpa nyt noita ongelmia tupannu ton netin kanssa, en tajuu mikä on vikana, pyydetää sitte tänne himaan ammattiapua, ja sit jos sais hoidettuu:D.
Jaksatte vaan odottaa, niin kohta mäki tuun messiin teijän mättöihi:P.

Nyt jotai 65% pelattu tätä Red Dead Redemptionia, loisto peli, äsken oli hieno panokohtaus:DDDD.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Hohhoijaa, olihan huono peli! Pakko avautua vähän tännekin. Kyllä mää yleensä niin ennakkoluulottomasti ja avoimin silmin peleihin suhtaudun niinkuin tähänkin, mutta voi voi.

Joo-o, tosi hieno on ja avointa lääniä riittää. Tyhjää tyhjää tyhjää. Onks se nyt sit hienoo, et siellä on jotain ötököitä joka puolella? Grafiikat toki mielettömän hienot, auringonlaskut jotain sikahienoa. Mä pelaan pelini kuitenkin sen tarinan ja itse pelin takia. Maisemia kandee käydä kattomassa paikan päällä. :)

Mutta mikä tää juoniratkaisu oikein oli? Ensin ei puoleen väliin mennessä kerrota mitään. Jamppa vaan käy tekemässä erinäisiä palveluksia joillekin randomeille npc:lle. Jossain meksikossa hillutaan ja autetaan ja tapetaan kapinallisia vuoronperään. Sit lähdetään vuorille ampumaan karhuja. Siinä kohtaa oikeestaan vasta oli jonkun sortin meininki ja vähän imua, mut sit se lässähtikin. Ku tää Dutch saatiin kiinni ja hengiltä, niin sittenkö se loppu? Eipä tietenkään, sit aletaan hoitaan jotain pirun ranchin asioita. Ajamaan karjaa ja ampumaan hirviä, mitääää!?!!? Meinas usko loppua kesken, että kuinka kauan tätä paskaa pitää vielä jauhaa. Loppu toki oli hieno ja jopa ihan länkkärihenkinen, mutta kokonaisuudessaan niin hohhoijaa. Puolet noista tehtävistä pois ni sit ehkä olis pysyny jotenkin kasassa.

Ja kyllä mä mahdolisuuden tälle annoin, yli 20 tuntia meni kuitenkin läpäsyyn. Jokunen randomikin tuli vedettyä ja niitä karhuja nyljettyä.

Mutta kun ei napannu niin ei. :(

Ja meikä kyllä fanittaa GTA:iden puolesta, sieltä 3:sta asti ne pelannu ja otan kaiken kritiikin niitä kohtaan henkilökohtaisena loukkauksena. Täytyy vaan taas todeta, että kyllä se tuo kaupunkisetti vaan toimii paremmin näissä hiekkalaatikkopeleissä.

Harmittaa vaan niin pirusti ku odotin tältä niin paljon. Täälläkin oli sellanen hehkutus, että!

Pitää vielä koittaa tota mp:tä, josko siellä olis tiiviimpi meininki.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Mutta mikä tää juoniratkaisu oikein oli? Ensin ei puoleen väliin mennessä kerrota mitään. Jamppa vaan käy tekemässä erinäisiä palveluksia joillekin randomeille npc:lle. Jossain meksikossa hillutaan ja autetaan ja tapetaan kapinallisia vuoronperään. Sit lähdetään vuorille ampumaan karhuja. Siinä kohtaa oikeestaan vasta oli jonkun sortin meininki ja vähän imua, mut sit se lässähtikin. Ku tää Dutch saatiin kiinni ja hengiltä, niin sittenkö se loppu? Eipä tietenkään, sit aletaan hoitaan jotain pirun ranchin asioita. Ajamaan karjaa ja ampumaan hirviä, mitääää!?!!? Meinas usko loppua kesken, että kuinka kauan tätä paskaa pitää vielä jauhaa. Loppu toki oli hieno ja jopa ihan länkkärihenkinen, mutta kokonaisuudessaan niin hohhoijaa. Puolet noista tehtävistä pois ni sit ehkä olis pysyny jotenkin kasassa.

Ja kyllä mä mahdolisuuden tälle annoin, yli 20 tuntia meni kuitenkin läpäsyyn. Jokunen randomikin tuli vedettyä ja niitä karhuja nyljettyä.

Mutta kun ei napannu niin ei. :(

Oon taas ihan eri mieltä. Kaupunki ja open world, nej. Toki aikoinaan valitin, että tästä puuttuu jotain tunnelmasta, mut mittasuhteet on kuitenkin niin majesteettiset et jääkööt.

Lopusta!
Ranchin asiat oli melko turhia lopussa, ja kun kuitenkin kaikenlaista turhaa tähän oli ympätty niin miksei lopussa ollut sitten enempää selitteitä miksi kävi näin. Yhtä hyvin olisi voinut läsäyttää siellä Dutchin napattua Johnppaa selkään, mut tää oli vähän oudosti tehty, että päädyttiin eka viettämään maalaiselämää rauhassa ja sitten vasta yhtäkkiä jostain syystä tullaan miljoonan miehen kanssa, hehe. Tosi onnetonta?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Olenkohan räplännyt jotain asetuksia vai onko jotain mennyt ohi kun dead eyeta käyttäessä tulee nykyään targettiin semmosia punasia rasteja mitä ei mielestäni oo ennen tullut. tänään hain yhtä wanted tyyppiä, niin koitin ampua dead eyellä jalkaan että saan lassottua ja sidottua sen, niin tähdätessä se pisti punasen rastin selkään kun ammuin ja targetti tietty kuoli siitä ja tein puolta pienemmän tilin :(
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Olenkohan räplännyt jotain asetuksia vai onko jotain mennyt ohi kun dead eyeta käyttäessä tulee nykyään targettiin semmosia punasia rasteja mitä ei mielestäni oo ennen tullut.

Dead eye:ssa on kolme eri tasoa, jotka tulee käyttöön pikkuhiljaa pelin edetessä. Eli alussa ei mitään rasteja ja toisella tasolla vihut merkkaantuu automaattisesti kun viet tähtäimen päälle. Tarkemmin Red Dead wikiasta.

Lisätään nyt samalla tähän että tulihan tämä viimein hinkattua läpi ja ainakin yksinpelin osalta aivan loistava tekele. Harvemmin innostun metsästämään mitään 100% acheja, mutta tässä taitaa tulla hankittua kunhan viisi puuttuvaa bountya metsästän. Tarina ei nyt ei mikään erikoinen ollut ja varsinkin tuosta Meksikon reissusta ei pahemmin käteen jäänyt. Rellestäminen on huomattavasti antoisampaa tuolla GTA:n maailmassa, mutta muilta osin RDR vie voiton.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Dead eye:ssa on kolme eri tasoa, jotka tulee käyttöön pikkuhiljaa pelin edetessä. Eli alussa ei mitään rasteja ja toisella tasolla vihut merkkaantuu automaattisesti kun viet tähtäimen päälle.

Eli jotain on mennyt ohi kun ei aina jaksa katella niitä videonpätkiä :D
Noh täytyy tähdätä tarkemmin dead eyellä tai sitten ihan manuaalisesti ilman sitä. Kiitokset tästä tiedosta kuitekin
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Hirveä tarve sanoa sanani ja kertoa kerrottavat, joten;

Peli tuntui alkuun hieman ehkä jopa tahmealta ja juoni ei todellakaan ollut Rockstarin korkealentoisella tasolla. Mutta mitä pidemmälle, jottako kyllähän se parani kaiken myötä ja pelin lopetus olikin loistava, niin loistava että loppu oikeastaan antaa paremman kuvan pelistä kuin se nyt ehkä olikaan.
Tämä on minulle niitä pelejä joita muutenkin arvostan enemmän jälkeenpäin ja/tai toisella läpipeluu kerralla. Se ensimmäinen kerta kun on useasti enemmän sitä pelaamisen maksimointia kuin pelaajan tunnelmointia.
Hieman ehkä olisi ollut myös syytä olla enemmän sitä suoranaista sisältöä, sillä nyt kaikki oli alkuun hieman epämääräistä poukkoilua.

Peliin olisi sopinut jopa ehkä Sims'mäinen nysvääminen ala Fable 2.
Tarkoitan lähinnä oman ranchin korjaamista tai maatilkun hoitamista. Muutenkin jotain jota olisi voinut kutsua "omaksi".

Toinen mitä toivon ainakin jatko-osaan on laajempia kyliä/kaupunkeja. Esimerkiksi Armadilloon olisi ehkä ollut syytä laittaa edes muutama talo/katu lisää.

Kolmas asia mitä toivoisin olisi ehkä hieman roolipelimäistä statistiikan parantelu mahdollisuutta, jotain joka motivoi pelaajaa lisää. Nythän sitä saatiin parempien hevosten, Dead Eyen, vaatteiden ja aseiden muodossa.

Juuri tälläisen erinomaisen kehyksen omaavat pelit herättävät niin paljon ajatuksia että mitä kaikkea sitä muuta olisi halunnut peliltä.
Eli voi pojat kun Rockstar mahdollistaisi modaamisen ala Oblivion/Fallout 3.
 
Ylös Bottom