Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Miten lassoa käytetään vai saako sen vasta myöhemmin käyttöön? Ei oo mitään ohjeita tullut ja ei löydy asevalikosta. 10% pelannu läpi.

Päätehtävien ketjusta tulee aika nopeasti. L2:lla aletaan tähtäilemään ja R2:lla heitetään, eli samaan tapaan kuin aseissa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Satunnaisia kirstuja muistaakseni oli, mutta ei aarteita varsinaisesti. Free Roamista olisi saanut NIIN paljon enemmän irti, mutta toivottavasti kesäkuulle julkaistavat co-op-tehtävät auttavat asiaa.

Aivan totta... Free Roamista olisi saanut paljon enemmän irti. Kaupungit ammottavat tyhjyyttä, eikä korttia voi pelata kaverien kanssa. Co-opkin on yksi asia jota olisi saanut olla enempi kun toi versus ei kauheasti kiinosta minua. Mutta parempi Free roam kuin GTA4:sen sentään.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Noi duelit ei mee oikee jakeluu.. välil ku hakkaa monta rastii ni marston vaa ei suostu ampumaa ja vastustaja ampuu kuulan ottaa, mut sit taas välil marston ampuu jo ensimmäisen rastin laitettua.. Olisi paljn parempi jos se duel olis vaa samanlaine ku normi dead eye kohtaus. Onko kenelläkään "ohjetta" tähän? Ohjekirjassa eikä pelissä ohjattu kunnolla sitä :(

:Edit:

Jaaha juutupe opastiki iha tarpeeks. eli se palkki siel oikees alanurkas tarvii saada täytee enne sitä vastustajaa.
Itsellä meni tovi tajuessa että duelin "merkkaus" tulee tehdä silloin kun ristikko on valkoisena. Ajoitus merkkaukseen tulee helpommaksi jos vetää aseen vastustajan jälkeen.
Rock Starin peleissä yksi ongelma ohjeissa on, että niitä ei kerkeä lukemaan koska peli ei pysähdy ohjeiden ajaksi. GTA-sarjassa sama vika. Ohjeita tulee, mutta osa jää huomaamatta kaiken muun touhuamisen keskellä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Wau, toteutin äsken täysin oppikirjamaisen pankkiryöstön.

Kohteena on Armadillon pankkiholvi. Tutkin rakennusta ja sitä ympäröivää ympäristöä. Huushollin takaa löytyy takaovi jonka eteen jätän urhoollisen pako ratsuni. Itseni suuntaan pankin eteen jonne astellessani heitän huivin naamaan kunniaani suojelemaan. Askel kohti pankkia. Pyssyn heilutus virkailijan nenän edessä. Virkailija kirmoittaa kiljuen hälyttämään paikalliset viranomaisia. On taikuuteni aika ja asetan ihme näppini holvin munalukkoon. Niks, Naks ja Poks; holvi aukeaa ja taskuun kilahtaa 100 dollaria! On paon aika.

Ryntään virkailijan tiskin taakse ja näen miten kolme seriffiä ryntää pääovesta sisään. Kuusi tarkkaa ja täsmällistä laukausta pudottaa kolme seriffiä polvilteen maahan itkemään. Tämän keikan tarkoitus ei ole tehdä ihmisuhreja. U-käännös kohti takahuonetta ja tyylikäs olkapää pusku oveen avaa silmieni edessä auringon kylvämän autiomaan. Hevonen odottaa minua kiltisti juuri siinä mihin tämän olin jättänyt. Hyppään humman selkään ja aloitan nopean vetäytymisen kaupungin hälinästä. Ratsastaessani pitkin erämaata nahkaani kurmottava posse eliminoidaan tietenkin hevosten deletoimisella. Pako päättyy rähjäiseen vajaan jonka nurkissa piileskelen etsintöjen päättymiseen saakka.

Täydellinen pankkiryöstö; ihmisiuhria nolla, taskurahaa 100 dollaria. Urani pankkiryöstäjänä on alkanut.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Koodi naputeltu ja se ei ottanut huomioon sitä et Mo van Barr:n olen jo hoidellut. Kiva.
Ja tuskin ko.herran wanted julistetta enään tulee.
No kyseessä vain yksi asu mutta kumminkin peli on niin buginen et oksat pois.
Tässä pelissä ei bugita pelkästään noi graaffiset mokat (mitä on muuten paljon) vaan ihan tehtävä tasollakin. Yhdenkin tehtävän olen suorittanut kolme kertaa (completed teksti tullut). Tehtävä oli se missä Armadillon pohjois puolelta pitää etsiä se mies sieltä alueelta jossa katoaa mystisesti ihmisiä. Kahdella ekalla kerralla oli vain verilammikko luun kanssa mutta kolmannella kerralla mies oli hengissä siellä ja sen jälkeen ei ole tullut se tehtävä enään aktiiviseksi.
Vai onko tuo pelimoottori sellainen että se väkisin tuputtaa noita tehtäviä niin kauan et pelaat sen määrätyn lailla?

No voi nyt persesilimä! Ilmeisesti itsellä sama homma, naputtelin vasta parin pelitunnin jälkeen tuon koodin ja olisinkohan sitten kerennyt jo tuo Barr:n listiä kun ei sen julistetta ainakaan nyttemmin ole vastaan tullut kun olen katellut.

Eli käytänössä mitä tästä LE:stä jäi käteen, niin tuo "war horse" joka ei itselläni ulkonäköä lukuunottamatta edes eroa muista polleista. Thumbs up!
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Täydellinen pankkiryöstö; ihmisiuhria nolla, taskurahaa 100 dollaria. Urani pankkiryöstäjänä on alkanut.

Hehe, palkkiometsästäjän homma näyttää maksavan paremmin laskut. Mutta tietty, tossa on selvästi oma jännityksensä! Hyvää työtä. Minunkin mielestä on aina hauskempaa videopeleissä kun löytää tavan hoitaa hommat ilman ihmis-uhreja. Juuri siksi ei kauheasti kiinosta toi uusi Splinter Cell, kun siinä ei oikein voi edetä tappamatta. :)
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Huomattavan kiinnostavampia nuo HC-pelimuodot, koska kaikki ovat ikään kuin samalla viivalla tähtäyksen kanssa. Vielä kun tuon kartan saisi pois.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Hehe, palkkiometsästäjän homma näyttää maksavan paremmin laskut.
Itseasiassa ei, pelin alussa pankkiryöstö on ainakin huomattavasti tuottoisampaa kuin palkkiometsästys. Alussa elävästä roistosta saa n. 40 dollaria ja pankin ryöväämisestä sen 100. Mutta jos on dollareita omasta päänahasta menee etsintäkuulutetuista saadut kahisevat tietenkin suoraan oman nimen puhdistamiseen. Eli käytännössä epärehellinen työ on siis tuottoisampaa kuin rehellinen.

Haha, kävipä muuten köpelösti eräälle ratsumiehelle. Odotin Armadillon asemalla junaa saapuvaksi. Kaupungista kohti junarataa ratsastaa kaksi varsin rennon oloista länkkäriä. Höyryveturi lähestyy horisontissa nopeasti kohti asemaa. Ensimmäinen ratsumies ylittää raiteen toisen seuratessa tätä välittämättä lähestyvästä junasta. SPLÄTS ja veturi pistää hevosen ja miehen kylmäksi. Näky oli kaikessa häiritsevyydessään... Hyvin, hyvin, hyvin verinen ja sottainen.

EDIT: Niin, olihan se tällainenkin video joskus tultava; Oodi Euphorialle.

Tapoista ja Dead Eyesta tulikin mieleen. Se on sääli ettei tuota ensimmäistä Dead Eyeta saa enään alun päivitysten jälkeen takaisin. Kakkos-taso on ihan turha, kolmonen on ihan pätevä mutta ykkönen on aina ykkönen ja tuo peliin mukavan Max Payne-viban. Jos tulevaisuudessa jokin päivitys tarjoaisia mahdollisuuden tämän vaihtamiseen olisin onnellinen.
 
Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Kyllä se war horse kestää osumaa enemmän ja stamina on ihan eri tasolla
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

RDR:ssä on tuo skip to the next checkpoint systeemi, niin jos valitsee sen, niin voiko enää peliä saada 100%:sti pelattua? Kyseessä on tarinatehtävä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Vihdoinkin Red Dead Redemption läpi. Aikaa kului 45h ja läpäisyprosentiksi jäi 91,9 (kaikki sivutehtävät suoritettu). Suosikkitapani matkustaa oli ihan rehellinen ratsastaminen mustalla orilla, ja kilometrejä kertyi tällä tavalla 653km (406mi). Hyvin harvoin peli tai elokuva osaa lopettaa tarinansa kiirehtimättä ja perusteellisesti, mutta Rockstarin länneneepos osasi sen hoitaa.

Taisi olla peräti 5-7 tehtävää, joiden funktiona oli vain kuljettaa Marstonin saaga loppuun.

Jokunen achievement jäi vielä tekemättä, mikä on riittävä motivaatio jatkaa pelaamista ainakin jonkun aikaa. Free Roamia takana 16h ja nyt odotellaan DLC-matskua, joka toivottavasti on laadukasta.

Jos nyt unohdetaan kankea asevalikko, tiukassa paikassa joskus tökkivä suojautuminen ja bugit, Red Dead Redemption on selvää ainesta vuoden peliksi. Rapia vuodesta 2003 lähtien olen toivonut konsoleille hyvää länkkäripeliä, ja vasta nyt sellainen saapui.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Onko mitään tietoa, onko juna tulossa moninpeliin? Tuo lassokin olisi moninpelissä kätevä, tekisivät sen vaikka silleen että oikeita pelaajia ei voisi lassota, ainoastaan AI:a....
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Äh, muuten ärsyttää hieman kun ampuu miestä joka ryöstää hevosesi silmien edestä niin tulee -50 honoria... Tai sitten kun joku ampuu sua pistoolilla 4 kertaa ja ammut takas niin tulee heti Wanted ja -50 honoria... Ärsyttävää. :D

Nojoo, mutta eikös se ole suomessakin laissa niin että saat ottaa turpaan, mutta heti kun lyöt takaisin se on sun vika. :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Samaa ajattelin tosta dead eyesta mitä Foemankin, ois voinu saaha valita mitä dead eye päivitystä käyttää, koska ne kaikki on avattu. Slow Mo ammuskeluu ei vaa kyllästy, varsinki kun on euphoria moottori kyseessä. mikäs sen hienonpaa ampuu jotain paviaanii polvilumpioon hidastettuna, raakaa ja tylyä, mutta niin nautinnollista!:D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Tai sitten kun joku ampuu sua pistoolilla 4 kertaa ja ammut takas niin tulee heti Wanted ja -50 honoria...
Hmmh, aika merkillistä... Liittyyköhän jotenkin Kunniaan tai Kuuluisuuten mutta itse saan ainakin hyvällä omatunnolla pudottaa minua päin ampuvat ilman mitään seurauksia. Kunhan antaa uhottavan vain ampua ensin. Kunnia on tällä hetkellä n. +90% joten uskoisin ainakin tämän vaikuttavan siihen miten sinuun ja "rikoksiisi" suhtaudutaan.

Tuossa uusinta Gamereactoria lukiessani pisti silmään yksi kuva jossa Marston aivan selvästi nojailee kaiteseen. Kuvassa on kartta aivan normaalisti näkyvissä joten kuva on aivan varmasti suoraan in-gamesta. Muistan nähneeni tällaisen Idle-toiminnon myös yhdessä pelin trailerissa. Miksiköhän ovat poistaneet tämän toiminnon kokoversiosta? Tämä on oikeasti ainoa asia mikä pelistä puuttuu; rentoutumis-nappula yleiseen fiilistelyyn...

FelisLeo, saadaankohan me lähitulevaisuudessa mahdollisesti arvostelua luettavaksi?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Mitenhän tuo 100 %:n saavuttaminen... Mitä jos päättää vaikka tappaa suoraan kaikki Stangerit, ettei saa suoritettua yhtäkään tehtävää niille. Jääkö 100 % + se "People Are Still Strange" -trophy saamatta? Tapoin itekki yhen Strangerin:

Siellä Armadillon ja MacFarlanen maatilan keskellä on se iso vuori, niin joku tyyppi kiikarien kanssa oli siellä kiellekkeen reunalla, niin houkutus oli liian suuri ja päätin tönästä sen alas sieltä (hajosin kyllä kivasti, kun näin ko. tapahtuman)... Eli en kai tehnyt sitä tehtävää loppuun. Pitääköhän 100 %:iin tehdä kaikki Stranger-tehtävät, vai riittääkö vaan joku tietty määrä, esim. se 15, joka on trophyssäkin?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Tuossa uusinta Gamereactoria lukiessani pisti silmään yksi kuva jossa Marston aivan selvästi nojailee kaiteseen. Kuvassa on kartta aivan normaalisti näkyvissä joten kuva on aivan varmasti suoraan in-gamesta. Muistan nähneeni tällaisen Idle-toiminnon myös yhdessä pelin trailerissa. Miksiköhän ovat poistaneet tämän toiminnon kokoversiosta?
Ellei se kuva sitten ole juuri otettu jonkun tehtävän lopusta.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Mitenhän tuo 100 %:n saavuttaminen... Mitä jos päättää vaikka tappaa suoraan kaikki Stangerit, ettei saa suoritettua yhtäkään tehtävää niille. Jääkö 100 % + se "People Are Still Strange" -trophy saamatta? Tapoin itekki yhen Strangerin:

Strangerien tappamisella ei ole merkitystä ne ilmestyvät myöhemmin uudestaan samaan paikkaan. Kaikki Stranger missionit pitää suorittaa jos haluat 100%. Rockstarin social clubissa on 100% lista mistä voi katsoa mitä puuttuu sadan prosentin saamiseksi.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Tehtävien lopussa, siinä satunnaisessa animaatiossa ei näy karttaa. Kartta ilmestyy vasta kun pelaaja pääsee taas kontroloimaan Marstonia.

GR:n kuva on aivan selvästi suoraan pelikuvasta.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Hmmh, aika merkillistä... Liittyyköhän jotenkin Kunniaan tai Kuuluisuuten mutta itse saan ainakin hyvällä omatunnolla pudottaa minua päin ampuvat ilman mitään seurauksia. Kunhan antaa uhottavan vain ampua ensin. Kunnia on tällä hetkellä n. +90% joten uskoisin ainakin tämän vaikuttavan siihen miten sinuun ja "rikoksiisi" suhtaudutaan.

Tuossa uusinta Gamereactoria lukiessani pisti silmään yksi kuva jossa Marston aivan selvästi nojailee kaiteseen. Kuvassa on kartta aivan normaalisti näkyvissä joten kuva on aivan varmasti suoraan in-gamesta. Muistan nähneeni tällaisen Idle-toiminnon myös yhdessä pelin trailerissa. Miksiköhän ovat poistaneet tämän toiminnon kokoversiosta? Tämä on oikeasti ainoa asia mikä pelistä puuttuu; rentoutumis-nappula yleiseen fiilistelyyn...

FelisLeo, saadaankohan me lähitulevaisuudessa mahdollisesti arvostelua luettavaksi?

Joo, näin on käynyt jo kahdesti tänään. Toi hevos juttukin on aika outoa.

Toi kaide-juttu tapahtuu silloin kun olet suorittanut tehtävän ja peli palaa "normaaliin" tilaansa, Marston saattaa nojailla tai poltella tupakkaa.
 
Ylös Bottom