Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

nisupulla-albums-muuta-picture2300-tall-treen-jylhissa-maisemissa-karhuja-metastamassa.jpg

Tässä pelissä mitään pelännyt niin paljoa kuin Tall Treen karhuja. Jatkuvasti saa pälyillä ympärilleen ja yhden nyljettyään, jo hypätä turvaan hevosen selkään ja muutamat paniikkilaukat alle. Puumat oli vasta kevyttä alkulämmittelyä.

Pelattu nyt 69.6% ja aikaa mennyt 42 tuntia ja 31 minuuttia. Hitaasti hyvää tulee :)

Yhtä kymysystä kysyisin:

Kun ollaan free roamissa (public). Niin pitääkö sen free roamin olla väkee täynä, vai yhistääkö se johonkin muuhun matsia ettivään free roam partyyn. Kun minä ja mun kaveri pelattiin kahdestaan public free roamii. Niin kun mentiin pelaan gang shootouttii, ja me oltiin siellä kahdestaan:confused: pitääkö sen toimiakkin näin että se FR on täynnä väkee, vai teinkö jotain väärin.

Yleensä kun menee suoraan Free roamissa pelaamaan noita pelejä niin ei tule kauheesti muita pelaajia. Kannattaa mennä sieltä select-valikosta esim. Gang shootoutteihin niin löytää helpommin peliseuraa. Free roamin pelaajat kai haluavat vaan leikkiä vapaassa maailmassa :D

Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Far Away
Varmasti yksi pelihistorian mieleenpainuvimmista kohtauksista. Saapuminen tuntemattomaan maahan auringon laskussa tämän biisin soidessa sai ihon totaalisesti kananlihalle.

Compass (Red Dead On Arrival Version)
Kohdallani jopa päräyttävämpi kuin "Far Away". Ajoitus biisille oli aivan täydellinen. Kotiinpaluu kirkkaan tähtitaivaan alla, havumetsän suojassa oli todella puistattava kokemus.

Bury Me Not In the Lone Prairie
Runollinen ja suunnattomat voimakas biisi joka sopi kyseiseen kohtaukseen erinomaisesti. Surumielisyydessään jotenkin juuri ahdistavan hyvän kuuloinen.

Deadman's Gun
Äärettömän surullinen ja tehokas biisi. Tämä pätkä saa kylmimmänkin miehen silmät kostumaan. Kaiken koetun pohjalta biisi summaa täydellisesti ne fiilikset mitä peli herätti.

Samoissa tunnelmissa mennään:

Itseenikin iski ihan uskomattomalla voimalla nuo musiikit. Kyllä meni iho kananlihalle kun Compass alkoi soida matkalla kotiranchille. Soundtrack löytyy itseltä, mutta kyseisiä neljää viimeistä kappaletta en onneksi ollut ehtinyt kuulla ennen pelin läpäisyä, olisi voinut lieventää "tehoa" ;).

Tunteet kohosivat kyllä pintaan loppucreditsien aikana myöskin. En ole tullut edes ajatelleeksi että integroimalla musiikkia peliin tällä tavoin saa tuotua tuntemuksia todella tehokkaasti esille. En ole vastaavaa kyllä nähnyt muissa peleissä. Hyvä Rockstar!

Tässä pelissä mitään pelännyt niin paljoa kuin Tall Treen karhuja. Jatkuvasti saa pälyillä ympärilleen ja yhden nyljettyään, jo hypätä turvaan hevosen selkään ja muutamat paniikkilaukat alle. Puumat oli vasta kevyttä alkulämmittelyä.

Pelattu nyt 69.6% ja aikaa mennyt 42 tuntia ja 31 minuuttia. Hitaasti hyvää tulee :)

No taas tänää käytii nallemettällä ja ne oli taas yhtä kesyjä ku ennenkin, mutta puumat ne vasta villejä tänään oli, pienellä alueella oli 7 puumaa... ja tietenkin mä eksyin jalan niiden keskelle, ei ollu oikee mitää tehtävissä ku jatkuvasti sai hengiltä :p

Nii, vanhat ei oo enää mitää vetreitä, sen takia meillä kestää pelitkin paljon kauemmin :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Oon pelannu 12h ilman mitään bugeja.

Mulla taas läpipeluun aikana ei kahden käden sormet riitä bugien laskemiseks. Ei ny ihan niin paha ku mafia, muttei kaukana siitä. Eritoten lumivuori on erittäin buginen, meinas läpipeluu mennä vituiks sen takia ku pistin nuotion pystyyn vuoren lähelle ja ku myöhemmin alotin pelaan peliä, ihmettelin miksei piirrä maisemia kokonaa... Sit koitin pyöriä ympyrää, ni monisti kuvaa ja kopiot lähti ku pysähty. Sit koitin lähtee ratsastaa, ni hevonen liikku kerran n.3 sekunnis ja lopulta olin ilmalentojen jälkeen maan alla... Noh sit hetken ihmettelyn jälkeen äijä pomppas maan pinnalle ja hevonen jäi maan alle!? Pistin sit cämpit pystyy ja matkasin kaupunkiin... Taas sama juttu, talot näytti epämääräisiltä laatikoilta (detailit puuttu) ja totesin et perkule en pysty liikkuu mihinkään ja sen jälkeen joku äijä huusi apua ja juoksi ilmassa talojen läpi:eek:. Käynnistin pelin uudestaan, mutta samalla tarinalla ku ekan kerran ja kylmät väreet nousi pintaan ku mietin, et joudunko alottaan uudestaan koko pelin. Kävin vetäseen hermosavut ja onnekseni huomasin bugien hävinneen ja huokasin helpotuksesta. Siis WTF Rockstar games!

Ja ilmeisesti free roamin Hit the Trail-trophy voi bugittaa ja jäädä saamatta vaikka ehtisikin ratsastaa vaaditun matkan.

Joo oon vetäny pelistä semmoset 39% (meksikossa) ja pitkään oottelin että tulis bountyssa Mo Van Barr. No nyt kun se tuli semmosen parinkymmenen bountyn jälkeen Armadillossa niin menin ja tapoin sen, niinkun se deadly assassin puvun yks scarppi pyytää, ja palautin todisteen seriffille ni ajattelin että saisin sen puvun ku kaikki muut scarpit oli tehtynä. Ilmeisesti peli oli eri mieltä koska se kill or capture Mo ei ollutkaan ruksattuna. Eli aika Baska juttu. Jollei jollain oo ratkasua ongelmaan ni eikun patchia odotellessa...

Ja viellä semmonen et en oo varma oliko sen tyypin nimi jonka tapoin Moe Van Barr eikkä Mo Van Barr, vaikka kyl epäilen että kahta näin saman näkösen nimistä ois pelissä?

Mulla teki saman homman vaikka Mo Van Barrin tuo elävänä tai kuolleena niin pukuun ei tule raksia.
Toivottavasti tämän bugin voisi hoitaa jotenkin päivityksellä.

Muutamat kokonaan jäätymiset on tullut, mutta muuten peli toimii loistavasti.

95% pelattu.

Toi loppu/epilogi oli kyllä todella hyvin tehty.
Vaikka ensalkuun olin jo latailemassa vanhaa savea että pääsee Johnilla pelaamaan, mutta kun ei saanut pukua vaihtaa niin päädyin pelaamaan juniorilla. Pelin puolivälin stooritehtävät oli kyllä pientä pakkopullaa ja täytyy myöntää että tuli skipattua melkein kaikki välivideot meksikon puolella. Tuli sellainen tunne kuin GTA-peleissä yleensä että tässä on vaan toisten palloteltavana ja hyväksikäytettävänä eikä se oma tarina etene lainkaan... Ehkä R*:n pitäisi uudistaa tuota tehtävärakennetta hieman, laittaen enemmän painoa sivutehtäville ja päätarina olisi vähän tiukempi paketti ettei tuolla tapaa tuntuisi venytetyltä.

Napsahti viikonloppuna Red Dead Rockstar -trophy.

Voiko joku neuvoa, kuinka niitä nuotiopaikkoja saa lisää, että vois fast travellaa? :confused:

Joo, Compass on myös oma ehdoton suosikkini noista biiseistä jos on nyt ihan pakko valita yksi lemppari vaikka kaikki ovatkin yhtä tunnelmallisia ja hyvän kuuloisia. Mutta erityisesti edellä mainitun biisin instrumenttaalinen kertosäe on säväreissä ihan omaa luokkaansa. :)

Musiikkeihin liittyen, Guardian julkaissut todella kattavan ja mielenkiintoisen artikkelin pelin musiikkien tekemisestä.
"The obvious difference is that film music is written to fit a finite scene, whereas with the video game, we're working in five-minute loops. It's really wide open, but also very hard, because there are all sorts of things happening with layers. If the player shoots someone, suddenly the music changes, so we have to think, 'okay, does this work over the top of that?'. Also the big thing with a game is, you don't know how long you're going to be staying in that mood – you can't state too much, it's kind of like implying a mood. It's a balance between having it interesting, but not so much that you get sick of it, because you could be riding that horse for 15 minutes…"
RDR:n musiikkeja osaa arvostaa aivan uusin silmien kun tietää miten luovaa ja kovaa(vai rentoa?) työtä sen tekeminen loppuen lopuksi on ollut.

Artikkelin lopussa tekiät muuten uumoilevat Live Konsertin pitämisestä. Jos paikalle ei pääse niin taltiointi on kyllä saatava jostain!

Lähde: Guardian

Heh, se oli mun eka trophyni ku menin Free Roamiin ja ammuin ekaa Suomalaista :D
Sama vika. taisi olla muuten Timppa kun ammuin...

Pikainen kysymys. milloin mahtaa tuo Meksiko avautua?
Jokin tietty tehtäväkö pitää suorittaa että sillat korjaantuu.
Ei muuta, mutta Henry polttelee.

Pikainen kysymys. milloin mahtaa tuo Meksiko avautua?
Jokin tietty tehtäväkö pitää suorittaa että sillat korjaantuu.
Ei muuta, mutta Henry polttelee.
Olikohan Sheriffin viimeinen tehtävä, jossa Fort Merceriin lähdetään Williamsonia etsimään. Joka tapauksessa ko. tehtävän jälkeen Meksikoon käy tie

Luulin listineeni R*:n tyypin, mutta ilmeisesti riittää että ammutulla on kyseinen pytty.

Jep, katsoin saadessani, että hetkonen, eikös tässä pidäkkään ampua pelintekijää :eek: Mielestäni näin tämä on erittän arvoton pytty :(

Jep, katsoin saadessani, että hetkonen, eikös tässä pidäkkään ampua pelintekijää :eek: Mielestäni näin tämä on erittän arvoton pytty :(
Tuo on nk. viraalisaavutus, eli se leviää tuolla lailla. Muutoin tuon saaminen olisi lähes mahdotonta jossain vaiheessa, koska ei ne R*:n tyypit jaksa loputtomiin netissä pelata.

Joo mulle on myös tullut mitä ihmeellisimmistä syistä sakkoja... kerran laukkasin nopeus-sokeuden huumassa läpi Armadillon pääkadun, viimehetkellä ymmärsin ettei kannata kai näin lujaa ettei tule yliajoa ;D Samalla huomasin tosin että olin jo onnistunut ajamaan jonkun onnettoman yli. Sakko oli 5-10$ luokkaa. Hah pienin wanted mitä mulla on ollut tuli aika erikoisesta syystä. Olin nimittäin tapani mukaan tyhjentämässä Armadillon kuppilaa Waltonin jengiläisistä. Sen rytäkän aikana jostain syystä sain 1$ wantedin kun olin ampunut yhtä jengiläistä. Ihan varmana se oli jengiläinen!

Muuten,
jos etsii sopivaa kohdetta "shoot the hats of xxx enemies" challengea varten nii noi Armadillossa pesivät jengiläiset o hyvä kohde. Kaverien hatut uhmaa fysiikan lakeja... Niihin on mahdotonta olla osumatta. Meksikaanit on tietenkin myös hyviä kohteita >.>

Ylös Bottom