Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Mortsu, saavutuksien mukaan peli on ainakin läpäisty täysin oppikirjan mukaisesti ;)

Ehkä me ollaan sitten sellaisia kukkakedon herkkä poikia koska voin ylpeänä jakaa samat ajatukset Kaitsun kanssa pelin lopetuksesta :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

"Mehikon pontso" on clintein asu koko pelissä, mutta pidän päälläni Legend of The West -pukua ihan vain sen vuoksi, että sen eteen piti tehdä niin paljon töitä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Ja sen takia ei yhtä pukua saa koska sitä paikkaa ei pysty löytämään kun tehtävä pamahtaa päälle vaikka sen on suorittanut. Tehtävä on Social Club:n.
Edit: Sekoilin oikein urakalla. Oletko varma, ettei se paikka ole löydetty, koska ei mun tietääkseni gang hideout -tehtävä vaikuta mitenkään paikan löytymiseen?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Mortsu, saavutuksien mukaan peli on ainakin läpäisty täysin oppikirjan mukaisesti ;)

Ehkä me ollaan sitten sellaisia kukkakedon herkkä poikia koska voin ylpeänä jakaa samat ajatukset Kaitsun kanssa pelin lopetuksesta :D

Kyllä pelitkin voivat koskettavia olla (MGS3, FF7), mutta Redemptionin loppu oli sen verran juostenkustu että ihan oikesti ällistyneenä ja uteliaana ihmettelen.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Redemptionin loppu oli sen verran juostenkustu että ihan oikesti ällistyneenä ja uteliaana ihmettelen.
Tästä voi olla kyllä erimieltäkin. Itse pidän tuota kyllä edelleen yhtenä parhaimpana lopetuksena videopeleissä.

Pieni OT; TV2 näyttää tänään ihan kelpo länkkärin Armoton Maa kello 22.05. Tällä on ihan hyvä virittäytyä tunnelmaan ja jos ei muuta niin hienoja maisemia on ainakin luvassa.

EDIT: Leffoista tulikin mieleen. Yksi hypessä aivan totaalisesti unohtunut elokuva on nyt pakko nostaa esille; Wyatt Earp. Myös Kevin Costnerin tähdittämä pätkä on varsin hyvä lääke länkkäri kuumeen lievittämiseen. Pätkä on ikävästi jäännyt aina Tombstonen jalkoihin mutta tämä vakavempi katsaus pyssysankarin elämään on ehdottomasti katsomisen arvoinen.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Tästä voi olla kyllä erimieltäkin. Itse pidän tuota kyllä edelleen yhtenä parhaimpana lopetuksena videopeleissä.

No sehän on hienoa, mutta kysymys olikin miksi?

Hahmot eivät olleet kiinnostavia. Perheestä ei voinut välittää. Loppuratkaisu tuulesta temmattu vailla minkäänlaista päätöstä tai tunnetta että olisi saavuttanut mitään. Ristiriidassa pelin teemojen ja aiemman tarinan kanssa ja muutenkin vaan päälleliimatun oloinen; ihan kuin pelintekijät olisivat vaan pakolla päättäneet änkeä sen ekan idean loppuun oli muu peli minkälainen tahansa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Hahmot eivät olleet kiinnostavia. Perheestä ei voinut välittää. Loppuratkaisu tuulesta temmattu vailla minkäänlaista päätöstä tai tunnetta että olisi saavuttanut mitään.
Suurin ristiriita tässä syntyy juuri tästä että itse koin nämä asiat juuri päinvastaisesti. Tämän takia lopetus oli meikäläiselle varmasti paljon voimakkaampi.

Rustasinkin aikaisemmin tässä ketjussa ajatuksia siitä miten minä pelin lopetuksen koin.

Mutta tässä on myös hyvä huomioida se että itse en tule koskaan pystymään samanlaiseen, analyyttiseen arvioimiseen kuin teikäläinen. Varmasti pelissä on epäloogisuuksia ja typeryyksiä mutta muiden asioiden sokaisemana en subjektiivisesti vain pysty löytämään näitä. Rankaistakoon minua siitä ja sylkykupiksi jalkapuuhun heitettäköön.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Mutta tässä on myös hyvä huomioida se että itse en tule koskaan pystymään samanlaiseen, analyyttiseen arvioimiseen kuin teikäläinen. Varmasti pelissä on epäloogisuuksia ja typeryyksiä mutta muiden asioiden sokaisemana en subjektiivisesti vain pysty löytämään näitä. Rankaistakoon minua siitä ja sylkykupiksi jalkapuuhun heitettäköön.

Tämä on ehdottomasti oikea asenne. Jos peli iskee niin kovaa, että se tekee sokeaksi pelin vioille, niin eihän niitä vikoja silloin kuulukaan huomata.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Edit: Sekoilin oikein urakalla. Oletko varma, ettei se paikka ole löydetty, koska ei mun tietääkseni gang hideout -tehtävä vaikuta mitenkään paikan löytymiseen?

Siis ei sitä paikkaa pidä löytää, vaan sieltä paikasta pitää etsiä outfitin osanen.
Eli siis availla kirstuja
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Nyt kaikki kattomaan armoton maa elokuvaa, tulee mielee iha john marston :D
Siin on kunnon länkkäri!
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Yritin haeskella mutta en osannu vissiin. Miten tässä tämä kello menikään? Pelin 1h on oikeasti?

1 minuutti pelissä on 2 sekuntia IRL. Eli 1 tunti pelissä on 2 minuuttia. Samalla tavalla siis kuin GTA IV:ssäkin. Sitä aiemmissa GTA:issa meni 1 min = 1 h, eli aika hidastui kaksinkertaisesti IV:n myötä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Maaginen peli ja helposti vuoden paras XO-julkaisu. Hirveästi pikkutehtäviä, jossa ei periaatteessa ole mitään järkeä, mutta koukuttaa silti pahasti. Jahtasin majavia varmaan puolitoista tuntia löytämättä yhtään, mutta silti oli hauskaa. Sama pätee useimpiin muihinkin minipeleihin; jos kyllästyminen iskee niin jotain muuta tekemistä löytää hetkessä ja koko ajan edistyy pikku hiljaa. Pelillisesti selkeästi heikoin osuus oli Meksiko, jossa välimatkat olivat liian pitkiä ja Marston oli käsittämättömän sinisilmäinen. Pokerista en pitänyt yhtään, koska sillä ei ole mitään tekemistä oikean pelaamisen kanssa, mutta onneksi korttia ei ollut pakko lätkiä viittä minuuttia enempää

Viimeiset tunnit ovat kaikki kehunsa ansainneet. Hienosti kerrotaan tarinaa ja pelaaja pääsee osallistumaan toimintaan pelkkien välivideoiden katsomisen sijaan. En tiedä oliko lopun säätila skriptattu, mutta viimeisellä ratsastuksella pimenevässä illassa kohti auringonlaskua peli näytti hienommalta kuin missään aiemmassa vaiheessa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Siis ei sitä paikkaa pidä löytää, vaan sieltä paikasta pitää etsiä outfitin osanen.
Eli siis availla kirstuja

Eikö sen arkun voi avata kuitenkin vaikka on siinä tehtävässä? itse tein ainakin niin, kun menin
Sinne kellariin mikä on sen ekan raunioituneen talon alla, mees ympyrää sitä ja näät sen...siellä on arkku ja avaa se...
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Eikö sen arkun voi avata kuitenkin vaikka on siinä tehtävässä? itse tein ainakin niin, kun menin
Sinne kellariin mikä on sen ekan raunioituneen talon alla, mees ympyrää sitä ja näät sen...siellä on arkku ja avaa se...

Voi, peli ei vaan auto-savea kesken tehtävän, eli jos Solomon's Folly tehtävä menee reisille niin täytyy hakee uudestaan.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Tämän iltaisia huomioita moninpelistä ja posseista: jos yhdellä possella menee public free roamista johonkin gang match-pisteeseen, peli arpoo jäsenet joukkueisiin. Jakamalla pelimuodon sisällä pelaajat kahteen posseen, saa seuraavaan kenttään joukkueet haluamiin jäsenistöihin. Voi olla että tämä toimisi myös public free roamin puolelta menemällä samaan gang match-pisteeseen kahdella possella mutta sen testaaminen jäänee seuraavaan kertaa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Tämän iltaisia huomioita moninpelistä ja posseista: jos yhdellä possella menee public free roamista johonkin gang match-pisteeseen, peli arpoo jäsenet joukkueisiin. Jakamalla pelimuodon sisällä pelaajat kahteen posseen, saa seuraavaan kenttään joukkueet haluamiin jäsenistöihin. Voi olla että tämä toimisi myös public free roamin puolelta menemällä samaan gang match-pisteeseen kahdella possella mutta sen testaaminen jäänee seuraavaan kertaa.

Possen jäsenet on samalla puolella jos jako menee tasan :
Jos meet 6 possella ja mukana on 6 randomia, ootte samalla puolella.
Jos meet 6 posella ja mukana on 2 randomia, tulee 4 vs 4 matsi, eli posse 'hajoaa'.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Juuri pätkähti lopputekstit ruudulle ja voihan pojat mikä peli. Foemanin kanssa täysin samoilla linjoilla, eli vaikka pelistä pikkuvikoja löytyykin en ainakaan minä kiinnitä niihin mitään huomiota, koska peli on vaan niin jumalaisen hyvä. Voisin jopa väittää, että RDR on minulle kaikkien aikojen paras peli. Ja tulee olemaan ensimmäinen R* tuotos, joka tullaan hiulaamaan 100% läpi.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Kyllä on pirun nopee toi R* Social Clubin 100% lista.. Puvut se kyllä päivittää, mutta: 9 viimeistä tehtävää ei laita tehdyiks, strangereita ei laita tehdyiks, vaikka kaikki on tehty ja sit sanoo että gang hideoutteja on 8, yksi nimeltä cochinay.. Kun taas Red dead wiki väittää niitä olevan 7. :D
 
Ylös Bottom