Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]
Tämä kyllä hieman kiinnostaa, varsinkin jos moninpelissä on syvyyttä sen verta että siihen ei kyllästy aivan parissa viikossa? Jos yksinpeli on vielä mukava pläjäys, niin mikä jottei? Mutta pelkästään yksinpelin takia en tätä(kään) olisi ostamassa ja näinollen tuijotan moninpeliin.
Tästä unohdinkin puhua tuossa kun yksinpeliä jo ehdin hehkuttaa. Itse en ole aivan täysin vielä vakuuttunut tästä pelin moninpelistä, varmasti vain siitä yksinkertaisesta syystä että yksinpeli on viennyt aika tehokkaasti minut mukanani. Ja muutenkin vähän hitaampi tempoinen meininki on mieleeni. Moninpelissä kun tuo touhu tuntuu olevan vähän liiankin hektistä.
Hauskaahan tuo on kuin sian kanssa leikkisi, eikä pelin 21 karttaa ainakaan paperilla kuulosta hullummalta. Peli nautinto riippuu aika paljolti peliseurasta. Guerilla on yllättävän tiimi painotteinen moninpeli. Toivotonta tätä on pelata mikittömien junttien kanssa... Suomalaisiin en ole ainakaan PS3 puolella törmännyt. Itseni lisäksi en tiedä kuin toisen suomalaisen joka tätä pelaa? Mutta täältä kun saisi kasaan hyvää possea niin olisi hauskuus taattu nimittäin pelin party-systeemi on ehdottomasti pelaamistani pleku peleistä parhain. Kun kaveri kokoaa partyn kaikkien mikit kuuluvat jopa lataus-tauoilla. Ja ainakin Sonyn virallisilla bluetootheilla pelattuna ääni on todella kirkas ja kuuluva, parasta A-laatua siis.
Mutta sanoisin että moninpelin syvyys tulee sen laajoista Custom Game mahdollisuuksista. Pelissä etsitään pelejä vähän Gears Of Warin tyyliin eli sinulle heitetään Playlisteistä joita peli sitten etsii automaattisesti. Olisiko näitä n. kahdeksan erinlaista? Useimmat jaetaan pelaajamäärän ja muodon mukaan, ihan sitä perus kauraa. Mutta Custom Game on tosiaan se mikä luo peliin sitä syvyyttä. Täällä voit tehdä itse pelejä, vaikuttaa kaikkeen mitä pelissä tapahtuu: aseiden määrään, mitä aseita käytetään, kauanko peli kestää, paljonko jannuilla on healthia, aika pitkälti kaikkeen voi vaikuttaa. Näitä pelejä heitetään Playlistin mukaan myös hakemiisi moodeihin joten vähän väliä törmää matseihin joissa käytetään esim. vain vasaroita ja jetpackejä. Ai niin, mitä tuohon automaatti tähtäimeen tulee niin mielestäni sitä ei ole pelissä ollenkaan? Muistaakseni Saints Row:t tekivät samaa joten en usko sen kaavan muuttuneen. Kaverit kaatuvat myös ihan tarpeeksi nopeasti, pääosuma on aina pääosuma ja vasarahan niittä kerrasta. Osuman määrä riippuu aika paljolti aseesta.
Niin ja tuhoutuva ympäristöhän tuo peliin aivan oman lisänsä. Voitte vain kuvitella minkälaista Mayhemia se on pelata kenttiä joissa mikään ei ole pysyvää.
RF: Guerilla onkin jäynä pelien jumala, missä voi vihollisia pyörittää ties minkälaisilla jipoilla ja kikoilla. Mielikuvitus tässäkin rajana.
En vielä ole aivan sisällä mitä tässa moninpelissä tapahtuu ja mihinkä sen mahdollisuudet ulottuvat mutta lupaavahan tuo on, etenkin jos saisi suomi possen pystyyn ja kunnon Custom Gamet pystyyn. Jos hauskuus ei pelota niin kyllä tätä kannattaa kokeilla. Mutta oma, henkilökohtainen mielipide Guerillassa on että:
Yksinpeli ensin, moninpeli vasta perässä.