Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Steel

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Steel

Samppa sanoi:
Tuore traileri. Ei tämä jostain syystä vaikuta enää niin kiinnostavalta kuin aiemmin.

Jeps. Ja kaiken lisäksi tuo ohjastus oli tehty pädillä. Ei wiimotella. Kukaan ei siirrä nuin tasaseen ja suoraan omia räpylöitään. Toisaalta, voihan se olla niin, että tuossa on noin raa'at toleranssit.. Jolloin itselläni ainakin olisi tikun kanssa ongelmia ohjastella tuota.

Edit: vieläkään ei uutta matskua tuosta. Samat kentät näytetty uudestaan. Kyllähän tuo traileri oli tehty vetäväksi, ei siinä mitään.
 
Vastaus: Red Steel

Janus sanoi:
Jeps. Ja kaiken lisäksi tuo ohjastus oli tehty pädillä. Ei wiimotella. Kukaan ei siirrä nuin tasaseen ja suoraan omia räpylöitään. Toisaalta, voihan se olla niin, että tuossa on noin raa'at toleranssit.. Jolloin itselläni ainakin olisi tikun kanssa ongelmia ohjastella tuota.

Edit: vieläkään ei uutta matskua tuosta. Samat kentät näytetty uudestaan. Kyllähän tuo traileri oli tehty vetäväksi, ei siinä mitään.


Eeeeh, elikkä mitenkä? Tuskin pädillä tehty, mikäs järki siinä on? Sitäpaitti padilla on hankala (mahdoton?) tehä ensiksi esim hitaita ohjausliikkeitä ja sitten yhtäkkiä nopea liike. Eikö? Ja trailerissa oli sellaisia liike yhdistelmiä.
 
Vastaus: Red Steel

Joo, ei tuo toiminta ihan täysin sulavalta näyttänyt. Varmaan Wiin elinkaaren alussa kehitäjät selkeästi vasta totuttelevat uuteen ohjaustapaan, Red Steelistäkin näkee selvästi, että vanhat tavat ovat vielä muistissa. Ilmeisesti miekkailtaessakin heilutellaan kakea ja pelissä hahmo sitten tekee jonkin tietyn liikkeen, mikä on pelaajan liikkeelle asetettu - ei siis niin, että pelaaja oikeasti liikuttaa miekkaa pelissä, jossa osumat tulkitaan dynaamisesti. Hiukan sama juttu on ampuma-asetaistelussa. Varmasti näemme vielä Wii-pelin, jossa miekkailussa oikeasti heilutetaan sitä miekkaa eikä vain korvata nappien painamista kapulan heiluttamisella. Wiillä varmaan onnistuisi jo aika kivasti ampuma-aseiden käyttö ilman keinotekoista tähtäintä - pelaaja oikeasti pitäisi asetta edessään niin, että näkisi aseen tähtäimestä, mitä on ammuksen liikeradalla.
 
Vastaus: Red Steel

Knight sanoi:
Joo, ei tuo toiminta ihan täysin sulavalta näyttänyt. Varmaan Wiin elinkaaren alussa kehitäjät selkeästi vasta totuttelevat uuteen ohjaustapaan, Red Steelistäkin näkee selvästi, että vanhat tavat ovat vielä muistissa. Ilmeisesti miekkailtaessakin heilutellaan kakea ja pelissä hahmo sitten tekee jonkin tietyn liikkeen, mikä on pelaajan liikkeelle asetettu - ei siis niin, että pelaaja oikeasti liikuttaa miekkaa pelissä, jossa osumat tulkitaan dynaamisesti. Hiukan sama juttu on ampuma-asetaistelussa. Varmasti näemme vielä Wii-pelin, jossa miekkailussa oikeasti heilutetaan sitä miekkaa eikä vain korvata nappien painamista kapulan heiluttamisella. Wiillä varmaan onnistuisi jo aika kivasti ampuma-aseiden käyttö ilman keinotekoista tähtäintä - pelaaja oikeasti pitäisi asetta edessään niin, että näkisi aseen tähtäimestä, mitä on ammuksen liikeradalla.


Eikös se uudistettu zeldan käyttöliittymä ole noin?
 
Vastaus: Red Steel

bf-man sanoi:
Eeeeh, elikkä mitenkä? Tuskin pädillä tehty, mikäs järki siinä on? Sitäpaitti padilla on hankala (mahdoton?) tehä ensiksi esim hitaita ohjausliikkeitä ja sitten yhtäkkiä nopea liike. Eikö? Ja trailerissa oli sellaisia liike yhdistelmiä.

Katoppas noita ammuskeluja ja muutenkin sitä tähtäintä tarkkaan. Liikkuu aivan liian suoraan, ja muutenkin. Unohda se pelle siinä niitten nuntsien kanssa, ja seuraa sitä pelikuvaa.

Padilla voi osaava tehdä monta jutskaa, ja se 'bullet time' toimii niin, että änget bulletin päälle, klikkaat vihun osumakohtia, vapautat bulletin, ja sitten peli itse robotoi ne ammunnat.
 
Vastaus: Red Steel

bf-man sanoi:
Eikös se uudistettu zeldan käyttöliittymä ole noin?
Ei voi tietää, mutta en usko. Käsittääkseni hirveän tarkkoja tietoja ei ole annettu. Minun on kuitenkin aika vaikea uskoa, että ympäri ruutua ja kaukana kamerasta ravaavaa, koko ajan eri suuntaan katsovaa Linkiä olisi kauhean helppo kuvaamallani tavalla käskyttää.
 
Vastaus: Red Steel

Janus sanoi:
Padilla voi osaava tehdä monta jutskaa, ja se 'bullet time' toimii niin, että änget bulletin päälle, klikkaat vihun osumakohtia, vapautat bulletin, ja sitten peli itse robotoi ne ammunnat.


Enkä tarkoittanut tuota, vaan sitä missä se haulikolla mesoo ja ampuu sen kaverin sinne kulman taakse. Luulen myöskin että siinä saattaa olla toleranssit että miten ison/pienen liikkeen se ohjain ottaa. Tällä "säästyttäisiin" ylimääräiseltä heilumiselta kuvaruudulla.
 
Vastaus: Red Steel

bf-man sanoi:
Enkä tarkoittanut tuota, vaan sitä missä se haulikolla mesoo ja ampuu sen kaverin sinne kulman taakse. Luulen myöskin että siinä saattaa olla toleranssit että miten ison/pienen liikkeen se ohjain ottaa. Tällä "säästyttäisiin" ylimääräiseltä heilumiselta kuvaruudulla.

Kulman takaata ampuminen ei ollut muuta kuin animointia. Ihan normilta näytti.

Kun alussa tyyppi ammutaan katolta sillä Uzilla, niin siinä kuvaa selvästi nostetaan ylöspäin, ala Kilzonen snipaus, ja tarkemmin tähdätään... Tämä voisi jopa olla Wiimotella tehty.
 
Vastaus: Red Steel

Janus sanoi:
Kulman takaata ampuminen ei ollut muuta kuin animointia. Ihan normilta näytti.

Kun alussa tyyppi ammutaan katolta sillä Uzilla, niin siinä kuvaa selvästi nostetaan ylöspäin, ala Kilzonen snipaus, ja tarkemmin tähdätään... Tämä voisi jopa olla Wiimotella tehty.


No, kohtahan se nähdään minkälainen peli red steel on. Joutuu kamppailemaan minun rahoista call of dutyn ja far cryn kanssa. Far cry saattaa olla jo hävinnyt kamppailun.
 
Vastaus: Red Steel

Knight sanoi:
Ilmeisesti miekkailtaessakin heilutellaan kakea ja pelissä hahmo sitten tekee jonkin tietyn liikkeen, mikä on pelaajan liikkeelle asetettu - ei siis niin, että pelaaja oikeasti liikuttaa miekkaa pelissä, jossa osumat tulkitaan dynaamisesti.
Luin ainakin jonkun haastattelun about muutama viikko sitten, jossa selitettiin kuinka E3:ssa näytetty miekkailu oli pistetty uusiksi niin, että miekkailu oli tehty samlla tavoin kuin Wii Baseballissa. Eli miekka liikkuu "1:1" pelaajan käden liikkeiden mukaan. Mutta en sitten tiedä..:confused: Yritänpä löytää sen haastattelun..

Onko tämä video minkä ikäistä matskua? Jospa on jotain vanhaa..
 
Vastaus: Red Steel

Uusin Red Steel hype traileri prettyboyneen kaikkineen.

Edit: näin ollen ei todellakaan kannata tarkistella kauhean tarkasti tuota peliä, koska trailerin idis on luoda cool tunnetta, ja myydä peliä.. Ei demota.
 
Vastaus: Red Steel

bf-man sanoi:
Eeeeh, elikkä mitenkä? Tuskin pädillä tehty, mikäs järki siinä on? Sitäpaitti padilla on hankala (mahdoton?) tehä ensiksi esim hitaita ohjausliikkeitä ja sitten yhtäkkiä nopea liike. Eikö? Ja trailerissa oli sellaisia liike yhdistelmiä.
Siis padilla pystyy tähtäämään niinkin tarkasti, että moni luulisi käytössä olevan näppis ja hiiri. Ei Wiimote tarkkuudeltaan mullistava tule olemaan, vaan fiilikseltään jos jotakin.
 
Vastaus: Red Steel

Pibe sanoi:
Siis padilla pystyy tähtäämään niinkin tarkasti, että moni luulisi käytössä olevan näppis ja hiiri. Ei Wiimote tarkkuudeltaan mullistava tule olemaan, vaan fiilikseltään jos jotakin.


En puhunut tarkkuudesta vaan nopeudesta. Periaatteessahan wiimotella/hiirellä pystyy siirtämään tähtäimen ruudussa yhtä nopeasti/hitaasti kuin käsi liikkuu, pädillä ei. Olenko oikeassa?
 
Vastaus: Red Steel

Katsokaapas red steelin uusin traileri ign:stä. Aika menevää meininkiä. Oli uusia aseita ja uusi mesta. Grafiikka on oikeasti erittäin nättiä. Nousi pakkohankinnaksi :)
 
Vastaus: Red Steel

http://gonintendo.com/wp-content/photos/rsa2.jpg

Tuossa näkyy (pieni) kuva Red Steelin moninpelistä. Mielenkiintoisesti kuva on jaettu neljään osaan, joten onko Red Stelissä kenties neljän pelaajan split screen? IGN:n tietojen mukaan pelaajia olisi vain 1-2, mutta en tiedä virallista kantaa.

Tuo uusin traileri (jossa siis uusia aseita, uusia ympäristöjä ja selvästi parempi grafiikka) kyllä nosti taas odotuksia. Toivottavasti saavat sen ohjauksen nyt toimimaan kunnolla, noin munakasta mättöä nelinpelinä voi olla kova sana. Pelaaja-lehden testipenkin mukaan peli ainakin oli kökkö (en itse ole juttua lukenut, noin vaan kuulin), mutta ties mikä buildi niillä on siinä testipenkissä ollut. Odotan todella kovasti arvosteluja ja olen todella pettynyt jos ensi kuun puolessa välissä tuleekin jotain 70% arvosteluja. Potentiaalia kuitenkin on.
 
Vastaus: Red Steel

Brittien uusimmassa virallisessa Nintendo-lehdessä (erinomainen julkaisu btw.) on raportti, kun kävivät paikan päällä pelaamassa Red Steeliä. Suurin edistys on lehden mukaan tapahtunut nimenomaan ohjauksessa, jonka kehnoutta hekin aiemmin kritisoivat. Tähän parannukseen ovat vaikuttaneet kuulemma uudet versiot itse välineistä (osoitin ja sensorbar), mutta ohjelmoinnissa on tehty suurin ja tärkein työ ohjailun helpottamiseksi. Paluu padilla ohjailuun tuntuu jutun mukaan tuon jälkeen vaikealta. En nyt muista sen pienemmän kapistuksen virallista nimeä, mutta sillä voi työntää vihollisia sivuun ja kääntää esim. pöytiä suojaksi.

Pelattavuus pitäisi olla kohdillaan, sillä eihän uusi ja mainostettu ohjaustapa saisi pettää etenkään tällaisessa genressä, jossa parannusta padilla hortoiluun on odotettu. Olisi vähän ikävä, jos Red Steelin jälkeen tulisi padia ikävä :). Toivotaan, että saadaan hyvä peli.
 
Vastaus: Red Steel

ShereKhan sanoi:
En nyt muista sen pienemmän kapistuksen virallista nimeä, mutta sillä voi työntää vihollisia sivuun ja kääntää esim. pöytiä suojaksi.

Nunchuk on vehkeen nimi. Kuulostaa kyllä aivan pirun hyvältä (siie ei se nimi vaan nuo ominaisuudet :D )

Enivei, olisiko tähän mitään linkkiä tai lähdettä? Luulisi että tuo juttu olisi skannattu tai jotakin.
 
Vastaus: Red Steel

Kirjoitellaanpa taas välillä tällekin saitille...

Tuoretta Red Steel gameplay matskua erikoistapahtumasta Ranskassa:

Video #1: http://www.youtube.com/watch?v=XGZDTdxtWwU

Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=l-Xkazx99S0

Video #3: http://www.youtube.com/watch?v=weCnmgKFDfY

Video #4: http://www.youtube.com/watch?v=5ciCVDYta1g

Video #5: http://www.youtube.com/watch?v=VdiSMtOdlms

Kuvanlaatu perus YouTube tasoa, Jeux Francen oma videokanava on aina vähän ruuhkanen. Kyllähän noista saa ihan hyvän tuntuman kontrolleihin ja muuhun toimintaan, very nice :cool: Haltuun heti julkasussa...
 
Ylös Bottom