Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tässä hieman offtopicia. FPS pelin kontrollit kuitenkin kyseessä eli GameSpot sivuston hands-on juttua Call of Duty 3:sta. Pääsivät vertailemaan pädin ja wiimoten kontrolleja.Pibe sanoi:Siis padilla pystyy tähtäämään niinkin tarkasti, että moni luulisi käytössä olevan näppis ja hiiri. Ei Wiimote tarkkuudeltaan mullistava tule olemaan, vaan fiilikseltään jos jotakin.
Horizontal and vertical sensitivity adjustments were available in the build we played, so we could fine-tune the aiming to our liking, and afterward, we found the actual shooting gameplay to be more satisfying and skill-based than when played with a standard analog thumb stick. With the more flexible aiming, it became more realistic to switch to iron sights and squeeze off a quick headshot to take out that soldier just barely peeking over the barrier.
source
Minusta tuntuu, että vielä vähään aikaaan emme näe kauhean toimivaa FPS-pelin ohjauksen toteutusta Wiillä. Jotenkin homma näyttää pelivideoissa vähän tuskaiselta, vaikka vaikuttaakin olevan tosiaan aivan eri planeetalta kuin padiohjauspelit. Wiillä on kuitenkin käytössä kaksi (2) liikkeentunnistuksen sisältävää pötikkää ja kaupan päälle vielä analogitatti, kyllä siinä pitäisi liikkumisen autenttiselle toiminnalle olla edellytykset kunnossa.Dragonfly_ sanoi:Tässä hieman offtopicia. FPS pelin kontrollit kuitenkin kyseessä eli GameSpot sivuston hands-on juttua Call of Duty 3:sta. Pääsivät vertailemaan pädin ja wiimoten kontrolleja.
Tämän jutun mukaan wiimotelle ohjaaminen on huomattavasti miellytävämpää kuin analogitatilla.
ewert sanoi:Sen kun laatikon voi sensitiivisyyden säädöillä muodostaa prikulleen kuin haluaa melkein. Aina puhutaan jostain alphaversion "vain screenin ulkoreunalla kääntyy ja HITAASTI" versioista. Katsokaa vaikka se Metroid Primen video, jossa pistettiin laatikko huomattavan pieneksi.
Olen kyllä täysin samaa mieltä. Nämä seikat ovat niin makuasioita että peli saa minulta automaattisesti miinuksia sitä mukaan kun säätömahdollisuuksia on karsittu.ewert sanoi:Asetussäädöt vain peleihin, joissa voi valita sekä laatikon kokoa että sen ulkopuolisen alueen kääntymissensitiivisyyttä, ja voila, hyvästi pad ohjaukset. Tietty oikeasti ampumistaitoisena minua miellyttää wiimoten FPS pelit enemmän kuin hiiriohjaukset, koska olen takuulla tarkempi oikealla point-n-shoot mentaliteetilla tapahtuvassa tähtäyksessä, kuin hiirellä nysvätessä. Esim. tuo mainittu COD3 uusi versio: "Horizontal and vertical sensitivity adjustments were available in the build we played", jos tuohon liittyi sekä sensitiivisyys että laatikon koon määritykset, niin woohoo, homma skulaa.
Salmari sanoi:Mutta tässä on kyse Red Steelistä, jossa on videosta toiseen ollut samanlainen ohjaus eikä yksikään testaaja ole maininnut, että sitä laatikkoa edes voisi säätää. Kenties Metroidissa ja CoDissa sitten voi.
Kääntyminen näyttää Red Steelissä vähän kankealta, mutta minusta tuo luo hyvin kivasti elävyyttä aseen käyttäytymiseen kun ei tarvitse orjallisesti aina ampua sinne minne katse osottaa.
ewert sanoi:Kato ne uudet JeuxFrance tai mikäihmesennimi olikaan videot. Niissä näytetään Red Steelin, ylläriylläri, sensitiivisyys/laatikko säätöjäkin. En niin tarkkaa katsonut, mutta jäi mieleen että siinä (uudessa) versiossa asetukset oli liukuva skaala.
Nisupulla sanoi:Moninpeliä sohvalta käsin. Ensimmäisenä tuosta pelikuvasta tuli mieleen vanha kunnon Goldeneye. Kaikki jo ennalta aavistettavat kliseet tulee muuten tässä mainoksessa esille
Red Steel Multiplayer Trailer
Nisupulla sanoi:Moninpeliä sohvalta käsin. Ensimmäisenä tuosta pelikuvasta tuli mieleen vanha kunnon Goldeneye. Kaikki jo ennalta aavistettavat kliseet tulee muuten tässä mainoksessa esille
Red Steel Multiplayer Trailer
Ei hätää, Metroid Prime tulee ja pelastaa maailman.bf-man sanoi:Harmi kun ei oo co-oppia... Ei mua nuo deathmatchit enää oikein kiinnosta... Wiillä on vähän nyt huonoissa kantimissa tuo FPS-moninpelit.
Justin Bailey sanoi:Erittäin positiivisia Red Steel kommentteja:
http://blog.wired.com/games/2006/10/red_steel_hands.html
Justin Bailey sanoi:Näissä "hard core" Wii-peleissä tuntuu olevan ihan selkeä trendi, mitä enemmän testaaja on saanut aikaa pelin (ja ylipäätään) Wiin kanssa, sitä positiivisempi palaute.
zapperi.net -sivusto sanoi:Nintendo-lehti NGamer (ennen NGC, sitä ennen N64 magazine) on julkaissut kaksi Wii-arvostelua: Red Steelistä ja Super Monkey Ball: Banana Blitzistä. Red Steeli sai jopa 90 pistettä, ja NGamer kommentoi sitä tärkeäksi Wii-peliksi, joka hyödyntää Wiin ohjainta todella hyvin ja on todella hauska.
Segan Super Monkey Ballin NGamer arvioi 84 pisteen arvoiseksi ja sanoi sen olevan todella hauska party-peli ja todistavan Wiin olevan hyvin ainutlaatuinen.