Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Steel

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Steel

Eikait tuolla verellä nyt luulis niin paljon merkitystä olevan. Mulle ainaki ihan yks hailee lentääkö veri ku hutasee miekalla vai ei kuhan se homma toimii.

Saahan se tietty ihan mukiinmenevältä näyttääki. :rolleyes:
 
Vastaus: Red Steel

Saisi kyllä minusta väkivaltakin olla realistista peleissä, joissa ihmiset ovat realistisia.
En ole koskaan nähnyt mitään järkeä esim. siinä että jos leffoissa lyömisestä tai ampumisesta ei tule verta niin ikäraja laskee. Miksi tappaminen ja väkivalta muuttuu harmittomaksi jos verta ei näy tai uhri ei päästä inhottavia ääniä. Fantasiapelit kuten vaikka smash brosit ovatkin sitten asia ihan erikseen.
 
Vastaus: Red Steel

Pibe sanoi:
Siis padilla pystyy tähtäämään niinkin tarkasti, että moni luulisi käytössä olevan näppis ja hiiri. Ei Wiimote tarkkuudeltaan mullistava tule olemaan, vaan fiilikseltään jos jotakin.
Tässä hieman offtopicia. FPS pelin kontrollit kuitenkin kyseessä eli GameSpot sivuston hands-on juttua Call of Duty 3:sta. Pääsivät vertailemaan pädin ja wiimoten kontrolleja.
Horizontal and vertical sensitivity adjustments were available in the build we played, so we could fine-tune the aiming to our liking, and afterward, we found the actual shooting gameplay to be more satisfying and skill-based than when played with a standard analog thumb stick. With the more flexible aiming, it became more realistic to switch to iron sights and squeeze off a quick headshot to take out that soldier just barely peeking over the barrier.
source

Tämän jutun mukaan wiimotelle ohjaaminen on huomattavasti miellytävämpää kuin analogitatilla.
 
Vastaus: Red Steel

Dragonfly_ sanoi:
Tässä hieman offtopicia. FPS pelin kontrollit kuitenkin kyseessä eli GameSpot sivuston hands-on juttua Call of Duty 3:sta. Pääsivät vertailemaan pädin ja wiimoten kontrolleja.


Tämän jutun mukaan wiimotelle ohjaaminen on huomattavasti miellytävämpää kuin analogitatilla.
Minusta tuntuu, että vielä vähään aikaaan emme näe kauhean toimivaa FPS-pelin ohjauksen toteutusta Wiillä. Jotenkin homma näyttää pelivideoissa vähän tuskaiselta, vaikka vaikuttaakin olevan tosiaan aivan eri planeetalta kuin padiohjauspelit. Wiillä on kuitenkin käytössä kaksi (2) liikkeentunnistuksen sisältävää pötikkää ja kaupan päälle vielä analogitatti, kyllä siinä pitäisi liikkumisen autenttiselle toiminnalle olla edellytykset kunnossa.

Totuttelemista vaatisi ainakin sellainen rakaisu, jossa tatilla liikuttaisiin, nuntsaakkilla liikutettaisiin päätä ja remotella osoitettaisiin asella ruutuun. Uskon silti "normaalitoteutuksenkin" toimivan paremmin ilman tätä kuuluisaa "laatikkoa", jossa liikkuu osoitin ja jonka reunoilla vasta suunta vaihtuu. Homam toimisi paremmin niin, että tähätin olisi aina suurin piirtein keskellä, ja käännyttäessä tavallaan liikkuisi vähän ja sulavasti, jotta kuva ei tärrää koko ajan. Äh, en oikeen osaa selittää, liekö tuolla tärräykseen mitään vaikutusta. Joka tapauksessa hiuksen hienot liikkeethän käytännössä ignoretetaan suosiolla joka pelissä, eihän mistään tulisi muuten mitään.

Hauskaa olisi myös tähdätä rynkyllä niin kuin oikeastikin, kahdella kädellä. Kunnolla tähdätessä ei tarvittaisi mitään keinotekoisia tähtäimiä ruudulla, vaan pelaaja asettelisi kiväärinsä niin, että näisi tähtäimen läpi kuten oikeastikin. Pelaaja tietää itse, mihin suuntaan tähtää, koska pitelee asetta käsissään.
 
Vastaus: Red Steel

Itse en ymmärrä ihmisten "laatikon" mollaamista. Tuntuu etteivät oikein tajua, mikä homman idea on.

Sen kun laatikon voi sensitiivisyyden säädöillä muodostaa prikulleen kuin haluaa melkein. Aina puhutaan jostain alphaversion "vain screenin ulkoreunalla kääntyy ja HITAASTI" versioista. Katsokaa vaikka se Metroid Primen video, jossa pistettiin laatikko huomattavan pieneksi. Aluksi oli pelaaja kuin ADHD:sta kärsivä lapsokainen, pää pyöri ympäriinsä. "Kiinteä keskipistetähtäys" (joka mielestäni on wiimotelle erittäin huono idea) on itse asiassa vain "laatikko" minimikokoisena... jos laatikon asetukset pistetään peliin skaalana, voi pelata vaikka niinkin jos haluaa. Voi olla vaan ärsyttävää tarkasti tähdätä ruudun keskelle kokoajan, koska muutoin pää kääntyy. ;)

Asetussäädöt vain peleihin, joissa voi valita sekä laatikon kokoa että sen ulkopuolisen alueen kääntymissensitiivisyyttä, ja voila, hyvästi pad ohjaukset. Tietty oikeasti ampumistaitoisena minua miellyttää wiimoten FPS pelit enemmän kuin hiiriohjaukset, koska olen takuulla tarkempi oikealla point-n-shoot mentaliteetilla tapahtuvassa tähtäyksessä, kuin hiirellä nysvätessä. ;) Esim. tuo mainittu COD3 uusi versio: "Horizontal and vertical sensitivity adjustments were available in the build we played", jos tuohon liittyi sekä sensitiivisyys että laatikon koon määritykset, niin woohoo, homma skulaa.

Sitten kaikkia lisäkikkoja kiihtyvyys/kallistusantureiden perusteella on tietysti mahdollista lisäillä, kuten esim. 180 asteen käännös, 90 asteen käännökset jne., jotka voisi mallintaa vaikka nunchakun vetäisyillä (taakse veto -> 180, sivuille vedot -> 90 suuntaansa). Näin esim. käytävästä halliin juostessa voisi tosi helposti tarkistaa peräkkäin molemmat sivut, ensin nykäistä vaikka vasempaan ja sitten sen jälkeen 180 asteen käännös...
 
Vastaus: Red Steel

ewert sanoi:
Sen kun laatikon voi sensitiivisyyden säädöillä muodostaa prikulleen kuin haluaa melkein. Aina puhutaan jostain alphaversion "vain screenin ulkoreunalla kääntyy ja HITAASTI" versioista. Katsokaa vaikka se Metroid Primen video, jossa pistettiin laatikko huomattavan pieneksi.

Mutta tässä on kyse Red Steelistä, jossa on videosta toiseen ollut samanlainen ohjaus eikä yksikään testaaja ole maininnut, että sitä laatikkoa edes voisi säätää. Kenties Metroidissa ja CoDissa sitten voi.

Kääntyminen näyttää Red Steelissä vähän kankealta, mutta minusta tuo luo hyvin kivasti elävyyttä aseen käyttäytymiseen kun ei tarvitse orjallisesti aina ampua sinne minne katse osottaa.
 
Vastaus: Red Steel

ewert sanoi:
Asetussäädöt vain peleihin, joissa voi valita sekä laatikon kokoa että sen ulkopuolisen alueen kääntymissensitiivisyyttä, ja voila, hyvästi pad ohjaukset. Tietty oikeasti ampumistaitoisena minua miellyttää wiimoten FPS pelit enemmän kuin hiiriohjaukset, koska olen takuulla tarkempi oikealla point-n-shoot mentaliteetilla tapahtuvassa tähtäyksessä, kuin hiirellä nysvätessä. ;) Esim. tuo mainittu COD3 uusi versio: "Horizontal and vertical sensitivity adjustments were available in the build we played", jos tuohon liittyi sekä sensitiivisyys että laatikon koon määritykset, niin woohoo, homma skulaa.
Olen kyllä täysin samaa mieltä. Nämä seikat ovat niin makuasioita että peli saa minulta automaattisesti miinuksia sitä mukaan kun säätömahdollisuuksia on karsittu.

Mututuntumalla voin sanoa että Wii Remotella tähtääminen on todella helppoa. Vertailuksi voi kokeilla vaikka tähdätä laserosoittimella televisiokuvan objekteja. Vielä kun käden antaa nojata reittä vasten niin tähtäys on jo lapsellisen helppoa. Kenties Wiin fps-peleistä tulee jossain vaiheessa vaikeampia tämän takia. :)
 
Vastaus: Red Steel

Salmari sanoi:
Mutta tässä on kyse Red Steelistä, jossa on videosta toiseen ollut samanlainen ohjaus eikä yksikään testaaja ole maininnut, että sitä laatikkoa edes voisi säätää. Kenties Metroidissa ja CoDissa sitten voi.

Kääntyminen näyttää Red Steelissä vähän kankealta, mutta minusta tuo luo hyvin kivasti elävyyttä aseen käyttäytymiseen kun ei tarvitse orjallisesti aina ampua sinne minne katse osottaa.

Kato ne uudet JeuxFrance tai mikäihmesennimi olikaan videot. Niissä näytetään Red Steelin, ylläriylläri, sensitiivisyys/laatikko säätöjäkin. En niin tarkkaa katsonut, mutta jäi mieleen että siinä (uudessa) versiossa asetukset oli liukuva skaala.
 
Vastaus: Red Steel

ewert sanoi:
Kato ne uudet JeuxFrance tai mikäihmesennimi olikaan videot. Niissä näytetään Red Steelin, ylläriylläri, sensitiivisyys/laatikko säätöjäkin. En niin tarkkaa katsonut, mutta jäi mieleen että siinä (uudessa) versiossa asetukset oli liukuva skaala.

En kyllä muista missään nähneeni vaikka nuo videot katsoin. Noh, eiköhän se jossain esille tule ennen pitkää.
 
Vastaus: Red Steel

Muisti sekotti kaks asiaa, alussa oli (nähtävästi vaikeustaso) liukuva skaala, joka sitten sekaantui yhteen siinä yhdessä kohdin kun se meni valikkoihin ja siellä oli "aiming sensitivity".

Noh, ei nyt ehdi kokonaan katsoa uudestaan, mutta kyllä tuossa se ukko kääntyy ihan kiitettävän nopeasti jo. Tuo COD3 settingsien määrä kuulostaa jo hyvältä.
 
Vastaus: Red Steel

Red Steelin trailerit ovat aiheuttaneet lähes poikkeuksetta myötähäpeää. Uusinkaan ei näköjään petä.
 
Vastaus: Red Steel

Nisupulla sanoi:
Moninpeliä sohvalta käsin. Ensimmäisenä tuosta pelikuvasta tuli mieleen vanha kunnon Goldeneye. Kaikki jo ennalta aavistettavat kliseet tulee muuten tässä mainoksessa esille :D

Red Steel Multiplayer Trailer

Miekkailua ei sitten ilmeisesti olla moninpeliin saatu toimimaan kun sitä ei tuossa trailerissa hetkeäkään näytetä. Myös ruudunpäivitys näyttää tökkivän ajoittain. Ja näyttelijät saisi ampua.

Mutta toivotaan parasta.
 
Vastaus: Red Steel

Nisupulla sanoi:
Moninpeliä sohvalta käsin. Ensimmäisenä tuosta pelikuvasta tuli mieleen vanha kunnon Goldeneye. Kaikki jo ennalta aavistettavat kliseet tulee muuten tässä mainoksessa esille :D

Red Steel Multiplayer Trailer


Harmi kun ei oo co-oppia... :( Ei mua nuo deathmatchit enää oikein kiinnosta... Wiillä on vähän nyt huonoissa kantimissa tuo FPS-moninpelit.
 
Vastaus: Red Steel

bf-man sanoi:
Harmi kun ei oo co-oppia... :( Ei mua nuo deathmatchit enää oikein kiinnosta... Wiillä on vähän nyt huonoissa kantimissa tuo FPS-moninpelit.
Ei hätää, Metroid Prime tulee ja pelastaa maailman.
 
Vastaus: Red Steel

Näissä "hard core" Wii-peleissä tuntuu olevan ihan selkeä trendi, mitä enemmän testaaja on saanut aikaa pelin (ja ylipäätään) Wiin kanssa, sitä positiivisempi palaute.
 
Vastaus: Red Steel

Justin Bailey sanoi:
Näissä "hard core" Wii-peleissä tuntuu olevan ihan selkeä trendi, mitä enemmän testaaja on saanut aikaa pelin (ja ylipäätään) Wiin kanssa, sitä positiivisempi palaute.

Joo, johtunee siitä että aluksi on padin jälkeen varmaan vaikea sopeutua uuteen ohjaustapaan. Jonkun puolituntia tai ehkä tunnin vaatii totuttelua previkoiden mukaan. Mä voin ehkä omaksua nopeamminkin koska pelaan aika paljon vielä peeceellä enkä ihan älyttömästi ole pelannut/tykännyt pelata pädillä. Luulen että wiillä periaatteessa pelataan vähän kuin hiiri+näppis yhdistelmällä.
 
Vastaus: Red Steel

zapperi.net -sivusto sanoi:
Nintendo-lehti NGamer (ennen NGC, sitä ennen N64 magazine) on julkaissut kaksi Wii-arvostelua: Red Steelistä ja Super Monkey Ball: Banana Blitzistä. Red Steeli sai jopa 90 pistettä, ja NGamer kommentoi sitä tärkeäksi Wii-peliksi, joka hyödyntää Wiin ohjainta todella hyvin ja on todella hauska.

Segan Super Monkey Ballin NGamer arvioi 84 pisteen arvoiseksi ja sanoi sen olevan todella hauska party-peli ja todistavan Wiin olevan hyvin ainutlaatuinen.
:eek:
 
Ylös Bottom