Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Steel

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Steel

CVG arvosteli Red Steelin (8.0):

CVG sanoi:
It's come a long way since the first playable showing at E3 earlier this year, which left people a tad disappointed. After a boost to its graphical effects and tweaked controls, it now looks, sounds and plays brilliantly.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=149376&skip=yes

Kuten on tullut jo aikaisemmin sanottua, Wii:n kontrollit jakavat varmasti mielipiteitä. Jotkut ovat messissä heti, toisilla kestää vähän kauemmin. Jos kontrollit, nimenomaan Wii:llä, eivät luonnistu, tulee varmasti kiinnitettyä enemmän huomiota myös muihin pikkudetaljeihin, jotka eivät muuten olisi kovinkaan tärkeitä tai isossa roolissa itse pelinautinnon kannalta, kuten nyt vaikka ruudunpäivityksen hidastuminen isojen räjähdysten aikana, jne.
 
Vastaus: Red Steel

Kyllä ruudunpäivitys, grafiikka, dialogi jne, nyt kuitenkin painaa aika paljon pelin tunnelmassa vaikka kuinka yrittää vängätä vastaan. Jos ei painaisi niin kaikki pelaisi edelleen Duck Hunttia hymyissä suin.
 
Vastaus: Red Steel

samuel6 sanoi:
Kyllä ruudunpäivitys, grafiikka, dialogi jne, nyt kuitenkin painaa aika paljon pelin tunnelmassa vaikka kuinka yrittää vängätä vastaan. Jos ei painaisi niin kaikki pelaisi edelleen Duck Hunttia hymyissä suin.

Tottakai painaa, ja pitääkin painaa, mutta se ei ollut mun pointti.
 
Vastaus: Red Steel

IGN: 6
Famitsu: 8 / 9 / 9 / 8

Monilla foorumeilla pelaajat diggailee, mutta painottaa, että peliin on harvinaisen vaikea päästä sisään. Mielenkiintoista...
 
Vastaus: Red Steel

Toi IGN:n 6 varmisti kyllä sen että peli jää hankkimatta. Gamespotin ja IGNn jos molemmat jää noin alhaiseksi, en kyllä ala rahoja sijoittamaan. Kohtuullisen hyvin on noiden kahden arvostelut pitänyt paikkaansa, ainakin keskiarvona jos ei muuta.
 
Vastaus: Red Steel

Erikoista miten erilaisia arvosteluja pelistä on tullut. Väkisinkin tulee fiilis että pitää päästä itse testaamaan.
IGN antaa minusta yleensä järjestäin aivan liian hyviä pisteitä peleillä. No ei ole kyllä ainoastaan heidän synti mutta yksi luetuimpia varmasti.
 
Vastaus: Red Steel

Gamespot taas antaa lähes aina liian vähän pisteitä. Mielestäni aika paha synti, kun miettii mitkä kaikki pelit ovat saaneet osansa moisesta ankeudesta. Näitä pelejä on paljon, niin paljon, etten muista edes kaikkia. Ja vaikka muistaisin, en jaksaisi luetella niitä. Pakko ainakin mainita Suikoden ja Suikoden 2 -arviot. En tiedä, jotenkin tuntuu vain siltä, että sama mitä peliä olen odottanut, antaa gamespot murskakritiikin. Enkä mielestäni silti pelaa paskoja pelejä, olkoonkin, että se, mikä on paskaa on myös aika subjektiivinen asia. Red Steelin 5.5 on jo kyllä aika kurja arvosana. Johtunee kai pettymyksestä, kuten yleensä. Liikaa kun odottaa, niin ei saa loppujen lopuksi sitten mitään.
 
Vastaus: Red Steel

Hauskinta näissä 5.5-6/10 tuomioissa on lähinnä se, että Nintendo-väki tulee silti ostamaan tätäkin peliä kuin hullut puuroa. Sisältöhän oli se kaikkein tärkein? Taitaa mennä kuitenkin ihan gimmickistä ja yli-hypestä pelkästään tämä peli kaupaksi. Eli melko ristiriitaista. :D

Ja Gamespot et IGN ovat IMO aivan laadukkaita pelisivustoja, joten tuskin kyseessä mikään arvostelujen peräaukosta vetäminen.
 
Vastaus: Red Steel

http://wii.ign.com/articles/747/747541p1.html

UK IGN arvosteli tämän uusiksi ja tuli hyvä arvosana:
7.5 Presentation
No cause for complaint in-game - however, menus, loading screens and the interface as a whole tends to be a little rough around the edges.
7.5 Graphics
A mixed bag - outdoor areas tend to look great with plenty of detail while interiors veer toward the bland.
8.5 Sound
Entirely fitting to the globe-spanning story and there's some cracking tunes too. Enemy battle cries need more variety though.
8.0 Gameplay
Game-wise, you've seen it all before - the impressive level of immersion you get from the controls is Red Steel trump card.
8.0 Lasting Appeal
Expect about fifteen hours from single-player and multiplayer's entertaining enough with a few mates.
8.0
Impressive OVERALL
(out of 10 / not an average)


kummasti taas jokapuolella kaikilla muuttui ääni kellossa tämän pelin suhteen, itse sanoin alusta asti et jos yleisesti arvosanaksi tulee 7-10 ja sit pari antaa 5:n arvosanan niin ei siitä voi vetää johtopäätöstä et se ois huono peli, päinvastoin...ja kuten oon ennenkin todennut niin se et alusta asti peli kehitetään wiitä silmällä pitäen niin ei siinä voida mitenkään kaikkea ryssiä niin paljoa et alta 6,5:n arvosanoja tulis.

ja kuten myös monasti todettu ni esim gamespy:n äijät ei wiistä tunnu tykkäävän alkuunkaan joten niiltä on turha hyviä arvosteluja odottaa.

ja tästä näkee millasia ihmiset oikeasti on....jos jotain haukutaan niin kukaan ei muista hyviä puolia ihmisistä..sama on näistä, yks isompi pelisivu haukkuu niin se on huono peli vaikka kaikki muut antais kympin arvosanaks
 
Vastaus: Red Steel

Mäksä sanoi:
Ja tästä näkee millasia ihmiset oikeasti on....jos jotain haukutaan niin kukaan ei muista hyviä puolia ihmisistä..sama on näistä, yks isompi pelisivu haukkuu niin se on huono peli vaikka kaikki muut antais kympin arvosanaks

Näinhän se on, että hyvin hoidetusta hommasta harvemmin kiitellään, koska asia on "itsestäänselvyys", mutta vähänkin jos asia on tehty huonosti/väärin, niin kylläpä siinä vaiheessa muistetaan.

Mielipiteet kuitenkin ovat vain mielipiteitä, itse en henk koht meinaa jättää pelejä ostamatta sen takia, kun se on saanut muutaman huonon arvostelun. Tietty on olemassa niitä totaalisen p****** pelejä, mutta kyllä omalla järjellä nekin voi välttää, käy testaamassa jossain.

Muistan vielä senkin ajan kun peliarvostelut eivä olleet niin merkittäviä (ainakaan minulle eivät olleet), kuin mitä nykyään tuntuisi olevan. NESille tuli ostettua joku peli, mihin oli säästänyt kauan, kalliita kun olivat. Sitten tuli huomattua, että peli on aivan saakelin vaikea ja ei mitenkään erikoinen, mutta kyllä se sisulla tuli aina läpi mentyä monestikin. Nykyään ihmiset ovat liian vaativia :p Enpä usko, että mikään tekele menisi kauhean hyvin kaupaksi jos vaikeustasokin olisi tyyliä Simons quest NESillä :D

Hieman offtopiccia, mutta kuintekin.
 
Vastaus: Red Steel

Mäksä sanoi:
kummasti taas jokapuolella kaikilla muuttui ääni kellossa tämän pelin suhteen, itse sanoin alusta asti et jos yleisesti arvosanaksi tulee 7-10 ja sit pari antaa 5:n arvosanan niin ei siitä voi vetää johtopäätöstä et se ois huono peli, päinvastoin...ja kuten oon ennenkin todennut niin se et alusta asti peli kehitetään wiitä silmällä pitäen niin ei siinä voida mitenkään kaikkea ryssiä niin paljoa et alta 6,5:n arvosanoja tulis.
Mutta kun ei noita huonoja arvosanoja ole antanut vain joku pari paikkaa, vaan suurin osa arvostelijoista. Nuo 7,5-8 arvosanat ovat huomattavasti harvinaisempia kuin 5-6,5 arvosanat. Lähde: Gamerankings. Vielä kun ottaa huomioon kuinka peliarvosteluissa yleensä lähes paikasta riippumatta käytetään käytännössä vain sitä asteikon yläpäätä, 67% on mielestäni jo aika huono arvosana.

Tietysti pelkkää arvosanaa ei saa tuijottaa, mutta eipä minua itse arvosteluiden tekstit ja pelivideotkaan ole kovin Red Steelistä vakuuttaneet.
 
Vastaus: Red Steel

Lloope sanoi:
Mutta kun ei noita huonoja arvosanoja ole antanut vain joku pari paikkaa, vaan suurin osa arvostelijoista. Nuo 7,5-8 arvosanat ovat huomattavasti harvinaisempia kuin 5-6,5 arvosanat. Lähde: Gamerankings. Vielä kun ottaa huomioon kuinka peliarvosteluissa yleensä lähes paikasta riippumatta käytetään käytännössä vain sitä asteikon yläpäätä, 67% on mielestäni jo aika huono arvosana.

Tietysti pelkkää arvosanaa ei saa tuijottaa, mutta eipä minua itse arvosteluiden tekstit ja pelivideotkaan ole kovin Red Steelistä vakuuttaneet.

ja oletko ottanut huomioon että kyseessä on wii, jonka ohjaustapa on täysin uusi muihin verrattuna, gamespotin ja ign:n tyypit ei ole wiistä yleisellä tasolla tykänneet, ja eivätkä myös red steelin ohjauksesta, sit on se täysin toinen puoli jotka omaksuvat tuon ohjauksen pitävät siitä, ja arvosana on heti paljon parempi.

eli mun mielestä toi vain kuvastaa sitä että toinen puoli omaksuu ton wiin uuden ohjaustavan, ja toiset ei ihan niin nopeasti tai ei ollenkaan...joten tätä suuremmalla syyllä en uskois noihin huonoihin arvosanoihin alkuunkaan ennen kuin on itse testannut.
 
Vastaus: Red Steel

Mäksä sanoi:
ja oletko ottanut huomioon että kyseessä on wii, jonka ohjaustapa on täysin uusi muihin verrattuna, gamespotin ja ign:n tyypit ei ole wiistä yleisellä tasolla tykänneet, ja eivätkä myös red steelin ohjauksesta, sit on se täysin toinen puoli jotka omaksuvat tuon ohjauksen pitävät siitä, ja arvosana on heti paljon parempi.

eli mun mielestä toi vain kuvastaa sitä että toinen puoli omaksuu ton wiin uuden ohjaustavan, ja toiset ei ihan niin nopeasti tai ei ollenkaan...joten tätä suuremmalla syyllä en uskois noihin huonoihin arvosanoihin alkuunkaan ennen kuin on itse testannut.
Tai sitten ihan yksinkertaisesti arvostelijat ovat pelanneet parempia räiskintöjä jo ennen tätä.
 
Vastaus: Red Steel

Mjoo, varauksella olen suhtautunut tähän, mutta silloin minulla ei ole mitenkään kauhean suuret odotukset. Ostan, se on melkein varmaa, ja uskon vakavasti tykkääväni tästä kuitenkin ihan tarpeeksi. En tosin ole niin kauhean kriittinen pelien suhteen, vaan tykkään pelata "vähän huonompia" pelejä ihan hyvin. Ja ei tämä mitenkään huonolta vaikuta. Grafiikalta en odota mitään ihmeitä, ja videoissa se näyttää ihan tarpeeksi hyvältä. Ohjauksestahan on valiteltu vissiin jonkin verran, ja se on sitten se mikä minua eniten arvelluttaa.

Mutta varmastikkin ostan, varmastikkin nautin, vaikka eihän sitä mitenkään varmuudella pysty sanomaan.
 
Vastaus: Red Steel

tsinivuo sanoi:
Tai sitten ihan yksinkertaisesti arvostelijat ovat pelanneet parempia räiskintöjä jo ennen tätä.

niin et se toinen puoli arvostelijoista jotka antaa hyvän arvosanan niin eivät ole pelanneet parempia?..just..kyllä tuntuu et ne jotka on pidempään saaneet pelata tota niin pitävät siitä, pikaisella katsauksella ei pääse ohjaussysteemiin sisään
 
Vastaus: Red Steel

Okei, eli tästä lähtien katselen arvosteluita se fakta mielessä, että huonon arvosanan antaneet arvostelijat eivät vain syventyneet peliin kunnolla! Siispä (ihan vain esimerkkinä hatusta heitettynä tämä peli) umpihuonoksi haukuttu useampia vuosia vanha Drivenin peliversio onkin ihan ok peli, kun se sai GameZonelta jopa 80 (arvosanojen lähde: Metacritic). Vuosia sitten katselin pelin arvosanoja ja luulin pelin olevan huono, mutta kiitos sinun minulle valkeni nyt että peli onkin ihan hyvä. Huonoja arvosanoja antaneet eivät vain olleet syventyneet peliin tarpeeksi.

EDIT: Hetkinen... mikäs tämän tämän threadin aiheena nyt taas olikaan?
 
Ylös Bottom